bukos Zgłoś #1 Napisano 2 Grudnia 2011 witam. passat 3bg 2002 r. 1,9 TDI 130KM czip 176KM przebieg 117.000 km-pewny. po wymianie uszczelki pod glowica spalanie wzroslo o 2l/100km. mechanik twierdzi ze ustawil rozrzad wg znaku na skrzyni biegow i nie mogl sie pomylic. ustawilismy tzw fasolki, jest 0. co ciekawe po ustawieniu fasolek spalanie na postoju spadlo do 0,5l/h ale podczas jazdy sie nie zmienilo. auto palilo mi srednio 6, teraz pali 8. 1)jakies pomysly co mogl mechanik zle zrobic? 2)czy moze byc to kwestia czipa? (np byl robiony pod okreslone ustawienie fasolek, a teraz sie zmienilo i dlatego wariuje?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #2 Napisano 3 Grudnia 2011 pewno nie pamiętasz jaką miałeś wcześniej synchronizację ? Czytając różne wątki na forum można zauważyć , że ustawienie synchronizacji na zero nie zawsze jest optymalne dla danego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukos Zgłoś #3 Napisano 3 Grudnia 2011 niestety nigdy tego nie sprawdzalem. jedyna nadzieja ze jest to w bazie danych firmy czipujacej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #4 Napisano 3 Grudnia 2011 117 tys i uszczelka pod głowicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #5 Napisano 3 Grudnia 2011 Dorzuć do tego jeszcze przynajmniej 100000km, a przebieg może być wiarygodny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukos Zgłoś #6 Napisano 3 Grudnia 2011 ja tu nie prosze o dywagacje na temat przebiegu tylko o pomoc techniczna. auto jest kupione w polsce a przede mna jezdzil brat mojego dziadka majac go od nowosci. takze auto ma 117tys. wiem, wiem, takie perelki sie nie trafiaja:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz123 Zgłoś #7 Napisano 6 Grudnia 2011 Hej Bukos, Ja też miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą i też zauważyłem większe zużycie paliwa. Mechanik ustawił mi kąt synchronizacji na 0.0, ale musiałem to zmienić, ponieważ obroty falowały na biegu jałowym. Do tej pory nie wiem o co chodzi z tymi obrotami, niby wszystko jest OK, ale nie jest . Czy u Ciebie obroty są OK?. Co to są te fasolki? Jakie masz BIP'y na kanale 023? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #8 Napisano 6 Grudnia 2011 Byc może problem tkwi w wyrobionych gniazdach pompo-wtryskiwaczy często bywa ze raz wyjęte nie działają już jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #9 Napisano 7 Grudnia 2011 Zacznijmy od tego jaką miałes uszczelkę (ile karbów, czy planowałes głowice, i ile karbów załozyłes teraz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz123 Zgłoś #10 Napisano 7 Grudnia 2011 Jeżeli chodzi o mnie, to mechanik zapewniał, że głowica była planowana, a co do uszczelki to nie mam pojęcia jaką założył. Może źle wyregulował pompowtryski, albo nie wyczyścił gniazd przed włożeniem pompowtryskiwaczy. BIPy, też są wysokie ponad 40 na każdej pompce, a wcześniej było dużo mniej. Panowie, czy macie rozpiskę jak wyregulować pompki w silniku AWX? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukos Zgłoś #11 Napisano 10 Grudnia 2011 Hej Bukos, Ja też miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą i też zauważyłem większe zużycie paliwa. Mechanik ustawił mi kąt synchronizacji na 0.0, ale musiałem to zmienić, ponieważ obroty falowały na biegu jałowym. Do tej pory nie wiem o co chodzi z tymi obrotami, niby wszystko jest OK, ale nie jest . Czy u Ciebie obroty są OK?. Co to są te fasolki? Jakie masz BIP'y na kanale 023? obroty od samego poczatku sa OK. fasolki to 3 sruby ktorymi ustawia sie kat synchronizacji.BIPow nie pamietam dokladnie ale mechanik powiedzial ze sa w normie, chyba cos ok -5, max -8 ---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:06 ---------- Byc może problem tkwi w wyrobionych gniazdach pompo-wtryskiwaczy często bywa ze raz wyjęte nie działają już jak należy. tylko ze u mnie nie byla planowana glowica a tym samym nie trzeba bylo wyciagac pompek. to chyba lepiej ich teraz nie ruszac? jedyne co mechanik ruszal to te 2 walki... ---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:08 ---------- Zacznijmy od tego jaką miałes uszczelkę (ile karbów, czy planowałes głowice, i ile karbów załozyłes teraz) 1) tego niestety nie wiem, ale na pewno byla na poczatku oryginalna, a teraz zostala zalozona nieoryginalna (niestety nie wiem jakiej marki) a te karby maja az takie znaczenie? 2) glowica nie byla planowana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #12 Napisano 11 Grudnia 2011 auto jest kupione w polsce a przede mna jezdzil brat mojego dziadka majac go od nowosci. takze auto ma 117tys. wiem, wiem, takie perelki sie nie trafiaja:) A jednak w każdej legendzie jest ziarno prawdy . Zgodnie ze standardową historią sprzedaży większości tych perełek - jednak kupiony od dziadka . Tylko nie z Niemiec a z Polski. PS Zrobiło się zimniej , auto dłużej jeździ na "ssaniu" , może stąd większe spalanie ? A ile palił w tamtym roku zimą ? Tyle samo czy zużycie wzrosło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #13 Napisano 11 Grudnia 2011 1) tego niestety nie wiem, ale na pewno byla na poczatku oryginalna, a teraz zostala zalozona nieoryginalna (niestety nie wiem jakiej marki) a te karby maja az takie znaczenie?2) glowica nie byla planowana karby, grubość uszczelki... koledzy sugerują że może źle dobrana głowica nieplanowana to błąd... a chociaż ktoś sprawdził ile ma odchyłki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukos Zgłoś #14 Napisano 11 Grudnia 2011 niestety nikt tego nie sprawdzal. wiem ze ubytek w uszczelce byl bardzo maly, mikroskopijny...mechanik stwierdzil ze nie ma potrzeby planowac co mozna teraz zrobic? ---------- Post added at 18:42 ---------- Previous post was at 18:38 ---------- A jednak w każdej legendzie jest ziarno prawdy .Zgodnie ze standardową historią sprzedaży większości tych perełek - jednak kupiony od dziadka . Tylko nie z Niemiec a z Polski. PS Zrobiło się zimniej , auto dłużej jeździ na "ssaniu" , może stąd większe spalanie ? A ile palił w tamtym roku zimą ? Tyle samo czy zużycie wzrosło ? zdecydowanie wzroslo, spalilem na A1 10 l/100km !!! ja kupilem auto w 2007 jak mialo 39 tys przebiegu a staruszek 79 lat:) jest cenne dlatego chce je uratowac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukos Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2011 kilka nowych faktow: pojechalem na hamownie, okazalo sie ze auto ma 30KM mniej!!! wgralismy seryjny soft i i takze 30KM. tak wiec uszczelka zabrala mi 30 kucy i spowodowala wzrost paliwa. mechanicy twierdza ze problem lezy w regulacji pompowtryskow. nie byly one wyciagane, ale ruszane byly 2 walki i pozniej tam trzeba jakies napiecie (skok) pompowtryskow ustawic.w serwisie mowia ze ustawiaja to na 4mm, inni mowia o kluczu dynamometrycznym i odpowiednim kacie o ktory cofa sie srube. moj mechanik ustawil "tak jak sie kiedys regulowalo luz na zaworach w maluchu" i ponoc jest to powszechna praktyka. cos wiecej w tym temacie? ktos to ustawial? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #16 Napisano 18 Grudnia 2011 moj mechanik ustawil "tak jak sie kiedys regulowalo luz na zaworach w maluchu" i ponoc jest to powszechna praktyka. cos wiecej w tym temacie? niestety niech mechanik wraca do maluchow, regulacji dokonuje się o odpowiedni kąt, opis jest na forum, tyle że dla kolegi zbędny bo sam kolega tego nie zrobi, obecny mechanik też odpada, trzeba szukać kumatego lub od razu zrobić to w serwisie i niech sprawdzą też odpowiednie położenie pompek czyt. odległość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukos Zgłoś #17 Napisano 19 Grudnia 2011 (edytowane) 1)bylem u jednego dosc kumatego to mowil o kacie 225stopni ze wszystkie maja ale nie mowil o sile dokrecenia... ale na forum czytalem ze dla kazdego silnika to jest inny kat,pozastaje wiec pytanie jakie dane sa dla AWX? 2)a jesli pompki i nie byly wyciagane bo glowica nie byla planowana a uszczelka ma odpowiednia ilosc karbow to pompki (odleglosc) tez bys ruszal? Edytowane 19 Grudnia 2011 przez bukos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #18 Napisano 19 Grudnia 2011 1)bylem u jednego dosc kumatego to mowil o kacie 225stopni ze wszystkie maja ale nie mowil o sile dokrecenia... ale na forum czytalem ze dla kazdego silnika to jest inny kat,pozastaje wiec pytanie jakie dane sa dla AWX? 2)a jesli pompki i nie byly wyciagane bo glowica nie byla planowana a uszczelka ma odpowiednia ilosc karbow to pompki (odleglosc) tez bys ruszal? poszukaj na forum gdzieś znajdziesz kąt, a nawet piszą koledzy jak to ustawić w miarę dokładnie bez klucza-kątomierza, bo jeśli wtryski nie ruszane to nie powinno być nic zruszone. Potem wg opisu niech ktoś koledze ustawi lub ewentualnie na własne ryzyko samemu i zobaczyć co się dzieje... gorzej i tak kolega już nie ustawi, może być tylko lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukos Zgłoś #19 Napisano 28 Grudnia 2011 ustawilem jak trzeba a tu dalej 118km zamiast 149km na programie seryjnym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo06-1983 Zgłoś #20 Napisano 29 Grudnia 2011 Witam mam pytanie do kolegi Bukos jak Twój passek odpala rano albo po dłuższym postoju po wymianie uszczelki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach