Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, Niestety, ale komplet textara z przodu również nie dał sobie rady. Już nawet je toczyłem, ale po porządnej trasie w deszczu Kalisz-Poznań zaczęły drugi raz zaczęły bić. Wiec lipa. Wymieniłem płyn hamulcowy tak na wszelki wypadek, aby wyeliminować wrzenie płynu, ale nic to nie zmienia. Kalkulowałem wymianę zwrotnic i zacisków na 288. Sporo części do wymiany, do tego przydało by się od razu wymienić łożyska. ogólnie drogo.

A wiec, jaka firma robi tarcze sportowe? Na Zimmermana Sporta poro Vagowców narzeka. Któryś model Brembo?

 

 

 

tak jak ustaliliśmy raczej na pw :) zacznij od sprawdzenia piast i co najważniejsze nigdy nie toczyć tarcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tarcz się nie toczy tylko szlifuje. Niestety jak ktoś ma sportowe zacięcie to wykończy każde seryjne tarcze. Jak moc idzie w górę to trzeba też zadbać o odpowiednie hamowanie. Ważne jest też żeby przy rozgrzanych hamulcach nie wyjeżdżać kałużę bo wtedy każde tarcze polecą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek przeważnie głównym problemem przy tarczach jest jednak wadliwy montaż przez mechanika który oczywiście nigdy się nie przyzna do błędu. Uszkodzenia piast/łożysk również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak można wadliwie założyć tarcze? Łożyska to się zgodzę, ale tarcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Pyra wrzuci swoje fotki po demontażu bezpośrednio to Ci pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak można wadliwie założyć tarcze? Łożyska to się zgodzę, ale tarcze?

Można wystarczy nie wyczyścić powierzchni piasty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie zobaczę. Wiele rzeczy robie sam. Warto wiedzieć. Myślałem że to prosta robota, której nie da się spierdzielić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chętnie zobaczę. Wiele rzeczy robie sam. Warto wiedzieć. Myślałem że to prosta robota, której nie da się spierdzielić

 

Dołączam się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można wystarczy nie wyczyścić powierzchni piasty

 

Dokładnie, największy i najczęstszy błąd robiony przez mechaników - aby szybko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można i to spier..... .

przerabiałem zimmermany, textary, "no name-y",ATE, w różnych konfiguracjach.

no namy(zwyczajne nie pamiętam co to była za firma) wytrzymały 1000 km i w górach sie zwichrowały.dostałem drugie- te padły po 350 metrach. wina mechanika-zachciało mu się być nadgorliwy.zamontował śrubę mocującą tarcze, ale felgi już nie dokręcił. ostre hamowanie i ścięło śrubę- reszty można sie domyślić.

zimmerm ok- ale cena większa,a różnica żadna

textary się wykrzywiły

ate (w zeszłym tyg założony kolejny komplet tarcze+klocki)- polecam. nigdy nie miałem problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę autem prawie 20 lat. Nigdy w żadnym aucie nie zwichriwaly mi się tarcze. W jednym aucie musiałem wymienić ponieważ się zużyły, były za cienkie. Nie wiem skąd opisujecie takie problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdżę autem prawie 20 lat. Nigdy w żadnym aucie nie zwichriwaly mi się tarcze. W jednym aucie musiałem wymienić ponieważ się zużyły, były za cienkie. Nie wiem skąd opisujecie takie problemy.

 

zacne jest to co piszesz.

wkradło sie tylko jedno błędne stwierdzenie. TY NIE JEŹDZISZ 20 LAT. TY POSIADASZ AUTA OD 20 LAT. ile km zrobiłeś przez ten czas?

stawiam na coś około 50 tkm.

chyba że zmieniasz auta częściej niż skarpetki (czego Tobie życzę).

w rodzinie było jedno auto które po 15 latach zrobiło 120 tkm. tam też nie było problemu z tarczami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat dużo jeżdżę.w tej chwili Ok. 30-50 kkm rocznie. Pierwszym autem zrobiłem 200kkm od nowości. Kazdym nastepnym 30-70kkm.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

I nie chcę roztrząsać wymiany tarcz ze względu na ich naturalne zużycie. Dziwi mnie tylko że wiele osób pisze o tarczach, które wytrzymują kilka tysięcy kilometrów. Stąd moje pytanie, co można spierdzielić przy ich wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stąd moje pytanie, co można spierdzielić przy ich wymianie.

Zatarte prowadnice, luzy na prowadnicach przytarty tłoczek hamulcowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

+ przegrzewanie tarcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie tarcze + klocki na tył polecili byście vin: WVWZZZ3BZ1E081584 dodam ze wole dołożyć parę groszy i kupić coś lepszego niż jakieś skośnookie.. zastanawiałem sie nad brembo ale czytałem ze przy normalnej jeździe nie są aż tak skuteczne jak by sie wydawało...

z góry dzięki i pzdr !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozsądnym zestawem jest TRW. Mozna go kupić w przyzwoitych piniądzach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że lepiej dołożyć i kupić porządną firmę niż coś po taniości co zaraz się rozsypie lub tak jak u mnie będzie niemiłosiernie piszczeć podczas każdego hamowania. Pytanie jaki budżet możesz przeznaczyć bo koszt zakupy całego zestawu powiedzmy TRW to też wydatek kilkuset zł w zależności od sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie jaki budżet możesz przeznaczyć bo koszt zakupy całego zestawu powiedzmy TRW to też wydatek kilkuset zł w zależności od sklepu.

 

Tarcza 75 zł/szt a klocki tez 75 zł/kpl co za zestaw na tył daje 225 zł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam budżet nie ma aż takiego znaczenia czy wydam 100 zł czy 150zł wiecej chciałbym wsadzić coś porządnego jak sam napisałeś zeby za 10k km nie trzeba było w tym znów grzebać albo zeby nie piszczało tzw "biedą" ;)

zastanawiałem sie na firmami brembo albo bosch coś takiego

 

 

1 https://aparts.pl/partscatalogue/08-5743-11-brembo-tarcza-hamulcowa-vw-passat-3b3-2-0-2000-11-2005-05,10-00121-04736-15420-0002-00082-0100006,0100626,0100032-08~95743~911-0065-00082-000344871-08~95743~911.aspx

 

2 https://aparts.pl/partscatalogue/0-986-479-b22-bosch-tarcza-hamulcowa-vw-passat-3b3-2-0-2000-11-2005-05,10-00121-04736-15420-0002-00082-0100006,0100626,0100032-0~1986~1479~1B22-0030-00082-000000041-0986479B22.aspx

 

3 patrzyłem jeszcze takie cudo

https://aparts.pl/partscatalogue/v10-40018-vaico-tarcza-hamulcowa-vw-passat-3b3-2-0-2000-11-2005-05,10-00121-04736-15420-0002-00082-0100006,0100626,0100032-V10~640018-0162-00082-000021813-10~640018~2VAI.aspx

 

Edytowane przez dilu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności