Skocz do zawartości
AdekPassat

[2E Passat b3] Wyrzuca wodę ze zbiorniczka wyrównawczego

Rekomendowane odpowiedzi

No oczywiście, przyczyn może być wiele, a ten strzelony wąż to może tylko akurat zbieg okoliczności, a może skutek przyczyny, teraz wąż szczelny to puszcza coś innego

 

właśnie tak mi się wydaje że być może ten wąż był tylko skutkiem czegoś innego , jutro kolejne próby , założę nowy korek do zbiorniczka zobaczymy czy coś się poprawi , auto przejechało 350km bez problemu aż do teraz , nie grzeje się , ogrzewanie jest przewody twarde ale do ściśnięcia , brak masła w oleju , mam nadzieje że to nie uszczelka ani nie głowica ale obawiam się że to jest przyczyna takiego stanu rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal myślę, że korek upuszcza właśnie w te otwory, które są po zewnętrznej średnicy korka w zbiorniczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to chyba zbiorniczek jest pęknięty...za upuszczanie ciśnienia odpowiedzialny jest korek a te otwory to chyba zwykłe przetłoczenia.

 

hmnn ... mi się wydawało że właśnie tamtędy powinien uciekać nadmiar wody no ale może się mylę i rzeczywiście poprostu zbiorniczek jest pęknięty , a może ktoś wie coś więcej na temat tych ,,prostokątnych otworów,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki u mnie też przewody dało się ścisnąć, tylko ciężej bo ten korek upuszcza mi coś przy około 1.5 bara więc normalnie tam jest mniejsze ciśnienie, też zmieniłem korek, później sprawdziłem szczelność zbiorniczka kompresorem i właśnie przy 1.5 bara ciśnienie upuszczał stary jak i nowy korek, więc już był koniec złudzeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adek gadaniem nic nie zrobimy. Posprawdzaj.

Węże czy nie są twarde.

Układ czy się nie zapowietrzył

Korek

Zbiorniczek na pęknięcia

Czujnik temperatury(ja się tego trzymam)

 

jeżeli nic z powyższych to pisz znów coś wymyślimy. xD

 

BTW: Bartek tak na marginesie to coś w korku zwie się zaworem ciśnieniowym nie termostatem :P

Edytowane przez Desmond

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zrobię , tylko pytanie o ten zbiorniczek czy nie jest pęknięty tego nie bardzo wiem jak sprawdzić gdyż te otwory wyglądały na seryjne , mechanik w sumie też był nimi zdziwiony gdyż poradził aby zatkać je czymś i wtedy sprawdzić twardość węży gdyż tamtędy podobno ucieka ciśnienie , a wracając do termostatu , to czy np. po samym jego wyjęciu będzie jakaś zmiana na lepsze/gorsze ? tak żeby zweryfikować czy to jego wina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najłatiwej było by wyjąć zbiornik pozatykać otwory a następnie napełnić go wodą dokładnie wytrzeć i postawić na powierzchni na której dobrze bedzie widać wodę. Jeżeli wokó zbiornika zrobi się mokro to gdzieś są pęknięcia i trzeba kupić nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie otwiera się wcale to silnik nie ma chłodzenia (zimna chłodnica) płyn zaczyna wrzeć i szuka ujścia..powinien korkiem.

Termostat cały czas otwarty to co najwyżej zimą będzie trzeba tekturkę wstawiać aby ciepło było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najłatiwej było by wyjąć zbiornik pozatykać otwory a następnie napełnić go wodą dokładnie wytrzeć i postawić na powierzchni na której dobrze bedzie widać wodę. Jeżeli wokó zbiornika zrobi się mokro to gdzieś są pęknięcia i trzeba kupić nowy.

 

nie no to akurat zrozumiałe chodzi mi o te prostokątne otwory czy u was w passatach to przetłoczenia czy dziury bo jak przetłoczenia znaczy że umnie zrobiła się tam dziura bo właśnie tamtędy leci woda

 

p.s Chłodnica ciepła dolny wąż również

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O matko co ja palnąłem. Miałem na myśli czujnik temperatury przy chłodnicy. Co do termostatu to inna bajka ;p Ale już poprawiłem post wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie są i u mnie przetłoczenia tylko są schowane pod czarnym plastikiem i jakoś nie rzucają się od razu w oczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chłodnica ciepła i węże za termostatem to powinien być ok. Powinien się dłużej grzać. więc na pewno lepiej niż się przegrzewać, ale nie dobrze bo może być niedogrzany. Kolego widzisz ten zbiorniczek

http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawczy-passat-b3-1-8-i2205141632.html

więc tak korek przepuszcza ciśnienie tak jak by od dużego otworu do tego zewnętrznego o kształcie tylko obręczy tak jakby i właśnie tam jest przepływ do tych otworów co Ci wylewa się płyn rozumiesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmnn wydaje się że czujnik sprawny gdyż wstaje ładnie i pokazuje temp w zakresie do 100stopni więcej nigdy nie pokazał prawdopodobnie dla tego że więcej nie było , czy MFA da się jakoś sprawdzić temperaturę cieczy chłodzącej ? Czy i ten pomiar będzie błędny

 

---------- Dodano o 22:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:25 ----------

 

jeśli chłodnica ciepła i węże za termostatem to powinien być ok. Powinien się dłużej grzać. więc na pewno lepiej niż się przegrzewać, ale nie dobrze bo może być niedogrzany. Kolego widzisz ten zbiorniczek

http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawczy-passat-b3-1-8-i2205141632.html

więc tak korek przepuszcza ciśnienie tak jak by od dużego otworu do tego zewnętrznego o kształcie tylko obręczy tak jakby i właśnie tam jest przepływ do tych otworów co Ci wylewa się płyn rozumiesz?

 

kurcze nie bardzo , może tak łopatologicznie te otwory powinny być zatkane czy nie ? i czy właśnie tamtędy powinna uciekać woda np. gdyby się auto zagotowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie są i u mnie przetłoczenia tylko są schowane pod czarnym plastikiem i jakoś nie rzucają się od razu w oczy.

 

U mnie to samo. Ale tak jak pisał Bartek. W korku jest zawór ciśnieniowy(tylko on go nazwał termostatem przez co go nie zrozumiałem) i on pod wpływem nadmiaru wytworzonego ciśnienia się otwiera zwalnia nadmiar pary która wydobywa sie właśnie tymi otworami.

 

PS: tych otworów nie wolno jest zatykać one są jedynie osłonięty najczesciej czarną obudową, ewentualnie błękitną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh umnie parowało z tamtych otworów cały czas , a powiem więcej woda tryskała jakby był tam drugi korek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie termostat ciśnieniowy w ten sposób go nazwałem później;) w sumie też się otwiera prawda? może być jako zawór ciśnieniowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy MFA da się jakoś sprawdzić temperaturę cieczy chłodzącej ?

Chyba tylko temp. oleju chociaż...

http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm

Ja i tak zadam pytanie które zadaje zawsze w takich wypadkach...cienki wężyk na zbiornik jest drożny?

 

U mnie po momentach gdy temp. płynu wzrosła do ponad 100 stopni pojawiają sie białe naloty wokół korka....czyli wywala cisnienie właśnie nim..o drobnych nieszczelnościach na króćcach i wężach nawet nie będę wspominał.

 

I pytanie kolejne czy włącza sie wentylator na chłodnicy gdy temp. przekroczy 100 stopni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo. W trakcie jzady spokuj na postoju trzelało jak z armaty.

Jeszcze raz pisze posprawdzaj jutro:

Weże

Czujnik przy chłodnicy(jak uszkodzony to wentylator sie nie załączy powyżej 100 stopni)

Korek czy zawór wnim nie przepuszcza cały czas

Zbiornik

I czy układ nie zapowietrzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba tylko temp. oleju chociaż...

http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm

Ja i tak zadam pytanie które zadaje zawsze w takich wypadkach...cienki wężyk na zbiornik jest drożny?

 

U mnie po momentach gdy temp. płynu wzrosła do ponad 100 stopni pojawiają sie białe naloty wokół korka....czyli wywala cisnienie właśnie nim..o drobnych nieszczelnościach na króćcach i wężach nawet nie będę wspominał.

 

I pytanie kolejne czy włącza sie wentylator na chłodnicy gdy temp. przekroczy 100 stopni?

 

Widać że woda wraca tamtym wężykiem więc powinien być drożny , dzisiaj tylko raz temp silnika była w okolicach 100 stopni właśnie przy pierwszym zatrzymaniu gdy wyleciała mi woda i tak wentylator chodził

 

Kolego Desmond a jak sprawdzić korek czy nie przepuszcza cały czas ? bo tak jak mówię parowało z tych otworów cały czas nie tylko w czasie gdy wyrzucało wodę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I pytanie kolejne czy włącza sie wentylator na chłodnicy gdy temp. przekroczy 100 stopni?

 

Było wałkowane na poprzedniej stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności