Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

dokladnie elektryczny zalancza sie zaraz po wlaczeniu klimy a drugi bieg zalancza sie jak np na wlaczonej klimie bedziesz stal w korku i czynnik bedzie za goracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wygląda ze jest dobrze tylko nie włącza się agregat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam pytanie-problem od czasu jak kupiłem auto w zimie nie używałem klimy i nie wiem czy była sprawna ale teraz jest cieplej i ja włączyłem i nie działa byłem u mechanika klim i zbyt wiele mi nie powiedział tylko tyle ze coś jest nie tak bo w momencie jak włączam klime to od razu startuje wentylator klimy przewody na podszybiu maja temperaturę otoczenia. mechanik stwierdził ze sprężarka klimy się nie włącza i straszy mnie kosztami ok 1500zł. co o tym myślicie co może być nie tak.

 

klima manualna

 

A czy wentylator od klimy zapitala jak huragan, czy po prostu się kręci (nazwijmy to normalnie) ?

przypuszczalnie masz wyzwolony (prawdopodobnie uszkodzony) presostat wysokiego ciśnienia na skraplaczu (chłodnicy) klimy, albo po prostu jest gdzieś poluzowana wtyczka od niego, czy przetarty kabel.

 

objawy pasują: jeśli ciśnienia w układzie robi się z jakiś przyczyn niebezpiecznie wysokie i nastąpi wyzwolenie przesostatu HP, to sprężarka jest odłączana, a wentylator wchodzi na drugi bieg, żeby schłodzić czynnik i przez to obniżyć ciśnienie.

U Ciebie coś jest po prostu nie tak, bo skoro nawet nie uruchamia sprężarki to nie może być mowy o wzroście ciśnienia...

szukaj presostatu, i na pewno nie będzie on 1500 kosztować :D

Edytowane przez Desper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno chodzi wentylator wolniej niz od chłodnicy na biegu jałowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to nie trafiłem - w takim wypadku presostat odpada.

stań przy otwartej masce i każ komuś włączyć i wyłączyć klimę.

powinno być słychać charakterystyczne kliknięcie sprzęgiełka elektromagnetycznego przy włączaniu klimy.

jeśli nie słychać - to coś z samym sprzęgiełkiem nie tak (można sprawdzić czy dochodzi tam napięcie po włączeniu, czy nie - pojedyncza wtyczka - wsuwka, koło koła pasowego sprężarki).

jeśli jednak wszystko się 'zapina', ale po prostu nie ma wydajności, to może być coś ze sprężarką.

a tak w ogóle to sprawdzałeś że masz w ogóle czynnik w układzie? bo nic o nabijaniu nie wspominałeś,a może tak na prawdę to jest cała przyczyna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety ale właśnie nic nie słychać podczas włączania klimy zadnego stuku tylko wentylator a co do czynnika to tez nie wiem jutro o 8 mam na kanał odstawic auto i będą szukać co jest nie tak tyle ze mnie mechanik zdenerwował z ta kwota na start 1500zł ale mam nadzieje ze to jakas błachostka. jutro sie okaze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZMIEŃ MECHANIKA!

podłączył chociaż manometry, zanim Ci kwotami zaczął rzucać?

może masz pustkę w układzie i zabezpieczenie niskiego ciśnienia nie puszcza sprężarki (to samo, które nie pozwala klimie załączyć się w trakcie mrozów).

 

do sprawdzenia podstawowych rzeczy takich jak szczelność i obecność czynnika w układzie nie jest potrzebny kanał.

dopiero jak wiadomo, że układ szczelny i nabity czynnikiem, można doszukiwać się dalszych przyczyn...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety ale manometru nie podłączył tylko OB2 i się trochę zdziwiłem bo mam klime manualna to nie wiem co on tam chciał sprawdzić.

Auto stoi u mechanika i za zlokalizowanie usterki powiedział ze do 50 zł a koszty następne po diagnozie. wieczorem napisze co i jak wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok mam poglądowy obraz sytuacji :wsciekly

1 sprężarka zatarta jest już od dobrych 5 lat

2 skraplacz uszkodzony nieszczelny

3 filtry zapchana i grzybek na nich ze wow i jeszcze troche

4 wszystkie przewody są pozapychane przez to ze nie była napełniona.

poglądowy koszt na nowej sprężarce 1500 zł

jak na razie ma sprawdzić jeszcze dokładnie pozostałe elementy i jutro coś więcej będzie wiadomo

 

co myślicie warto robić na nowych częściach czy szukać uzywki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to niezły kibel kolego :dobani:

Czeka cie pewnie płukanie układu dodatkowo. Dyszę kupisz za 6 zeta, sprężarke używaną z Allegro za 400-500, skraplacz nie wiem ile kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak płukanie całego układu na pewno mechanik mówił ze minimum 2 razy a może i 3 tyle tego jest. oby na tym się skończyło.

 

OK klima lata -1500zł ale na nowej spreżarce.

Edytowane przez Alfik0406

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście interesuje klimatyzacja w moim aucie (a dokładniej ciśnienia LP i HP) - tj. VW Passat 2001, AVF 1.9TDI-PD ze sprężarką i tu jest problem, ponieważ nie mogę odczytać więc podaję to co mówią katalogi:

DENSO (8D0 260 805 J)

7SB-16C - ilość R134a = 600g+/- 25g

7SEU16 - ilość R134a = 500g+/-25g

 

Z tego co pamiętam, bo kiedyś mierzyłem po nabiciu klimatyzacji ciśnienia na włączonym silniku (działającej klimie) wynosiły:

HP 10-12

LP 1,5-1,8

przy temp. otoczenia około 25'C, ale nie dam głowy uciąć czy były one prawidłowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje pomocy

Witam byłem wczoraj nabić klimę w swoim Passku 98r 1.9 AFN i co się okazało mechanik mi mówi że nie miałem ani gram czynnika w układzie (co go bardzo zdziwiło). Nabił klimę i okazało się że jakieś 2 przewody są w tragicznym stanie popękane (mówił że mogło to spowodować brak osłony silnika od spodu) ale do rzeczy powiedział ze za te 2 przewody to 700 zł kosztują i że prawdopodobnie przy odkręcaniu go od osuszacza i drugiego od chłodnicy klimy mogą się urwać gwinty bo to aluminium i to kolejny wydatek 400 zł !!

 

Chciałbym sam wymienić te przewody z tym że nie mam pojęcia jak one nawet wyglądają !!!

1. Jeden przewód był od osuszacza

2. drugi był podobno sprężarki do chłodnicy czy czegoś

 

czy któryś z kolegów orientuje się jak te przewody wyglądają żebym mógł na allegro coś poszukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 przewody są w tragicznym stanie popękane

 

O te przewody chodzi :fajny I nie kosztują one 700 zł. Ten mechanik nieźle sie ceni :kwasny:

 

Przewody klimatyzacji --- klik

 

A nawet jak gwint pójdzie przy chłodnicy, to nówkę zamiennik kupisz za 200-250 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te przewody są od wersji po LIFCIE i będą pasować do mojego 98r na pewno ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokazałem ci tylko - o jakie przewody chodzi. Nie wiem czy będą pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasować nie będą. szukaj takich sprzed liftu, koszty podobne. tylko broń boziu brać używanego - czytaj zużytego - osuszacza. ten akurat musi być nowy i mieć zaślepione szczelnie króćce przy wysyłce, bo inaczej nie spełni swojej roli.

aha, no i faktycznie: odkręcenie jednego z połączeń osuszacza to zadanie dla wytrwałych - wiem, przerabiałem to... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pasować nie będą. szukaj takich sprzed liftu, koszty podobne. tylko broń boziu brać używanego - czytaj zużytego - osuszacza. ten akurat musi być nowy i mieć zaślepione szczelnie króćce przy wysyłce, bo inaczej nie spełni swojej roli.

aha, no i faktycznie: odkręcenie jednego z połączeń osuszacza to zadanie dla wytrwałych - wiem, przerabiałem to... :/

 

a mógłbyś wrzucić jakiś link jak wyglądają te przewody lub nr części

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mógłbyś wrzucić jakiś link jak wyglądają te przewody lub nr części

 

Przewody to kolego zdemontuj ze swojego auta i będziesz widział co masz :fajny Przecież i tak klima ci nie działa. I w taki sposób podjedziesz na byle jaki szrot i na miejscu sobie porównasz, co tam mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zeszłym roku w lipcu klima wyserwisowana a tu ostatnio zaczęło capić z nawiewów :annoyed:

Jutro przyjdzie loctite hygiene spray. Pytanie tylko zasadnicze. Filtr kabiny wymienić przed czy po włączeniu tego środka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności