ronuch Zgłoś #61 Napisano 29 Maja 2012 dokladnie elektryczny zalancza sie zaraz po wlaczeniu klimy a drugi bieg zalancza sie jak np na wlaczonej klimie bedziesz stal w korku i czynnik bedzie za goracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik0406 Zgłoś #62 Napisano 29 Maja 2012 czyli wygląda ze jest dobrze tylko nie włącza się agregat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #63 Napisano 29 Maja 2012 (edytowane) witam mam pytanie-problem od czasu jak kupiłem auto w zimie nie używałem klimy i nie wiem czy była sprawna ale teraz jest cieplej i ja włączyłem i nie działa byłem u mechanika klim i zbyt wiele mi nie powiedział tylko tyle ze coś jest nie tak bo w momencie jak włączam klime to od razu startuje wentylator klimy przewody na podszybiu maja temperaturę otoczenia. mechanik stwierdził ze sprężarka klimy się nie włącza i straszy mnie kosztami ok 1500zł. co o tym myślicie co może być nie tak. klima manualna A czy wentylator od klimy zapitala jak huragan, czy po prostu się kręci (nazwijmy to normalnie) ? przypuszczalnie masz wyzwolony (prawdopodobnie uszkodzony) presostat wysokiego ciśnienia na skraplaczu (chłodnicy) klimy, albo po prostu jest gdzieś poluzowana wtyczka od niego, czy przetarty kabel. objawy pasują: jeśli ciśnienia w układzie robi się z jakiś przyczyn niebezpiecznie wysokie i nastąpi wyzwolenie przesostatu HP, to sprężarka jest odłączana, a wentylator wchodzi na drugi bieg, żeby schłodzić czynnik i przez to obniżyć ciśnienie. U Ciebie coś jest po prostu nie tak, bo skoro nawet nie uruchamia sprężarki to nie może być mowy o wzroście ciśnienia... szukaj presostatu, i na pewno nie będzie on 1500 kosztować Edytowane 29 Maja 2012 przez Desper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik0406 Zgłoś #64 Napisano 29 Maja 2012 napewno chodzi wentylator wolniej niz od chłodnicy na biegu jałowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #65 Napisano 29 Maja 2012 no to nie trafiłem - w takim wypadku presostat odpada. stań przy otwartej masce i każ komuś włączyć i wyłączyć klimę. powinno być słychać charakterystyczne kliknięcie sprzęgiełka elektromagnetycznego przy włączaniu klimy. jeśli nie słychać - to coś z samym sprzęgiełkiem nie tak (można sprawdzić czy dochodzi tam napięcie po włączeniu, czy nie - pojedyncza wtyczka - wsuwka, koło koła pasowego sprężarki). jeśli jednak wszystko się 'zapina', ale po prostu nie ma wydajności, to może być coś ze sprężarką. a tak w ogóle to sprawdzałeś że masz w ogóle czynnik w układzie? bo nic o nabijaniu nie wspominałeś,a może tak na prawdę to jest cała przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik0406 Zgłoś #66 Napisano 29 Maja 2012 no niestety ale właśnie nic nie słychać podczas włączania klimy zadnego stuku tylko wentylator a co do czynnika to tez nie wiem jutro o 8 mam na kanał odstawic auto i będą szukać co jest nie tak tyle ze mnie mechanik zdenerwował z ta kwota na start 1500zł ale mam nadzieje ze to jakas błachostka. jutro sie okaze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #67 Napisano 29 Maja 2012 ZMIEŃ MECHANIKA! podłączył chociaż manometry, zanim Ci kwotami zaczął rzucać? może masz pustkę w układzie i zabezpieczenie niskiego ciśnienia nie puszcza sprężarki (to samo, które nie pozwala klimie załączyć się w trakcie mrozów). do sprawdzenia podstawowych rzeczy takich jak szczelność i obecność czynnika w układzie nie jest potrzebny kanał. dopiero jak wiadomo, że układ szczelny i nabity czynnikiem, można doszukiwać się dalszych przyczyn... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik0406 Zgłoś #68 Napisano 30 Maja 2012 no niestety ale manometru nie podłączył tylko OB2 i się trochę zdziwiłem bo mam klime manualna to nie wiem co on tam chciał sprawdzić. Auto stoi u mechanika i za zlokalizowanie usterki powiedział ze do 50 zł a koszty następne po diagnozie. wieczorem napisze co i jak wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik0406 Zgłoś #69 Napisano 30 Maja 2012 ok mam poglądowy obraz sytuacji 1 sprężarka zatarta jest już od dobrych 5 lat 2 skraplacz uszkodzony nieszczelny 3 filtry zapchana i grzybek na nich ze wow i jeszcze troche 4 wszystkie przewody są pozapychane przez to ze nie była napełniona. poglądowy koszt na nowej sprężarce 1500 zł jak na razie ma sprawdzić jeszcze dokładnie pozostałe elementy i jutro coś więcej będzie wiadomo co myślicie warto robić na nowych częściach czy szukać uzywki ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #70 Napisano 30 Maja 2012 No to niezły kibel kolego Czeka cie pewnie płukanie układu dodatkowo. Dyszę kupisz za 6 zeta, sprężarke używaną z Allegro za 400-500, skraplacz nie wiem ile kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alfik0406 Zgłoś #71 Napisano 30 Maja 2012 (edytowane) tak płukanie całego układu na pewno mechanik mówił ze minimum 2 razy a może i 3 tyle tego jest. oby na tym się skończyło. OK klima lata -1500zł ale na nowej spreżarce. Edytowane 31 Maja 2012 przez Alfik0406 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #72 Napisano 3 Czerwca 2012 Mnie osobiście interesuje klimatyzacja w moim aucie (a dokładniej ciśnienia LP i HP) - tj. VW Passat 2001, AVF 1.9TDI-PD ze sprężarką i tu jest problem, ponieważ nie mogę odczytać więc podaję to co mówią katalogi: DENSO (8D0 260 805 J) 7SB-16C - ilość R134a = 600g+/- 25g 7SEU16 - ilość R134a = 500g+/-25g Z tego co pamiętam, bo kiedyś mierzyłem po nabiciu klimatyzacji ciśnienia na włączonym silniku (działającej klimie) wynosiły: HP 10-12 LP 1,5-1,8 przy temp. otoczenia około 25'C, ale nie dam głowy uciąć czy były one prawidłowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #73 Napisano 3 Czerwca 2012 Panowie potrzebuje pomocy Witam byłem wczoraj nabić klimę w swoim Passku 98r 1.9 AFN i co się okazało mechanik mi mówi że nie miałem ani gram czynnika w układzie (co go bardzo zdziwiło). Nabił klimę i okazało się że jakieś 2 przewody są w tragicznym stanie popękane (mówił że mogło to spowodować brak osłony silnika od spodu) ale do rzeczy powiedział ze za te 2 przewody to 700 zł kosztują i że prawdopodobnie przy odkręcaniu go od osuszacza i drugiego od chłodnicy klimy mogą się urwać gwinty bo to aluminium i to kolejny wydatek 400 zł !! Chciałbym sam wymienić te przewody z tym że nie mam pojęcia jak one nawet wyglądają !!! 1. Jeden przewód był od osuszacza 2. drugi był podobno sprężarki do chłodnicy czy czegoś czy któryś z kolegów orientuje się jak te przewody wyglądają żebym mógł na allegro coś poszukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #74 Napisano 3 Czerwca 2012 2 przewody są w tragicznym stanie popękane O te przewody chodzi :fajny I nie kosztują one 700 zł. Ten mechanik nieźle sie ceni Przewody klimatyzacji --- klik A nawet jak gwint pójdzie przy chłodnicy, to nówkę zamiennik kupisz za 200-250 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #75 Napisano 3 Czerwca 2012 Te przewody są od wersji po LIFCIE i będą pasować do mojego 98r na pewno ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #76 Napisano 3 Czerwca 2012 Pokazałem ci tylko - o jakie przewody chodzi. Nie wiem czy będą pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #77 Napisano 3 Czerwca 2012 pasować nie będą. szukaj takich sprzed liftu, koszty podobne. tylko broń boziu brać używanego - czytaj zużytego - osuszacza. ten akurat musi być nowy i mieć zaślepione szczelnie króćce przy wysyłce, bo inaczej nie spełni swojej roli. aha, no i faktycznie: odkręcenie jednego z połączeń osuszacza to zadanie dla wytrwałych - wiem, przerabiałem to... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #78 Napisano 4 Czerwca 2012 pasować nie będą. szukaj takich sprzed liftu, koszty podobne. tylko broń boziu brać używanego - czytaj zużytego - osuszacza. ten akurat musi być nowy i mieć zaślepione szczelnie króćce przy wysyłce, bo inaczej nie spełni swojej roli.aha, no i faktycznie: odkręcenie jednego z połączeń osuszacza to zadanie dla wytrwałych - wiem, przerabiałem to... a mógłbyś wrzucić jakiś link jak wyglądają te przewody lub nr części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #79 Napisano 4 Czerwca 2012 a mógłbyś wrzucić jakiś link jak wyglądają te przewody lub nr części Przewody to kolego zdemontuj ze swojego auta i będziesz widział co masz :fajny Przecież i tak klima ci nie działa. I w taki sposób podjedziesz na byle jaki szrot i na miejscu sobie porównasz, co tam mają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #80 Napisano 4 Czerwca 2012 w zeszłym roku w lipcu klima wyserwisowana a tu ostatnio zaczęło capić z nawiewów Jutro przyjdzie loctite hygiene spray. Pytanie tylko zasadnicze. Filtr kabiny wymienić przed czy po włączeniu tego środka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach