Virus92 Zgłoś #21 Napisano 16 Listopada 2016 Witam, mam paska b5fl '03 1,9tdi 101km. Padło ładowanie. Dziś po odebraniu od mechanika (wymiana mostka i regulatora napięcia) zauważyłem, że na luzie przy postoju lekko falują obroty, a wraz z nimi (w tyn samym rytmie) światła i podświetlenie kokpitu. Powinno się z czasem ustatkować czy coś jest nie halo? Dodam jeszcze, że gdy auto jest dłużej nie odpalane np. po nocy przy odpaleniu bateryjka nie znika i wyświetla się błąd generator verkstatt, ale gdy dodam gazu błąd znika. Zauważyłem również, że na luzie przy dodaniu gazu światła mocniej biją tak jak i podświetlenie kokpitu. Auto zaprowadziłem spowrotem do mechanika, stwierdził, że pewnie sprzęgiełko alternatora i mam jeździć aż padnie całkiem. Nie wiem już sam czy kolejna część jest do wymiany czy ktoś poprostu "wyrzeźbił aby odpalało"... Może by spróbować akumulator naładować na maksa, bo niestety do nowych nie należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #22 Napisano 19 Listopada 2016 200% że nie masz ładowania po odpaleniu samochodu, dopiero po przy gazowaniu pojawia się wzbudzenie i jest ładowanie. Mechanika bym zmienił przede wszystkim. Alternator do rozebrania i regeneracji. Sprzęgło możesz sam sprawdzić, trzeba zdjąć pasek wielorowkowy, zablokować śrubokrętem wirnik i pokręcić rolką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigthomas Zgłoś #23 Napisano 29 Listopada 2016 Witam, Jako że zrobiło się zimno to i nadszedł czas na ciężkie zapalanie auta. I nie wiem czy w moim aucie pada już akumulator - 4 letni, czy to jednak alternator. Sprawdziłem napięcie jakie utrzymuje się po zamknięciu auta i jest według mnie w normie tj ok 0,02 / 0,03 A. Natomiast niepokoi mnie ładowanie akumulatora bez obciążenia 13,87 V, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł długich, dmuchawy spadło do 13,52 V . Czy to oznaka uszkodzonego alternatora ? Jeżeli tak to jest coś co w pierwszej kolejności mogę wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #24 Napisano 29 Listopada 2016 Witam, Jako że zrobiło się zimno to i nadszedł czas na ciężkie zapalanie auta. I nie wiem czy w moim aucie pada już akumulator - 4 letni, czy to jednak alternator. Sprawdziłem napięcie jakie utrzymuje się po zamknięciu auta i jest według mnie w normie tj ok 0,02 / 0,03 A. Natomiast niepokoi mnie ładowanie akumulatora bez obciążenia 13,87 V, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł długich, dmuchawy spadło do 13,52 V . Czy to oznaka uszkodzonego alternatora ? Jeżeli tak to jest coś co w pierwszej kolejności mogę wymienić? To ładowanie szału nie robi jest tak na dolnej granicy praktycznie co naladuje toi pobierze na rzeczy biezace podczas jazdy ciekawe od jak dawna taki stan jest bo przy takim ladowaniu na bank akumulator jest niedoładowany tym bardzie jak robisz krotkie kawałki dziennie tj 20-30 km to jest nic zeby doładowac aku jeszcze przy takim ladowaniu. sproboj akumulator dociagnac na maxa prostownikiem a ładowaniem trzeba by sie zajac ja tam obstawiam jak w temacie regulator napiecia do wymiany kupic jakis dobry nie koniecznie Boscha i przełozyc i zapewne ładowanie sie poprawi... u mnie bez obciazenia po odpaleniu jest 14.60 V gdy włacze dmuchawe(climatronic) swiatła dogrzewanie sie zalaczy ta farelka elktryczna to spadnie do 14.20 V - 14.30 V zalezy ale regulator mam załozony nowy i to jakis zamiennik wcale nie oryginał odpukac drugi rok jestem zadowlony akmulator tez nowy (roczny) Varta Silver czy jakos tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #25 Napisano 29 Listopada 2016 Witam Alternator masz Valeo czy Bosch ? Jeżeli Valeo, to takie wartości napięcia ładowania to normalka. Tak czy inaczej, ponad 13V przy obciążeniu to nie tragicznie. Ja bym się przyjrzał akumulatorowi. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigthomas Zgłoś #26 Napisano 29 Listopada 2016 (edytowane) Alternator mam Bosch NCB 14V / 120A 038903018 QX 01. Jaki polecacie regulator napięcia? U mnie siedzi teraz Bosch o numerze FOOM145225. Tak się zastanawiam, czy akumulator wpływa na wartości jakimi ładuje go alternator. Edytowane 29 Listopada 2016 przez bigthomas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #27 Napisano 30 Listopada 2016 Zostaw w spokoju alternator, napięcie ładowania masz w normie, nowy regulator niewiele wniesie. Obecnie akumulatory tak sa robione, maja wytrzymać 4-5 lat i basta. Jam mam EXIDA równo 4 lata i juz jak jest zimno troche słabiej kręci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #28 Napisano 1 Grudnia 2016 Zostaw w spokoju alternator, napięcie ładowania masz w normie, nowy regulator niewiele wniesie. Obecnie akumulatory tak sa robione, maja wytrzymać 4-5 lat i basta. Jam mam EXIDA równo 4 lata i juz jak jest zimno troche słabiej kręci. Ładowanie w normie to 14,4V a nie 13,8V Akumulator ciągle nie doładowany jak się jeździ na krótkich odcinkach to i jego żywotność będzie dużo mniejsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #29 Napisano 1 Grudnia 2016 Ładowanie w normie to 14,4V a nie 13,8VAkumulator ciągle nie doładowany jak się jeździ na krótkich odcinkach to i jego żywotność będzie dużo mniejsza. Pytanie jeszcze jakimi miernikami mierzycie? Jak tymi za 20zl to moga przekłamywac nawet o 20% i to zarówno w górę jak i w dół. Wiem cos na ten temat, jestem elektronikiem i to praktykującym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #30 Napisano 1 Grudnia 2016 To chyba te z marketu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #31 Napisano 2 Grudnia 2016 Jak znam zycie to przeciętny uzytkownik auta kupuje miernik na znanym portalu aukcyjnym za 10-20zł i polega na jego wskazaniach. Inna sprawa to na jakim zakresie pomiarowym dokonujemy pomiaru, jak np. na 1000V to wiadomo, że błąd pomiarowy będzie duży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #32 Napisano 4 Grudnia 2016 Witam,mam alternator Valeo,ostatnio padło mi ładowanie a przyczyną okazał się regulator. Regulator wymieniony,ładowanie 14.3 ale jest problem,mianowicie podczas wymiany zauważyłem że jedna bieżnia jest wytarta a druga jak nowa.Pytanko czy bieżnia jest wymienialna?No i czy jest to do zrobienia w warunkach domowych?Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #33 Napisano 4 Grudnia 2016 mozna podtoczyc ja delikatnie ale jak roznica niewielka to tylko papierkiem sciernm przejechac ogolnie dla pracy altka nie ma to roznicy poprotu musi tam tedy przechodzic prad do wirnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #34 Napisano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Witam Komutator można wymienić - choć jest to upierdliwe (trzeba najpierw rozcinać a potem lutować wyprowadzenia stojana) i zajmuje "chwilkę" czasu. Jak będziesz to robił to od razu łożyska wymień. pozdr Zobacz to i ocen czy dasz radę. Edytowane 4 Grudnia 2016 przez herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #35 Napisano 4 Grudnia 2016 Witam Komutator można wymienić - choć jest to upierdliwe (trzeba najpierw rozcinać a potem lutować wyprowadzenia stojana) i zajmuje "chwilkę" czasu. Jak będziesz to robił to od razu łożyska wymień. pozdr Zobacz to i ocen czy dasz radę. Dzięki za link,rzeczywiście jest trochę dłubaniny ale spokojnie do zrobienia. U mnie nie wiem dlaczego bieżnia pod jedną szczotką jest wytarta prawie do zera więc w niedalekiej przyszłości na pewno będę musiał to zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja641 Zgłoś #36 Napisano 4 Grudnia 2016 Witam, mam paska b5fl '03 1,9tdi 101km. Padło ładowanie. Dziś po odebraniu od mechanika (wymiana mostka i regulatora napięcia) zauważyłem, że na luzie przy postoju lekko falują obroty, a wraz z nimi (w tyn samym rytmie) światła i podświetlenie kokpitu. Powinno się z czasem ustatkować czy coś jest nie halo? Dodam jeszcze, że gdy auto jest dłużej nie odpalane np. po nocy przy odpaleniu bateryjka nie znika i wyświetla się błąd generator verkstatt, ale gdy dodam gazu błąd znika. Zauważyłem również, że na luzie przy dodaniu gazu światła mocniej biją tak jak i podświetlenie kokpitu. Auto zaprowadziłem spowrotem do mechanika, stwierdził, że pewnie sprzęgiełko alternatora i mam jeździć aż padnie całkiem. Nie wiem już sam czy kolejna część jest do wymiany czy ktoś poprostu "wyrzeźbił aby odpalało"... Może by spróbować akumulator naładować na maksa, bo niestety do nowych nie należy. Mam to samo czy znalazłeś przyczynę z tymi falującymi światłami ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigthomas Zgłoś #37 Napisano 23 Grudnia 2016 Witam, Jako że zrobiło się zimno to i nadszedł czas na ciężkie zapalanie auta. I nie wiem czy w moim aucie pada już akumulator - 4 letni, czy to jednak alternator. Sprawdziłem napięcie jakie utrzymuje się po zamknięciu auta i jest według mnie w normie tj ok 0,02 / 0,03 A. Natomiast niepokoi mnie ładowanie akumulatora bez obciążenia 13,87 V, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł długich, dmuchawy spadło do 13,52 V . Czy to oznaka uszkodzonego alternatora ? Jeżeli tak to jest coś co w pierwszej kolejności mogę wymienić? Trochę późno ale lepiej teraz niż w cale. W moim przypadku wymieniłem regulator napięcia. Teraz ładowanie bez obciążenia 14,35V z obciążeniem czyli: światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, audio, kierunki, oświetlenie kabiny, dosłownie wszystko co mogłem, było w granicy 14 V . Dodatkowo jak się okazało po wyjęciu alternatora padło sprzęgiełko, więc od razu to też wymieniłem. Wyjmowanie alternatora to rzeczywiście prosta sprawa odkręcamy wisko od tyłu, kable od alternatora, i dwie śrubki które trzymają alternator. Gorzej było z włożeniem, ale dałem rade. Czas 1,5 godziny razem z wizytą w sklepie i warsztacie który odkręcił i zakręcił nowe sprzęgiełko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach