Gość robdol Zgłoś #1 Napisano 1 Lutego 2006 Jako że mój znajomy mechanik orzekł że cieknie mi jakiś oring pod zbiorniczkiem wyrównawczym , postanowiłem za jedną robotą, przy wymianie tej uszczelki, zmienić płyn na świeży. I tu pytanko .ile płynu wchodzi do całego ukladu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 1 Lutego 2006 Ile do B5 to nie wiem, ale możesz zalać Orlen Qal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 1 Lutego 2006 W suchy układ chłodzenia wchodzi 7 litrów jednak przy wymianie płynu nie zlejesz więcej niż 5 litrów. Kup dwie butelki po 1,5 litra każda koncentratu G12+ za cenę 27zł za butelkę. Resztę uzupełnij normalną wodą. Za tę cenę kupisz orginalny czerwony płyn G12+ VAG-a, firmy HEPU, FEBI i inne. Jeśli masz płyn czerwony to nie stosuj innych niż w pełni zgodnych z normą VAG-a G12+. JEst to bez krzemianowy płyn chłodzący. W ASO Skodzy za 20zł kupisz 1,5 litra płynu G12 więc nie jest to koncentrat. Jeśli bedziesz miał koncentrat to staraj sie go ustalić na poziomie zamarzania -35C lub deczko niżej. Pozdrawiam i miłej roboty HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2006 U siebie mam Qal-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #5 Napisano 2 Lutego 2006 U siebie mam Qal-a. Jest czerwony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 2 Lutego 2006 Ale do B3 wchodzi zupełnie inny płyn chłodzący niż do B5 (3B i 3BG) !!! HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2006 A mi mechanicy zaleli Castrola... Okolo 15 zł za 1 litr na dolewki na stacji BP. Koncentrat wyjdzie napewno taniej. Porównywalnie z G12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #8 Napisano 2 Lutego 2006 Producent płynu nie jest ważny. Może być dowolne lecz musi mieć pełną zgodność z G12. G12 to płyn chłodzący -35C G12+ to koncentrat płynu chłodzącego -70C HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2006 Szczerze mówiąc to nie widzialem żeby jakiś mechanik polecał jazde na czystym koncentracie... Zawsze każa go rozcieńczac wodą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2006 Jest czerwony? zielony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2006 Szczerze mówiąc to nie widzialem żeby jakiś mechanik polecał jazde na czystym koncentracie... Zawsze każa go rozcieńczac wodą. Ale kto tu napisał, żeby jeździć na koncentracie G12+ Jeżeli uważasz, że ja to wyraźnie wyżej jest napisane aby wlać 3 litry koncentratu a resztę 2 litry czyli do 5 litrów, które wyleje się z układu dolać normalnej wody. Nie wiem po co ten tekst tu sie pojawił : HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #12 Napisano 2 Lutego 2006 G12 to płyn chłodzący -35C G12+ to koncentrat płynu chłodzącego -70C Chodziło o to. To wyglada jak sugestia że przy G12+ można jeździć przy -70'C :grin: Ty się znasz na tym, ja też trochę ale jak przeczyta niedokładnie ktoś kto niekoniecznie lubi takie zabawy i w pośpiechu zaleje sobie płyn na Syberię? Chyba do niej nie dojedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #13 Napisano 2 Lutego 2006 dolać normalnej wody Nie normalnej wody z kranu!!! Koncentrat płynu do chłodnicy powinno mieszać się z woda destylowaną! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2006 Nie normalnej wody z kranu!!! Koncentrat płynu do chłodnicy powinno mieszać się z woda destylowaną! Prawda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #15 Napisano 2 Lutego 2006 Spokojnie można lać normalną wodę. Na opokowaniach orginalnych z VAG-a nie ma słowa o destylowanej wodzie. Pozatym już wielokrotnie sprawdzaneto było i nigdy klient nie wracał z uwagami. Również wymienialiśmy płyn po 2-3 latach jazdy na koncentracie G12+ z woda zwykła i wyglądało układ idealnie. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan Zgłoś #16 Napisano 13 Listopada 2007 Mam do Was pytanko odnosnie wymiany plynu chlodniczego. Dzis zabralem sie za wymiane i ku mojemu zdziwieniu gdy odkrecilem korek spustowy na dole chlodnicy zeszlo mi tylko 2,5 litra. W zbiorniku wyrownawczym przed zabiegiem byl poziom prawidlowy - zatem w ukladzie jest wiele wiecej cieczy. Jak zatem spuscic pozostala reszte cieczy z ukladu ? Moj silnik to AFN ( 110 KM ) , dodam jeszcze ze korek na zbiorniku wyrownawczym odkrecilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #17 Napisano 13 Listopada 2007 Jak pocisniesz kompresorem to wyjdzie dodatkowy litr a może nawet nieco więcej Wiecej nie ma szans aby wylazło. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan Zgłoś #18 Napisano 13 Listopada 2007 Acha, plyn spuszczalem na zimnym silniku czy musze go wczesniej rozgrzac zeby termostat otworzy duzy obieg ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wincent Zgłoś #19 Napisano 13 Listopada 2007 W AFN ie żeby całkowicie spuścić płyn chłodniczy należy odkręcić korek spustowy przy chłodnicy (jak zrobiłeś) oraz wykręcić termostat. Źródło - "Sam naprawiam samochód - VOLKSWAGEN PASSAT". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #20 Napisano 9 Lutego 2008 Wszystko ładnie pięknie Panowie. Ale jak odpowietrza się układ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach