Skocz do zawartości
conrad20

poranne piszczenie paska 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

A samochód jak piszczał na zimnym tak piszczy przez te 1-2min
a to się zdziwiłem... :hmm
Dodam że jak sobie chodzi na wolnych obrotach i piszczy a po w/w czasie przestaje włączam światła, podgrzewanie szyb, ogólnie wszystko włączam i wtedy znowu piszczy z nie całą minutę.
co mi przychodzi do głowy to może łożyska altka zaczynają opór stawiać... jeśli to był by pasek pompy wspomagania to pompa może stawiać opór przez nie rozgrzany olej w układzie... trzeba by może sprawdzić łożyska zdjąć paski przekręcić kołami czy nie blokują się trochę luzu nie mają itd... paski są kolego dobrze napięte?

 

---------- Dodano o 13:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:00 ----------

 

więc może po prostu kółko na altku jest już zużyte?
albo tak jak pisze kolega wyżej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
paski są kolego dobrze napięte?

 

Dość dobrze, nie zauważyłem tam żadnego luzu na żadnym.

 

 

jeśli to był by pasek pompy wspomagania to pompa może stawiać opór przez nie rozgrzany olej w układzie...

 

Czy lekkie opory czasami się zdarzające przy skręcaniu (zazwyczaj na rozgrzanym samochodzie) mogą coś mieć z tym wspólnego?

 

więc może po prostu kółko na altku jest już zużyte?

 

Wg. mnie ten dźwięk nie jest z alter. bo mam go na samej górze i nie wydaje mi się żeby to on hałasował. Czy po prostu on może stawiać opór a piszczy tam dalej pasek na innym kole?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy lekkie opory czasami się zdarzające przy skręcaniu (zazwyczaj na rozgrzanym samochodzie) mogą coś mieć z tym wspólnego?
zależy o jakich oporach mówimy jeśli to jest opór porównywalny z takim jak np zaraz po odpaleniu zimnego silnika gdy olej jest gęsty to raczej normalne nie jest... pompa wspomagania sama w sobie ma delikatny opór bo wytwarza ciśnienie ale powinno dać się ją obracać ręką... przy słabo naciągniętym pasku może się zdarzyć chwilowe piszczenie np przy skręcie kierownicy do oporu...
Wg. mnie ten dźwięk nie jest z alter. bo mam go na samej górze i nie wydaje mi się żeby to on hałasował. Czy po prostu on może stawiać opór a piszczy tam dalej pasek na innym kole?
kolego sprawdź jak wygląda koło altka jeśli jest wyślizgane to może przez to piszczeć, może to być taką trochę partyzantką ale czasem pomaga (niestety na chwilę tylko) przetarcie wyślizganego koła papierem ściernym lub pilnikiem... alternator napędzany jest osobnym paskiem i tam jest tylko koło wału i altka więc nic innego nie ma tam co piszczeć...

w niektórych autach czasem "ćwierkają" napinacze pasków ale to Passat :D

kolego a tak może z innej beczki to piszczenie pojawia Ci się na jałowym biegu tylko? czy gdy piszczy to po wciśnięciu sprzęgła cichnie?

Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie w żaden sposób nie jest uzależnione od ruchów kierownicą także to na pewno odpada. A opór rzadko się zdarza ale dość lekki i swobodnie da się kręcić jedną ręką.

 

kolego a tak może z innej beczki to piszczenie pojawia Ci się na jałowym biegu tylko? czy gdy piszczy to po wciśnięciu sprzęgła cichnie?

 

Niezależnie od tego czy na jałowym czy jak od razu ruszę to tą chwilę będzie go słychać. Ale jak dodam lekko gazu to dźwięk znika a jak dam na wolne obroty to dalej piska. Nie wiem czy mi się wydaje czy faktycznie tak jest, że zapalę i sobie piszczy tą chwilkę i w pewnym momencie słychać takie cyknięcie/kliknięcie i już tego nie ma:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak dodam lekko gazu to dźwięk znika a jak dam na wolne obroty to dalej piska. Nie wiem czy mi się wydaje czy faktycznie tak jest, że zapalę i sobie piszczy tą chwilkę i w pewnym momencie słychać takie cyknięcie/kliknięcie i już tego nie ma
czyli pozostaje ten nieszczęsny alternator co do tego kliknięcia sam się zastanawiam co to może być :hmm a czy w tym modelu czasem do paska alternatora nie ma napinacza? jest tam klima?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest klima a czy napinacz jest to nie wiem. Nie potrafię określić co to jest to w kółku zaznaczone ale wydaje mi się że to może być napinacz jeśli dobrze rozumuje

 

Zdjęcie0168.jpg

Zdjęcie0170.jpg

Zdjęcie0168.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest to w kółku zaznaczone ale wydaje mi się że to może być napinacz
dokładnie to jest napinacz paska może w nim łożysko "ćwierka" najlepiej było by poluzować pasek i zakręcić nim wtedy było by wiadomo czy to ten diabeł...

 

---------- Dodano o 16:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:50 ----------

 

z tego co widzę na fakturze też jest napinacz wieloklina... czyli jeśli był zmieniany to tez nie on...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze może kolego powiedz mi tak czy jest jakaś możliwość zdjęcia paska od alternatora w prosty i szybki sposób? i potem jego założenia? Gdybym go zdjął i zapalił auto a pisk by ucichł to byłoby łatwiej go wykluczyć niż tak na domysł walić. Bo do tego mech mam kawałek a jak dojadę i zgaszę auto to przy uruchomieniu nic mu nie pokaże bo jak samochód będzie rozgrzany to nic się nie odezwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz mi tak czy jest jakaś możliwość zdjęcia paska od alternatora w prosty i szybki sposób?
szybkim i prostym sposobem i jedynym w sumie jest poluzowanie napinacza paska tylko jak ten napinacz poluzować... w ABS jest inaczej to rozwiązane ale u Ciebie ten napinacz jest mocowany jakoś z drugiej strony trzeba by było zobaczyć według etki to wygląda tak

napinacz.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic jutro mam wolne więc spróbuje coś powalczyć i dam znać czy coś się udało zrobić. Póki co dzięki wielkie za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może któryś kolega który ma AFN-a powie jak to cudo poluzować? :halo

spróbuje coś powalczyć i dam znać czy coś się udało zrobić
powodzenia kolego i napisz czy udało się coś ustalić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwytasz francuzem albo żabą za ten pałąk i ciągniesz do siebie, czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara, drugą ręką ściągasz pasek (uwaga na palce). Pasek klinowy też musisz zdjąć żeby wyjąć pasek pk. Na fakturze nie widzę sprzęgła alternatora, na fotce widać że jest, ale czy sprawne...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na fakturze nie widzę sprzęgła alternatora, na fotce widać że jest, ale czy sprawne...?

Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś mi wskazał to sprzęgło bo nie bardzo wiem które to?:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe alternatora. ma działać jak piasta w rowerze - w prawo kręci alternatorem a w lewo kręci się swobodnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie0168.jpg

 

Czyli to to na czerwono zaznaczone?

Sory, że tak pytam ale wolę wiedzieć, że będę grzebał w tym co trzeba :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, czerwone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie. Tak jak pisałem jutro będę z tym walczył :wojak Jak się z tego pisku wyleczę to dam znać co było tego przyczyną żeby i innym się kiedyś przydało bo mam nadzieję, że się uda to jakoś wyeliminować nie dużym już kosztem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem piszczy mi pasek na wolnych obrotach koło pasowe ok było nowe założone wszystko kręci się swobodnie był też nowy napinacz i nowy pasek pk i dalej piszczy patrząc na pasek wydaje mi się że wpada w duże drgania a nie mam sprzęgła na alternatorze czy może założenie sprzęgła usunie pisk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki problem piszczy mi pasek na wolnych obrotach koło pasowe ok było nowe założone wszystko kręci się swobodnie był też nowy napinacz i nowy pasek pk i dalej piszczy patrząc na pasek wydaje mi się że wpada w duże drgania a nie mam sprzęgła na alternatorze czy może założenie sprzęgła usunie pisk ?

w b3 czy w b4??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zabrałem się za wymianę koła i pojawił się problem :(

Odkręciłem 4 śruby i myślałem że koło zejdzie i tu się myliłem, nie chciałem odkręcać głównej śruby korbowodu (ustawienie/przestawienie rozrządu). Po głębszych oględzinach koło nie wygląda źle w porównaniu do tego co kupiłem od kolegi z forum. Po głębszych oględzinach stwierdziłem uszkodzone sprzęgiłko alternatora. Czy to ono może być powodem ,,świerszczy'' pod maską?

Jak je zdjąć bo mam sprawne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności