marianmk2 Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2011 Witam:dobrze Więc na wstępie; Silnik z Passata B3 US 92R(2.0 16V 9A) Wsadzony do Golfa Mk2. Problem jest tego typu iż...Silnik po swapie, chodzi wszystko elegancko ale... Układ wodny szczelny, nie przybywa oleju ani płynu, brak białego, słodkawego dymu z rury, brak "masła" pod korkiem oleju... Podczas gazowania na postoju nie wydobywają sie ze zbiorniczka bąbelki, węże nie są spuchnięte... Zalałem układ, odpowietrzyłem(układ zalany, korek odkręcony i czekałem aż załapie 90c i włączy sie wiatrak po czym uzupełniłem płyn do poziomu max i zakręciłem korek) Lecz po jezdzie w mieście i otworzeniu maski na włączonym silniku mam pełny zbiorniczek płynu, pełniuśki:zeco:zeco Po lekkim odkręceniu korka wywala płyn przez zaworek w zbiorniczku.... Wymieniłem już nawet cały zbiorniczek na inny, testowałem 4 różne korki(o-ringi nie podwinięte) Myślałem że może termostat sie zacina albo nie otwiera, więc na próbe go wyrzuciłem....Dalej to samo. Wentylator sie włącza, wężyk przelewowy drożny(całkiem nowy) Na odkręconym zbiorniczku nie wywala płynu....Myślicie że to uszczelka pod głowicą? Objawy są hmm...Dziwne, bo do niczego nie pasują;/ Chłodnica została z RP(kupiona w styczniu jako nowa, Valeo) fakt faktem jest mała(525mm) ale to chyba nie będzie przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 12 Czerwca 2011 Zbiornik masz z golfa czy z passata? Pasek na pompie wody dobrze założony? Pompa ma się kręcić w tym samym kierunku co wał korbowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2011 W 9A na wąskich paskach inaczej się kręcić nie będzie, a płynu przybywa bo się nagrzewa. Podstawowe pytanie węże twarde są? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 12 Czerwca 2011 A ogrzewanie jest? Inaczej -oba węże na nagrzewnicę są gorące? Góra chłodnicy gorąca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2011 taka uwaga ode mnie-nie zalewaj nigdy płynu do poziomu max do zbiorniczka, bo Ci go wywali;) lepiej to na minimum lub tak do połowy zbiorniczka wyrównawczego;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianmk2 Zgłoś #6 Napisano 12 Czerwca 2011 Zbiorniczek początkowo był z Passata, później na próbe wsadziłem z Golfa(są takie same) Czy węże twarde? hmm....Nie bardzo. Oby dwa węże idące na nagrzewnice k.rewsko gorące, z resztą jak i pozostałe węże... Chłodnica na całej powierzchni jednakowo gorąca....Jeszcze raz podkreśle że termostatu brak a płynu przybywa bo się nagrzewa Ale przybywa od stanu max aż po korek? To chyba nie jest normalne zjawisko....W każdym VW jaki robiłem(a było tego sporo) Po odkręceniu korka na gorącym silniku płyn nie podnosił sie, było lekkie "psssst" i nic więcej....U mnie podnosi sie i wypierdziela....Ba, na zakręconym zbiorniczku też podnosi sie pod korek;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 12 Czerwca 2011 Taki efekt można też uzyskać kiedy zbiorniczek umieścisz niżej niż oryginalne mocowanie względem silnika. A kiedy odpalisz auto z otwartym korkiem i zagrzejesz go do 90, jak to wygląda? Myślę że jest nadal zapowietrzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 13 Czerwca 2011 Zalałem układ, odpowietrzyłem(układ zalany, korek odkręcony i czekałem aż załapie 90c i włączy sie wiatrak po czym uzupełniłem płyn do poziomu max i zakręciłem korek Błąd. Podczas odpowietrzania korek ma być zakręcony. Na zimnym silniku wlewasz płynu na max, zakręcasz korek, nagrzewasz silnik do włączania wentylatora (grzanie na max bo w MK2 jest zawór na zasilaniu nagrzewnicy) czekasz aż ostygnie i ew. dolewasz płynu. I musi grać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2011 Pamiętaj że bez termostatu mogą takie cuda się dziać, obieg krótki nie jest przytkany tylną częścią termostatu i woda leci po części na chłodnicę, po części krąży w krótkim obiegu bez chłodzenia Wsadź nowy termostat i testuj ---------- Post added at 08:19 ---------- Previous post was at 08:19 ---------- w MK2 jest zawór na zasilaniu nagrzewnicy Ten zawór najlepiej wywalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2011 Błąd. Podczas odpowietrzania korek ma być zakręconyLepiej zostawić otwarty, bo można dolewać na bieżąco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2011 Lepiej zostawić otwarty, bo można dolewać na bieżąco. Ja odpowietrzam zawsze na zamkniętym i nie ma problemów. Po otwarciu termostatu poziom nigdy nie poleciał mi niżej niż na minimum, a kolega termostatu nie ma, więc ten problem odpada. Ten zawór najlepiej wywalić Ale wtedy będzie waliło gorące z nawiewów. Czy jest jakiś inny patent o którym nie wiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #12 Napisano 13 Czerwca 2011 Ale wtedy będzie waliło gorące z nawiewów Nie będzie, tam jest obieg ciągły przez nagrzewnicę i zwykła klapa powietrza jak w b3. Zawór o którym myślisz to termostat nagrzewnicy i nie wszystkie mk2 to miały. Zawór całkowicie zamykający dopływ ciepłego płynu miał golf mk1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianmk2 Zgłoś #13 Napisano 13 Czerwca 2011 Zawór na nagrzewnice miały przeważnie silniki 1.3 w mk2...Kurrr....Już mnie szlak trafia Jak skutecznie odpowietrzyć to dziadostwo? jedynie odkręcając korek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach