tomek_wifi Zgłoś #1 Napisano 20 Lipca 2011 Witam, posiadam passata B3 z silnikiem 2.0 syncro, była już w nim klima jak go kupiłem, ale nie działała, tzn kontrolka A/C zapalała się przy włączonym nawiewie ale nie chłodziło, przy wyciąganiu silnika w zeszłym roku wyjąłem także sprężarke bo i tak nie działała klima, przy odkręcaniu przewodu trochę gazu się ulotniło więc było szczelne i prawdopodobnie było tego za mało aby włączyć sprężarke, mianowicie chcę ponownie odreanimować klimatyzacje i pytanie co zmienić? i skąd mogę się dowiedzieć czy jest ona na R32 czy już nie? model to SANDEN SD-709, zmienić w niej olej? i jak z osuszaczem? co jeszcze muszę wymienić prócz oringów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasik89 Zgłoś #2 Napisano 20 Lipca 2011 jeżeli była szczelna to oringów nie musisz wymieniać. Osuszacz teoretycznie po każdym rozszczelnieniu klimy należy wymienic - ja osobiście w to nie wierze i nigdy tego nie robiłem, a jak kupiłem passka to miałem dziurawą chłodnice. Także jeżeli był to tylko brak czynnika to moim zdaniem wystarczy napełniać i jazda. Gorzej jak przy demontażu/montażu sprężarki jakiś syf ci się dostał do układu aa i olej nabijają razem z czynnikiem, a o rodzaju gazu dowiesz się z tabliczki znamionowej na pasie przednim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_wifi Zgłoś #3 Napisano 20 Lipca 2011 wole zmienić dla pewności osuszacz, właśnie nic nie ma na pasie przednim jakaś fotka może? przedmuchać układ jakoś? sprężarką np? raczej nic nie wpadło ale lepiej dmuchać na zimne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #4 Napisano 20 Lipca 2011 Sławek nie wiesz nie pisz jak pewności nie masz Jeżeli masz na R22 to przy przejściu na R134 należy zmienić olej w sprężarce na syntetyczny a stary z niej KURKIEM spuścić oraz zmienić oringi na zielone. Poza tym, było to już nie raz na forum wystarczy szukajki użyć - podać linki czy poszukasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 20 Lipca 2011 mianowicie chcę ponownie odreanimować klimatyzacje i pytanie co zmienić? i skąd mogę się dowiedzieć czy jest ona na R32 czy już nie? model to SANDEN SD-709, zmienić w niej olej? i jak z osuszaczem? co jeszcze muszę wymienić prócz oringów? Wszystko było...nawet w tym sezonie" grzewczym" http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=103350&highlight=klimatyzacja http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=105233 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44091&highlight=klima http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=105233&highlight=klima http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10280&highlight=klima&page=2... Dobra starczy ...jak przewertujesz te wątki to Ci głowa spuchnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 20 Lipca 2011 Wszystko było...nawet w tym sezonie" grzewczym" ty to jesteś a to wystarczyło http://forum.vw-passat.pl/search.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki18 Zgłoś #7 Napisano 26 Marca 2012 witam w moim passacie silnik adz nie działa klima nie włącza się prawdopodobnie nie ma czynnika chłodniczego i tu moje pytanie gdzie w warszawie może mi to ktoś pożądnie i za rozsądne pieniądze zrobić bo lato idzie a klimy brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #8 Napisano 26 Marca 2012 witamw moim passacie silnik adz nie działa klima nie włącza się prawdopodobnie nie ma czynnika chłodniczego i tu moje pytanie gdzie w warszawie może mi to ktoś pożądnie i za rozsądne pieniądze zrobić bo lato idzie a klimy brak w regionalnym poczytaj, ewentualnie napisz do kolegów, na pewno mają doświadczenia z warsztatami od klimy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2012 Szczerze? Ja w warszawie na ursynowie zmienialem łożyska z tylu... Za wymiane skasowali mnie 300zl!!! Od tamtego czasu sam wymieniam wole zepsuc lozysko za 50zl niz tam naprawiac. Lepiej pojedz do np Minska Mazowieckiego badz innego mniejszego miasta nie za daleko od wwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alf33 Zgłoś #10 Napisano 3 Maja 2012 witam w moim passacie silnik adz nie działa klima nie włącza się prawdopodobnie nie ma czynnika chłodniczego i tu moje pytanie gdzie w warszawie może mi to ktoś pożądnie i za rozsądne pieniądze zrobić bo lato idzie a klimy brak Sprawdź serwis PerfectClima z Targówka. U mnie za całościowy serwis (odgrzybienie i czyszczenie, sprawdzenie szczelności i wymianę czynnika chłodzącego itp.) zainkasowali tylko 2 stówki, więc jak na Wawę źle nie jest. A do samego przeglądu zastrzeżeń nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #11 Napisano 4 Maja 2012 Witam, posiadam passata B3 z silnikiem 2.0 syncro, była już w nim klima jak go kupiłem, ale nie działała, tzn kontrolka A/C zapalała się przy włączonym nawiewie ale nie chłodziło, przy wyciąganiu silnika w zeszłym roku wyjąłem także sprężarke bo i tak nie działała klima, przy odkręcaniu przewodu trochę gazu się ulotniło więc było szczelne i prawdopodobnie było tego za mało aby włączyć sprężarke, mianowicie chcę ponownie odreanimować klimatyzacje i pytanie co zmienić? i skąd mogę się dowiedzieć czy jest ona na R32 czy już nie? model to SANDEN SD-709, zmienić w niej olej? i jak z osuszaczem? co jeszcze muszę wymienić prócz oringów? Twoj Passat posiadał w klimie czynnik R12 i nalezy go zastapic zamiennikiem np R409 ale nalezy bezwzglednie wypłukac układ, wymienic filter, napełnic olejem oraz czynnikiem. Jezeli chcesz przerobic na czynnik R134a nalezy dodatkowo wymienic wszystkie elementy gumowe układu, zastosowac olej syntetyczny bo do zamiennika R12 jak i do niego samego jest uzywany mineralny ale takie rozwiazanie jest drogie i nie wiem czy bedzie ci sie opłacac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooblack Zgłoś #12 Napisano 11 Maja 2012 Witam, kupilem passata b4 (1z)z klima , oczywiście klima nie sprawna. Brak jakiej kolwiek reakcji po nacisnieciu przycisku od klimy. Tzn, sprezarka ani wrntylatory nie włączają się. Do kompresora ani czujnika temp nie dochodzi prad. Moze ktos mi podpowie od czego zacząć sprawdzanie. Bezpieczniki ok, sprezarka podpięta na krotko zalacza się. Czy jezeli układ jest pusty-dziurawy, tzn czynnik gdzieś uciekł to kompresor ani wentylatory nie.załącza się? Przepraszam za pytania o podstawy lecz nie mogłem znaleźć odp. na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #13 Napisano 11 Maja 2012 jeżeli chodzi o wentylatory to musisz sprawdzić przekaźnik w pozycji 1 w skrzynce bezpieczników. a jeżeli chodzi o kompresor to nie załączy Ci się jeśli nie ma czynnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooblack Zgłoś #14 Napisano 12 Maja 2012 Dzięki za odp, w takim razie ktory element odpowiada za załączenie kompresora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 12 Maja 2012 (edytowane) ktory element odpowiada za załączenie kompresora? Sprawny włącznik nawiewów plus opornica-rezystor biegów nawiewu plus włącznik klimy pod pokrętłami i przekażnik w skrzynce bezpieczników i sprawny presostat i sterownik wentylatora chłodnicy i czujnik temp. zewnętrznej...........chyba wsio Aha, jak nie ma freonu to sprężarka też nie ruszy... Edytowane 12 Maja 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooblack Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2012 (edytowane) Chciałbym sprawdzić czy instalacja elektryczna jest sprawna zanim pojade na test szczelności i nabijanie. Czyli sygnal po włączeniu przycisku od klimy na desce powinien następnie pójść do presostatu, ktory nie puści go dalej z powodu braku ciśnienia w ukladzie? Dobrze.rozumiem? Edytowane 12 Maja 2012 przez tooblack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 12 Maja 2012 Dobrze.rozumiem? Tak, ale jest warunek, wentylatory na chłodnicy powinny ruszyć mimo braku freonu.....w B4 masz pod maską sterownik tych wentylatorów ale jeśli działają one prawidłowo gdy silnik jest zagrzany to cofnąłbym się do przekaźnika w skrzynce.....warto zdjąć z niego obudowę i zobaczyć czy działają obwody...chyba są dwa....jeśli np. giną Ci biegi nawiewów (rezystor obok silnika nawiewów) to też trzeba naprawić inaczej przekaźnik nie puści sygnału na chłodnicę, nadpalone blaszki pod włącznikiem nawiewów tez hamuja sygnał na przekaźnik i opornicę....sterownik chłodnicy chyba ma zabezpieczenie że jak nie włączą sie wentylatory to kompresor nie ruszy ale nie jestem pewien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 12 Maja 2012 Tak, ale jest warunek, wentylatory na chłodnicy powinny ruszyć mimo braku freonu....Nie, nie załączą się. jeśli nie ma gazu. Powinny ruszyć po zmostkowaniu presostatu 1-2 lub 3-4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooblack Zgłoś #19 Napisano 13 Maja 2012 Nie, nie załączą się. jeśli nie ma gazu. Powinny ruszyć po zmostkowaniu presostatu 1-2 lub 3-4. Dzieki, po zmostkowaniu wiatraki ruszyły, sprzęgło.w kompresorze tez wystartowało takze z elektryka prawdopodobnie wszystko gra. Jutro pojade na sprawdzenie szczelności, napisze co będzie dalej... Jak mozna sprawdzić kompresor czy nie wymaga regeneracji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 13 Maja 2012 Jutro pojade na sprawdzenie szczelności Jeśli klima była nie sprawna od Bóg wie kiedy to nim nabijesz układ wymień osuszacz. Nieduzy koszt w porównaniu z problemami które moga sie pjawic gdy osuszacz uległ korozji w środku. Teoretycznie powinno się go wymieniać co kilka lat lecz mało kto tak robi. Jak mozna sprawdzić kompresor czy nie wymaga regeneracji? Odkręć korek spustowy oleju , jeśli wyleci jasny olej to teoretycznie jest okey. Na dokładne obadanie stanu kompresora to trzeba go rozebrać...aja od jakiegoś czasu nie używam słowa regeneracja w odniesieniu do kompresorów bo....to praktycznie mało realne....choćby dlatego że newralgiczny element kompresora czyli tłoczek z teflonowymi pierścieniami jest nie do dostania a cylindry to cały korpus kompresora.. Uszczelniacze ,uszcelki, zawory , łożyska, sprzęgła można dostać i to teoretycznie wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach