Skocz do zawartości
Wojtip

Jaka temperatura silnika 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie. Jaką macie teraz temperaturę silnika (Passat 1.9 TDI 1994)

U mnie np. traska ok. 100 km/h temp powietrza ok. 0 st. silnik 70 st

Miasto także coś koło tego.

Z nagrzewnicy idzie przyjemnie ciepłe powietrze. Także nie wiem czy to wina termostatu słyszałem, że powinien się otwierać przy 87 st. Zauważyłem, że dolny przewód od chłodnicy jest ciepławy przy tych moich 70 st. Sam nie wiem, co czynić?

Pozdrawiam

:?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam nie wiem, co czynić?

 

Wymienić termostat na nowy Wahler.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___

dokładnie, wymienić na nowy, w wyższej temp mniej bedzie Ci palił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo.

Chociaż mechanik kręcił nosem, że szukam dziury w całym, to jednak go zmusiłem - wymenił termostat (nie wiem na jaki - krzyknął 50 PLN termostat, 30 PLN wymiana) i chociaż długo sie rozgrzewa, kilkanaście kilometrów, bo tak ponoć te silniki mają, to później trzyma 95 stopni.

Chociaż powody niskiej temp. silnika mogą być też inne, zacznij od termostatu, to najtańsze i 90% szans na powodzenie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem wczoraj termostat „Wahler” no i zobaczymy.

Ostatnio miałem Forda Scorpio 2.0 EFI (benzyna) tam miałem podobny problem zmieniłem dwa termostaty firm różnych (polskie no i jakieś tam) efekt średni, więc zakupiłem oryginalny z salonu „Motorcraft” troszkę droższy od innych, ale efekt murowany. No w Fordzie występują również historie z kolorami czujnika płynu……. .

:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maras

a mam VW 1,9 tdi i także bardzo powoli mi się nagrzewał podczas jazdy emperatura spadała mi do ok 70 stopni ja uważam że jest to normalka i nic nie mam zamiaru z tym robic a tobie też tego nie polecam dokładnie powiem ci tak jak twój mechanik szukasz dziury w całym.teraz są mniejsze mrozy i trzyma xcały czas 90. a jk chcesz w dużych mrozach żeby ci sie szybciej nagrzewał to zasłon chłodnice i będzie po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mam VW 1,9 tdi i także bardzo powoli mi się nagrzewał podczas jazdy emperatura spadała mi do ok 70 stopni ja uważam że jest to normalka i nic nie mam zamiaru z tym robic a tobie też tego nie polecam dokładnie powiem ci tak jak twój mechanik szukasz dziury w całym.teraz są mniejsze mrozy i trzyma xcały czas 90. a jk chcesz w dużych mrozach żeby ci sie szybciej nagrzewał to zasłon chłodnice i będzie po sprawie.

Dwie różne rzeczy:

- tempo nagrzewania się przy dużych mrozach (normalka, że jest małe)

- nie osiąganie przez silnik temperatury pracy (około 90 stopni) nigdy, nawet przy temperaturze dodatniej (to nie jest 'dziura w całym' tylko wada powodująca m.in większe zużycie paliwa) - to było u mnie, chociaż ciepłe powietrze z nawiewu było. Po wymianie termostatu nagrzewa się do 80-85 stopni nawet przy mrozie -25.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___
Po wymianie termostatu nagrzewa się do 80-85 stopni nawet przy mrozie -25.

 

U mnie tak samo po wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mam VW 1,9 tdi i także bardzo powoli mi się nagrzewał podczas jazdy emperatura spadała mi do ok 70 stopni ja uważam że jest to normalka i nic nie mam zamiaru z tym robic a tobie też tego nie polecam dokładnie powiem ci tak jak twój mechanik szukasz dziury w całym.teraz są mniejsze mrozy i trzyma xcały czas 90. a jk chcesz w dużych mrozach żeby ci sie szybciej nagrzewał to zasłon chłodnice i będzie po sprawie.

 

Myślę, że kolega się myli, jeśli chodzi o temperaturę, że 70 st. to jest nieźle. Każdy silnik do prawidłowej pracy potrzebuje optymalnej temperatury a 70 st. to mało dla każdego silnika. Przysłanianie chłodnicy kartonami to moim zdaniem paranoja producenci samochodów na wyposażeniu chyba nie dają kartonów???? Producent właśnie po to zamontował termostat, który ma nam regulować ciepłem silnika.

I nie jest to szukanie dziury w całym.

Wymieniłem termostat i temperatura zachowuje się jak najbardziej normalnie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wskaźnik temperatury pokazuje ok 70°C to napewno termostat jest do wymiany i co do tego nie ma najmniejszej wątpliwości. Po prawidłowym zamontowaniu sprawnego termostatu silnik znowu będzie osiągał normalną temperaturę.

 

3 miesiące temu wymieniałem u siebie termostat (Vernet 87°C :| ) i oczywiście wyeliminowałem problem niedogrzania silnika. Nieważne, czy jest -10°C czy -25°C - zawsze po nagrzaniu trzyma ok 95°C. Jedyne, co da się zauwazyć to to, że przy większych mrozach silnik dłużej się nagrzewa, co jest zjawiskiem zupełnie normalnym biorąc pod uwagę pojemność cieplną masy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piter___

JAFO ma racje w 100% :D

 

A zuwazyliscie ze po wymianie termostatu mniej pali, bo u mnie zauwazylem roznice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lasek12345

witam najlepsza metoda na sprawdzenie czy wszystko jest ok podłącz vag com i sprawdz jaka temperature pokazuje na kompie musi być w granicach 83 -87 czasami czujniki maja swoje warjacje oczywiście jeśli chcesz sprawdz tez kruciec na ktorym znajduja sie trzy swiece ktore pomagaja w szybszym rozgrzaniu obiegu w aucie jesli go masz pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A o ile spadło wam zużycie paliwa po wymianie termostatu?

U mnie silnik trzymał temperaturę 70 stopni, wymieniłem termostat na Wahler i trzyma teraz 90.

A zużycie paliwa nie spadło nawet o setkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zeszlo prawie litr. silnik 1z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w tych silnikach były dwa rodzaje termostatów które posiadają różne temperatury otwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomex

U mnie wolno się rozgrzewa i trzyma nie całe 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie czy lato czy zima równo 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie jaka powinna być temperatura silnika po rozgrzaniu w moim pasacie 1.9 tdi 130 koni.

Mi dochodzi do 80 stopni około i tak stoi to jest na krótkich odcinkach.

Jak jadę szybciej i dłużej to temperatura podchodzi ponad 80 stopni coś około 84 stopnie. Czy to jest normalne czy termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak jadę szybciej i dłużej

Wszystko zależy co rozumiesz przez dłuższą jazdę i jak wtedy jest temp. zewnętrzna.

Między 80 a 90 jest okey.

Gorzej jak silnik nie osiąga nawet 80 a w korkach wali ponad 90, wtedy pierwszy krok to właśnie termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w B5 ale w B4, przynajmniej u mnie temperatura rośnie, zatrzymuje się na 90 stopniach i stoi na dębowo na 90.

Temperatura zewnętrzna i sposób jazdy wpływa tylko na szybkość nagrzewania się silnika.

Jeżeli rośnie i spada w zależności od prędkości lub temperatury zewnętrznej to winny jest termostat (zacięty w pozycji otwartej).

Jeżeli dochodzi do pewnego momentu i stoi, ale poniżej 90 to może być czujnik temperatury (zamienniki tak mają, więc jak wymiana to tylko na oryginał).

Jeżeli temperatura dochodzi do 90, a potem idzie dalej w górę np. w korkach to winny jest czujnik temperatury w chłodnicy lub wentylatory chłodnicy.

Jeżeli temperatura rośnie do niebezpiecznego poziomu powyżej 100 stopni, nawet bez korków to winny jest termostat (zacięty w pozycji zamkniętej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności