Wojtip Zgłoś #1 Napisano 30 Stycznia 2006 Słuchajcie. Jaką macie teraz temperaturę silnika (Passat 1.9 TDI 1994) U mnie np. traska ok. 100 km/h temp powietrza ok. 0 st. silnik 70 st Miasto także coś koło tego. Z nagrzewnicy idzie przyjemnie ciepłe powietrze. Także nie wiem czy to wina termostatu słyszałem, że powinien się otwierać przy 87 st. Zauważyłem, że dolny przewód od chłodnicy jest ciepławy przy tych moich 70 st. Sam nie wiem, co czynić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 30 Stycznia 2006 Sam nie wiem, co czynić? Wymienić termostat na nowy Wahler. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___ Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2006 dokładnie, wymienić na nowy, w wyższej temp mniej bedzie Ci palił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maarcin Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2006 Miałem to samo. Chociaż mechanik kręcił nosem, że szukam dziury w całym, to jednak go zmusiłem - wymenił termostat (nie wiem na jaki - krzyknął 50 PLN termostat, 30 PLN wymiana) i chociaż długo sie rozgrzewa, kilkanaście kilometrów, bo tak ponoć te silniki mają, to później trzyma 95 stopni. Chociaż powody niskiej temp. silnika mogą być też inne, zacznij od termostatu, to najtańsze i 90% szans na powodzenie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtip Zgłoś #5 Napisano 1 Lutego 2006 Zamówiłem wczoraj termostat „Wahler” no i zobaczymy. Ostatnio miałem Forda Scorpio 2.0 EFI (benzyna) tam miałem podobny problem zmieniłem dwa termostaty firm różnych (polskie no i jakieś tam) efekt średni, więc zakupiłem oryginalny z salonu „Motorcraft” troszkę droższy od innych, ale efekt murowany. No w Fordzie występują również historie z kolorami czujnika płynu……. . : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maras Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2006 a mam VW 1,9 tdi i także bardzo powoli mi się nagrzewał podczas jazdy emperatura spadała mi do ok 70 stopni ja uważam że jest to normalka i nic nie mam zamiaru z tym robic a tobie też tego nie polecam dokładnie powiem ci tak jak twój mechanik szukasz dziury w całym.teraz są mniejsze mrozy i trzyma xcały czas 90. a jk chcesz w dużych mrozach żeby ci sie szybciej nagrzewał to zasłon chłodnice i będzie po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maarcin Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2006 a mam VW 1,9 tdi i także bardzo powoli mi się nagrzewał podczas jazdy emperatura spadała mi do ok 70 stopni ja uważam że jest to normalka i nic nie mam zamiaru z tym robic a tobie też tego nie polecam dokładnie powiem ci tak jak twój mechanik szukasz dziury w całym.teraz są mniejsze mrozy i trzyma xcały czas 90. a jk chcesz w dużych mrozach żeby ci sie szybciej nagrzewał to zasłon chłodnice i będzie po sprawie. Dwie różne rzeczy: - tempo nagrzewania się przy dużych mrozach (normalka, że jest małe) - nie osiąganie przez silnik temperatury pracy (około 90 stopni) nigdy, nawet przy temperaturze dodatniej (to nie jest 'dziura w całym' tylko wada powodująca m.in większe zużycie paliwa) - to było u mnie, chociaż ciepłe powietrze z nawiewu było. Po wymianie termostatu nagrzewa się do 80-85 stopni nawet przy mrozie -25. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___ Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2006 Po wymianie termostatu nagrzewa się do 80-85 stopni nawet przy mrozie -25. U mnie tak samo po wymianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtip Zgłoś #9 Napisano 4 Lutego 2006 a mam VW 1,9 tdi i także bardzo powoli mi się nagrzewał podczas jazdy emperatura spadała mi do ok 70 stopni ja uważam że jest to normalka i nic nie mam zamiaru z tym robic a tobie też tego nie polecam dokładnie powiem ci tak jak twój mechanik szukasz dziury w całym.teraz są mniejsze mrozy i trzyma xcały czas 90. a jk chcesz w dużych mrozach żeby ci sie szybciej nagrzewał to zasłon chłodnice i będzie po sprawie. Myślę, że kolega się myli, jeśli chodzi o temperaturę, że 70 st. to jest nieźle. Każdy silnik do prawidłowej pracy potrzebuje optymalnej temperatury a 70 st. to mało dla każdego silnika. Przysłanianie chłodnicy kartonami to moim zdaniem paranoja producenci samochodów na wyposażeniu chyba nie dają kartonów???? Producent właśnie po to zamontował termostat, który ma nam regulować ciepłem silnika. I nie jest to szukanie dziury w całym. Wymieniłem termostat i temperatura zachowuje się jak najbardziej normalnie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 4 Lutego 2006 Jeśli wskaźnik temperatury pokazuje ok 70°C to napewno termostat jest do wymiany i co do tego nie ma najmniejszej wątpliwości. Po prawidłowym zamontowaniu sprawnego termostatu silnik znowu będzie osiągał normalną temperaturę. 3 miesiące temu wymieniałem u siebie termostat (Vernet 87°C ) i oczywiście wyeliminowałem problem niedogrzania silnika. Nieważne, czy jest -10°C czy -25°C - zawsze po nagrzaniu trzyma ok 95°C. Jedyne, co da się zauwazyć to to, że przy większych mrozach silnik dłużej się nagrzewa, co jest zjawiskiem zupełnie normalnym biorąc pod uwagę pojemność cieplną masy silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___ Zgłoś #11 Napisano 4 Lutego 2006 JAFO ma racje w 100% A zuwazyliscie ze po wymianie termostatu mniej pali, bo u mnie zauwazylem roznice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lasek12345 Zgłoś #12 Napisano 29 Stycznia 2009 witam najlepsza metoda na sprawdzenie czy wszystko jest ok podłącz vag com i sprawdz jaka temperature pokazuje na kompie musi być w granicach 83 -87 czasami czujniki maja swoje warjacje oczywiście jeśli chcesz sprawdz tez kruciec na ktorym znajduja sie trzy swiece ktore pomagaja w szybszym rozgrzaniu obiegu w aucie jesli go masz pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2009 A o ile spadło wam zużycie paliwa po wymianie termostatu? U mnie silnik trzymał temperaturę 70 stopni, wymieniłem termostat na Wahler i trzyma teraz 90. A zużycie paliwa nie spadło nawet o setkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #14 Napisano 29 Stycznia 2009 u mnie zeszlo prawie litr. silnik 1z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #15 Napisano 29 Stycznia 2009 Panowie w tych silnikach były dwa rodzaje termostatów które posiadają różne temperatury otwarcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomex Zgłoś #16 Napisano 29 Stycznia 2009 U mnie wolno się rozgrzewa i trzyma nie całe 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2009 u mnie czy lato czy zima równo 90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszg2424 Zgłoś #18 Napisano 2 Grudnia 2013 Witam. Panowie jaka powinna być temperatura silnika po rozgrzaniu w moim pasacie 1.9 tdi 130 koni. Mi dochodzi do 80 stopni około i tak stoi to jest na krótkich odcinkach. Jak jadę szybciej i dłużej to temperatura podchodzi ponad 80 stopni coś około 84 stopnie. Czy to jest normalne czy termostat do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 3 Grudnia 2013 Jak jadę szybciej i dłużej Wszystko zależy co rozumiesz przez dłuższą jazdę i jak wtedy jest temp. zewnętrzna. Między 80 a 90 jest okey. Gorzej jak silnik nie osiąga nawet 80 a w korkach wali ponad 90, wtedy pierwszy krok to właśnie termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #20 Napisano 3 Grudnia 2013 Nie wiem jak jest w B5 ale w B4, przynajmniej u mnie temperatura rośnie, zatrzymuje się na 90 stopniach i stoi na dębowo na 90. Temperatura zewnętrzna i sposób jazdy wpływa tylko na szybkość nagrzewania się silnika. Jeżeli rośnie i spada w zależności od prędkości lub temperatury zewnętrznej to winny jest termostat (zacięty w pozycji otwartej). Jeżeli dochodzi do pewnego momentu i stoi, ale poniżej 90 to może być czujnik temperatury (zamienniki tak mają, więc jak wymiana to tylko na oryginał). Jeżeli temperatura dochodzi do 90, a potem idzie dalej w górę np. w korkach to winny jest czujnik temperatury w chłodnicy lub wentylatory chłodnicy. Jeżeli temperatura rośnie do niebezpiecznego poziomu powyżej 100 stopni, nawet bez korków to winny jest termostat (zacięty w pozycji zamkniętej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach