Desper Zgłoś #81 Napisano 4 Czerwca 2012 Przewody to kolego zdemontuj ze swojego auta i będziesz widział co masz :fajny Przecież i tak klima ci nie działa. I w taki sposób podjedziesz na byle jaki szrot i na miejscu sobie porównasz, co tam mają. Lepiej nie otwierać całkowicie układu. wprawdzie węże nieszczelne, ale jednak to nie to samo, co pozostawienie wszystkiego otwartego, bo wejdzie woda z powietrza. Ewentualnie zaklej szczelnie taśmą otwory od których odłączysz węże. Do 1.9TDI sprzed liftu stosowano sprężarki Zexel, a one mają połączenia na śrubunkach. Po lifcie, do sprężarek Denso, węże były podłączane ta takich jakby flanszach, dociskanych przez śrubę - tak jak na fotce z aukcji, którą wkleił Denek75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #82 Napisano 4 Czerwca 2012 Lepiej nie otwierać całkowicie układu. wprawdzie węże nieszczelne, ale jednak to nie to samo, co pozostawienie wszystkiego otwartego, bo wejdzie woda z powietrza. Ewentualnie zaklej szczelnie taśmą otwory od których odłączysz węże.Do 1.9TDI sprzed liftu stosowano sprężarki Zexel, a one mają połączenia na śrubunkach. Po lifcie, do sprężarek Denso, węże były podłączane ta takich jakby flanszach, dociskanych przez śrubę - tak jak na fotce z aukcji, którą wkleił Denek75. Dzięki za rade !!! Zakleję taśmą otwory jak się uda odkręcić. ok będę szukał na allegro czegoś lecz na tą chwile nie ma nic:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #83 Napisano 4 Czerwca 2012 Mało danych zn jakie cisnienia itp, czy była sprawdzana dysza pod katem czystosci przed napełnieniem gazem? niewiem jakie są cisnienia po napelnieniu , ale jestem pewien ze tego zaworu nie czyscili lub nie sprawdzali , a by to teraz sprawdzic musze pewnie znow gaz spuscic , ale zauwazylem ze nie za kazdym razem sprezarka sie wlacza gdy na klimatroniku jest auto , czy to moze byc bład komputera ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #84 Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) Te przewody są od wersji po LIFCIE i będą pasować do mojego 98r na pewno ?? Miałem ten sam problem. Te przewody przykładowe które pokazał ci Danek wyglądają tak samo ale do twojego muszą być nakręcane na śrubunku (nakrętce). Największy problem będzie z odkręceniem starych, mi przy tej operacji mocno pokiereszowali śrubunek od chłodnicy - było mocno zapieczone bo to niestety aluminium. Szukaj tych przewodów na allegro albo jakieś zamienniki. Ja za oba zapłaciłem 120zł na allegro. Nie wiem czy są dostępne jakieś zamienniki ale w ASO Fota-Groblewski w Gdańsku za te 2 przewody zaśpiewali 1400zł. Jak chcesz to mogę poszukać gdzieś tych starych przewodów i mogę ci podać ich numery. Radziłbym ci wymienić osuszacz przy całej operacji. Jak coś to pisz postaram się powiedzieć jak to u mnie wyglądało (bo widzę że mamy takie same auta) Pozdrawiam Patrzyłem na allegro i niema tych przewodów. Jeden z nich jest np. tutaj http://e-szrot.com/AUDI-A4-WAZ-PRZEWOD-KLIMATYZACJI-8D0260704H(3,23,1442).aspx a tu masz na zdjęciu obydwa: http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-1999-Estate-AC-Hose-Part-n-o-8D0260704H-/261034360154 Edytowane 4 Czerwca 2012 przez dzali0 dodany link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #85 Napisano 4 Czerwca 2012 Lepiej nie otwierać całkowicie układu. wprawdzie węże nieszczelne, ale jednak to nie to samo, co pozostawienie wszystkiego otwartego, bo wejdzie woda z powietrza. To sie zakleja otwory i po kłopocie. Poza tym skoro u niego i tak układ jest nieszczelny, węże popękane czy też w inny sposób uszkodzone, to nie robi to żadnej różnicy. Poza tym - nawet jeśli tam będzie wilgoć, to przecież maszyna do nabijania robi najpierw próżnię w układzie, czyli wysysa wilgoć i inne pierdoły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #86 Napisano 4 Czerwca 2012 łoj Denek, 'rozmijasz się z prawdą' - uwierz mi nieszczelne przewody to nie to samo co brak przewodów, a pompa próżniowa wyciągnie wilgoć w postaci pary wodnej, ale jeśli tej jest już na tyle dużo (bo przez dłuższy czas układ był otwarty całkowicie) to się skropli w wodę, a tej spoczywającej sobie gdzieś w parowniku nie idzie próżnią wyssać. trzeba dmuchać azotem, próżniować , dmuchać azotem, próżniować i tak parę razy. o zaklejaniu otworów pisałem, ale w/g mnie to głupiego robota, bo raz musisz grzebać od dołu przy wyjmowaniu tych węży, a potem drugi raz jak kupisz drugie... a ich do TDI były dwa rodzaje, więc ciężko się pomylić Nie odbieraj Denek tego że się mędrkuję, bo po prostu na co dzień zajmuję się chłodnictwem (nie jestem klimatologiem samochodowym) i po prostu wystrzegam się powietrza w układach z r-134a jak diabła, bo oleje jakie smarują nasze sprężarki chłoną wodę jak gąbka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ppawian Zgłoś #87 Napisano 7 Czerwca 2012 Witam wszystkich Ja mam standardowy problem z klimą (B5 FL 1.9 TDI 2002r)czyli przetarty osuszacz. Pytanie mam takie - czy jestem w stanie to sam naprawić tzn: ? 1. układ jest na pewno nieszczelny. Czy mogę wymontować osuszacz i zamontować nowy. Chodzi mi tu konkretnie czy mogę otworzyć układ bo nie wiem jakie jest ciśnienie. Czy po odkręceniu przewodów po prostu czynnik wyleci do końca czy mam spodziewać się czegoś innego. (Na podstawie ostatniego napełniania zakładam że jest czynnika mniej niż połowa) 2. Druga sprawa to przewody (ten cieńszy koło osuszacza, nie pamiętam w tej chwili numeru ale nie ważne). Problem to nieszczelność przewodu na połączeniu aluminium/guma. Pytanie jest czy mogę wyciąć łączenie i np zamontować gumowy przewód na aluminiowy na opaskę zaciskową (przewód jest długi i wymiana kłopotliwa dlatego kombinuję z innym rozwiązaniem). Nie wiem czy takie połączenia na opaskę wytrzyma ciśnienie w układzie. 3. Po tych naprawach udałbym się spokojnie na napełnienie układu i tu kolejne pytanie czy mogę jechać samochodem bez czynnika w układzie. Z góry dzięki wszystkim za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #88 Napisano 11 Czerwca 2012 Witam. Czy w Waszych autkach mocno odczuwacie spadek osiągów (wolniejsze wkręcanie się na obroty) podczas włączonej klimy? U mnie, przy stosunkowo mocnym silniku po prostu czuć że klima go obciąża. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #89 Napisano 11 Czerwca 2012 Czy w Waszych autkach mocno odczuwacie spadek osiągów (wolniejsze wkręcanie się na obroty) podczas włączonej klimy? U mnie, przy stosunkowo mocnym silniku po prostu czuć że klima go obciąża. A co ja mam powiedzieć, skoro mam 125 koni? :fajny To normalne, ze klima muli silnik. I to znacznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #90 Napisano 11 Czerwca 2012 Witam. Czy w Waszych autkach mocno odczuwacie spadek osiągów (wolniejsze wkręcanie się na obroty) podczas włączonej klimy? U mnie, przy stosunkowo mocnym silniku po prostu czuć że klima go obciąża. Pozdrawiam klima obciąża - szczególnie przy niskich obrotach. widoczne to jest bardziej w wolnoobciągających silnikach benzynowych, turbodiesle (nawet te słabsze od benzyn) mimo wszystko większą mocą dysponują na jałowych obrotach niż benzyna, chociaż i mi się na początku sezonu zdarzało zdusić silnik na klimie bo gazu dodałem tylko tak 'jak zwykle' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xaverus Zgłoś #91 Napisano 12 Czerwca 2012 Witam, Gdy włączam klimatyzacje, bardzo nagrzewa się i topi się guma na sterowniku wentylatora klimatyzacji. http://allegro.pl/audi-a6-c5-opornica-wentylatorow-klimatyzacji-i2349266697.html (zdjęcie) ten sterownik tak wygląda. Więc wymieniłem go ale nadal to samo guma się topi i dymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #92 Napisano 12 Czerwca 2012 A co się dzieje z wentylatorem, kręci się? sugeruje że to on jest problemem, możliwe że ma przebicie albo zwarcie, przez to płynie większy prąd i tym samym ta opornica tego nie wytrzymuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #93 Napisano 12 Czerwca 2012 Koledzy mam pytanie . Ponieważ w tamtym roku zabrałem się za swoją klimę z aucie no i wpłukałem cały okład zmieniałem osuszacz na nowy filtr też nowe oringi itp . Zamontowałem nie świadomie zatartą sprężarkę która po nabiciu pochodziła może z minutę no i padła . Sprzęgło się załączało ale zero ciśnienia w układzie .Dzisiaj pojechałem odessać czynnik no i rozebrałem układ żeby sprawdzić w jakim stanie jest filtr który się znajduje w układzie okazało się że jest delikatnie przybrudzony i teraz moje pytanie . Czy muszę na nowo płukać cały układ i co ewentualnie wymienić przed założeniem sprężarki co by jej szlak nie trafił . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arti12138 Zgłoś #94 Napisano 13 Czerwca 2012 Witam Panowie. Zaczne moze od tego ze jestem od tygodnia wlascicielem passata B5 1.9 TDI i pierwszy raz mam doczynienia z klimatyzacja. Teraz opisze moj problem. Otoz gdy kupilem auto klima dzialala super, po tygodniu uzytkowania wsiadlem do auta i nic ( klima nie dziala i nawet nie swieci sie panel od climatronica) Co moze byc przyczyna ? Od czego mozna zaczac ustalanie awarii ? Bardzo prosze o pomoc. Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #95 Napisano 13 Czerwca 2012 Witam wszystkich Ja mam standardowy problem z klimą (B5 FL 1.9 TDI 2002r)czyli przetarty osuszacz. Pytanie mam takie - czy jestem w stanie to sam naprawić tzn: ? 1. układ jest na pewno nieszczelny. Czy mogę wymontować osuszacz i zamontować nowy. Chodzi mi tu konkretnie czy mogę otworzyć układ bo nie wiem jakie jest ciśnienie. Czy po odkręceniu przewodów po prostu czynnik wyleci do końca czy mam spodziewać się czegoś innego. (Na podstawie ostatniego napełniania zakładam że jest czynnika mniej niż połowa) 2. Druga sprawa to przewody (ten cieńszy koło osuszacza, nie pamiętam w tej chwili numeru ale nie ważne). Problem to nieszczelność przewodu na połączeniu aluminium/guma. Pytanie jest czy mogę wyciąć łączenie i np zamontować gumowy przewód na aluminiowy na opaskę zaciskową (przewód jest długi i wymiana kłopotliwa dlatego kombinuję z innym rozwiązaniem). Nie wiem czy takie połączenia na opaskę wytrzyma ciśnienie w układzie. 3. Po tych naprawach udałbym się spokojnie na napełnienie układu i tu kolejne pytanie czy mogę jechać samochodem bez czynnika w układzie. Z góry dzięki wszystkim za pomoc 1. Jak jest nieszczelny układ to i gazu w nim nie bedzie, filter mozesz sam wymienic. 2. Połaczenie guma-alu nalezy ponownie zakuc tak jak jest w oryginale, na opaski nie bardzo bo duze cisnienie w układzie spowoduje ze waz moze wyskoczyc z rurki no i to troche nie profesjonalne. 3. Czynnika i tak nie masz wiec klima sie nie załaczy a dojechac i tak musisz no chyba ze mechanik doliczy za dojazd ---------- Dodano o 14:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:37 ---------- Koledzy mam pytanie . Ponieważ w tamtym roku zabrałem się za swoją klimę z aucie no i wpłukałem cały okład zmieniałem osuszacz na nowy filtr też nowe oringi itp . Zamontowałem nie świadomie zatartą sprężarkę która po nabiciu pochodziła może z minutę no i padła . Sprzęgło się załączało ale zero ciśnienia w układzie .Dzisiaj pojechałem odessać czynnik no i rozebrałem układ żeby sprawdzić w jakim stanie jest filtr który się znajduje w układzie okazało się że jest delikatnie przybrudzony i teraz moje pytanie . Czy muszę na nowo płukać cały układ i co ewentualnie wymienić przed założeniem sprężarki co by jej szlak nie trafił . Jak wyjmiesz te zatarta to sprawdz jaki ma kolor olej w niej zawarty i sprawdz czy dysza jest czysta jezeli jest to wszystko czarne to filtr do wymiany i układ do płukania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #96 Napisano 13 Czerwca 2012 Ja po moim ostatnim doświadczeniu z uszkodzonym zaworem regulacyjnym wewnątrz sprężarki (zawór regulacji wydajności), zastanawiam się ilu ludzi musiało być naciągniętych na 'zatarte sprężarki' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #97 Napisano 13 Czerwca 2012 Ludziska sie nie znaja a nie zawsze jest mozliwosc weryfikacji koloru oleju i czystosci dyszy a zawor regulacyjny to standard w tych kompresorach ale łatwo to zdiagnozowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #98 Napisano 13 Czerwca 2012 Może głupie pytanie ale jaki jest prawidłowy kierunek montażu dyszy rozprężnej? Czy da się ją założyć odwrotnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #99 Napisano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Teoretycznie sie da bo mozesz ja wcisnac na siłe i tez wejdzie ale prawidłowo to powinna byc zamontowana ta cienka rurka w kierunku parownika Edytowane 14 Czerwca 2012 przez radekklimat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #100 Napisano 14 Czerwca 2012 Teoretycznie sie da bo mozesz ja wcisnac na siłe i tez wejdzie ale prawidłowo to powinna byc zamontowana ta cienka rurka w kierunku parownika Czy to jest właściwy montaż? [ATTACH=CONFIG]84454[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach