lukassx11 Zgłoś #1 Napisano 20 Lipca 2011 witam jako ze bujam się swoim paskiem już parę ładnych lat, zamierzam zmienić auto na vw ale touarega z silnikiem 5.0TDI auto w pierwszym wypuście, na pneumatycznym zawieszeniu(kompletny full wypas), rozwijając mój post zwracam sie do forumowiczów z zapytaniem czy mają jakieś doświadczenia lub ich znajomi z tym autem a chodzi o przypadłości silnika ewentualnie przeniesienia napędu i zawieszenie jak to się w nich spisuje... pozdrawiam i czekam na wasze opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
76marek Zgłoś #2 Napisano 20 Lipca 2011 Dwa minusy: 1,Spalanie 2.Awaryjne turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 20 Lipca 2011 nie wiem jak jest do końca w motorze 5.0 TDI ale np w Audi 3.0 TDI do wymiany rozrządu który jest przy ścianie grodziowej trzeba wyjąć albo silnik albo skrzynie a to już są nie złe koszty ale podkreślam tak jest w 3.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #4 Napisano 21 Lipca 2011 nie wiem jak jest do końca w motorze 5.0 TDI Rozrząd w 5.0 jak i cały osprzęt tego silnika jest na kolach zębatych,do wyjecia turbiny potrzeba wyjmować silnik, koszty utrzymania tego silnika są kosmiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #5 Napisano 21 Lipca 2011 przy większosci prac serwisowych trzeba wyciągać silnik, nawet przy wymianie świec 2 małe turbiny praktycznie bez zapasu mocy jak kiedys powiedział master`s "kultura pracy ciągnika rolniczego" bo to jeszcze pompowtrysk lepiej kup 3,0TDI duzo bardziej udany pali prawie połowe mniej i po programie było by ok 280KM tez bedzie dawac rade, albo najlepiej 4,2tdi ale to już inna kasa ... ---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:04 ---------- swoją drogą znajomy mechanik zajmujący się tylko audi/vw ma takiego do sprzedania http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-5-0-tdi-v10-320-km-C14823380.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2011 Skoro decydujesz się na takie auto to musisz się liczyc z tym, ze koszta będą wysokie i nie tylko napraw, ale przykładowo głupiego OC i AC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #7 Napisano 24 Lipca 2011 Weź zamiast TDI kup V8 dodaj dobry LPG i się ciesz dźwiękiem V8 i brakiem klekotu, a co do 5.0tdi to wejdź sobie na http://www.streetracing.pl i tam się spytaj, większość ci odpowie że nie warty silnik zachodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #8 Napisano 24 Lipca 2011 Znam wlasciciela takiego samochodu. Jednym slowem: pomylka. Jedynie mozna sie podniecac przed kolegami wartoscia momentu. Potrafi przepalic duze ilosci paliwa, z fotela pasazera przyspieszenie niby robi wrazenie, ale samochod z czasem do setki 7s do 100km/h dotrzymuje mu kroku a pozniej odjezdza. Koszty utrzymania kosmiczne, w wielu przypadkach brak zamiennikow, za czujnik temperatury wody placil >2000PLN. Nie bez powodu maja tak masakryczna utrate wartosci. Jak kolega wyzej polecam V8, pewnie spali tyle samo jak nie mniej a przynajmniej dzwiek silnika bedzie przyjemniejszy. 3.0tdi nie jedzie, bylem na jezdzie probnej takim wynalazkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuku Zgłoś #9 Napisano 24 Lipca 2011 Powiedzmy że kupując samochód z takim motorem trzeba się liczyć z kosztami utrzymania (koledzy chyba wyczerpali już temat całkowicie). Kolejny minus to niestety przyszła sprzedaż auta i co za tym idzie spadek wartości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KaczorTDi Zgłoś #10 Napisano 24 Lipca 2011 Znajomy użytkuje takiego Touarega ponad 1.5 roku i 20tyś km. Jeśli chodzi o kulturę pracy to może mało w życiu widziałem ale jak dla mnie to przyjemna ta V10tka, 313KM szału nie robi jak już wyżej wspomniano ale 750Nm zdecydowanie czuć. Jak na razie z silnikiem problemów nie było jest natomiast jakiś kłopot ze skrzynią, którego od dłuższego czasu nie można rozwiązać. Osobiście nie skusiłbym się, ale przejechać się nim lubię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2011 taka ciekawostka [ame]http://www.youtube.com/watch?v=i30vZOBcsTg[/ame] ma taki moment, że sobie będziesz mógł ciągnąć nim samolot ale utrzymanie takiego samochodu to kosmiczne ceny , ale jedno jest pewne . Jeśli wogole myslisz o tym aucie to kasę masz , więc nie mówmy o kosztach gdyż człowiek rozumny jesteś i przecież wiesz ze silnik 5.0 nie spali 5 l ropy tylko 20 a części będą do niego 5 razy droższe niż do twojego passata . Jechałem takim jako pasazer ,co prawda nie z silnikiem 5.0 ale auto bardzo komfortowe ojj bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #12 Napisano 25 Lipca 2011 V10 TDI spali więcej niż V8 w benzynie chyba kolega który to napisał jeszcze nie wytrzeźwiał po sobocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukassx11 Zgłoś #13 Napisano 5 Sierpnia 2011 podepnę się jeszcze do mojego postu, może ktoś zna sprzedawce lub sam sprzedaje bezwypadkowego(naprawdę bezwypadkowego) touarega z dosyć mocnym silnikiem i w najbogatszej wersji wyposażenia. gdyż jestem zainteresowany takim autem cena maksymalnie do 75 tys zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcelan Zgłoś #14 Napisano 5 Sierpnia 2011 Mam w rodzinie 3,0 TDI z 2007 r. Polecam, samochód bardzo komfortowy a silnik jak najbardziej wystarcza dla pociągnięcia tej masy i jeszcze przyjemnie pomruczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #15 Napisano 5 Sierpnia 2011 Ci co pisza o V8 maja troche racji co do dzwieku, ale GWARANTUJE WAM! Wiekszosc ludzi bedzie ogladac sie za V10 TDi w przedziale 2-4 tys obr bo taki dzwiek silnika beda slyszec pierwszy raz w zyciu. Silnik z racji na turbinki jest uznawany za usterkowy ale az tak zle nie wypada pod wzgledem innych aut. I koszty napraw wysokie bo silnik jest prkatycznie nie spotykany w polsce i nie znany mechanikom co nie znaczy, ze trudny w obsludze. Koszty sa wysokie, ubezpieczenie tez ale co z tego skoro biedny sobie tego auta nie kupi? a ten ktory i kupi i bedzie narzekal na spalanie, ubezpieczenie itd niech w ogole go nie kupuje i jezdzi golfem 3. I nie narzekac na PDka bo jakby to bylo na VP to wtedy ok, ze zle. Kiedy ten siklnik wchodzil CR raczkowalo a trzeba bylo zrobic cos co bylo sprawdzone jak to VW. Narzekac mozna na zawieche bo lubi sie zepsuc a koszty naprawy calego na jedna os z tego co pamietam wychodzi w okolicach 10 tys zl ale moge sie mylic. To jest tak samo jak z 3BG W8 - jak czyta sie w necie to zazwyczaj o jakis problemach bo po co pisac skoro nic sie nie dzieje? Takze polecam malkontentom kupic sobie takie auto a pozniej pisac, ze jest mega awaryjne i ZAWSZE trzeba wyciagac silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukassx11 Zgłoś #16 Napisano 6 Sierpnia 2011 dodam tak liczę się z nie małymi dokładkami do auta jak do każdego auta...a spalanie na to już przestałem patrzeć gdyż wiem, że wygoda kosztuje wiadomo 20litrów tyle touareg potrafi wypić, tylko jeżeli mam dokładać po 10tys jednorazowo do auta to nie jest tanio jakbym chciał coś oszczędnego i taniego to bym sobie kupił golfa 2 1,6 D, a ja po porstu szukam osiągów a zarazem komfortu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #17 Napisano 6 Sierpnia 2011 moze temat nie o tym, jednak przy w8 zeby wymienic np. pompe wspomaganie trzeba rozebrac pol auta:) jesli chodzi o silniki 3.0 tdi Vag.. Hmm..Ojciec ma q7, to jest porazka... Sprowadzone 3 lata temu z niemiec, 1 wlasciciel pelen serwis.. Wymienione: 2x turbo, jak rozwalilo 1 sprezarke to wirnik wlecial do kolektorow, 2 turbo padlo po tygodniu ( wadliwe, uznali gwarancje) oczywiscie jak w kazdym 3.0 tdi wadliwe kolektory ssace. Jestem juz po wymianie kolektorow, robia sie luzy na klapkach od kolektora, auto jezdzi w trybie awaryjnym.. Koszt? 3200 pln na 2 strony:), na szczescie troche poszperalem i polecam zaklad w gdansku, chlopaki regeneruja za 800 pln wiec wiadomo co lepiej wybrac:) Generalnie psuja sie glupoty, nie wiadomo kiedy i co:) Pewnego razu odpalam auto, komputer od pneamatyki zlapal blad i auto usiadlo. Po podlaczeniu vaga, wykasowalem blad i wiecej nie powrocil... Chwile po zakupie padla pompa wspomagania.. Dla uprzedzenia faktow, trafiaja sie tez te dobre egzemplarze:) Kolega ma Vw i jemu nic sie nie dzieje:).. Wszystko da sie przezyc, jednak NAJWIEKSZA tragedia jest "zjadanie" opon, dziwne jest to ze opony zaczynaja sie scierac przy przebiegach rzedu ok. 120000.. Nowe opony W cayenne, vw czy audi wystarczaja na przejechanie ok 40 tys:) Jesli ktos nie wierzy, wystarczy podjechac do dobrej wulkanizacji potwierdza:).. Klocki i tarcze ze wzgledu na mase tez wymagaja czestej wymiany ( to mozna wybaczyc..) Dodatkowe zachecam do lektury forum audi a6, czesto opisywany jest tez problem wtryskow, zdarzaja sie ich czeste awarie a 1 wtrysk to wydatek ok.1000 pln... Generalnie jest chyba jeden duzy pozytyw, w zaleznosci od kodu silnika mozemy uniknac wadliwego napinacza rozrzadu i klopotow z wymiana.. Z reguly nie wiadomo czemu, napinacze czesciej padaja w a6.. Latwo jest to sprawdzi: Odpalamy po nocy zimny silnik, jesli chwile po rozruchu slychac metaliczny dzwiek wtedy sprawa jest jasna.. Wiadomo ze nie narzucam swojej woli, to co napisalem na temat silnika 3.0 tdi czerpie z wlasnego doswiadczenia i opinii innych:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukassx11 Zgłoś #18 Napisano 7 Sierpnia 2011 a może ktoś ktoś z kolegów z forum opisze jak najmocniejsza V8 się spisuje oczywiście pomijając spalanie bo to śmiech zadając pytania przy takim silniku o spalaniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 7 Sierpnia 2011 na szczescie troche poszperalem i polecam zaklad w gdansku, chlopaki regeneruja za 800 plnCześć, jeśli możesz to podrzuć namiary na ten zakład. Dzięki z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #20 Napisano 7 Sierpnia 2011 Generalnie problem z kolektorami jest znany, robia bardzo dobra robote za relatywnie niska cene.. http://az.gda.pl/index.html Polecam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach