Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem że mam pęknięty wąż klimatyzacji. W miejscu gdzie jest zaciśnięty wąż, zakuty powłoką aluminium. Jest zaciśnięty 3 razy oryginalnie, a w moim wężu 2 zaciśnięcia są pęknięte i trzyma się tylko na tym jednym. Teraz moje pytanie czy da radę zaprawić ten mój wąż, zacisnąć, zaspawać, czy muszę wymienić na inny nowy? Boję się włączać w tej chwili klimatyzację. Dodam, że jest to wąż idący od chłodnicy obok osuszacza i podajże do nagrzewnicy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nalezy waz zakuc ponownie ale trzeba wymienic cały waz gumowy na nowy, nowe zakuwki i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie co to za "sowa" się odzywa na ustawieniu AUTO lub ogólnie na włączonej klimie?

 

Wchodzę w tryb ECO lub wyłącze całkowicie climatronica panuje cisza, załącze AUTO lub samą KLIME i zwonu ta sowa, tak jakby ....

 

Podpowie ktoś bym w ciemno nie wymieniał i aby mechanik nie naciągał budżetu...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiedzcie mi, czy ten zielony ślad oznacza nieszczelność w tym miejscu? Wytarłem ten przewód z tego jakiś tydzien temu, kilka razy włączałem klimatyzacje (chodzi marnie, bo jeszcze jej nie nabijałem) i nie pojawił się nowy ślad.

 

40f9aa94132a15f9m.jpg

f7ccd653fcbd40e6m.jpg

 

A odnośnie tego zdjęcia:

 

Ktoś gdzieś pisał o malutkim filterku przy którejś z nakrętek, wie ktoś może o jaki filterek chodzi i w którym miejscu on jest? :) Chciałbym się również zapytać, jaką temperature powinny mieć widoczne na zdjęciu poszczególne przewody w odpowiednich odcinkach(przed i za zaworkiem).

 

913bff0bfda5727am.jpg

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, powiedzcie mi, czy ten zielony ślad oznacza nieszczelność w tym miejscu? Wytarłem ten przewód z tego jakiś tydzien temu, kilka razy włączałem klimatyzacje (chodzi marnie, bo jeszcze jej nie nabijałem) i nie pojawił się nowy ślad.

 

40f9aa94132a15f9m.jpg

f7ccd653fcbd40e6m.jpg

 

A odnośnie tego zdjęcia:

 

Ktoś gdzieś pisał o malutkim filterku przy którejś z nakrętek, wie ktoś może o jaki filterek chodzi i w którym miejscu on jest? :) Chciałbym się również zapytać, jaką temperature powinny mieć widoczne na zdjęciu poszczególne przewody w odpowiednich odcinkach(przed i za zaworkiem).

 

913bff0bfda5727am.jpg

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

zielony nalot to nieszczelność wyciek z klimy, filterek jest na przewodzie z lewej - dysza rozprężna, magiczny koszt poniżej 10 zł. Co do przewodów i temp. na nich jest wszystko w temacie opisane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oki jak możemy się umówić i ile to będzie kosztowało ??

 

Byłem dzisiaj u Radka to prawdziwy fachowiec postawił diagnozę i dokonał fachowej naprawy.Polecam wszystkim Radka jest prawdziwym specjalista :-) Dzięki Radek (radekklimat ).

Edytowane przez Mikee_86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dorób sobie kawałek kabelka, podłącz do PLUSa z AKU a drugi koniec do wtyczki przy sprężarce bezpośrednio. na włączonym silniku oczywiscie. Jak wystartuje sprężarka, to musisz szukać , gdzie znikło napiecie do sprężarki - moze przekaźnik jest walnięty. A jak sprężarka nie wystartuje, to znaczy, ze jest zatarta, spalona...itp.

 

 

A powiedz mi jak mam sie dostac do sprezarki? Od spodu mam pokrywe, wiec rozumiem ze musze ja zdjac i sprawdzic ja na kanale?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak musisz ściągnąć pokrywę od dołu, zapal silnik ustaw najniższą temperaturę na panelu klimy zanurkuj pod auto z kabelkiem podłącz do sprężarki jak sie ruszy to zostaw na chwile tak podłączoną zeby sprawdzić czy chłodzi w środku auta, jak nie ruszy być może elektromagnes masz do wymiany sprawdź też kontrolką 12V czy dochodzi napięcie do sprężarki wtedy dużo będziesz już wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewien dylemat dałem auto do mechanika tan stwierdził iż moja sprężarka jest do du.. Po wymianie sprężarki (używana) w środku dalej nie leci zimne powietrze. Mechanik twierdzi że sprężarka jest w 100 % sprawna bo przy kabinie przewód jest oszroniony. Czy ma racje? Czy szron na przewodzie jest wiarygodnym argumentem? Czy ciśnienie które daje sprężarka ma przełożenie na temperaturę tego przewodu? tzn. czy może być tak że przewód jest oszroniony a to i tak za mało żeby obniżyć temperaturę w kabinie ? Jeśli sprężarka jest ok to co jest przyczyną ? Proszę o porade i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedz mi jak mam sie dostac do sprezarki? Od spodu mam pokrywe, wiec rozumiem ze musze ja zdjac i sprawdzic ja na kanale?

 

Od góry kolego :D Wtyczka zasilajaca jest na sprężarce - albo na górze korpusu albo z jej boku. I od góry powinieneś siegnać. Po cholerę ściagać osłonę silnika. I spreżarki nie demontuj!! Bo jak chcesz sprawdzic, czy działa? Trzymajac ją w rękach? :D

 

ps: zielona lub biała wtyczka - nie pamietam koloru :P

 

 

. czy może być tak że przewód jest oszroniony a to i tak za mało żeby obniżyć temperaturę w kabinie

A ten przewód jest oszroniony tylko do krócca ładowania czy cały? Bo jak do króćca tylko, to filterek może byc zapchany w przewodzie. Inna kwestia - sprężarka może działać ale słabo sprężać, czyli jest mało wydajna i dostatecznie nie ochłodzi powietrza. no i ostatnia kwestia - klapki regulacyjne w aucie - mogą byc źle ustawione.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarkę najlepiej podłączyć podając plus do zielonego złącza 1 pinowego przy zbiorniczku oleju do wspomagania, po co sobie utrudniać życie Panowie??? :) Zarówno 3B jak i 3BG mają to złącze tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie pamietałem, jaki kolor ma wtyczka pod zbiorniczkiem, bo cztery tam są :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten przewód jest oszroniony tylko do krócca ładowania czy cały? Bo jak do króćca tylko, to filterek może byc zapchany w przewodzie. Inna kwestia - sprężarka może działać ale słabo sprężać, czyli jest mało wydajna i dostatecznie nie ochłodzi powietrza. no i ostatnia kwestia - klapki regulacyjne w aucie - mogą byc źle ustawione.

 

Jest oszroniony do króćca tam gdzie jest jakby takie wyżłobienie okrągłe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to na początek trzeba wymienić filterek, nabić na nowo klimę i sprawdzać dalej. Bo u mnie (jak zapewne u każdego) , ten przewód powinien być cały oszroniony a przy dłuższej jeździe to nawet lodem pokryty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś wie co to za "sowa" się odzywa na ustawieniu AUTO lub ogólnie na włączonej klimie?

 

Wchodzę w tryb ECO lub wyłącze całkowicie climatronica panuje cisza, załącze AUTO lub samą KLIME i zwonu ta sowa, tak jakby ....

 

Podpowie ktoś bym w ciemno nie wymieniał i aby mechanik nie naciągał budżetu...?

 

muszę podbić temat Panowie nie unikać pomocy:marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz na myśli mówiąc sowa. Domyślam się że chodzi o jakieś dziwne dźwięki. Miałem u siebie problem podobny, przy AUTO lub włączonej klimie, na ECON tego nie było. Winnym tych odgłosów był napinacz paska klimatyzacji. Nie jest on drogi, odrazu daj nowy pasek, nie trzeba do jego wymiany demontować przodu auta. Tak stwierdził fachowiec od klimatyzacji, ale napinacz wymieniłem przy wymianie rozrządu co by taniej było z robocizną.

 

Inny gość od klimy mówił że to trzeba sprzęgiełko wymienić albo najlepiej cały ''przód'' sprężarki a nawet naciągał mnie na wymianę sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z nieprzyjemnym zapachem po wyłączeniu klimatyzacji w trakcie działania klimy nie śmierdzi ale po wył bardzo odgrzybiałem pianką poprzez zdjęcie filtra kabinowego i tam gdzie wiatrak i gdzie filtr popryskałem i w kratki w środku auta uruchomiłem klime pochodziła chwile ale nadal śmierdzi czy trzeba parownik zdezynfekować gdzie on jest czy dużo rozbierania trzeba potem na VAG pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem z nieprzyjemnym zapachem po wyłączeniu klimatyzacji w trakcie działania klimy nie śmierdzi ale po wył bardzo odgrzybiałem pianką poprzez zdjęcie filtra kabinowego i tam gdzie wiatrak i gdzie filtr popryskałem i w kratki w środku auta uruchomiłem klime pochodziła chwile ale nadal śmierdzi czy trzeba parownik zdezynfekować gdzie on jest czy dużo rozbierania trzeba potem na VAG pozdrawiam

 

o zrobiłeś największą głupotę jaką można, odgrzybiaj tylko ozonem na stacjach, gdzie lejesz wodę ( pianka) w układ klap i silniczków .... Zajedź na stację i zrobią ci to prawidłowo a nie samemu można więcej dziadostwa sobie narobić niż pożytku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co masz na myśli mówiąc sowa. Domyślam się że chodzi o jakieś dziwne dźwięki. Miałem u siebie problem podobny, przy AUTO lub włączonej klimie, na ECON tego nie było. Winnym tych odgłosów był napinacz paska klimatyzacji.

 

napinacz INA i pasek GATES wymieniłem w lipcu 2013... ustawiłem tak by delikatnie pasek się uginał...

 

ta sowa to chodzi o to że słychać wycie/huczenie/podobnie jak przy łożysku coś zaczyna (no niech będzie) WYĆ ale tylko na auto lub z klimą na ECO nic się nie dzieje...:help

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

tak jak karzdy jeden z cpn-u, tylko że lejesz piankę wode w system wentylacji, klapki silniczki itd. sam pomyśl co lepsze

 

 

napinacz INA i pasek GATES wymieniłem w lipcu 2013... ustawiłem tak by delikatnie pasek się uginał...

 

ta sowa to chodzi o to że słychać wycie/huczenie/podobnie jak przy łożysku coś zaczyna (no niech będzie) WYĆ ale tylko na auto lub z klimą na ECO nic się nie dzieje...:help

 

na eco nic sięnie dzieje bo sprężarka nie chodzi w pozostałych przypadkach działa, zatem są 3 opcje a raczej 2, napinacz, łożysko sprężarki a 3 to mało prawdopodobna pasek. Nasłuchiwać dobrze co tak robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności