Variant CL Zgłoś #1 Napisano 12 Grudnia 2006 Co ile wymieniacie w AAZ 1.9 TD pasek rozrządu wraz z rolką ??? Zrobić to przy 50.000 czy 60.000 ??? A jak mówi o tym instrukcja ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość oni Zgłoś #2 Napisano 12 Grudnia 2006 Moim zdaniem co 90 tys.km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jedras Zgłoś #3 Napisano 12 Grudnia 2006 moim także 90 kkm + nowa sruba na wale + wszystkie uszczelniacze i masz spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #4 Napisano 12 Grudnia 2006 w 1Z książkowo co 90tys km aż zajrzalem do książki jak jest winnych i dla starych 1Y i Ra i SB to 120 tkm, no iniema wprost napisanego co ile w AAZ, jest opis AAZ razem z 1Z ale tylko dla 1Z podano wartość 90 tkm, o AAZ wcześniej pisze cytuję: "silnik AAZ jest turbodoładowaną wersją silnika 1Y. Wszystkie dane techniczne oraz opisy napraw, które nie występują w niniejszym rozdziale, znajdują się w dziale dotyczącym silnika 1Y." czyli możnaby rozumieć że dla AAZ jest to wartosć 120tkm, ale ja sądze że 90tkm w zupełności mu wystarczy pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #5 Napisano 13 Maja 2009 ja mam pytanie jakiej firmy kupic pasek i rolki?? i jaki jest całkowity koszt częsci przy wymianie paska?? bo ja kupiłem auto to miałem wlepke z przodu continetala kiedy i przy jakim przebiegu był wymieniany pasek jeszcze w niemczech ale to przeciez kazdy moze ja przykleic i napisac i nie wiem czy wierzyc temu i normalnie jezdzic czy wymienic na nowy?? jak uważacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #6 Napisano 13 Maja 2009 Jeżeli nie masz wiarygodnej adnotacji w ksiązce serwisowej czy tez zaufania do poprzedniego właściciela, zawsze wymieniaj pasek rozrządu, szczególnie przy silniku diesla jest to ważne, gdyż jego zerwanie skutkowac może poważnym zniszczeniem silnika co do kosztów: robocizna pewnie z 250 zł a koszt części koło 200 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2009 (edytowane) nie mam ksiazki serwisowej do niego, i włąsnie nie wiem czy ryzykowac czy wymieniac bo ciezko z kasa ostatnio:) a mozna na oko jakoś ocenic stan paska? czy jest raczej niedawno wymieniany czy jest stary? kupiłem go w lipcu a napis jest ze wymieniany w maju i przy przebiegu ponad 2tys mniejszym. pan co go sprzedawał pisał ze wymieniony pasek filty itd i faktycznie filty były nowiutkie. Edytowane 13 Maja 2009 przez Krynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #8 Napisano 13 Maja 2009 Skoro filtry OK, to może mówił prawdę, ale filtry tańsze niż pasek prawda? Nie ma co na oko oceniać zużycia paska, zbieraj Kolego kasę i go wymień najszybciej jak możesz. Ja moje autko kupiłem od kolegi z pracy a mimo wszystko pierwsze co zrobiłem, to wymieniłem pasek i napinacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zawisza Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2009 Ja radzę Ci wymianę rozrządu co 60 tys.Wymieniałem teraz po 63 tys(3,5 roku),pasek ok (Gates),ale rolka napinająca SKF i rozklekotana strasznie.Teraz kupiłem Ruville. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bandites Zgłoś #10 Napisano 9 Października 2009 a ile jest rolek napinających w AAZ? bo z tego co wiem to w 1Z są dwie, stąd moje pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #11 Napisano 9 Października 2009 (edytowane) a ile jest rolek napinających w AAZ? szt 1 pasek + rolka = 120plnbo z tego co wiem to w 1Z są dwie, stąd moje pytanie. szt 2 Edytowane 10 Października 2009 przez miron77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2009 Witam. Również radzę kolego abyś czym prędzej wymienił ten pasek, ewentualnie jak krucho z kasą to popatrz na pasek i znajdz napisy na nim, jeżeli był zmieniany napisy powinny jeszcze byc widoczne. Slady jakiekolwiek napisów to dobry znak. Im wyrazniejsze tym wiecej czasu masz na uzbieranie złotówek na wymianę. Ale ogolnie spiesz się, pasek to nie żarty. Wymiana w silniku AAZ co 120 tyś. Ja osobiście wymieniam co 90 - 100 tyś. to wystarczająco bezpieczny przebieg. Kolega pisze że po 60 tyś rozrząd był już lipa, to moim zdaniem kosmos, miesiąc temu zmieniałem pasek po 110 tyś. i rolka była super pasek też jeszcze jako tako wyglądał. Ale oczywiście nie podważam jego wypowiedzi, widocznie lipny towar sie trafił. Ogolnie wymiana co 60 tyś to troche za mały przebieg na ten silnik. Ja uważam że minimum to 90 tyś. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2009 jeśli chodzi o koszty: pasek (Continental) + rolka (ruville) = 170zł + wymiana 100 zł - tyle mnie to kosztowało - a człowiek od razu spokojniejszy. Jeśli masz ogólne jakieś pojęcie o autach i lubisz robić przy aucie sam to na forum był opis jak wymienić rozrząd w silniku td - myślę że jest to do ogarnięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #14 Napisano 10 Października 2009 (Continental) + rolka (ruville) = 170zł troszkę drogo za te same firmy 120pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #15 Napisano 10 Października 2009 w aaz rozrzad co 60tys. to ze wytrzymuje [czasem] wiecej o niczym nie swiadczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #16 Napisano 10 Października 2009 troszkę drogo za te same firmy 120pln a ja dziś za to samo zapłaciłem 190. hmm chyba zmienię sklep. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #17 Napisano 12 Października 2009 a ja dziś za to samo zapłaciłem 190. hmm chyba zmienię sklep. koniecznie zmień sklep Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tatanka1981 Zgłoś #18 Napisano 12 Października 2009 Ja zaplacilem 350 PLN z robocizną. Niecaly rok temu w Gdansku. Ostatnio padla mi pompa wody i znowu wydalem 280 zl (i to podobno po znajomosci). Pompa nie jest droga, droga byla robota bo musieli rozpinac rozrzad. Wniosek - zmien sobie pompe tez, bo potem zaplacisz za robote dwa razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #19 Napisano 12 Października 2009 droga byla robota bo musieli rozpinac rozrzad. Rozrząd już wymieniony(samemu, koszt: dwa browarki). Moim zdaniem jeżeli coś nie zgłasza problemów i dobrze realizuje swoje funkcje to nie trzeba tego wimieniać. Do wymiany pompy wody nie ma potrzeby rozpinać rozrządu, przynajmniej w 1,6 TD, ale w 1.9D bez klimy z odpowiednimi kluczami (nasadowa 13 z odpowiednio długą przedłużką) też nie widzę przeszkód. Odkręca się wtedy całą pompę od bloku silnika a nie tylko wkład pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #20 Napisano 12 Października 2009 (edytowane) Normalnie komedia. Ludzie to naprawdę nie wiedzą co mają, tyle już się osłuchałem o tej pompie że trza rozrząd ruszac. Że jak co to przy wymianie rozrządu to obowiązek. Ja jak kupiłem paska to odrazu do zakładu na wymianę paska a tam odrazu z pompą lecą bo napewno trzeba będzie wymienic. No normalnie śmiech na sali i przyznam że na forum też juz dużo takich "cennych" porad czytałem. No ale jak komuś lepiej ruszac rozrząd niż alternator i kawałek aluminiowej łapy no to przpraszam juz nic nie mówię... Ale jak czytam lub słyszę że pompę napędza pasek rozrządu to kopara opada. 1,6 1,9 TD to napęd z klinowego i rozrząd g... ma do tego. Pozdrawiam. Souler Kolego nie wiem dlaczego tak twierdzisz że co 60. Fabryka nakazała co 120 tyś. i naprawdę do 90 to smigasz bez żadnego ale. Zaniżacie te przebiegi. Zupełnie niepotrzebnie. To może olej zmieniajmy co 3750km ( silniki TD ) Zalecenie to 7,5 tyś. Jak wymienisz zgodnie ze sztuką na markowych materiałach (dobrych jakościowo)to napewno nic złego się nie stanie. Edytowane 12 Października 2009 przez Grypsik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach