Skocz do zawartości
Variant CL

[1.9 TD] Wymiana paska rozrządu wraz z rolką

Rekomendowane odpowiedzi

Co ile wymieniacie w AAZ 1.9 TD pasek rozrządu wraz z rolką ???

 

Zrobić to przy 50.000 czy 60.000 ???

 

A jak mówi o tym instrukcja ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedras

moim także 90 kkm + nowa sruba na wale + wszystkie uszczelniacze i masz spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 1Z książkowo co 90tys km

aż zajrzalem do książki jak jest winnych i dla starych 1Y i Ra i SB to 120 tkm, no iniema wprost napisanego co ile w AAZ, jest opis AAZ razem z 1Z ale tylko dla 1Z podano wartość 90 tkm, o AAZ wcześniej pisze cytuję: "silnik AAZ jest turbodoładowaną wersją silnika 1Y. Wszystkie dane techniczne oraz opisy napraw, które nie występują w niniejszym rozdziale, znajdują się w dziale dotyczącym silnika 1Y."

czyli możnaby rozumieć że dla AAZ jest to wartosć 120tkm, ale ja sądze że 90tkm w zupełności mu wystarczy :)

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanie jakiej firmy kupic pasek i rolki?? i jaki jest całkowity koszt częsci przy wymianie paska?? bo ja kupiłem auto to miałem wlepke z przodu continetala kiedy i przy jakim przebiegu był wymieniany pasek jeszcze w niemczech ale to przeciez kazdy moze ja przykleic i napisac i nie wiem czy wierzyc temu i normalnie jezdzic czy wymienic na nowy?? jak uważacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz wiarygodnej adnotacji w ksiązce serwisowej czy tez zaufania do poprzedniego właściciela, zawsze wymieniaj pasek rozrządu, szczególnie przy silniku diesla jest to ważne, gdyż jego zerwanie skutkowac może poważnym zniszczeniem silnika

co do kosztów: robocizna pewnie z 250 zł a koszt części koło 200 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam ksiazki serwisowej do niego, i włąsnie nie wiem czy ryzykowac czy wymieniac bo ciezko z kasa ostatnio:) a mozna na oko jakoś ocenic stan paska? czy jest raczej niedawno wymieniany czy jest stary? kupiłem go w lipcu a napis jest ze wymieniany w maju i przy przebiegu ponad 2tys mniejszym. pan co go sprzedawał pisał ze wymieniony pasek filty itd i faktycznie filty były nowiutkie.

Edytowane przez Krynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro filtry OK, to może mówił prawdę, ale filtry tańsze niż pasek prawda? Nie ma co na oko oceniać zużycia paska, zbieraj Kolego kasę i go wymień najszybciej jak możesz.

Ja moje autko kupiłem od kolegi z pracy a mimo wszystko pierwsze co zrobiłem, to wymieniłem pasek i napinacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zawisza

Ja radzę Ci wymianę rozrządu co 60 tys.Wymieniałem teraz po 63 tys(3,5 roku),pasek ok (Gates),ale rolka napinająca SKF i rozklekotana strasznie.Teraz kupiłem Ruville.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bandites

a ile jest rolek napinających w AAZ? bo z tego co wiem to w 1Z są dwie, stąd moje pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ile jest rolek napinających w AAZ?
szt 1 pasek + rolka = 120pln
bo z tego co wiem to w 1Z są dwie, stąd moje pytanie.
szt 2 Edytowane przez miron77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Również radzę kolego abyś czym prędzej wymienił ten pasek, ewentualnie jak krucho z kasą to popatrz na pasek i znajdz napisy na nim, jeżeli był zmieniany napisy powinny jeszcze byc widoczne. Slady jakiekolwiek napisów to dobry znak. Im wyrazniejsze tym wiecej czasu masz na uzbieranie złotówek na wymianę. Ale ogolnie spiesz się, pasek to nie żarty.

 

Wymiana w silniku AAZ co 120 tyś. Ja osobiście wymieniam co 90 - 100 tyś. to wystarczająco bezpieczny przebieg. Kolega pisze że po 60 tyś rozrząd był już lipa, to moim zdaniem kosmos, miesiąc temu zmieniałem pasek po 110 tyś. i rolka była super pasek też jeszcze jako tako wyglądał. Ale oczywiście nie podważam jego wypowiedzi, widocznie lipny towar sie trafił. Ogolnie wymiana co 60 tyś to troche za mały przebieg na ten silnik. Ja uważam że minimum to 90 tyś.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o koszty: pasek (Continental) + rolka (ruville) = 170zł + wymiana 100 zł - tyle mnie to kosztowało - a człowiek od razu spokojniejszy. Jeśli masz ogólne jakieś pojęcie o autach i lubisz robić przy aucie sam to na forum był opis jak wymienić rozrząd w silniku td - myślę że jest to do ogarnięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(Continental) + rolka (ruville) = 170zł
troszkę drogo za te same firmy 120pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w aaz rozrzad co 60tys. to ze wytrzymuje [czasem] wiecej o niczym nie swiadczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troszkę drogo za te same firmy 120pln

a ja dziś za to samo zapłaciłem 190. hmm chyba zmienię sklep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja dziś za to samo zapłaciłem 190. hmm chyba zmienię sklep.
koniecznie zmień sklep

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaplacilem 350 PLN z robocizną. Niecaly rok temu w Gdansku.

Ostatnio padla mi pompa wody i znowu wydalem 280 zl (i to podobno po znajomosci). Pompa nie jest droga, droga byla robota bo musieli rozpinac rozrzad.

Wniosek - zmien sobie pompe tez, bo potem zaplacisz za robote dwa razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
droga byla robota bo musieli rozpinac rozrzad.

Rozrząd już wymieniony(samemu, koszt: dwa browarki). Moim zdaniem jeżeli coś nie zgłasza problemów i dobrze realizuje swoje funkcje to nie trzeba tego wimieniać.

Do wymiany pompy wody nie ma potrzeby rozpinać rozrządu, przynajmniej w 1,6 TD, ale w 1.9D bez klimy z odpowiednimi kluczami (nasadowa 13 z odpowiednio długą przedłużką) też nie widzę przeszkód. Odkręca się wtedy całą pompę od bloku silnika a nie tylko wkład pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie komedia. Ludzie to naprawdę nie wiedzą co mają, tyle już się osłuchałem o tej pompie że trza rozrząd ruszac. Że jak co to przy wymianie rozrządu to obowiązek. Ja jak kupiłem paska to odrazu do zakładu na wymianę paska a tam odrazu z pompą lecą bo napewno trzeba będzie wymienic. No normalnie śmiech na sali i przyznam że na forum też juz dużo takich "cennych" porad czytałem. No ale jak komuś lepiej ruszac rozrząd niż alternator i kawałek aluminiowej łapy no to przpraszam juz nic nie mówię...

Ale jak czytam lub słyszę że pompę napędza pasek rozrządu to kopara opada.

1,6 1,9 TD to napęd z klinowego i rozrząd g... ma do tego.

 

Pozdrawiam.

 

Souler

Kolego nie wiem dlaczego tak twierdzisz że co 60. Fabryka nakazała co 120 tyś. i naprawdę do 90 to smigasz bez żadnego ale. Zaniżacie te przebiegi. Zupełnie niepotrzebnie.

To może olej zmieniajmy co 3750km ( silniki TD ) Zalecenie to 7,5 tyś.

Jak wymienisz zgodnie ze sztuką na markowych materiałach (dobrych jakościowo)to napewno nic złego się nie stanie.

Edytowane przez Grypsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności