wojtekania Zgłoś #1 Napisano 21 Stycznia 2012 Witam serdecznie może ktoś mi coś podpowie. Jak na zimnym silniku odpalę mam jakieś 1000 obr,ale jak *nabierze temperatury to obroty wzrastają do 1100. Pali od strzała. Czujnik temperatury wymieniony, rurki podcisnieniowe wszystkie wymienione, przepustnica wyczyszczona, świece mają 10 tyś, kopułkę wykluczam. Coś usłyszałem po przekręceniu kluczyka nie jedno tyknięcie w silniku krokowym ,ale kilka , lub nawet kilkanaście. Może to silniczek krokowy,ale on jest z całą przepustnicą. Nie wiem gdzie szukać , może ktoś mi cos poradzi, byłbym wdzięczny. Auto jest bez gazu z przebiegiem 213 tyś.km z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 21 Stycznia 2012 rurki podcisnieniowe wszystkie wymienione Sprawdź dobrze czy nie łapie lewego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekania Zgłoś #3 Napisano 21 Stycznia 2012 Ale skąd miałby łapać, jestem średni w mechanice samochodowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 21 Stycznia 2012 Czyściłeś przepustnice i rurki podciśnienia...może gdzieś sie rozszczelniło...u mnie jak spadł weżyk co idzie na MFA to obroty trzymały sie na 1300...u Ciebie też chyba sa jakieś wężyki podciśnienia po prawej stronie kolektora (patrząc od przodu auta) obadaj je. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekania Zgłoś #5 Napisano 21 Stycznia 2012 (edytowane) Właśnie je wszystkie wymieniłem ,został jeden duży co idzie do serwa, tego nie ruszałem, ale przebadałem go i wydaje się byc ok. Nie wiem jak ma się zachowywac ten silniczek krokowy, ma być jedno tyknięcie , czy kilka u mnie jest nawet jak liczyłem do 10 razy. A wracając do obrotów to były już przed czyszczeniem przepustnicy, ale postanowiłem się wziąć za to i efekt marny. Edytowane 21 Stycznia 2012 przez wojtekania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 21 Stycznia 2012 A na filtr oparów paliwa wężyki szczelne ? Odma szczelna? Przeczyść wtyczkę na krokowca i zrób reset. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekania Zgłoś #7 Napisano 21 Stycznia 2012 Filtr oparów paliwa,cos chyba pominąłem , odma jest lekko wilgotna,ale myśle że to chyba może od jakiś oparów oleju. A krokowiec mam z tyłu w przepustnicy. 5 lat temu miałem B3 z 92 z takim samym silnikiem jak ty i krokowiec był na klawiaturze. Temu upchali chyba za tyłu przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 21 Stycznia 2012 Bo masz elektryczny krokowiec z czujnikiem przepustnicy....na filtr oparów paliwa też idzie podciśnienie, taki grubszy wężyk. Sprawdź czy przepustnica o nic nie blikuje ,linka (nie myl z pancerzem linki) z pedału gazu musi być lekko luźna, pod mocowaniem linki na przepustnicy powinien(ale nie mam pewności czy jest u Ciebie) być z zderzak-śruba regulowany którym można przepustnicę lekko uchylic lub domknąć--- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekania Zgłoś #9 Napisano 21 Stycznia 2012 W ogóle to dzięki za czas mi poświęcony. Linkę na pedale gazu mam luźną. Z grubym wężykiem od oparów to sprawdzę, u mnie nie ma śruby do regulowania przepustnicy. Numer katalogowy mojej to 037 133 064. Jak ją przykręciłem do auta bez tylnej osłony i zamontowałem wszystko to po uruchomieniu silnika starałem sie palcem ruszyć kółko zebate i obroty spadły , ale zaraz wracają do ustawienia poprzedniego, zachowuje się jakby był zablokowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #10 Napisano 22 Stycznia 2012 Przeczyść wtyczkę na krokowca i zrób reset. Ściągnął bym jeszcze z niego wtyczkę i zobaczył jak wtedy chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadi Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2012 Ściągnął bym jeszcze z niego wtyczkę i zobaczył jak wtedy chodzi. witam Podepne sie do tematu bo mam identyczne objawy. Silnik Agg. Kiedys Przed czyszczeniem przepustnicy 850, pozniej 900 obr. Ostatnio problem z rozruchem zimnego silnika, który gasł bezpośrednio po odpaleniu. Musiałem trzymac noge na pedale gazu.. Postanowilem wyjąć przepustnice, wyczysciłem ją na lustro. Obchodzilem się z nią delikatnie i wątpie żebym ją w jakiś sposób mechanicznie uszkodził. Po włączeniu obroty 1000. (Samochód lepiej sie zachowuje na zimnym silniku ale to tez nie jest tak jak powinno byc, bo troche kulwao chodzi jakby na 2-3 cylindry.) Po rozgrzaniu silnika obroty wchodzą na 1200... Dodam, ze nie mam zadnych błędów na komputerze a adaptacja vagiem nic nie daje. Mam sterownik Simos. Jak sciągne wtyczke z przepustnicy obroty wchodza na 1500. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 9 Marca 2012 Po pierwsze wyeliminowane musi być lewe powietrze..podciśnienia...odma....potem zapłon.....ewentualnie czuunik wału ma słaby styk lub po prostu czujnik temp. na sterownik się wysłużył. VAG nie wszystko pokaże a jak pokaże to nie powie jak naprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadi Zgłoś #13 Napisano 9 Marca 2012 "Po pierwsze wyeliminowane musi być lewe powietrze..podciśnienia...odma....potem zapłon.....ewentualnie czuunik wału ma słaby styk lub po prostu czujnik temp. na sterownik się wysłużył. VAG nie wszystko pokaże a jak pokaże to nie powie jak naprawić." Wymienialem czujnik temperatury, wymienialem rurki odmy, sprawdzalem węże podciśnienia- wygląda, że jest ok. W tym silniku nie ma czujnika ciśnienia układu wspomagania ? Wiem, ze w niektórych silnikach bylo to stosowane i często z tym byly problemy( falowanie i wysokie obroty). Wszystko staram sie sprawdzac po kolei... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 9 Marca 2012 Wszystko staram sie sprawdzac po kolei... Przepływomierz.... Odłącz stukowy.... Sprawdź zapłon... Obadaj wtyczkę czujnika wału czy sucha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadi Zgłoś #15 Napisano 9 Marca 2012 Przepływomierz....Odłącz stukowy.... Sprawdź zapłon... Obadaj wtyczkę czujnika wału czy sucha. Przeplywomierz czyscilem - (to bylo jeszcze przed zdejmowaniem przepustnicy, takze ten fakt nic nie zmienił) Efekt: :mniam zdziwiłem się, że w tym silniku jeszcze drzemie troche mocy Przed tym zabiegiem jezdziłem mułem. Także polecam. Co do czujnika wału, on jest wkrecony w blok silnika z przodu? Sprawdzalem wtyczkie od niego, Sprawdzalem wszystkie wtyczki jakie tylko są, czysciłem wszystkie styki. Jak odłącze czujnik spalania stukowego jakiej powinienem spodziewac sie reakcji ? Z zaplonem powinno byc ok, swiece przewody swieże, kopułka palec, wszystko zamienniki dobrych znanych firm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 9 Marca 2012 Chodzi mi o diagnozę elektryczną ,jakie napięcia podaje przepływomierz, jaką wartość ma zapłon....a odłączanie wtyczek może wykazać uszkodzony czujnik....odłączasz-nic się nie zmienia w pracy silnika-okey...silnik zaczyna inaczej pracować ...czujnik podpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toomkk Zgłoś #17 Napisano 11 Marca 2012 Witam, mam podobny problem: zimnym silniku 1000obr/min po rozgrzaniu ok 1200. Vag pokazuje błąd 525, nie wiem czy sonda lambda jest do wymiany czy szukać innej przyczyny. wojtekania napisz jaka była przyczyna u ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #18 Napisano 17 Marca 2012 Mam bardzo podobny problem tylko że w 2E.....Nie wiem na 100% Jak to dokładnie działa AGG czy ADY ale ja stawiam na sam zapłon. Obecnie jest założony temat "ustawienie zapłony w 2e" Może Wam coś to pomoże.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toomkk Zgłoś #19 Napisano 19 Marca 2012 Wydaje mi się że problem leży po stronie przepustnicy bo kłopoty z obrotami zaczęły się po jej wyczyszczeniu, adaptacji nie robiłem bo nie potrafię, z tego co wyczytałem to przepustnica powinna adaptować się sama po iluś tam kilometrach ale u mnie jakoś nie chce. Zauważyłem, że jak przyduszę silnik na biegu to obroty utrzymują się troszkę powyżej 1000, a jak schodzi sam z obrotów(bez obciążenia) to obroty trzyma około 1500 2E ma trochę inaczej rozwiązane sterowanie obrotami więc nie wydaje mi się żeby przyczyna była ta sama, ale ja się nie znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stalonepc Zgłoś #20 Napisano 23 Marca 2012 (edytowane) Witam!!! mam problem z serii wysokie obroty .problem polega na tym iż po uruchomieniu silnika a jest to 1,8 benz od seata toledo bez LPG zaczyna się normalna praca czyli ssanie i zamiast obroty spadać rosną a po chwili zaczyna zachowywać się tak jak by go zalało i praca wygląda tak jak by nie palił na 1 lub 2 gary przy dodaniu gazu podczas jazdy zachowuje się normalnie pałer żadnych zadyszek ani przerywania jedzie autko idealnie po zdjęciu nogi z gazu ponownie kuleje , a teraz co wymieniłem ? Kopułka +kable , świece,czujnik temp.. niebieski ,i dalej to samo jakie rady ? Problem rozwiązany , między kolektorem ssącym a rurką łączącą serwo jest taki mały gumowy wężyk koło 7cm długości nie? po odpaleniu autka cosik mi nie pasowało gdyż usłyszałem syczenie ,okazało się że pod spodem ssał sobie lewe powietrze przez małe pęknięcie na wężyku ot bydle stare było i pękło ,po wymianie się problem zakończył teraz jest okej . Edytowane 28 Marca 2012 przez stalonepc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach