bartekch Zgłoś #1 Napisano 3 Lutego 2012 Witam panowie mam bardzo poważny problem i nie wiem o co chodzi. Problem jest dość ciężki do ogarnięcia. Sprawa wygląda następująca że wracając z pracy ( przy -23 ) zaczelo coś mi dziwnie popiskiwać w silniku, po czym zaczeła się świecic kontrolka od ładowania ( wiedziałem tyle że się pasek na czymś ślizga się ). Dojeżdzając do garażu ( 5km od zdarzenia) nie spodobał mi się dźwięk silnika (suche cykanie) zobaczyłem że mi strasznie sadzi olej pod spodem ( Nie miska olejowa ). Gdy otworzyłem maske nie uwierzyłem w to co zobaczyłem. Olej rozbryzgany na lewej dolnej części bloku , łącznie nawet z nadkolem alternator, filtr powietrza paliwa, sanki skrzynia, elementy zawieszenia Po 20 minutach sprawdziłem poziom oleju, którego już nie było. Bagnet suchy... Panowie pomocy co się stało ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2012 Być może pękła głowica. Silnik KAPUTT... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekch Zgłoś #3 Napisano 3 Lutego 2012 Jakby głowica pękła to raczej nie dojechałybm. @ Jutro wstawie zdjecie jak to wszystko wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 3 Lutego 2012 Jakby głowica pękła to raczej nie dojechałybm. Pewny jesteś? :fajny Mój szwagier z pękniętą głowicą przejechał 10km. Trzeba było stawać co kilka kilometrów a potem wziąc samochód na linkę. Bo już nie dało się dalej jechać. U ciebie ewentualnie mogła jeszcze puscić rurka bagnetu i wychlapało olej. Ale to wróżenie z fusów. Musisz umyć silnik i wtedy coś będzie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2012 sadzi olej pod spodem ( Nie miska olejowa ) jakieś konkrety? my tym bardziej nie wiemy w którym miejscu jest wyciek... i jak powiedział kolega Danek to wróżenie z fusów masz tam chłodnicę oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2012 Zatkana odma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2012 Zatkana odma? Zatkana bo zamarzła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2012 Zdjęcia ,zdjęcia,zdjęcia,bez tego to tak jak Danek zaprorokował. Chociaż przy teraźniejszych temperaturach wszystko mozliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwedor Zgłoś #9 Napisano 4 Lutego 2012 Wg mnie rozsadziło filtr oleju co przy tych mrozach nie jest rzadkością, ewentualnie jak pisał kolega Danek75 coś sie stało z chłodnicą oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 4 Lutego 2012 Wg mnie rozsadziło filtr oleju co przy tych mrozach nie jest rzadkością Może tak być, bo własnie gdy olej jest gęsty może się zaciąć zawór przelewowy w pompie oleju i zbyt wysokie ciśnienie rozrywa filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekch Zgłoś #11 Napisano 4 Lutego 2012 Filtr Oleju oki . Zobaczcie sami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #12 Napisano 4 Lutego 2012 W sumie na tych zdjęciach nic konkretnego nie widać, a zdejmij osłonę rozrządu może po prosty uszczelniacz wałka,wału wywaliło i olej wydmuchało swoją droga jeśli poszedł simering (uszczelniacz) to masz zamarzniętą odme. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #13 Napisano 4 Lutego 2012 to jest ta odma tak???/a co sie dzieje jak niedziała ona poprawnie?????i za co ona jest odpowiedzialna?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #14 Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) Tak to jest odma ale do niej idą rurki i z pokrywy zaworów masz ja wyprowadzona jeśli zgromadzone resztki oleju z oparami wody zamarzną blokują ją czyli ciśnienie wytworzone w wewnątrz silnika nie ma ujścia i coś wywala np; uszczelniacz no jakieś słabe miejsce musisz ją zdjąć i wyczyścić ale najpierw bym zobaczył czy to na pewno uszczelniacz zdejmij osłonę rozrządy poświeć latarka i będziesz wiedział z kont wyleciał olej. A widzisz z odmy jest rurka do tej dużej rury co ciągnie powietrze tam właśnie idzie ten nadmiar gazów czy ciśnienie i do komory spalania a później rurą wydechową ze spalinami. Edytowane 4 Lutego 2012 przez Józefoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #15 Napisano 4 Lutego 2012 wygląda to troszkę tak jakby poleciał uszczelniacz wałka pośredniego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2012 wygląda to troszkę tak jakby poleciał uszczelniacz wałka pośredniego... To i mu napisałem tera trzeba czekać aż napisze co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) co się stało ? Mam nadzieje ze wiesz co to jest zamarzająca odma-zapycha sie żużlem i oparami oleju które zamarzają i skrzynka korbowa nie ma wentylacji, wtedy podciśnienie pod tłokami szuka ujścia i odnajduje go w najsłabszym punkcie....bagnet lub któryś z uszczelniaczy. Kiedyś w maluchu wypluło mi w ten sposób olej uszczelniaczem na koło zamachowe, a np. w fordzie wypluwało korek oleju...jeszcze w innym przypadku wypluwa olej do dolotu Czyli sprawdzenie drożności odmy to podstawa, zimeringi z reguły wracają do swego położenia i nie trzeba ich wymieniać....wystarczy usunać powód utraty wentylacji skrzynki korbowej dolać oleju i jeździć dalej. Sylwester zresztą już o tym napisał.....inni też.... Edytowane 4 Lutego 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #18 Napisano 4 Lutego 2012 trzeba czekać aż napisze co i jak poczekamy zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekch Zgłoś #19 Napisano 4 Lutego 2012 Dopiero w poniedziałek zobacze, bo zjechałem na weekend do domciu I pytanie jeszcze takie, czy mogło olej wypuścić na simeringu na miscje olejowej ? ( o ile takie coś jest ? ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #20 Napisano 4 Lutego 2012 Simmeringi są na elementach obrotowych wokół własnej osi, czyli wałkach, więc nie rozumiem, o co pytasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach