Skocz do zawartości
AdekPassat

[2E Passat b3] Wyrzuca wodę ze zbiorniczka wyrównawczego

Rekomendowane odpowiedzi

gdy wyleciała mi woda

Woda powiadasz :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem woda zmieszana z płynem do chłodnic , dopiero po tym zalałem go samą wodą gdyż nie miałem płynu pod ręką

 

z resztą z tego co wiem woda wrze dopiero przy 100stopniach a w układzie ciśnieniowym przy wyższej temperaturze a wyżej temperatury nie było zresztą to nie jest tak że zagotowała się woda , następnym razem wywaliło ją przy około 90stopniach

Edytowane przez AdekPassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rys. pogl.jpg

 

Przepraszam, ale tutaj taki rysunek poglądowy jak ten płyn Ci się wydobywa, może teraz lepiej zrozumiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bartek pisał jak sprawdzał korek. Kompresorem. Npełnić zbiornik powietrzem i sprawdzać przy jakim ciśnieniu podawanym z komperesora korek puszcza.

 

A co do nazewnictwa zaworu to ogónie termostat kojarzy się z pomiarem temperatury. Dlatego nie bardzo kojarzyłem o co biega z tym korkiem ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]79128[/ATTACH]

 

Przepraszam, ale tutaj taki rysunek poglądowy jak ten płyn Ci się wydobywa, może teraz lepiej zrozumiesz

 

teraz rozumiem , czyli winę może ponosić również korek , wie ktoś jak go sprawdzić ?

 

Aha okej tak zrobię myślę że jak na razie wszystko co mogę wiedzieć na ten temat mi powiedzieliście , jeżeli to nie korek będę zmuszony sciągać głowicę a że wszystko robię sam zostane bez samochodu pewnie na gruby miesiąć : /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli korek nie pomorze to trzeba szukać, dlaczego ciśnienie jest za wysokie, ja widzę dwa wyjścia główne

pierwsze to za duża temp. płynu i płyn się gotuje i korek upuszcza ciśnienie lub druga opcja coś wytwarza w układzie ciśnienie, np. ciśnienie z komory spalania dostaje się do płynu i tym samym jest za duże ciśnienie w zbiorniczku i go upuszcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od korka skończ na głowicy. Rozwiązanie nie musi się wcale sprowadzać właśnie do totalnej demolki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc jeśli korek nie pomorze to trzeba szukać, dlaczego ciśnienie jest za wysokie, ja widzę dwa wyjścia główne

pierwsze to za duża temp. płynu i płyn się gotuje i korek upuszcza ciśnienie lub druga opcja coś wytwarza w układzie ciśnienie, np. ciśnienie z komory spalania dostaje się do płynu i tym samym jest za duże ciśnienie w zbiorniczku i go upuszcza

 

mam nadzieje że to jednak korek jak mówię z tych otworów parowało cały czas tak jakby cały czas korek przepuszczał no ale czy wtedy powinno wywalić wodę skoro nie było by ciśnienia gdyż te było by cały czas wypuszczane dobrze rozumuje czy raczej jestem w błędzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartek pisał jak sprawdzał korek. Kompresorem. Npełnić zbiornik powietrzem i sprawdzać przy jakim ciśnieniu podawanym z komperesora korek puszcza.

 

A co do nazewnictwa zaworu to ogónie termostat kojarzy się z pomiarem temperatury. Dlatego nie bardzo kojarzyłem o co biega z tym korkiem ;p

więc jak więcej Ci wytłumaczyć? wykręć cały zbiorniczek, zatkaj otwory gdzie podpina się węże tylko w jeden jakoś podepnij kompresor i uszczelnij więc wtedy będziesz wiedział gdzie syczy, czy przez korek czy gdzieś indziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić korek już wiem , mam chyba stary z poprzedniego passata założę go i będę obserwował , kwestia tego czy jeśli korek jest nie sprawny i np. puszcza cały czas to czy wywaliło by tamtędy wodę bo wg mnie przepuszcza cały czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest otwarty to będzie wywalać nim, korek chyba 7zł kosztuje więc to nie koszt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

P.s Widze kolega mnie wyprzedził :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko zacznę od korka jeśli to nie on wtedy będę pisał dalej , dzięki koledzy za szybkie i bardzo pomocne wypowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli coś wiem to pomagam a jak nie to się nie odzywam;) pozdro i powodzonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Obstawiam, że to pompa wody.

A mianowicie uciekał mi płyn przez zbiorniczek i uszczelke przy przy górnym kablu idącym do silnika. Oprócz tego ze śrenio raz na 3 dni wlewałem ok pół litra płynu to nic specjalnego sie z autem nie działo, ale wkoncu wypadało to zrobić.

Obie przyczyny wycieku zostały usunięte i od tej pory z autem dzieje się czarna magia. Płyn/woda wywala ze zbironiczka, sinik się grzeje jak do 100stopni w 5minut, nawiew zimny, wentylator nie włącza się, brak wycieków.

Padło, że wina termostatu, został wymieniony na nowy i ciągle to samo.

Wycieku oleju ani płynu nie ma, wiec wykluczam uszczlke pod głowica.

 

Wiec jeśli to nie pompa wody, to ja już żywcem nie wiem co to może być....

Jutro ją wymienie jak pomoże to napisze.

Ewentualnie macie jakie stugestie co to moze być?? i dlaczego? a najlepiej czemu na mnie padło? ;D

Edytowane przez sentyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobny problem. Obstawiam, że to pompa wody.

A mianowicie uciekał mi płyn przez zbiorniczek i uszczelke przy przy górnym kablu idącym do silnika. Oprócz tego ze śrenio raz na 3 dni wlewałem ok pół litra płynu to nic specjalnego sie z autem nie działo, ale wkoncu wypadało to zrobić.

Obie przyczyny wycieku zostały usunięte i od tej pory z autem dzieje się czarna magia. Płyn/woda wywala ze zbironiczka, sinik się grzeje jak do 100stopni w 5minut, nawiew zimny, wentylator nie włącza się, brak wycieków.

Padło, że wina termostatu, został wymieniony na nowy i ciągle to samo.

Wycieku oleju ani płynu nie ma, wiec wykluczam uszczlke pod głowica.

 

Wiec jeśli to nie pompa wody, to ja już żywcem nie wiem co to może być....

Jutro ją wymienie jak pomoże to napisze.

Ewentualnie macie jakie stugestie co to moze być?? i dlaczego? a najlepiej czemu na mnie padło? ;D

 

Może zapomniałeś o odpowietrzyć układ ?

Jak wykluczyłeś uszczelke ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem do układ sam sie odpowietrza, poprzez na dowalenie do niego wody na uruchomionym silniku.

Uszczelke wykluczylem hipotetycznie tylko, ponieważ w silniku jest czysty olej bez śladów wody, w zbiorniczku gotuje się czysta woda bez śladów oleju, a wycieku spod spodu nie ma.

Blędna teza??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimny nawew sugerował by zapowietrzony układ lub uszkodzony termostat. Nieuruchamiający się wentylator sugeruje zapowietrzony ukłąd lub uszkodzony czujnik temperatury. Ale jak pisał wcześniej Adek może właśnie ukłąd zapowietrzony. Sprawdz też naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody może tu leży problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zimny nawew sugerował by zapowietrzony układ lub uszkodzony termostat. Nieuruchamiający się wentylator sugeruje zapowietrzony układ lub uszkodzony czujnik temperatury.
no według tych wniosków ten układ musiał by być solidnie zap.....owietrzony...

co nie zmienia faktu że troszkę racji kolego masz ;) zimny nawiew równie dobrze może oznaczać brak gąbek na klapach nawiewów co jest dość częstą przypadłością z racji wieku aut...

niedziałający wentylator pomijając fakt że powinien się włączyć przy wskazaniu około 110 stopni, może oznaczać uszkodzony włącznik termiczny...

 

z tego co wiem do układ sam sie odpowietrza, poprzez na dowalenie do niego wody na uruchomionym silniku.
teorii na temat odpowietrzania układu jest wiele na forum można o tym poczytać ;)
Uszczelkę wykluczyłem hipotetycznie tylko, ponieważ w silniku jest czysty olej bez śladów wody, w zbiorniczku gotuje się czysta woda bez śladów oleju, a wycieku spod spodu nie ma.
uszczelka :hmm "znaczny ubytek płynu w układzie chłodzenia, masło na korku oleju oraz bagnecie, wyczuwalny zapach glikolu w spalinach, problem z zapłonem, kopcenie na biało, wzrost temp silnika, twarde węże chłodnicy, znaczny wzrost temp przy obciążeniu, podwójny stan oleju, ślady oleju w płynie chłodniczym, wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia... " to są najczęstsze objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą... jeśli masz kolego któryś z tych objawów nie bagatelizuj tego i dokładnie sprawdź lub zasięgnij porady mechanika... ;) Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serwus

pasek napedzajacy pompe wody musi byc tak zalozony zeby pompa obracala sie w tym samym kierunku co wal korbowy.Odwrotne zalozenie paska to czesty blad.Druga sprawa to wyciagnij czujnik temperatury i wiertlem fi4 przewierc krociec odpowietrzajacy przy tym czujniku.Jezeli masz gdzies slady wyciekow to w momencie stygniecia silnika w tych miejscachdo ukladu chlodzenia zasysane jest powietrze.Wycieki musisz usunac.Powietrze w ukladzie powoduje wypychanie plynu i zanik krazenia przez co rowniez goraca woda nie dochodzi do wlacznika wentylatora .Masz wentylator jedno czy dwubiegowy?Najpierw sprawdzaj najprostrzsze rzeczy a nie pakuj sie w koszta zwiazane z uszczelka podglowicowa.To zawsze zdazysz zrobic.A mechanika ktory zakleil otwory w zbiorniczku kopnij w wiadome miejsce.Te otwory sa wlasnie do tego zeby plyn tam wyplywal jesli cisnienie wzrosnie ponad miare

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności