Skocz do zawartości
Ajku

Samochód sam przyśpiesza, sam hamuje, brak błędów na kompie. POMOCY!

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, może ktoś podpowie co mojemu paskowi może dolegać.

 

 

 

Pacjent:

 

Passat B5 FL 2001r AVF

 

 

 

Objaw nr 1.

 

Podczas hamowania silnikiem, przy określonych obrotach (zawsze w tych samych okolicach) tj. np.~2500 obr., ~2100 obr. samochód zaczyna wyrywać do przodu, nie wytraca prędkości a utrzymuje aktualną poszarpując do przodu lub wręcz przyśpiesza o jakieś 5-10 km/h. Efekt nie pojawia się zawsze ale zauważyłem że może mieć związek z temperaturą silnika – na zimnym mniej go szarpie, na ciepłym bardziej, ale ten związek to nic pewnego... Nadmienię że tempomatu nie mam.

 

 

 

Objaw nr 2.

 

Sam zaczyna hamować. Przy stosunkowo niskich obrotach, zazwyczaj 5-6 bieg, obrotu ~2100-2200, zaczyna samochód sam hamować. Mruga kontrolka od ESP i samochód zwalnia o około 10-20km/h, później przechodzi. Problem pojawia się mniej więcej co 30-50 przejechanych km, najczęściej podczas przyśpieszania. Wyczuwam że prawdopodobnie, hamuje pulsacyjnie jedno przednie koło (ale głowy nie dam). Nie jest to mega gwałtowne hamowanie z piskami ale samochód znacznie zwalnia co jak przyjdzie zima może być niebezpieczne.

 

 

Diagnoza nr 1.

Na te objawy mój zaufany mechanik z aso postanowił sprawdzić korekty na pompowtryskach – korekty są nie małe ale mieszczą się w normie. Wniosek “może to któryś pompowtrysk” – nie za bardzo chce mi się wydawać X tysięcy PLN żeby sprawdzić. Innych błędów na kompie brak. Konkretnej diagnozy też brak.

 

 

Ciekawostka nr 1.

 

Wyłączam przyciskiem ESP i problem z przyśpieszaniem znika. Pozostaje problem z samoistnym hamowaniem.

 

 

Ciekawostka nr 2.

 

Problem z przyśpieszaniem, dziwnym trafem ujawnił się po wymianie przegubu zewnętrznego w lewym przednim kole (u innego niż wspomniany mechanik). Równolegle była też wymieniana wtedy rolka od napinacza i wisko.

 

 

Wymyślone teorie:

1. Pompowtryski (samochód nie kopci podczas jazdy, lekko przykopci rano na siwo/biało(?) ale nic strasznego)

2. Został zamontowany inny przegub niż powinien być zamontowany

3. Zepsute ESP/ABS (czujnik lub coś podobnego)

 

4. Jakieś inne propozycje?

 

---------------------------------------------------------------------------------------

*******!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zły przegub lub uszkodzona instalacji przy jego montażu. Możliwe, że sterownik widzi różne prędkości kół ( myśli, że auto wpadło w poślizg i próbuje go z poślizgu wyprowadzać poprzez hamowanie poszczególnymi kołami), a może coś jest źle złożone. U siebie w AVF-ie jak zmieniałem przegub to dopiero w 3 sklepie dostałem właściwy do 130 konnego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Możliwe, że sterownik widzi różne prędkości kół ( myśli, że auto wpadło w poślizg i próbuje go z poślizgu wyprowadzać poprzez hamowanie poszczególnymi kołami)

 

Właśnie też o tym myślałem, ale różne prędkości koła mają np podczas skręcania - czy w takim razie nie wyklucza to akurat tego błędu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale różnice w prędkościach kół tej samej osi, a także problem z kątem skrętu kół, zawsze sygnalizowany jest błędem.

Stawiam raczej na uszkodzenie potencjometru pedału przyspieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj.

Auto zwalnia używając hamulców, czy zwalnia hamując silnikiem ? Jest to ważna informacja w dalszej próbie wskazania przyczyn zaistniałej sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro przegub byl by inny to pierscien abs tez musial by byc inny a kolega nie wymienia no i nie wymienial piasty gdzie mocowany jest czujnik abs jak by byl odsuniety dalej to wyskoczyl by blad a blizej juz napewno nie moze byc dodam jeszcze ze esp hamuje kola a nie dodaje gazu cos wasza teoria nie pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam jeszcze ze esp hamuje kola a nie dodaje gazu cos wasza teoria nie pasuje
Dlatego też, pytam się, co autor tematu ma na myśli pisząc , że auto samo hamuje.Dziwnym jest dla mnie, aby auto samo zmniejszało prędkość włączając hamulce.

Przychodzi mi na myśl pewna usterka, czekam więc na odpowiedź aby upewnić się w moich przewidywaniach.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne jest ze samo przyspiesza wyglada ze auto samo zyje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwne jest ze samo przyspiesza wyglada ze auto samo zyje
A to akurat dziwnym dla mnie nie jest,teraz nie jest. Mnie też auto przez chwilę samo przyspieszało :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to akurat dziwnym dla mnie nie jest,teraz nie jest. Mnie też auto przez chwilę samo przyspieszało :zeco

Więc opisz jak sobie poradziłeś z tym problemem jak nie autorowi tematu to zawsze komuś się może przydac.:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałęm to samo w Polo okazał sie czujnik ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja obstawiałbym jak kolega kamillotop na potencjometr pedały przyspieszenia, a dokładniej na wyłącznik martwego położenia, czy jak to tam się zwie. W każdym bądź razie chodzi o to, że silnik hamuje gdy pedał przyspieszenia jest w pozycji zero przy określonych obrotach silnika i przy określonej temperaturze silnika. Może warto też na wszelki wypadek sprawdzić połączenie wtyczki od ECU może jakieś styki zaśniedziałe i ten głupieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc opisz jak sobie poradziłeś z tym problemem jak nie autorowi tematu to zawsze komuś się może przydac
Na Forum staram się nie wychylać z diagnozami na wyrost.

Po pierwsze,napiszę to jeszcze raz, nie do końca rozumiem co Ajku ma na myśli auto samo hamuje.Po drugie ten brak zapisanego błędu, też jest dla mnie podejrzany.

Link do tematu i opisu usterki, której rozwiazanie może byś tożsame i w tym wypadku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/74093-Migająca-kontrolka-świec-Ĺźarowych-i-brak-reakcji-pedału-gazu?p=1172882&viewfull=1#post1172882

 

---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:56 ----------

 

sprawdzić połączenie wtyczki od ECU może jakieś styki zaśniedziałe i ten głupieje
Widzę , że idziemy tym samym tropem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz predkosci wszystkich kol, zdaza sie ze blad nie wyskakuje a uszkodzony czujnik abs pokazuje inna predkosc kola niz rzeczywiata. Kolega wyzej mial taki problem w polo, osobiscie tez taki przypadek znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w pasku kobity po wymianie przegubów pojawił się taki objaw że nawet przy delikatnym hamowaniu odzywał się ABS (na suchym asfalcie), nie za każdym razem ale było to zauważalne. Jak się okazało po wizycie w innym warsztacie, przeguby były niedociągnięte, były zbyt daleko od czujników i to powodowało histerie ABSu.

Tak więc te samoistne hamowania może wynikać ze złego zmontowania wymienianego przegubu, tym bardziej że pisałeś że był wymieniany tylko jeden.

Nie mam u siebie ESP, ale czy w drugą stronę to również nie działa, tzn. jak jedno z kół zwalnia to komputer nie daje więcej mocy na nie (przyhamowując jednocześnie to drugie)? Jeśli tak jest to może to również daje taki efekt samoczynnego przyśpieszania.

 

Nie wiem jak w pasku ale w scenic'u każde zadziałanie ESP zapalało ikonke na konsoli, więc jeśli tak jest i w pasku, to w przypadku ESP jako sprawcy zamieszania powinieneś mieć info na konsoli w tych momentach.

 

Pozdr.

T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doprecyzuj.

Auto zwalnia używając hamulców, czy zwalnia hamując silnikiem ? Jest to ważna informacja w dalszej próbie wskazania przyczyn zaistniałej sytuacji.

 

Zwalnia używając hamulców a konkretnie mam wrażenie że jednym kołem (ale to tylko wrażenie)

 

Dlatego też, pytam się, co autor tematu ma na myśli pisząc , że auto samo hamuje.Dziwnym jest dla mnie, aby auto samo zmniejszało prędkość włączając hamulce.

Przychodzi mi na myśl pewna usterka, czekam więc na odpowiedź aby upewnić się w moich przewidywaniach.

 

Objawy są dwa:

 

1. Hamując silnikiem (noga nie dotyka gazu), przy określonych obrotach nagle zaczyna szarpać do przodu przyśpieszając, lub utrzymuje stałą prędkość (miarowe, szarpnięcia do przodu co mniej więcej pół sekundy)

 

2. Jadę sobie prosto, dodaję gaz i nagle zaczyna hamować (chyba jedno koło - przednie)

 

Kontrolka ESP mruga, trwa to około 2 sekund, zazwyczaj albo wtedy wciskam pedał do końca albo go puszczam i przechodzi.

 

Dziekuję wszystkim za rady, będę w przyszłym tygodniu znowu walczył z tematem...

 

pietrek1969 - temat który podesłałeś może tu być kluczem ;) dzięki

Edytowane przez Ajku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś już wspomniał proponuje też sprawdzić styki w złączach między skrzynką komputera pod maską w wnętrzem auta - szczególnie biały wtyk. Często poprzez nie do konca szczelną uszczelką obudowy kompa dostaje się tam woda i styki śniedzieją. U mnie było takie zachowanie, że momentami coś jak by dławiło silnik w różnych sytuacjach, wrażenie było jak by coś z samym silnikiem-wtryskiwaczami ale po przeczyszczeniu złącz problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Problem z przyśpieszaniem, dziwnym trafem ujawnił się po wymianie przegubu zewnętrznego w lewym przednim kole (u innego niż wspomniany mechanik). Równolegle była też wymieniana wtedy rolka od napinacza i wisko." - którego napinacza?

 

Ja myślę że problem jest z wadliwym działaniem abs/esp/tcs/eds (to jest połączone w jeden system). System jest złożony i może zahamować i może pociągnąć gazem. Stawiam na któryś z czujników. Podłącz coś co pokaże Ci prędkości obrotowe kół z wszystkich czujników obok siebie - większość diagnoskopów - i obserwuj. Problem może się ujawnić przy określonej prędkości, obciążeniu elementów zawieszenia itd. Może tak że wariować sam system - i dlatego odłączenie pomaga ale ESP i pozostale systemy w VAG nie są całkowicie wyłanczalne za pomoca przycisku w extremalnych sytuacjach mimo wyłączenia systemy nadal działają - całkowite wyłączenie to wyjecie bezpiecznika ABS. Wyjmij więc bezpiecznik i sprawdź jak się to zachowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności