Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w afnie dam radę od góry wymienić pasek klimy i napinacz? Czy tylko kanał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w afnie dam radę od góry wymienić pasek klimy i napinacz? Czy tylko kanał?

 

Na kanale raczej jest wygodnie i szybko. OD góry to raczej męczarnia chyba żeby zdemontować wentylator od klimy ale czy warto tak się męczyć. Nawet łatwiej wymienić na jakimś małym najeździe. Ja czasami korzystałem ze schodów heh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na kanale raczej jest wygodnie i szybko. OD góry to raczej męczarnia chyba żeby zdemontować wentylator od klimy ale czy warto tak się męczyć. Nawet łatwiej wymienić na jakimś małym najeździe. Ja czasami korzystałem ze schodów heh.

 

Dzięki , tak myślałem , nie ma co się szarpać;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy sprzęgiełko sprężarki powinno być załączone non stop po włączeniu klimatyzacji czy powinno działac cyklicznie czyli włączać się i rozłączać bo nie wiem czy u mnie działa to prawidłowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam taki problem z climatronikiem, a mianowicie od jakiegoś czasu zaczął mi piszczeć pasek wieloklinowy klimatyzacji po włączeniu jej na panelu przyciskiem "AUTO". Podczas obserwacji pracy silnika przy otwartej masce zauważyłem że koło pasowe sprężarki co pewien czas zatrzymuje się na chwilę. W momencie zatrzymania się sprężarki piszczy pasek. Po chwili znów się sprężarka obraca, aby za moment znów się zaciąć. I tak jest cały czas. Na wszelki wypadek już nie włączam klimy. Dodatkowo nie włącza się wentylator klimy. Pojechałem na podłączenie pod kompa i mam błąd "00792 - Przełącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji (F129) 35-10--- Spradyczny".

Z forum dowiedziałem się, że jest to pewnego rodzaju "bezpiecznik" sprężarki, który chroni ją przed niskim stanem czynnika chłodzącego. I tutaj mam zagwózdkę, bo dwa miesiące temu byłem na sprawdzeniu szczelności, uzupełnieniu oleju i czynnika chłodzącego oraz ozonowaniu. Gość, który mi to robił, dał mi wydruk i powiedział że z układem jest wszystko w porządku. A teraz okazuje się, że jednak nie jest. Co można w tej sytuacji zrobić i jak to naprawić. Czy jest możliwość, że nie został uzupełniony olej i teraz zaciera się sprężarka? Czy zatrzymywanie się sprężarki jest spowodowane niskim ciśnieniem czynnika i dlatego wywala błąd 00792? Dodam, że ta sytuacja zaczęła występować po niedługim czasie od tej "obsługi układu". Proszę o poradę znawców tematu. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz najpierw czy pasek nie jest za luzny. Jak wentylator sie nie wlacza to cisnienie rosnie i dlatego odlacza sprezarke. Klima wogole dziala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam taki problem z climatronikiem, a mianowicie od jakiegoś czasu zaczął mi piszczeć pasek wieloklinowy klimatyzacji po włączeniu jej na panelu przyciskiem "AUTO". Podczas obserwacji pracy silnika przy otwartej masce zauważyłem że koło pasowe sprężarki co pewien czas zatrzymuje się na chwilę. W momencie zatrzymania się sprężarki piszczy pasek. Po chwili znów się sprężarka obraca, aby za moment znów się zaciąć. I tak jest cały czas. Na wszelki wypadek już nie włączam klimy. Dodatkowo nie włącza się wentylator klimy. Pojechałem na podłączenie pod kompa i mam błąd "00792 - Przełącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji (F129) 35-10--- Spradyczny".

Z forum dowiedziałem się, że jest to pewnego rodzaju "bezpiecznik" sprężarki, który chroni ją przed niskim stanem czynnika chłodzącego. I tutaj mam zagwózdkę, bo dwa miesiące temu byłem na sprawdzeniu szczelności, uzupełnieniu oleju i czynnika chłodzącego oraz ozonowaniu. Gość, który mi to robił, dał mi wydruk i powiedział że z układem jest wszystko w porządku. A teraz okazuje się, że jednak nie jest. Co można w tej sytuacji zrobić i jak to naprawić. Czy jest możliwość, że nie został uzupełniony olej i teraz zaciera się sprężarka? Czy zatrzymywanie się sprężarki jest spowodowane niskim ciśnieniem czynnika i dlatego wywala błąd 00792? Dodam, że ta sytuacja zaczęła występować po niedługim czasie od tej "obsługi układu". Proszę o poradę znawców tematu. Z góry dziękuję.

 

Trzeba zacząć od tego że wentylator musi działać. Bo tu on może dużo mieszać, chociaż wątpię (pasek na pewno nie powinien piszczeć). Co nie zmienia faktu że nie działający wentylator może uszkodzić sprężarkę jeżeli zawór bezpieczeństwa nie zadziała . Jeżeli z tym się uporasz i sytuacja się nie zmieni to albo uszkodzone sprzęgiełko lub sprężarka się zaciera. U mnie łożysko w kompresorze jak się kończyło miałem identyczną sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz najpierw czy pasek nie jest za luzny. Jak wentylator sie nie wlacza to cisnienie rosnie i dlatego odlacza sprezarke. Klima wogole dziala?

 

Tak, klima działa. Ale zastanawiam się co ma wentylator do ciśnienia w układzie - chyba raczej chodzi o temperaturę czynnika. Napisz coś więcej, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Trzeba zacząć od tego że wentylator musi działać. Bo tu on może dużo mieszać, chociaż wątpię (pasek na pewno nie powinien piszczeć). Co nie zmienia faktu że nie działający wentylator może uszkodzić sprężarkę jeżeli zawór bezpieczeństwa nie zadziała . Jeżeli z tym się uporasz i sytuacja się nie zmieni to albo uszkodzone sprzęgiełko lub sprężarka się zaciera. U mnie łożysko w kompresorze jak się kończyło miałem identyczną sytuację.

 

Czyli w pierwszej kolejności powinienem naprawić wentylator...? Czy muszę spuszczać czynnik z układu?

Edytowane przez opal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, klima działa. Ale zastanawiam się co ma wentylator do ciśnienia w układzie - chyba raczej chodzi o temperaturę czynnika. Napisz coś więcej, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Czyli w pierwszej kolejności powinienem naprawić wentylator...? Czy muszę spuszczać czynnik z układu?

 

Temperatura w układzie rośnie jednocześnie z ciśnieniem dlatego wentylator jest niezbędny. Kompresor z tego powodu może się rozłączać ale nigdy z piszczącym paskiem. Ponieważ gdy sprzęgło się rozłącza pasek pracuje mimo wszystko na kole pasowym z tym że bez oporów sprężarki. Jeżeli piszczy pasek i się zatrzymuje kompresor w tym samym momencie to znaczy że coś blokuje sprężarkę od wewnątrz.

 

 

Do na prawy wentylatora nie potrzeba spuszczać układu. Wystarczy wymienić szczotki lub cały wentylator i to wszystko.

Edytowane przez piotrek24dm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperatura w układzie rośnie jednocześnie z ciśnieniem dlatego wentylator jest niezbędny. Kompresor z tego powodu może się rozłączać ale nigdy z piszczącym paskiem. Ponieważ gdy sprzęgło się rozłącza pasek pracuje mimo wszystko na kole pasowym z tym że bez oporów sprężarki. Jeżeli piszczy pasek i się zatrzymuje kompresor w tym samym momencie to znaczy że coś blokuje sprężarkę od wewnątrz.

 

 

Do na prawy wentylatora nie potrzeba spuszczać układu. Wystarczy wymienić szczotki lub cały wentylator i to wszystko.

 

Czyli wnioskuję z tego że do naprawy mam wentylator i sprężarkę. Z wentylatorem to sobie poradzę (w ostateczności to go wymienię, bo mam drugi). Natomiast jeżeli chodzi o sprężarkę, to mam pytanie jak mogę sprawdzić czy powodem zatrzymywania się jest łożysko koła pasowego, czy to coś wewnątrz sprężarki. Czy jak ściągnę pasek wieloklinowy, włączę na panelu "auto", to obracając ręcznie koło pasowe sprężarki będę coś w stanie zdiagnozować? Czy w ogóle można tak zrobić? I jeszcze jedno... ile powinna mieć szczelina pomiędzy sprzęgiełkiem a kołem pasowym sprężarki (oczywiście przy wyłączonej klimie )?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymien wentylator bo i tak jest to nieuniknione. Naciagnij pasek i obserwoj dalej. Jak dalej bedzie to samo to kontrola cisnien ba sie przydalo.

Edytowane przez szymin89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnej klimatyzacji osuszacz powinien być ciepły czy chłodny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Koledzy mam problem z klima taki ze nie załącza mi się sprężarka. jest nabita, szczelna, wiatrak się włącza po wciśnięciu guzika AC ale nie włącza się sprężarka. zacząłem trochę przy tym grzebać i zauważyłem ze przekaźnik nie zaskakuje ale gdy go rozebrałem i palcem popchnąłem sprężynkę w nim to włączyła się sprężarka i chłodno się zrobiło. idąc dalej i sprawdzając napięcia na kablach doszedłem do kostki od czujnika ciśnienia i o dziwo jak podłączyłem tam miernik wszystko zaczęło działać jak należy tzn przekaźnik się załączał sam i sprężarka tez, tak jakby poszedł obwód prądu przez miernik a nie przez czujnik. chciałbym się dowiedzieć czy na pewno ten czujnik jest do wymiany i czy ewentualnie jeszcze mogę coś sprawdzić? wiem ze wymieniając czujnik muszę niestety pozbyć się czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za niskie ciśnienie lub niesprawny czujnik, i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisz mi gdzie ten czujnik sie znajduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia F-129 znajduje się w komorze silnika po stronie pasażera w okolicy prawego reflektora i obudowy filtra powietrza silnika. Taki cienki walcowaty z dużym talerzykiem mniej wiecej na środku jego długości.

I nie trzeba wypuszczać czynnika z układu, bo czujnik ma tylko połączenie elektryczne. W sumie to nie jest czujnik, tylko wyłącznik ciśnieniowy. I on z czujnika dostaje sygnał. Czujnik oczywiście ejst na chłodnicy. Ale zajmij się tym, co napisałem. Tam zrób na chwilę mostek i zobacz czy zaskoczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam nietypowy trochę chyba problem z moją klimą. Jak go kupiłem (5 lat temu) sprężarka była zatarta, pasek ściągnięty. Kupiłem sprężarkę, osuszacz, założyłem i 4 lata śmigało aż miło. W zeszłym roku pod koniec wakacji coś zaczęło niedomagać. Nie chłodziła jak powinna, może z kratek było wyrzucane powietrze o temp 20 stopni. Tak mi zeszło i się w tym roku zabrałem za to. Kupiłem sprężarkę, osuszacz i oddałem do znajomego. Wymienił dzwoni że nici z tego że sprężarka nie daje ciśnienia. Wykręcił ją, okazało się że wypłynął z niej olej z opiłkami. No nic. Sprzedający wymienił mi na inną. Wyglądała jak nówka (przez dziury od rurek w środku tak samo). Wymienił i .... ****. Po włączeniu 9 barów(?) i zaraz leci w dół na 5-6 max. Zaraz po załączeniu jak przywali to ciśnienie, to wieje zimniutko i potem już kicha. Tak samo zachowywała się ta która posłużyła ponad 4 lata. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że druga sprężarka zepsuta (nie wydaje mi się że zatarta).

 

Co można jeszcze sprawdzić? Bo wczoraj się zastanawialiśmy i nie bardzo wiemy w co ręce włożyć. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A filterek przy króćcu ładowania - wymieniałeś? :fajny

9 barów - z tego co pamietam, to troche mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filterka nie wymieniałem, nie wiedziałem o jego istnieniu :) Może on robić takie jaja? niskie ciśnienie jest ok, 2 bary. To wysokie jest za niskie, powinno być około 15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności