13jurek13 Zgłoś #521 Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam was , mam passka b5 z 99 silnik ajm, wiec srednice tarcz na przodzie powinieniem miec 288mm??jesli nie prosze poprawic, koncza mi sie tarcze i kloce , ale odziwo z jednej strony jestr roznica straszna w zuzyciu klocka , czy to normalne?? auto dobrze hamuje nie ma probleów i pytanie o zestaw , zainteresowalem sie tarczami ate power disc a jakie kloce do tego proponujecie zeby to mialo rece i nogi??? dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chudzik Zgłoś #522 Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam was , mam passka b5 z 99 silnik ajm, wiec srednice tarcz na przodzie powinieniem miec 288mm Wg ATE Power Disc: 288mm są dla PR 1LB,1LE,1ZC i VIN od 3B-X-124108 282,5 mm są dla PR 1LB,1ZC i VIN do 3B-X-124107 Prześlij nr VIN to jeszcze sprawdzę (najlepiej też prv to nie zapomnę). Z klocków polecam Raicam. Tanie ale naprawdę ok, ja mam na nich zrobione już 60 tyś km. Co do nierównego zużycia, mogło tak się zdarzyć gdy prowadnice były źle wyczyszczone albo jarzma i klocek nie odbijał/ nie cofał się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milosik Zgłoś #523 Napisano 14 Kwietnia 2012 NieBudżetowoATE wsio 800zł http://allegro.pl/tarcze-klocki-ate-...251500406.html w tej cenie masz przecież ate powerdisc komplet przód + tył, oczywiście tył to już zwykłe tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milosik Zgłoś #524 Napisano 16 Kwietnia 2012 a z drugiej strony za 200 można byłoby wymienić głośniki z tyłu . albo kupić jeden górny wahacz+łącznik lemka osobiście również stoję przed zmianą hamulców i chyba zdecyduje się na ate pd całościowo i od razu wymienię sobie płyn. Myślę że lepiej dołożyć te 200zł od zwykłych i kupić PD ATE. Jeden z naszych klubowiczów ma je za przyzwoite pieniądze, lepiej jest dać zarobić komuś z klubu niż z allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomluk84 Zgłoś #525 Napisano 16 Kwietnia 2012 Wymieniałem ze 3 tyg na ATE zwykłe + klocki ATE przód/tył. również zastanawiałem się na ATE PD niewielka różnica w cenie ale poczytałem trochę popytałem i wybrałem zwykłe. Z tego co się zorientowałem PD lubią się zapychać pyłem przy klockach "miękkich" jakimi są ATE później są jakieś dziwne bicia i inne historie - wiec jeśli już to ceramika do PD ale czy jeździsz aż tak wyczynowo... Druga sprawa to to że przy nacinanych klocki szybciej się zużywają i tu też trzeba by ceramikę. Zwykłe tarcze ATE+klocki ATE świetnie się spisują ja jestem bardzo zadowolony i szczerze mówiąc takich dobrych hamulców nie miałem w żadnym aucie. No ale fakt faktem na ATE PD nie jechałem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian Zgłoś #526 Napisano 16 Kwietnia 2012 Wymieniałem ze 3 tyg na ATE zwykłe + klocki ATE przód/tył. również zastanawiałem się na ATE PD niewielka różnica w cenie ale poczytałem trochę popytałem i wybrałem zwykłe. Z tego co się zorientowałem PD lubią się zapychać pyłem przy klockach "miękkich" jakimi są ATE później są jakieś dziwne bicia i inne historie - wiec jeśli już to ceramika do PD ale czy jeździsz aż tak wyczynowo... Druga sprawa to to że przy nacinanych klocki szybciej się zużywają i tu też trzeba by ceramikę. Dokładnie tak ! Wiele osób myśli, że jak kupuje tarcze sportowe (wiercone, nawiercane, nacinane) to znaczy, że będą one wieczne tak jak i klocki z nimi działające. W praktyce jest zupełnie inaczej. Dzięki tarczom sportowym mamy większą siłę hamowania odczuwalną przede wszystkim przy końcówce hamowania, spowodowane jest to większym tarciem pomiędzy klockiem a tarczą czego efektem znów jest szybsze zużywanie się klocków. Co do zapychania się tych otworów to chodzi w tym o to, że często ludzie kupują tarcze sportowe a jeżdżą głównie w mieście gdzie jest dużo hamowań z małych prędkości przez co tarcze nie mają się kiedy oczyścić. A więc tak jak kolega Tomluk84 napisał, trzeba się zastanowić czy rzeczywiście nasz styl jazdy wymaga zastosowania tarcz sportowych Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #527 Napisano 16 Kwietnia 2012 A ja bym założył tarcze BREMBO i klocki TEXTAR i hamulce IGŁA !!!!!!!!!!!!!!! ATE może się "ukichać" przy takim zestawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #528 Napisano 16 Kwietnia 2012 Miałem ATE PD i są rewelacyjne!! Niezależnie od klocków! hamowanie nieporównywalne ze zwykłą tarczą! (w Mi16 miałem!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher73 Zgłoś #529 Napisano 16 Kwietnia 2012 A ja bym założył tarcze BREMBO i klocki TEXTAR i hamulce IGŁA !!!!!!!!!!!!!!! ATE może się "ukichać" przy takim zestawie. Czyli można śmiało kupować tarcze Brembo. Je we wcześniejszym autku,z Brembo miałem tylko czterotłok,a tarcze były ATE. Nie narzekałem,a wręcz było kapitalnie w tym duecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #530 Napisano 16 Kwietnia 2012 Załóż tarcze Brembo i klocki TEXTAR a podziękujesz mi zobaczysz.:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OuTcAsTno1 Zgłoś #531 Napisano 16 Kwietnia 2012 Ja wymienilem caly komplet na ATE PD i jest miazga teraz czuc ze hamuje auto przejechalem na nich 4tys/km dla mnie bomba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #532 Napisano 19 Kwietnia 2012 (edytowane) Czytałem wątek wiele razy ale jakiś czas temu i nie mam już sił powtórnie studiować. Powiedzcie mi czy przy zestawie Zimmermann Sport + Ferodo Performance pasują i zdadzą egzamin dotychczasowe ori zaciski? Czy w przypadku gdybym nie był tak bardzo usatysfakcjonowany klockami, moge do tych zimmermannow dobrać jakieś tańsze klocki o odpowiedniej twardości? Ostatnie pytanie - nie jestem typem sportowego kierowcy aczkolwiek zdarzyło mi się kilka razy hamować z prędkości ok 190 i naprawde robiło się ciepło (miekki hamulec, stukot tarcz). Ostatnio trzeba było ze 100 dość ostro przychamować gdy gość wymusił mi pierwszeństwo i też było niewesoło. Dlatego rzucam się na zwestaw za ok 1000zł ale gdzieś gryzą mnie jeszcze ATE PD + klocki ATE czy ktoś (kto zna się na rzeczy) może mi czarno na białym napisać na co zwrócić uwagę przy ostatecznej decyzji. Aha czy w razie wyboru tarcz ATE PD klocki ATE te same co ori (z czujnikami), czy są jakieś special for PD? Edytowane 19 Kwietnia 2012 przez acmeus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #533 Napisano 20 Kwietnia 2012 Załóż tarcze Brembo i klocki TEXTAR a podziękujesz mi zobaczysz. Jakieś szczegóły co do modelu tarczy i klocków (brembo textar)? Znalazłem dosyć konkurencyjną cenę zestawu na 4koła z opcją Ate PD (przód) 839zł, co o tym sądzicie czy nr katalogowy sie zgadza do b5 3BG http://moto.allegro.pl/ate-power-disc-tarcze-klocki-przod-tyl-audi-a4-i2237262947.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #534 Napisano 20 Kwietnia 2012 Sorki, że post pod postem ale jeszcze chciałbym poruszyć oddzielny temat. Dowiedziałem się dzisiaj, że w ASO w Skodzie wymieniają płyn hamulcowy metodą wysysania starego i wlewania świeżego. Zapytałem czy odpowietrzają i dowiedziałem się, że tą metodą nie jest konieczne odpowietrzanie bo nic się nie zapowietrzy. Może nie jestem znawcą tematu ale dla mnie to troche dziwne. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć, jakiś pracownik ASO albo ktoś kto stosował tą metodę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #535 Napisano 20 Kwietnia 2012 metodą wysysania starego a nie chodzi czasem o wypychanie starego płynu poprzez wtłaczanie nowego? raczej o takim sposobie mówił pracownik ASO. przy takiej metodzie nie trzeba już odpowietrzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #536 Napisano 20 Kwietnia 2012 Jak dobrze zrozumiałem chodziło o zasysanie a nie wdmuchiwanie, więc logicznie rzecz biorąc zasysa się ze zbiorniczka całoś a potem wlewa się nowy chyba, że o czymś nie wiem. Zapytałem o ilość płynu hamulcowego jaką mam dostarczyć odpowiedź otrzymałem 0,7 a najlepiej 1l. Czy to nie za mało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #537 Napisano 20 Kwietnia 2012 Załóż tarcze Brembo i klocki TEXTAR a podziękujesz mi zobaczysz.:kumple Potwierdzam, mam komplet BREMBO -bajka + klocki TRW. Super sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #538 Napisano 20 Kwietnia 2012 Klocki TRW troszke nie współgrają z Brembo...są za twarde.Kolego mogłeś dołożyć 80 zł do klocków i miałbyś miód , malina. Tarcza BREMBO 80 zł , Klocki 190zł TEXTAR.------Przód nas wychodzi 350zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #539 Napisano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Klocki TRW troszke nie współgrają z Brembo...są za twarde.Kolego mogłeś dołożyć 80 zł do klocków i miałbyś miód , malina.Tarcza BREMBO 80 zł , Klocki 190zł TEXTAR.------Przód nas wychodzi 350zł. Są może jakieś modele tarcz i klocków ww? Albo chociaż nr kat. zeby nie kupić np klocków producenta TEXTAR ale np z niższej półki a za cenę tych o których piszesz? Jak nie bede zadowolony to wpadam na kraków a nie mam aż tak daleko Czy fakt że ATE PD kosztują 190zł szt a brembo 80zł nie świadczy o czymś? Sama seria z ATE drożej wychodzi wiec czy ktoś może potwierdzić jeżdżąc wcześniej serią widzi dużą różnice na + na brembo z textarem? Chodzi o to, że nie dokońca jestem zadowolony z serii i skoro chce robić wymiane (tarcze klocki) i wydać troszkę kasy to chciałbym zobaczyć różnice od serii. EDIT Szukałem na aledrogo i nie widziałem tarczy za 80zł , średnio trzeba liczyć 150zł. Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez acmeus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #540 Napisano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) Nie zawsze to co jest drogie jest dobre ....... Ja kupiłem Brembo tarcze i jak dla mnie rewelacja a śmigam już na nich parę miesięcy i nie widzę żadnego zuzycia .Tak samo klocków TEXTAR. Na jesień kupowałem tarcze i płaciłem 80 zł w hurtowni myśle że az tak cena nie pdskoczyła i czy wogóle podskoczyła.Sprawdze po niedzieli jak będę przejazdem,. ATE komplet mam w Passacie . BREMBO + TEXTAR mam w Octawi u ojca.Więc porównanie mam. Nie wiem kolego gdzie ty szukasz.......że 150 zł Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez szczupak28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach