Skocz do zawartości
conrad20

poranne piszczenie paska 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z piszczeniem passka. Mianowicie wymieniłem już łożysko alternatora, napinacz paska, nowe tuleje w obudowie tej aluminiowej, oczywiście nowy pasek, zmieniony również cały kompresor i dalej piszczy. Piszczy najwięcej z rana gdy jest zimny silnik, odpale to cisza, gdy lekko przygazuje to wtedy zaczyna sie piszczenie i ustępuje dopiero po jakimś czasie gdy sie rozgrzeje. Piszczy tylko na wolnych obrotach. Popiskuje sobie też gdy jadę na niższych obrotach na wyższym biegu, np. 30km/h na 3 biegu i wcisnę gaz to zaczyna popiskiwać. Nabierze większych obrotów i przestaje. Również zacznie piszczeć gdy wszystko powłaczam w samochodzie, wszystkie światła, nawiewy, klimatyzacje, awaryjne itd. wtedy piszczy nawet na ciepłym. Tak jakby piszczal tylko pod obciążeniem. Alternator sprawny był sprawdzany. Słyszałem też o kole pasowym, że sie wyrabia, ale koszt nowego to ok 400zł, więc wole sie upewnić za nim dokonać kupna tego koła. A w używane to nie jestem pewien aby sie bawić. Jeśli to jednak koło pasowe to jakiej firmy najlepiej kupić w miare z kosztami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak:

 

Zaznacz jakimś białym markerem czy korektorem ślad na kole pasowym i drugi na kole od paska klinowego tak aby były w jednej linii. Jeśli się ślad przesunie względem drugiego to koło do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magoo dobrze prawi ;) Oznakować, odpalić na 1-2 min i sprawdzić ile znaki się przesunęły, wtedy będziesz miał pewność.

Posłużę się fotkami kolegi ;)

 

20.jpg

 

 

A tak to wyglądało po ok 1,5 min pracy silnika

21.jpg

 

Jak będziesz miał to samo to koło niestety do wymiany.

A co do ceny 4 stówek to można dobrej firmy kupić taniej.

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz podobny dźwięk i znaki rozjadą się jak w fotkach powyżej to koło pasowe do wymiany, taka przyjemność od 300zł w górę na dobrych częściach, co do firm to Cortrco albo Febi ale lepsze Corteco, w zeszłym tygodniu u siebie wymieniałem, teraz żadnych pisków nie ma.

Edytowane przez Daniel89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wymieniałeś rolke napinacz ?? ja wymieniłem tą rolke (30zł) i piszczeć przestało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Sprawdzałem tak samo, znaki się rozjechały. Wymiana koła pasowego załatwiła sprawę. Zrobiła się cisza! Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc tak dzisiaj kolo sprawdzone znakami, oczywiście się rozjechały. odrazu zamówiłem koło pasowe febi za 360zł. babka w sklepie mówiła, żeby nie pchać sie w tańsze zamienniki bo często są reklamowane. także lepiej dołożyć te 100zł. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy to prawda że w TDi a dokładniej AFN, ,,te'' koło jest zrobione na jakiś kwadrat co zapobiega/wyklucza obcięcie klina który powoduje zjawisko co u kolegi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę inny kształt klina. Jak znajdę foto to zapodam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. że temat koła pasowego inżynierowie rozwiązali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dzieje sie tak samo tylko ze na czas piszczenia obroty spadają na jakieś 500obr. i jak przegazuje do 2tys to szybko podskakuje obrotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn. że temat koła pasowego inżynierowie rozwiązali?

 

Napewno w TD i TDI 90KM są 2 różne rodzaje klinów. I z tego co wiem to w TDI już nie ma możliwości "obrócenia się" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie prawda. ostatnio robiłem w 1Z obrócone koło pasowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a mam jeszcze jeden mały problem, gdy wymienialem rozrząd to jedna ze śrub na kole pasowym była wyrobiona (śruba na imbus). i stąd pytanie, gdzie można dostać takie śruby? może znacie wymiary, twardość tych śrub. bo teraz przy wymianie koła warto byloby odrazu te śruby zmienić. lub może jakimi mogę je zastąpić. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twardość 8.8 albo twardsze, moment dokręcania przy śrubie 8.8 25Nm (w opakowaniu corteco była instrukcja). Śrubę kupisz w sklepie metalowym. Co do ceny za Febi to dałeś za dużo o 60zł.

Jak się nie mylę to śruba M8x45.

Edytowane przez Daniel89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz już trudno z tym kołem. zresztą chciałem kupić na miejscu, bo w razie reklamacji to bez problemu. a w wysyłki nie lubie sie bawić. co do śruby to chyba 8.8 bo wydaje mi sie że każda śruba imbus ma taką twardość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8.8 albo więcej są też 10.9 i kiedyś spotkałem się z 12.9, ale 8.8 wystarczy ja takie dawałem przy wymianie koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło pasowe wymienione, stare jeszcze orginalne było. narazie cisza nic nie piszczy, zobaczymy po nocy rano czy będą piski, ale mam nadzieję, że już wszystko ok. także jak pasek nie drga, napinacz dobrze napina to proponuję pierwsze sprawdzić koło pasowe. ja już sie nauczyłem, pierw powymieniałem wszystko oprócz koła a niestety wymiana koła pasowe dała dobry rezultat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam dwa pytanka:

1 tez mam problem z piszczeniem który sie obawia tylko gdy za szybko wejdę na obroty albo tez szybko je odpuszczę i tu pytanie czy wystarczy zmienić napinacz czy rolkę o której mowa wyżej gdyż to nie jest ciągle popiskiwanie jak było już tu opisane lecz głośne okresowe.

2 kolejny problem to falowanie obrotów przy temp zewnętrznej 0-5 stopni obroty falują:

- zimny silnik 700 do 1100 obrotów

- zagrzany silnik 900 do nawet 1500 obrotów

i co dziwne to obmawia się tylko przy takiet temp na dworze :niekumam

oczywiście mowa tu jest o 1.9 AAZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam dwa pytanka:

1 tez mam problem z piszczeniem który sie obawia tylko gdy za szybko wejdę na obroty albo tez szybko je odpuszczę i tu pytanie czy wystarczy zmienić napinacz czy rolkę o której mowa wyżej gdyż to nie jest ciągle popiskiwanie jak było już tu opisane lecz głośne okresowe.

2 kolejny problem to falowanie obrotów przy temp zewnętrznej 0-5 stopni obroty falują:

- zimny silnik 700 do 1100 obrotów

- zagrzany silnik 900 do nawet 1500 obrotów

i co dziwne to obmawia się tylko przy takiet temp na dworze :niekumam

oczywiście mowa tu jest o 1.9 AAZ

Kolego sylwek1191 należy zdjąć pasek i oceniić jego stan (może kfalifikuje się do wymiany) oraz stan rolki i napinacz (ich luzy i czy chodzą luźno czy ciężko). Odnośnie drugirgo pytania to może warto podpiąc komputer i sprawdzić czujnik paliwa w pompie wtryskowej. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności