Skocz do zawartości
maxwoj81

Jak zdiagnozować czy to uszczelka, głowica czy jeszcze coś innego ATJ/AJM??

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie zacznę od tego, że przejrzałem już kilka tematów z tym związanych ale dalej nie wiem co robić?? Od jakiegoś czasu wyrzuca mi płyn chłodzący z układu wydaje mi się, że przez zbiorniczek od tego się zaczęło ponad rok temu. Im bardziej ładuje tym szybciej ubywa. przy spokojnej jeździe można o tym problemie zapomnieć. Pierwsze co zrobiłem to sprawdzenie układu pod kątem Co2 w układzie wynik - OK (rok temu). Potem znalazłem luźna opaskę na układzie - dokręcono i problem zniknął. Aktualnie znowu się borykam z tym problemem i nie wiem co robić. Wydaje mi się, że problem leży w głowicy lub uszczelce. Nie mam mazi w układzie płyn nie idzie do układu smarowania - jest zbyt duże ciśnienie w układzie takie mam wrażenie. Co jeszcze zrobić - oczywiście wymieniłem kroki na zbiorniku.... Samochód miał iść na sprzedaż ale nie wiem w co ręce włożyć żeby sporo nie dokładać. Czy to mikropęknięcia czy wydmuchana uszczelka pod głowicą?? Jakieś porady ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to mikropęknięcia

Tego bez ściągnięcia głowicy nikt ci nie sprawdzi. Jak masz za duże ciśnienie w układzie to albo uszczelka albo głowica. Jak zdejmiesz głowicę to powinno być widać czy uszczelka wydmuchana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej.

Nikt Ci nie powie na pewno zanim nie zajrzy.

Tak czy inaczej objawy masz uszczelkowo-głowicowe:)

Ja jeździłem ponad dwa lata, bulgotało, przelewało, płyn wyrzucało.

Wymieniałem korki od zbiornika wyrównawczego, czujniki temperatury, termostaty i inne bzdury.

Robiłem testy na obecność CO2 itp.

Aż w końcu tej zimy przestało mi działać ogrzewanie przy -10.

Mikrouszkodzenie głowicy.

Samochody 10letnie i starsze trzeba naprawiać niestety.

Bolało ale cóż...

Edytowane przez radoslavm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic zobaczymy jak to ugryźć zrobię jeszcze raz test na co2 jeżeli nie będzie w układzie to głowica rozumiem a nie uszczelka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nic zobaczymy jak to ugryźć zrobię jeszcze raz test na co2 jeżeli nie będzie w układzie to głowica rozumiem a nie uszczelka??

Było na forum że ten test na co2 jest mało miarodajny w TDI. Kolega pisał że jeździł 3 razy na test i nic nie wykazało a jednak uszczelka była uwalona. Jeśli masz za duże ciśnienie (Przewody twarde) to czeka cię zwalenie głowicy. Jak to uszczelka to powinno być widać gdzie puściła. Jak nie to głowica do sprawdzenia w specjalistycznym zakładzie. Inaczej nie da rady sprawdzić czy to uszczelka czy mikropęknięcia głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Było na forum że ten test na co2 jest mało miarodajny w TDI. Kolega pisał że jeździł 3 razy na test i nic nie wykazało a jednak uszczelka była uwalona. Jeśli masz za duże ciśnienie (Przewody twarde) to czeka cię zwalenie głowicy. Jak to uszczelka to powinno być widać gdzie puściła. Jak nie to głowica do sprawdzenia w specjalistycznym zakładzie. Inaczej nie da rady sprawdzić czy to uszczelka czy mikropęknięcia głowicy.

 

Byłem dziś na co2 nic oczywiście nie wykazało. Mechanik stwierdził że w silnikach diesla wynik jest niemiarodajny... Zalecił zdjęcie pompy wody -jeżeli pompa na rozrządzie OK - pozostaje głowica. Boli mnie to ponieważ samochód ma zostać sprzedany. Kupiec już czeka a ja nie wiem co robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem dziś na co2 nic oczywiście nie wykazało. Mechanik stwierdził że w silnikach diesla wynik jest niemiarodajny... Zalecił zdjęcie pompy wody -jeżeli pompa na rozrządzie OK - pozostaje głowica. Boli mnie to ponieważ samochód ma zostać sprzedany. Kupiec już czeka a ja nie wiem co robić.

Zmień tego mechanika jak najprędzej. Jak on chce po wyjęciu pompy stwierdzić uszkodzenie głowicy :ocochodzi. A jak chcesz go posłuchać to dam ci lepszą radę sprawdz jakie masz ciśnienie w kołach jak małe to głowica do remontu:lol3. Przeczytaj to co napisałem w poście nr 5 inaczej się nie da. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez sie robi cisnienie , moze nie jest wielkie ale weze sa troche twarde , wymienilem nagrzewnice bo ciekla , plastykowy kruciec z czujnikiem temp bo tam tez zaczelo przeciekac , nic nie bulgota olej czysty , plyn tez ,auto ma swoja moc nie dymi niechę nieptrzebnie sciagac glowicy ale jak zdiagnozowac co go boli ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie tez sie robi cisnienie , moze nie jest wielkie ale weze sa troche twarde , wymienilem nagrzewnice bo ciekla , plastykowy kruciec z czujnikiem temp bo tam tez zaczelo przeciekac , nic nie bulgota olej czysty , plyn tez ,auto ma swoja moc nie dymi niechę nieptrzebnie sciagac glowicy ale jak zdiagnozowac co go boli ??

A ubywa ci płynu ? Bo ciśnienie w układzie musi być oby nie za duże. Jak po nocnym postoju dalej masz węże twarde to nie jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na cieplym sa twarde (wg praw fizyki ) , na zimnym troszke mniej , patrzylem niedawno u kolegi w takim samym silniku tam tez byly jakby twardsze ale nie tak jak u mnie teraz to kontroluje i co jakis czas mu popuszcze to cisnienie plynu nie ubywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
plynu nie ubywa

Jak nie ubywa to nie szukaj dziury w całym. Moim zdaniem masz wszystko w porządku. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki objaw, że przy jeździe autostradą wyrzuciło mi płyn ze zbiorniczka. Było to zaraz po zakupie więc wymieniłem rozrząd i chłodnice bo ciekła i problem ustał na 2-3 miesiące. Później znów ubyło trochę płynu więc wymieniłem korek i problem ponownie ustał na 2-3 miesiące ale znów powrócił więc wkurzony oddałem passata na wymianę uszczelki pod głowicą i okazało się, że uszczelka na dwóch cylindrach wydmuchana i podejrzewam, że było tak od początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak była uszczelka, to ciśnienie w zbiorniczku pojawiało się po przejechaniu kilku metrów. Podczas wyjeżdżania z garażu zapalał się komunikat STOP (brak płynu) a ciśnienie już było w zbiorniczku. Wydaje mi się, że twardość węży może być mało miarodajne szczególnie dla osoby która nie wie jak twarde powinny być. Natomiast szybkie ciśnienie w zbiorniczku na zimnym silniku łatwiej stwierdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jak była uszczelka, to ciśnienie w zbiorniczku pojawiało się po przejechaniu kilku metrów. Podczas wyjeżdżania z garażu zapalał się komunikat STOP (brak płynu) a ciśnienie już było w zbiorniczku. Wydaje mi się, że twardość węży może być mało miarodajne szczególnie dla osoby która nie wie jak twarde powinny być. Natomiast szybkie ciśnienie w zbiorniczku na zimnym silniku łatwiej stwierdzić.

Jak przewody od chłodnicy robią się tak twarde że ręką się nie da ich ścisnąć plus do tego ubywa płynu to na 99 % uszczelka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dużo nie ubywa płynu to może pomoze wyrwanie zaworka z korka ja tak kiedyś zrobiłem i problem ustał po prostu ciśnienie uciekało korkiem i płynu przestało ubywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mialem niesprawny korek wtedy i wywalalo plyn, wiec np u mnie ta metoda nie zda egazminu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz sobie kolego króciec wodny bo w passatach on lubi pękać a to plastik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie korki wymienione jak pisałem w co2 brak spalin w oleju nic nie ma w wodzie również nie wiem jak węże czy twarde. To zależy ile kto ma siły. A co do pompy od tego się zaczyna zdejmujesz pompę wody i sprawdzasz przypadek z tego tygodnia uszkodzona pompa nie dawała rady w 180 konnym dieslu i przy obciążeniu wyrzucało wodę po 3 dniach zdjęto rozrząd - pompa na reklamacje teraz jeździ aż miło. Jeżeli pompa jest ok to zostaje tylko głowica mikropęknięcie lub uszczelka i wali do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za tydzien bede robic rozrzad przy okazji pan mechanik mi to sprawdzi , gosc jest na tyle dobry ze szybko zdiagnozuje co go boli , wrazie czego nawet moze podmieni pompe by sprawdzic jak sie to okaze to bedzie wymiana z pompa wody , ja akurat pompe mam na innym pasku niz rorzad i nie musze przy kazdym rozrzadzie ale moze to jest pomysl ze pompa nie daje rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności