Skocz do zawartości
r1u0d2y

B7 1.8 TSI vs B6 2.0 TDI 170ps

Rekomendowane odpowiedzi

Diesla nie trzeba kręcić a benzynę trzeba ? Ciągnie od 1500 do 4500 obr - więc trzeba ja kręcić ... ?

To już nie ma sensu. Walka o to samo w kilu watkach.

 

Fajny jest diesel jak go gonisz po Polsce nie po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dziki_pl: masz może pod ręką taki śliczny wykresik dla 3.2? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@dziki_pl: masz może pod ręką taki śliczny wykresik dla 3.2?

 

beztytuuhrf.png

 

---------- Post added at 09:32 ---------- Previous post was at 09:28 ----------

 

A wracając do tematu może ktoś mi wyjaśnić, po co jest ten temat, bo na dyskusję to nie wygląda; albo, co wnosi nowego na forum? Jeden przez drugiego chce udowodnić, że ma rację i zaparcie będzie bronił swojego zdania, parodia jednym słowem :debil (temat zbędny)… :taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post jest dobry biorąc pod uwagę pierwszych kilka postów - kolega pokazał jak wygląda spalanie, dynamika jazdy itp. to jest ciekawe. a potem zrobił się mały bałagan i udowadnianie jeden przez drugiego co jest lepsze. sam jeżdżę dieslem (2.0TDI) i zastanawiam się nad zmianą na 1.8TSI - roczne przebiegi w okolicach 30tys. km czyli na granicy decyzji diesel czy benzyna, a ten "test" jeszcze bardziej przybliżył mnie do benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bicie piany . Nikt nie wspomina,ze potyczka ma sens ,gdy wybieramy miedzy NOWYMI samochodami. Zakładamy teraz ,że są dwa identyczne z przebiegiem 200 tys.km. To który wybierzecie? Ledwie dotarty TDI, czy TSI u kresu zywota?Który sprzeda się drożej? Oczywiscie zakładamy ,że CR w przyszlosci nie okaże się taka padaką jak 2,0PD:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zakres w benzyniaku jest dłuższy, ale max 250Nm.W dieslu krótko ale 350Nm.Jak diesla cały czas utrzymujesz w tym przedziale najwyższego momentu (a mając 6 biegów to trudne nie jest) masz cały czas doskonałą dynamikę.Co najważniejsze diesla nie trzeba kręcić za co odwdzięcza się małym spalaniem.

 

Jednego i drugiego krecic nie trzeba, ale benzyne mozna.

 

Majac 250Nm przy 4500rpm vs 350Nm przy 2500rpm mozna w benzynie uzyc przelozenia 1.8x krotszego co zaowocuje 1.28x wiekszym momentem NA KOLACH w tsi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ledwie dotarty TDI, czy TSI u kresu zywota?

 

Ale jaja ......

 

Nie komentuje tego ... padam ze śmiechu.

 

---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:57 ----------

 

Test Auto Bilda z 2006 roku 36 samochodów benzynowych i diesla na dystansie 100 000 km wykazała, że zużycie silników obu typów na tym dystansie jest niemierzalne, lub na granicy tolerancji dla nowo stosowanych części. Mamy XXI wiek żywotność silników to nie problem kolego, ale elektronika, rdza i osprzęt. Zbaczamy z tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ledwie dotarty TDI, czy TSI u kresu zywota?

 

TSI. Mniejszy stopien sprezania, mniejsze drgania, mniejszy udzial sprezarki w budowaniu mocy, mniejszy moment itd. To sie przeklada na zywotnosc wielu elementow w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"ledwie dotarte TDI" z przebiegiem 200k km... teraz wiadomo czemu większość passatów i innych aut sprowadzanych z DE ma liczniki skręcone na 120-180 tys km by były dla potencjalnego nabywcy ledwie dotarte albo na etapie docierania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak jak myślałem. Poruszenie wsród wlascicieli benzyniaków.:fajny No juz dobrze: Macie najlepsze silniki pod maską. I premiera też :marecek.Sam miut...

Mialem juz wiele samochodów. I benzynowe i diesle. Taka jest prawda ,że zawsze benzynowy skona wczesniej .Duuuzo wczesniej.Ale i tak jest najlepszy. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie uważa, że ma najlepszy silnik pod maską. Uważam, że zarówno TDI i TSI mają swoje zalety jak i wady. Każdy z nich sprawdza się lepiej w pewnych warunkach eksploatacyjnych . W poprzednim moim aucie miałem TDI teraz mam TSI w następnym nie wiem czy to będzie TSI czy TDI nie jestem zamknięty na dany typ jednostki napędowej.

 

W sumie tą dyskusje można ciągnąc w nieskończoność przekonując się argumentami. To co kto woli niech to będzie jego przemyślanym wyborem najlepiej poprzedzonym porównaniem z drugą opcją :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...i znowu na temat blondynek i brunetek...benzyna vs. diesel.

Od siebie dorzucę co nie co: jak miałbym dziś kupować auto nowe to kupiłbym TSI (1.8 albo 2.0), a że kupowałem używane wybrałem diesla - dlaczego?

wybór na rynku wtórnym był nieporównywalnie większy.

To dlaczego kupując nowego wybrałbym TSI... a to dlatego że różnica w cenie pozwala przejechać wiele kilometrów. A 15-20 tysięcy to nie aż tak dużo.

O spalaniu...mój TDI PD po wawie pali 8-9 litrów. Jazda normalna - nie pogoń za zającem i zdecydowanie nie emeryt. Nie "mój" (służbowy) TSI (1.8) w takich warunkach (z moją nogą) pali 12-13. Dobra tu paliwo nie moje więc zupełnie się tym nie przejmuje aczkolwiek stylu jazdy nie zmieniam.

O przyjemności...tu odczucia porównywalne ale z przewagą TSI. Zaznaczam że nie mówię tu o prędkościach autostradowych tylko "miejskich". TSI ładnie ciągnie do przodu od 1500 obr/min do 4500 obr/min, TDI od 1800 obr/min do 3500 obr/min i na pierwszych 3 biegach lepiej jeździ się TSI - dalej czyli 4,5,6 sprawniejszy jest TDI.

Podsumowanie... nie będzie bo uważam że kierowca wie jak lubi jeździć i na co zwraca uwagę.

ps. muszę zaznaczyć że nie znam charakterystyki jednostek TDI CR stąd też w opinii na temat kupna nowego auta posługuje się swoimi doznaniami z jednostek TDI PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pierwszych 3 biegach lepiej jeździ się TSI - dalej czyli 4,5,6 sprawniejszy jest TDI

I dla mnie to jest najcenniejsza wiadomość. Prócz czynników ekonomicznych samochód konfiguruję pod swoje potrzeby podróży w trasach.

Za 2 tyg. test weekendowy zrobię :) B7 1.8 TSI DSG + B7 2.0 TDI CR 140KM + B6 2.0 TDI CR tuning 186KM (dla chętnych - mogę opisać wrażenia porównawcze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie widzę, że jaja jak berety!Temat morze...Po przeczytaniu wszystkich opinii wielbicieli etyliny zacząłem się zastanawiać czy może nie popełniłem błędu kupując diesla.I postanowiłem rozwiać wątpliwości u żródła.Rozmawiałem niezależnie z doradcami i sprzedawcami z dwóch salonów VW na temat 2,0 TDI CR 170 i 1,8 TSI.Usłyszałem kilka obiektywnych opinii tych ludzi, które generalnie się pokrywały.Wnioski;

1.TSI jest ciszej ale porównując z TDI common rail wielkiej różnicy niema (co innego PD).

2.Osiągi obu jednostek są podobne jednak tu mały ukłon w stonę TDI zwłaszcza na wyższych biegach przy dużych obciążeniach.

3.Elastyczność w TDI lepsza, kultura pracy w TSI.

4.Koszty eksloatacji tj. przeglądy itd.(BEZ KOSZTÓW PALIWA) porównywalne.

5.Oba silniki uchodzą za bezawaryjne lub jak kto woli ich awaryjność jest porównywalna ale podkreslam,że mówimy o TDI common rail.

6.Trwałość większa w dieslu.

7.80-85 % sprzedawanych passatów to jednak diesle.

8.Przy odsprzedaży diesel z tym samym przebiegiem będzie napewno o wiele droższy.

9. Na koniec kwestia kluczowa czyli spalanie.W jednym ze salonów były dwie testówki jedna 1,8 TSI druga 2,0 TDI CR 170 i różnica przy takiej samej spokojnej jeżdzie wynosiła 2,4 l/100km na korzyść diesla, przy ostrej jeżdzie różnica pogłębiała się.Zakładając, że TDI spali 6,5l razy 5,04ON=32,76 zł.Natomiast TSI 8,9l razy 5,25Pb=46,72 zł.Daje to 13,96 zł różnicy na 100 km.Na chwilę obecną comfortline w tym samym salonie w TDI kosztowało ok. 113 tyś natomiast TSI ok. 100 tyś.Łatwo obliczyć, że zakup diesla zwraca się po niecałych 100 tyś. km a nie tak jak niektórzy pisali po 200!

Reasumując oba silniki mają wady i zalety, ale można przyjąć, że TSI jest lepsze na miasto dla osób które mało jeżdzą i kupują auto na 3-4 lata.Dla tych co jeżdżą w trasie (niekoniecznie b. dużo) i kupują samochód na dłużej zdecydowanie TDI.Jednak większośc nabywców kojarzy passata z dieslem o czym świadczą wyniki sprzedaży w 2010 roku.Ponad 80% sprzedano diesli.Pozdrawiam obecnych i potencjalnych użytkowników TSI.Ja jednak wolę codziennie rano uczcić pamięć Rudolfa Diesla minutą ciszy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie widzę, że jaja jak berety!Temat morze...Po przeczytaniu wszystkich opinii wielbicieli etyliny zacząłem się zastanawiać czy może nie popełniłem błędu kupując diesla.I postanowiłem rozwiać wątpliwości u żródła.Rozmawiałem niezależnie z doradcami i sprzedawcami z dwóch salonów VW na temat 2,0 TDI CR 170 i 1,8 TSI.Usłyszałem kilka obiektywnych opinii tych ludzi, które generalnie się pokrywały.Wnioski;

1.TSI jest ciszej ale porównując z TDI common rail wielkiej różnicy niema (co innego PD).

2.Osiągi obu jednostek są podobne jednak tu mały ukłon w stonę TDI zwłaszcza na wyższych biegach przy dużych obciążeniach.

3.Elastyczność w TDI lepsza, kultura pracy w TSI.

4.Koszty eksloatacji tj. przeglądy itd.(BEZ KOSZTÓW PALIWA) porównywalne.

5.Oba silniki uchodzą za bezawaryjne lub jak kto woli ich awaryjność jest porównywalna ale podkreslam,że mówimy o TDI common rail.

6.Trwałość większa w dieslu.

7.80-85 % sprzedawanych passatów to jednak diesle.

8.Przy odsprzedaży diesel z tym samym przebiegiem będzie napewno o wiele droższy.

9. Na koniec kwestia kluczowa czyli spalanie.W jednym ze salonów były dwie testówki jedna 1,8 TSI druga 2,0 TDI CR 170 i różnica przy takiej samej spokojnej jeżdzie wynosiła 2,4 l/100km na korzyść diesla, przy ostrej jeżdzie różnica pogłębiała się.Zakładając, że TDI spali 6,5l razy 5,04ON=32,76 zł.Natomiast TSI 8,9l razy 5,25Pb=46,72 zł.Daje to 13,96 zł różnicy na 100 km.Na chwilę obecną comfortline w tym samym salonie w TDI kosztowało ok. 113 tyś natomiast TSI ok. 100 tyś.Łatwo obliczyć, że zakup diesla zwraca się po niecałych 100 tyś. km a nie tak jak niektórzy pisali po 200!

Reasumując oba silniki mają wady i zalety, ale można przyjąć, że TSI jest lepsze na miasto dla osób które mało jeżdzą i kupują auto na 3-4 lata.Dla tych co jeżdżą w trasie (niekoniecznie b. dużo) i kupują samochód na dłużej zdecydowanie TDI.Jednak większośc nabywców kojarzy passata z dieslem o czym świadczą wyniki sprzedaży w 2010 roku.Ponad 80% sprzedano diesli.Pozdrawiam obecnych i potencjalnych użytkowników TSI.Ja jednak wolę codziennie rano uczcić pamięć Rudolfa Diesla minutą ciszy...

AD 3.

Elastyczność. Lepsza jest ale wg testów w katalogach dla predkosci od 80-120 na ostatnim biegu. Każdy kto wie choć trochę w jakich zakresach obrotów pracują te silniki wie , że to jest zakres obrotowy dla diesla. To tak jak by jeden sprinter na zawodach na 100 m biegł w gumiokach i z plecakiem 20 kg a drugi w stroju odpowiednim i kolcach. W sytuacjach życiowych czyli np wyprzedzanie, przyśpieszenie od 80 - 120 km/h zrobisz przy użyciu tsi o wiele wiele szybciej niż w tdi. Więc nie powielajcie katalogowych dyrdymałów i bajek o momencie obrotowym, bo prócz samej wartości Nm liczy się też zdolność silnika do pracy w szerokim zakresie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój post choć starannie napisany aby spełniał warunki obiektywizmu, to obiektywny nie jest a świadczą o tym sformułowania "porównywalne" itd.

Opinie salonów zawsze będą na korzyść diesla, bo na nich jest większa siła przebicia (marża, serwis itd). Trudno wiec za przykład podawać opinie salonów. Fakt, ze posiadasz diesla tez jest przesłaniem sugestywnie podprogowym w jego stronę.

----------------------------------------------------------------------------------

Podsumowanie: Ile ludzi tyle opinii.

 

---------- Post added at 17:41 ---------- Previous post was at 17:37 ----------

 

Post do Hammer.

BTW: Kto wyłączył tu możliwość edycji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Porównywalne" bo takiego określenia użyli.Przecież nikt podczas lużnej rozmowy nie podaje szczegółowego kosztorysu.W kwestii serwisu zupełnie nie rozumiem o czym piszesz, ponieważ w obu przypadkach koszt jest jak wolisz "podobny".Co do opini salonów to przepraszam kto ma się lepiej znać jak nie ludzie z VW?Pan Zdzisiu co rzeżbi w garazu czy może fachowcy z kontyngentu lawetowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do opini salonów to przepraszam kto ma się lepiej znać jak nie ludzie z VW?

 

LOL

 

Pewnie tez powiedza "moment odpowiada za przyspieszenie a moc maks za maks predkosc".

 

Co to jest elastycznosc? Jak dla mnie wieksza elastycznosc to wieksza mozliwosc dostosowania sie do sytuacji, w silniku to bedzie wiekszy zakres obrotow.

 

80-120 testuje sie na odpowiednim biegu, kryterium VI-tego biegu powstalo przez tych nieomylnych sprzedawcow by sprzedawac diesle.

 

Koncerny zarabiaja kokosy na dieslach.

 

Jak mi wystarczy cierpliwosci to zrobie porownanie momentu na kolach tdi vs tsi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tych przełożeń, to... nie zgodzę się, a to dlatego że: diesel ma dłuższe przełożenia - rzecz oczywista, tarci na momencie - wiadomo. Ale, i benzyna i diesel męczy się TAK SAMO na 6-tce przy 80km/h! Przełożenie jest dostosowane ściśle do charakterystyki sinika. Jeszcze prościej tłumacząc, dajmy na to jadąc efektywnie zmieniamy z 2 na 3 przy prędkości 60km/h benzyna ma 5000obr, a diesel 3500, dalej to samo np. 5 na 6 przy 120km/h. W TSI na dajmy na to każde 20km/h na danym biegu silnik zwiększa obroty o 1000rpm, a w TDI o 500rpm. TDI ciągnie 1700-4000 z przewagą mocy, co gładzi przełożenie, a TSI 2000-6000 ale na silniku mamy mniejszą moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności