Skocz do zawartości
_pączek_

Regulator napięcia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam paska b5fl '03 1,9tdi 101km. Padło ładowanie. Dziś po odebraniu od mechanika (wymiana mostka i regulatora napięcia) zauważyłem, że na luzie przy postoju lekko falują obroty, a wraz z nimi (w tyn samym rytmie) światła i podświetlenie kokpitu. Powinno się z czasem ustatkować czy coś jest nie halo?

 

Dodam jeszcze, że gdy auto jest dłużej nie odpalane np. po nocy przy odpaleniu bateryjka nie znika i wyświetla się błąd generator verkstatt, ale gdy dodam gazu błąd znika. Zauważyłem również, że na luzie przy dodaniu gazu światła mocniej biją tak jak i podświetlenie kokpitu. Auto zaprowadziłem spowrotem do mechanika, stwierdził, że pewnie sprzęgiełko alternatora i mam jeździć aż padnie całkiem. Nie wiem już sam czy kolejna część jest do wymiany czy ktoś poprostu "wyrzeźbił aby odpalało"...

Może by spróbować akumulator naładować na maksa, bo niestety do nowych nie należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

200% że nie masz ładowania po odpaleniu samochodu, dopiero po przy gazowaniu pojawia się wzbudzenie i jest ładowanie.

Mechanika bym zmienił przede wszystkim. Alternator do rozebrania i regeneracji.

Sprzęgło możesz sam sprawdzić, trzeba zdjąć pasek wielorowkowy, zablokować śrubokrętem wirnik i pokręcić rolką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jako że zrobiło się zimno to i nadszedł czas na ciężkie zapalanie auta.

I nie wiem czy w moim aucie pada już akumulator - 4 letni, czy to jednak alternator.

Sprawdziłem napięcie jakie utrzymuje się po zamknięciu auta i jest według mnie w normie tj ok 0,02 / 0,03 A.

Natomiast niepokoi mnie ładowanie akumulatora bez obciążenia 13,87 V, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł długich, dmuchawy spadło do 13,52 V .

Czy to oznaka uszkodzonego alternatora ?

Jeżeli tak to jest coś co w pierwszej kolejności mogę wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Jako że zrobiło się zimno to i nadszedł czas na ciężkie zapalanie auta.

I nie wiem czy w moim aucie pada już akumulator - 4 letni, czy to jednak alternator.

Sprawdziłem napięcie jakie utrzymuje się po zamknięciu auta i jest według mnie w normie tj ok 0,02 / 0,03 A.

Natomiast niepokoi mnie ładowanie akumulatora bez obciążenia 13,87 V, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł długich, dmuchawy spadło do 13,52 V .

Czy to oznaka uszkodzonego alternatora ?

Jeżeli tak to jest coś co w pierwszej kolejności mogę wymienić?

 

To ładowanie szału nie robi jest tak na dolnej granicy praktycznie co naladuje toi pobierze na rzeczy biezace podczas jazdy ciekawe od jak dawna taki stan jest bo przy takim ladowaniu na bank akumulator jest niedoładowany tym bardzie jak robisz krotkie kawałki dziennie tj 20-30 km to jest nic zeby doładowac aku jeszcze przy takim ladowaniu. sproboj akumulator dociagnac na maxa prostownikiem a ładowaniem trzeba by sie zajac ja tam obstawiam jak w temacie regulator napiecia do wymiany kupic jakis dobry nie koniecznie Boscha i przełozyc i zapewne ładowanie sie poprawi... u mnie bez obciazenia po odpaleniu jest 14.60 V gdy włacze dmuchawe(climatronic) swiatła dogrzewanie sie zalaczy ta farelka elktryczna to spadnie do 14.20 V - 14.30 V zalezy ale regulator mam załozony nowy i to jakis zamiennik wcale nie oryginał odpukac drugi rok jestem zadowlony akmulator tez nowy (roczny) Varta Silver czy jakos tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Alternator masz Valeo czy Bosch ? Jeżeli Valeo, to takie wartości napięcia ładowania to normalka.

Tak czy inaczej, ponad 13V przy obciążeniu to nie tragicznie. Ja bym się przyjrzał akumulatorowi.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator mam Bosch NCB 14V / 120A 038903018 QX 01.

Jaki polecacie regulator napięcia?

U mnie siedzi teraz Bosch o numerze FOOM145225.

 

Tak się zastanawiam, czy akumulator wpływa na wartości jakimi ładuje go alternator.

Edytowane przez bigthomas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaw w spokoju alternator, napięcie ładowania masz w normie, nowy regulator niewiele wniesie. Obecnie akumulatory tak sa robione, maja wytrzymać 4-5 lat i basta. Jam mam EXIDA równo 4 lata i juz jak jest zimno troche słabiej kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zostaw w spokoju alternator, napięcie ładowania masz w normie, nowy regulator niewiele wniesie. Obecnie akumulatory tak sa robione, maja wytrzymać 4-5 lat i basta. Jam mam EXIDA równo 4 lata i juz jak jest zimno troche słabiej kręci.

 

Ładowanie w normie to 14,4V a nie 13,8V

Akumulator ciągle nie doładowany jak się jeździ na krótkich odcinkach to i jego żywotność będzie dużo mniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ładowanie w normie to 14,4V a nie 13,8V

Akumulator ciągle nie doładowany jak się jeździ na krótkich odcinkach to i jego żywotność będzie dużo mniejsza.

Pytanie jeszcze jakimi miernikami mierzycie? Jak tymi za 20zl to moga przekłamywac nawet o 20% i to zarówno w górę jak i w dół. Wiem cos na ten temat, jestem elektronikiem i to praktykującym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba te z marketu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znam zycie to przeciętny uzytkownik auta kupuje miernik na znanym portalu aukcyjnym za 10-20zł i polega na jego wskazaniach. Inna sprawa to na jakim zakresie pomiarowym dokonujemy pomiaru, jak np. na 1000V to wiadomo, że błąd pomiarowy będzie duży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam alternator Valeo,ostatnio padło mi ładowanie a przyczyną okazał się regulator. Regulator wymieniony,ładowanie 14.3 ale jest problem,mianowicie podczas wymiany zauważyłem że jedna bieżnia jest wytarta a druga jak nowa.Pytanko czy bieżnia jest wymienialna?No i czy jest to do zrobienia w warunkach domowych?Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna podtoczyc ja delikatnie

ale jak roznica niewielka to tylko papierkiem sciernm przejechac

ogolnie dla pracy altka nie ma to roznicy

 

poprotu musi tam tedy przechodzic prad do wirnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Komutator można wymienić - choć jest to upierdliwe (trzeba najpierw rozcinać a potem lutować wyprowadzenia stojana) i zajmuje "chwilkę" czasu.

Jak będziesz to robił to od razu łożyska wymień.

 

pozdr

 

Zobacz to i ocen czy dasz radę.

Edytowane przez herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Komutator można wymienić - choć jest to upierdliwe (trzeba najpierw rozcinać a potem lutować wyprowadzenia stojana) i zajmuje "chwilkę" czasu.

Jak będziesz to robił to od razu łożyska wymień.

 

pozdr

 

Zobacz to i ocen czy dasz radę.

 

Dzięki za link,rzeczywiście jest trochę dłubaniny ale spokojnie do zrobienia. U mnie nie wiem dlaczego bieżnia pod jedną szczotką jest wytarta prawie do zera więc w niedalekiej przyszłości na pewno będę musiał to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam paska b5fl '03 1,9tdi 101km. Padło ładowanie. Dziś po odebraniu od mechanika (wymiana mostka i regulatora napięcia) zauważyłem, że na luzie przy postoju lekko falują obroty, a wraz z nimi (w tyn samym rytmie) światła i podświetlenie kokpitu. Powinno się z czasem ustatkować czy coś jest nie halo?

 

Dodam jeszcze, że gdy auto jest dłużej nie odpalane np. po nocy przy odpaleniu bateryjka nie znika i wyświetla się błąd generator verkstatt, ale gdy dodam gazu błąd znika. Zauważyłem również, że na luzie przy dodaniu gazu światła mocniej biją tak jak i podświetlenie kokpitu. Auto zaprowadziłem spowrotem do mechanika, stwierdził, że pewnie sprzęgiełko alternatora i mam jeździć aż padnie całkiem. Nie wiem już sam czy kolejna część jest do wymiany czy ktoś poprostu "wyrzeźbił aby odpalało"...

Może by spróbować akumulator naładować na maksa, bo niestety do nowych nie należy.

 

Mam to samo czy znalazłeś przyczynę z tymi falującymi światłami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Jako że zrobiło się zimno to i nadszedł czas na ciężkie zapalanie auta.

I nie wiem czy w moim aucie pada już akumulator - 4 letni, czy to jednak alternator.

Sprawdziłem napięcie jakie utrzymuje się po zamknięciu auta i jest według mnie w normie tj ok 0,02 / 0,03 A.

Natomiast niepokoi mnie ładowanie akumulatora bez obciążenia 13,87 V, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł długich, dmuchawy spadło do 13,52 V .

Czy to oznaka uszkodzonego alternatora ?

Jeżeli tak to jest coś co w pierwszej kolejności mogę wymienić?

 

 

Trochę późno ale lepiej teraz niż w cale.

W moim przypadku wymieniłem regulator napięcia.

Teraz ładowanie bez obciążenia 14,35V z obciążeniem czyli: światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, audio, kierunki, oświetlenie kabiny, dosłownie wszystko co mogłem, było w granicy 14 V .

Dodatkowo jak się okazało po wyjęciu alternatora padło sprzęgiełko, więc od razu to też wymieniłem.

Wyjmowanie alternatora to rzeczywiście prosta sprawa odkręcamy wisko od tyłu, kable od alternatora, i dwie śrubki które trzymają alternator. Gorzej było z włożeniem, ale dałem rade. Czas 1,5 godziny razem z wizytą w sklepie i warsztacie który odkręcił i zakręcił nowe sprzęgiełko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności