Skocz do zawartości
woys

Jakie są normy VW na olej do skrzyni biegów OA4 (GQQ) ?

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Grzegorzu,

 

Przyłaczajac się do podziękowań za walor edukacyjny postu, wróce do pytania, czy w manualach nalezy profilaktycznie wymieniac olej w skrzyni. Dodam że w skrzyni w Ibizie pierwsze lozysko padlo na oryginalnym oleju po 113tkm a kolejne po 220tkm (ale nie wiem na jakim oleju). Po pierwszej awarii wszystkie lozyska zostaly wymienione

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie Grzegorzu,

 

Przyłaczajac się do podziękowań za walor edukacyjny postu, wróce do pytania, czy w manualach nalezy profilaktycznie wymieniac olej w skrzyni. Dodam że ze skrzynią od pierwsze lozysko padlo na oryginalnym oleju po 113tkm a kolejne po 220tkm (ale nie wiem na jakim oleju)

 

Witam

 

Miło mi, że trafiłem z tematem do osób, które potrzebowały takiej wiedzy. Dziękuję za miłe przyjęcie.

 

Na początku chciałbym obalić pewien mit, który krąży szczególnie wśród użytkowników VW/AUDI i BMW. Chodzi o taki magiczny zapis w książce serwisowej - Interwał wymiany oleju w skrzyni biegów [manualnej] - nie wymieniać oleju przez cały okres eksploatacji pojazdu. Zapis oczywiście może brzmieć różnie, ale sens oznacza, że olej w skrzyni jest niewymienialny.

 

Producenci samochodów to firmy które utrzymują się z produkcji i naprawy swoich pojazdów. Żeby przetrwać muszą sprzedawać kolejne wyprodukowane samochody. Gdyby auta się nie psuły, szybko zwinęliby swoje interesy. Przyjęto zatem średni okres eksploatacji samochodu, po którym potencjalny klient powinien oddać samochód na złom lub sprzedać i kupić nowe auto. W zależności od marki są to okresy 5-7 lat.

W tym momencie dochodzimy do sedna - logiczne jest, że dla producenta okresem eksploatacji jest okres, który przyjmuje za średnią żywotność swojego produktu. Oczywiście auta te jeżdżą dłużej, a w naszym kraju jeszcze dłużej ;).

 

Czyli okres eksploatacji mamy zdefiniowany.

 

Teraz olej.

 

Olej w skrzyni i silniku to substancje, które podczas oddziaływania w środowisku, w którym pracują, tracą swoje właściwości. W silniku staje się to znacznie szybciej ze względu na znacznie "gorsze" warunki środowiska pracy, natomiast w skrzyni biegów ten proces przebiega wolniej ALE przebiega (!).

Olej w szczelnie zamkniętej butelce może stać parę lat bez uszczerbku. Różni producenci podają różne terminy. W momencie wlania go do skrzyni biegów zaczyna się jego praca. Tu producenci podają termin 4-6 lat pracy, a po przełożeniu na przebieg to 120 - 180 tyś czasem 200. Ciężko określić tę barierę ponieważ wszystko zależy od warunków eksploatacji, jakości oleju i części w skrzyni biegów. Moim zdaniem 150 tkm to dobry czas na wymianę oleju (uwaga - są skrzynie wymagające wymiany nawet po 50 tyś.). Najprościej jakość oleju sprawdzić badając go w laboratorium, ale ze względu na koszty badania warto po prostu zmienić olej :)

 

Co się dzieje z olejem w skrzyni:

- miesza się z parą wodną wytrącającą się w powietrzu

- miesza się z drobinami metalu zarówno stopów żelaza (które nie zdążyły osadzić się na magnesie) jak i stopów metali kolorowych z synchronizatorów. To taki proces zapętlony - im więcej drobin w oleju tym więcej zużywają się łożyska i powierzchnie styczne zębów i tym więcej drobin w oleju i tak w kółko. To bardzo niekorzystny proces bo potrafi szybciutko załatwić skrzynkę

- traci lepkość - i tu zaczynają się problemy z synchronizatorami

- dodatki które maja poprawiać jakość pracy skrzyni tracą swoje właściwości

to tak z grubsza.

 

Myślę że powyższe powody obalają mit oleju perpetuum mobile w skrzyni biegów.

Oczywiście zawsze są wyjątki i wiele osób powie - ja mam najechane 300; 400 tyś i skrzynia chodzi jak ta lala. Na 10 palaczy po 15 latach palenia 3 czy 5 nie ma raka, a przecież papierosy są rakotwórcze ;)

 

micjanic - powodem tego padnięcia łożyska oczywiście może być olej, bardziej jego ilość niż jakość (czasem brak nawet 100 ml oleju powoduje uszkodzenie któregoś biegu i łożyska), ale najczęściej to problem po samych łożyskach, zarówno jakości wykonania ( kiepska partia kupiona u małych chińskich dzieci) lub kwestia montażu. Fabrycznie rzadko się zdarza zły montaż, ale znamy takie przypadki ;) Wbrew pozorom wymiana łożyska to nie tylko jego zamiana na nowe, trzeba dokonać precyzyjnej regulacji. Proszę mi wierzyć, że mało która firma (serwisy też) wiedzą jak to robić.

 

Podsumowując temat - należy wymieniać olej w skrzyni biegów. Okres to ok. 5 lat lub 150 tyś km.

Przy wymianie oleju najważniejszy jest .... olej. Prawidłowo dobrany, posłuży spokojnie do następnej wymiany lub dożywotnio.

 

Muszę na koniec uprzedzić - niekiedy wymiana oleju pogarsza pracę skrzyni (!). Oznacza to, że na "starym" oleju była to tylko kwestia czasu jak stałoby się to samo. Wymiana oleju przyspiesza tylko ten proces. Dotyczy to skrzyń które są mocno zużyte, a olej jest zawiesiną opiłków.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez BCS_SKRZYNIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię się powtarzać, ale myślę, że Pan Grzegorz wiele wniósł do naszej wiedzy na temat pracy, działania i wymiany oleju w skrzyniach biegów. Zgadzam się z opinią, że samochody produkowane współcześnie są obliczone na bezawaryjną pracę głównie podczas trwania gwarancji, choć czasem i to się nie udaje. Nie wrócą już czasy Mercedesa W123 czyli "Beczki", którą jeździłem 10 lat temu w pracy i na której przebieg rzędu 500.000 km nie robił wrażenia.... Współczesne TDI mają problem już przy 100-120 tys.km lub wcześniej i wymiana wielu podzespołów mało komu wydaje się dziwna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie Grzegorzu, dziękuję za wyjaśnienie tematu i za zaproszenie :) Może kiedyś uda się odwiedzić. Daleko nie jest z Krakowa :) Co do wspomagania: B6 ma elektryczne więc nie ma opcji, żeby te dźwięki wydawała pompa przy skrajnym obrocie koła. Być może to odgłosy z przegubu albo poduszki, ale samochód ma nieduży przebieg i jest eksploatowany głównie poza miastem. Co do diagnostyki na odległość - to zgadzam się w pełni :) Po prostu myślałem, że może zjawisko jest szerzej znane. ASO robiło wymianę oleju w skrzyni ponieważ niby przewiduje to procedura ELSA VW. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

 

Umknął mi wątek. Powracając do tego dziwnego dźwięku. Wspomaganie elektryczne współpracuje z pompą hydrauliczną. W VW one uwielbiają nawalać. Nie wiem jak to jest w Passacie, ale ogólnie pompy w układzie elektrohydraulicznym montowane są dość nisko w komorze silnika. Z tego co wiem, to częściej padają pompy Koyo, dlatego po awari dobrze jest ją wymienić na TRW ( nie omieszkam zaznaczyć że TRW napełnia swoje układy dla VW tym olejem - http://olejefuchs.pl/titan-zh-3044.html :) ). Proszę mimo wszystko zwrócić uwagę na to wspomaganie, bo zanim zapali się kontrolka może tam coś zaczyna buczeć.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Umknął mi wątek. Powracając do tego dziwnego dźwięku. Wspomaganie elektryczne współpracuje z pompą hydrauliczną. W VW one uwielbiają nawalać. Nie wiem jak to jest w Passacie, ale ogólnie pompy w układzie elektrohydraulicznym montowane są dość nisko w komorze silnika. Z tego co wiem, to częściej padają pompy Koyo, dlatego po awari dobrze jest ją wymienić na TRW ( nie omieszkam zaznaczyć że TRW napełnia swoje układy dla VW tym olejem - http://olejefuchs.pl/titan-zh-3044.html :) ). Proszę mimo wszystko zwrócić uwagę na to wspomaganie, bo zanim zapali się kontrolka może tam coś zaczyna buczeć.

Pozdrawiam

 

Panie Grzegorzu, z pewnością warto się przyjrzeć układowi kierowniczemu pod względem dziwnego dźwięku, szczególnie, że dzieje się on przy skrajnym wychyleniu koła i jak wiadomo cały układ jest z Golfa V, a Passat B6 jest nieco cięższy. Jednak z mojej wiedzy wynika, że wspomaganie jest w pełni elektryczne czyli nie ma pompy. W przekładni jest silnik elektryczny. Może będzie to widoczne na załączonym jpg. Pozdrawiam

 

007__scaled_600.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie Grzegorzu, z pewnością warto się przyjrzeć układowi kierowniczemu pod względem dziwnego dźwięku, szczególnie, że dzieje się on przy skrajnym wychyleniu koła i jak wiadomo cały układ jest z Golfa V, a Passat B6 jest nieco cięższy. Jednak z mojej wiedzy wynika, że wspomaganie jest w pełni elektryczne czyli nie ma pompy. W przekładni jest silnik elektryczny. Może będzie to widoczne na załączonym jpg. Pozdrawiam

 

[ATTACH=CONFIG]86712[/ATTACH]

 

Faktycznie, ma Pan rację. Powinienem przed postem zerknąć do dokumentacji. To tak jak chce się błysnąć w temacie którym się nie zajmuję :)

 

Miałbym prośbę, jeśli uda się Panu rozwikłać ten problem, a tym bardziej jeśli faktycznie ma to jakiekolwiek powiązanie ze skrzynią biegów i będzie miał Pan chwilkę, to proszę napisać co to było. Dla nas takie informacje są nieocenione. Nie będę ukrywał, że skrzynie biegów potrafią dawać czasem tak dziwne objawy, że najstarsi górale za głowę się chwytają.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie, ma Pan rację. Powinienem przed postem zerknąć do dokumentacji. To tak jak chce się błysnąć w temacie którym się nie zajmuję :)

 

Miałbym prośbę, jeśli uda się Panu rozwikłać ten problem, a tym bardziej jeśli faktycznie ma to jakiekolwiek powiązanie ze skrzynią biegów i będzie miał Pan chwilkę, to proszę napisać co to było. Dla nas takie informacje są nieocenione. Nie będę ukrywał, że skrzynie biegów potrafią dawać czasem tak dziwne objawy, że najstarsi górale za głowę się chwytają.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Oczywiście, z pewnością napiszę jak się sprawa zakończyła, jeśli tak się stanie :) Gwarancja na moje auto mija z początkiem października, więc będę chciał wyjaśnić temat zanim wygaśnie, bowiem mam wrażenie, że działania podejmowane przez ASO zmierzają w kierunku przeczekania tematu. Inna sprawa, że usterka jest ciężka do zdiagnozowania. Jak jednak można wywnioskować z naszego forum, nie tylko ja i kolega pa.sko mamy ten problem. Po prostu inni nazywają go ocieraniem, szuraniem albo dziwnymi odgłosami. Wiem też, że w skrzyniach 5- cio biegowych montowanych do 1.9 TDI był problem fabryczny, który polegał na nalaniu do pewnej partii podzespołu niewłaściwego oleju w fabryce. Skutkowało to dość szybko problemem z synchronizatorami. Na forum był też opisywany przypadek rozpadnięcia się skrzyni 6-biegowej od TDI po ok 60 tys.km przebiegu. Zastanawiam się nad sprawdzeniem prywatnie poziomu oleju w skrzyni. Oczywiście układ kierownicy (przekładnia) też biorę pod uwagę, tym bardziej że jest w Passacie bardzo awaryjny. Dziwi przy tym wszystkim ustanie objawów na jakiś czas po zmianie oleju (u pa.sko) a potem nawrót problemu. Kolejna wymiana, znowu spokój na 14.000 km i znowu nawrót buczenia, które było jeszcze lepiej słyszalne.... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, z pewnością napiszę jak się sprawa zakończyła, jeśli tak się stanie :) Gwarancja na moje auto mija z początkiem października, więc będę chciał wyjaśnić temat zanim wygaśnie, bowiem mam wrażenie, że działania podejmowane przez ASO zmierzają w kierunku przeczekania tematu. Inna sprawa, że usterka jest ciężka do zdiagnozowania. Jak jednak można wywnioskować z naszego forum, nie tylko ja i kolega pa.sko mamy ten problem. Po prostu inni nazywają go ocieraniem, szuraniem albo dziwnymi odgłosami. Wiem też, że w skrzyniach 5- cio biegowych montowanych do 1.9 TDI był problem fabryczny, który polegał na nalaniu do pewnej partii podzespołu niewłaściwego oleju w fabryce. Skutkowało to dość szybko problemem z synchronizatorami. Na forum był też opisywany przypadek rozpadnięcia się skrzyni 6-biegowej od TDI po ok 60 tys.km przebiegu. Zastanawiam się nad sprawdzeniem prywatnie poziomu oleju w skrzyni. Oczywiście układ kierownicy (przekładnia) też biorę pod uwagę, tym bardziej że jest w Passacie bardzo awaryjny. Dziwi przy tym wszystkim ustanie objawów na jakiś czas po zmianie oleju (u pa.sko) a potem nawrót problemu. Kolejna wymiana, znowu spokój na 14.000 km i znowu nawrót buczenia, które było jeszcze lepiej słyszalne.... Pozdrawiam

 

Z pomyłkami w fabryce czy rozpadającymi się skrzyniami to opowieści na długi zimowy wieczór. Regenerujemy sporo skrzyń dla różnych marek na gwarancji i czasem włos się jeży jakie [małe] przebiegi trafiają do serwisów.

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie poziomu oleju to dobry pomysł. Czasem brak 100 ml powoduje uszkodzenie najwyżej położonych elementów ( np. 5 lub 6 biegu). Przy wymianie najczęstszym grzechem jest wlanie za mało oleju np. do skrzyni należy wlać 2,2 litra, a wlane zostaje 2 litry ( przecież 2 setki to niewiele :) ). Zależy od konstrukcji, czasem po 100 km (!) skrzynka potrafi zaliczyć zgon.

 

W przypadku pa.sko przyznam się że to bardzo dziwne. A jeśli chodzi o gwarancję to proponuję zwrócić się oficjalnie na piśmie do serwisu niech odpiszą jaki maja pomysł na tę usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się nad sprawdzeniem prywatnie poziomu oleju w skrzyni.

 

Kolego, licz się z tym, że możesz utracić gwarancję, jeżeli ASO zauważy ingerencję.

 

Trudno jest mi się wypowiadać za specjalistów z ASO ale w moim przypadku było tak. Skrzynia 0A4 jest zamocowana pod kątem. Istnieje procedura serwisowa wymiany oleju, ponieważ przez odkręcony korek od czoła skrzyni mozna wlac jakieś 1,3 litra oleju, jak się wleje więcej - wycieknie tym otworem zalewowym. Dlatego VW wymyślił, zeby tą skrzynie zalewać jednym z otworów na górze skrzyni i napisał biuletyn techniczny.

http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/a5translevel.pdf

Udało mi sie zalac ten nowy olej w odpowiedniej ilości ale przy zlewaniu starego zauważyłem, że jest go mniej. Do zlewania starego oleju tez istnieje procedura. Prawdopodobnie poprzednia wymiana oleju nie była przeprowadzona zgodnie z w/w biuletynem technicznym i niezorientowany mechanik włał olej "normalnie". Znakiem zapytania jest, czy serwis ASO ma taką wiedzę. W czasie eksploatacji skrzyni na starym oleju zauważyłem tylko, że w czasie szybkiej jazdy najwyzsze biegi wchodzą nieprecyzyjnie. Obecnie wszystko chodzi idealnie. Zaznaczam, że to co napisałem dotyczy skrzyni 0A4 - o przełożeniu GQQ, więc w innych moze być inaczej.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W starszych Golfach i Polo też był problem z wlewaniem oleju.

Popełniliśmy taki prosty poradnik, który potwierdza, że to nie tylko GQQ mają ten problem.

To akurat był poradnik pod kątem jednego z klientów i konkretną skrzynię.

http://skrzynie.com.pl/wymiana-oleju-vw-pl.html

 

-woys- Ten biuletyn to policzek dla niektórych mechaników :) Wiele razy mamy sytuację, gdy sprzedajemy skrzynię i klient przysyła kartę montażową w której jest 0,5 litra mniej niż wymagane to dzwonimy do mechanika który montował skrzynkę, a mechanik stwierdza, że palec wsadził do dziury i oleju jest pod korek, a tak w VW ma być ! No i jak sadzicie, jaka jest reakcja, gdy mówimy, żeby przez odpowietrznik lub prędkościomierz wlać resztę oleju (?)

Jeśli chodzi o nieprecyzyjne włączanie biegów to oczywiście spadek parametrów oleju, który nie potrafił sobie poradzić z synchronizatorami. Następnym objawem jest "ciężkie" włączanie niskich biegów zaraz po ruszeniu.

To oczywiście kolejne potwierdzenie konieczności wymiany oleju w skrzyni.

Edytowane przez BCS_SKRZYNIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
woys- Ten biuletyn to policzek dla niektórych mechaników

:D "To prości ludzie....."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuję pomóc w doborze olejów do Waszych skrzyń. Piszę ze strony skrzynie.com.pl i olejefuchs.pl, ponieważ obserwujemy wątki olejowe i czasem staramy się rozjaśnić temat olejów przekładniowych.

 

VW bardzo dokładnie dobiera oleje do swoich skrzyń. Stworzył kilka norm olejowych które powinny spełniać oleje wlewane do skrzyń produkcji VW AG, i tak :

normę TL 726 spełniają oleje serwisowe G060726A2 i G070726A2 (A2 na końcu oznacza że to 1 litr, A1 to 0.5 litra)

TL 521 71 - olej G052171A2 - olej dedykowany do skrzyń 6 biegowych

TL 525 12 - olej G052512A2

VW 501 50 - olej G052911A2

 

Kilka lat temu były dostępne w serwisie oleje G052178A2 i G052726A2, ale zastąpiono je olejem G06726A2.

 

Niestety VW nie podaje do ogólnej wiadomości co kryje się pod ich numerami serwisowymi. Możemy się tylko domyślać, a ślad jest następujący:

dostawcą olejów na pierwsze zalanie dla VW AG jest od dłuższego czasu koncern FUCHS. Biorąc pod uwagę jakie oleje spełniają normy VW możemy wydedukować jakie lepkości mają oleje serwisowe :

G060726A2, G070726A2, G052512A2 i G052171A2 to Fuchs Sintofluid SAE 75W API GL-4

G052911A2 - FUCHS Sintofluid SAE 75W80 API GL5

 

Zapewne pojawi się pytanie dlaczego FUCHS 75W zastępuje 4 oleje serwisowe? - olej przekładniowy to nie tylko lepkość SAE i klasa API, to również pakiety dodatków. FUCHS 75W posiada wszystkie wymagane dodatki dla wspomnianych olejów serwisowych, natomiast na potrzeby serwisu stworzono 4 osobne oleje. Oleje OEM i oleje serwisowe to osobny dział produkcji dlatego często na potrzeby OEM tworzone są osobne formulacje olejów.

 

Oczywiście FUCHS nie jest jedynie słusznym zamiennikiem tylko tańszą wersja oleju serwisowego. Jeśli chcecie szukać zamienników to muszą one spełniać wspomniane normy. Jeśli znajdziecie olej w wyszukiwarce olejowej jakiegoś producenta to zaraz sprawdźcie czy spełnia normę VW. Często wyszukiwarka podaje olej, który w ogóle nie spełnia norm VW. Niestety łożyska w niektórych wersjach skrzyń są bardzo czułe na olej, dlatego przy doborze musicie zadbać o to by olej był na prawdę dobry.

 

Pod tym linkiem znajdziecie przydatne informacje o skrzynkach do VW - http://skrzynie.com.pl/info-vw.html

 

Jeśli potrzebujecie dobrać olej do swojej skrzyni napiszcie - http://skrzynie.com.pl/zapytaj-o-olej.html

 

Ja i moi koledzy chętnie pomożemy przy doborze olejów zarówno do skrzyni jak i silnika. Odpowiemy też na wszelkie pytania.

 

Żeby Administrator nie nie traktował posta jako kryptoreklamę od 24-07-2012 dla wszystkich forumowiczów proponuję kupon rabatowy przy zakupie oleju zarówno w sklepie skrzynie.com.pl jak i olejefuchs.pl w wysokości 5% kwoty zakupu. Przy zakupie należy wpisać hasło forpass240712

Oferta dotyczy olejów przekładniowych i silnikowych.

 

Pozdrawiam

Grzegorz Makowski

 

Właśnie wlałem do skrzyni KDN 6-cio biegowej Fuchs Sintofluid SAE 75W API GL-4 przy przebiegu 95000 (5 lat).

Generalnie rewelacja po wymianie i różnicę bez trudu da się zauważyć. Nie jest ani za lepki ani za rzadki. Na starym oryginalnym oleju 2 zaczynała zgrzytać na zimnym silniku. Poza tym dało się wyczuc drobne opiłki, zatem ten przebieg w sam raz nadaje się na wymianę oleju. Polecam :-).

Edytowane przez micjanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakim olejem zalać skrzynie ELN 6-bieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakim olejem zalać skrzynie ELN 6-bieg?

 

Do ELN wchodzi serwisówka VW G 052911

Do skrzyniki należy wlać 2,4 litra oleju.

 

Jeśli cena boli to spokojnie możesz zastosować ten olej - FUCHS Sintofluid 75W80

To 100% zamiennik oryginału.

 

Tu - http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-volkswagen-vw-typ-01e.html - informacje na temat skrzynki ELN ( typ 01E)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez BCS_SKRZYNIE
uzupełnienie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do skrzyni HDV ile oleju wchodzi ? Passat B6 z 2005roku 2.0TDI 103kw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A do skrzyni HDV ile oleju wchodzi ? Passat B6 z 2005roku 2.0TDI 103kw

 

Do HDV wchodzi 2,3 litra.

 

HDV musi mieć olej VW G 052 171

lub zamiennik FUCHS SINTOFLUID 75W

 

To inne oleje niż post wyżej, bo to inna konstrukcja skrzynki.

 

Tu - http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-volkswagen-vw-typ-02q.html - trochę informacji na temat skrzynki HDV ( to typ 02Q)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do HDV wchodzi 2,3 litra.

 

HDV musi mieć olej VW G 052 171

lub zamiennik FUCHS SINTOFLUID 75W

 

To inne oleje niż post wyżej, bo to inna konstrukcja skrzynki.

 

Tu - http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-volkswagen-vw-typ-02q.html - trochę informacji na temat skrzynki HDV ( to typ 02Q)

 

ok. Dzieki . Olej u Was zamowiony:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile wchodzi do skrzyni JLW ?

B6 2006rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, licz się z tym, że możesz utracić gwarancję, jeżeli ASO zauważy ingerencję.

 

Trudno jest mi się wypowiadać za specjalistów z ASO ale w moim przypadku było tak. Skrzynia 0A4 jest zamocowana pod kątem. Istnieje procedura serwisowa wymiany oleju, ponieważ przez odkręcony korek od czoła skrzyni mozna wlac jakieś 1,3 litra oleju, jak się wleje więcej - wycieknie tym otworem zalewowym. Dlatego VW wymyślił, zeby tą skrzynie zalewać jednym z otworów na górze skrzyni i napisał biuletyn techniczny.

http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/a5translevel.pdf

Udało mi sie zalac ten nowy olej w odpowiedniej ilości ale przy zlewaniu starego zauważyłem, że jest go mniej. Do zlewania starego oleju tez istnieje procedura. Prawdopodobnie poprzednia wymiana oleju nie była przeprowadzona zgodnie z w/w biuletynem technicznym i niezorientowany mechanik włał olej "normalnie". Znakiem zapytania jest, czy serwis ASO ma taką wiedzę. W czasie eksploatacji skrzyni na starym oleju zauważyłem tylko, że w czasie szybkiej jazdy najwyzsze biegi wchodzą nieprecyzyjnie. Obecnie wszystko chodzi idealnie. Zaznaczam, że to co napisałem dotyczy skrzyni 0A4 - o przełożeniu GQQ, więc w innych moze być inaczej.

 

Mi starego oleju zeszło 1, 2 litra. W skrzyni powinno byc 1, 8 litra. Nowego wlałem 1, 1 litra i już mi się wylewa krokiem zalewowym. Czy są jakieś negatywne skutki jak wleje za dużo oleju bo zamierzam wlac odpowietrznikiem skrzyni jeszcze 700 ml?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spuściłem stary olej ze skrzyni, nowego wlałem 2,1 litra i zaczęło się przelewać a ma być w sumie oleju w skrzyni 2,3 l. Czy te brakujące 0,2 l trzeba jakoś dolać?

skrzynia 6-biegowa, BMR, 2007 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności