mielke Zgłoś #21 Napisano 21 Maja 2011 a wiec tak , wczoraj rozebralem EGR i Turbo poniewaz brak mocy spowodowany byl zlym doladowaniem turbo , wyczyscilem zmienna geometrie cale turbo i EGR .Po złożeniu autko ma takiego pędzla ze masakra , przyspiesza bardzo dobrze na wszystkich trzech biegach piszczy jest o wiele lepiej niz wczesniej. Ale nadal mam problem z odpalaniem , proporcjonalnie im dluzej autko postji tym ciezej go zapalic . Po zgaszeniu ponowne zapalanie jest ok , po 5 min musi juz zakrecic z 2 razy silnikiem ale tez nie jest zle , po 30 minutach z 4 sekundy trzeba krecic . Po 8 godzinach postoju trzeba krecic juz z 2 razy po 30 sekund , po zapaleniu po dlugiej przerwie troszke kuleje ale po przygazowaniu jest ok . Nie wiem czy nie skupic sie na paliwie czy gdzies sie nie cofa bo na awarie pompek cos mi nie pasuje . DO tego nie wiem czy tak ma byc przy temperaturze 20 stopni na dworze nie dochodzi nawet przez 1s prad do swiec sprawdzalem na kablach . Sprawdzalem rowniez swiece niby sa ok . Co myslicie o teori cofajacego sie paliwa ? Moze zaloze gdzies zaworek jednostrony by paliwo sie nie cofalo ? tylko gdzie ? moze na powrocie z pompy tandem ?to chyba bedzie biale oznaczenie węza na filtrze paliwa ? dawka startowa i ustawienie rozrządu sprawdź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #22 Napisano 21 Maja 2011 (edytowane) dawka startowa i ustawienie rozrządu sprawdź rozdzad sprawdzalem a dawka startowa raczej sama z siebie by sie nie przestawila na jakim kanale sprawdze ta dawke startowa ? czy silnik musi byc zapalony do sprawdzenia ? jaka jest odpowiednia dawka startowa i jak dokonac takiej korekty A wracajac do cofajacego sie paliwa to zaworek dalem na powrocie od tandema i nic to nie dalo nadal im dluzej postoi tym ciezej pali A moze ta pomba tandem nie daje dobrego cisnienia na start ... juz sam nie wiem oto logi z wczorajszej jazdy autem - co myslicie o nich ? pompki to wymiany ? http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_46387.html p.s dzis mi znowu po nocy nie chce zapalic ; / Edytowane 21 Maja 2011 przez LeonPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #23 Napisano 22 Maja 2011 zaloguj jeszcze 018, w PD na przestawionym rozrządzie w ogóle nie odpali ani nie pojedzie więc rozrząd masz raczej dobrze, zobacz synchronizację w 004, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #24 Napisano 23 Maja 2011 zobacz synchronizację w 004 Myślę, że nie w tym problem. Zapalanie pogarsza się proporcjonalnie do czasu postoju auta, więc popatrzyłbym pod kątem paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #25 Napisano 23 Maja 2011 Myślę, że nie w tym problem. Zapalanie pogarsza się proporcjonalnie do czasu postoju auta, więc popatrzyłbym pod kątem paliwa. wlasnie nic nie pisalem by nie zapeszyc , ale chyba odkrylem w czym jest problem . Mianowicie autko pali od kopa nawet do dlugim postoju , ale musze kilka razy tj z 5 wlaczyc i wylaczyc zaplon - wtedy pompka w baku pompuje paliwo kilka razy i autko pali od kopa nawet nie zakreci dwa razy silnikiem . Wychodzi na to ze cos puszcza paliwo , albo gdzies jest nieszczelnosc w ukladzie ze lapie powietrze i przez to cofa sie paliwo z filtra do baku Założę dzis zaworek zwrotny na wężu doprowadzajacym paliwo do filtra i dam znac . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #26 Napisano 23 Maja 2011 Zaworki zwrotne nic nie pomogą, jak paliwo cofa się na pompie tandem. Standardowe zaworki pierburga trzymają ciśnienie w jednym kierunku 1-1,5 bara, a drugim przepływ jest niemożliwy. A pompa trzyma ok 3,5 bara więc i tak ci 2 bary uciekną z nowym założonym zaworkiem. Słaba pompa też te 1,5 przytrzyma, więc zbędny wydatek. Jak potrzebujesz to mam taką pompę z nowymi uszczelkami w dobrej cenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #27 Napisano 23 Maja 2011 Jak potrzebujesz to mam taką pompę z nowymi uszczelkami w dobrej cenie Może niech sprawdzi najpierw na szczelność wszystkie połączenia zanim pójdzie w koszta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #28 Napisano 24 Maja 2011 wlasnie to nie jest takie proste sprawdzic szczelnosc , autko z tym silnikiem ma tyle wezykow do tego orzewanie paliwa, chlodzenie paliwa , to moze byc wszedzie ... pytanie czy da sie sprawdzic czy to pompa tandem nie cofa paliwa nie podmieniajac na inna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #29 Napisano 14 Czerwca 2011 Witam! Mam passata z silnikiem pd avf 131ps i tez mialem taki problem i niesztety koszta byly spore. u mnie objaw byl taki ze jak postal z 8godz to juz musialem krecic go z 10-20s, jak zapalil to potem chodzil minimum do tych 8 godz postoju - dodatkowo u mnie problem pojawil sie w zimie! potem sie ocieplilo ale problem pozostal, wymienialem vacu, pompe w baku czyscielm i oczywiscie oringi na pd tez wymienialem. W koncy sie wnerwilem i wstawilem go do bosch service a tam przetrzepali go dosyc pozadnie i niestety okazalo sie ze glowica a dokladniej wyrobione gniazda pompowtryskow i co dziwne nie byly wyrobione ze ropka szla do oleju tylko na samym dole gniazda i ropa jak zgasilem auto wyciekala sobie do cylindra. po naprawie glowicy problemow z odpalniem juz nie bylo. dodatkowo zregenerowalem jeden pompowtrysk co mial najgorsze parametry. Najlepsze jest to ze w zeszlym tygodniu zrobilem trase na wczasy do chowacji czyli 1kkm w jedna strone i jak wrocilem w sobote wieczorem wstawilem auto go garazu potem dopiero w poniedzialek pojechalem na zakupy auto chodzilo ok wstawilem do garazu a dzis **** nie zapali! Kupa dymu z rury proboje zapalic ale nie umie. Po przeczytaniu tego watku postanowilem go dluzej pocheblowac z gazem w podlodze i w koncu zapalil, zakopcil jak smok troszke poszarpal, zapiolem mu vaga a tu zadnych bledow a korekcje 0,0 -0,2 0,3 -0,3 bipy wszystkie w granicy -05 do maks 15 w grupie 18 same zera. auto ma moc przestalo szarpac i jak narazie zapala- co o tym sadzicie?? jak chcesz sprawdzic vacu to na wezu powrotnym z vacu zaloz sobie zawor i jak zgasisz auto to go zakrec, przed odpaleniem odkrec. Zazwyczaj problem z vacu wyglada tak ze jak auto dlugo postoi to przy probie zapalenie najpierw zagada a potem juz kreci sam rozrusznik az pompa naciagnie paliwko- jak zapali to chodzi dobrze. wymien tez przewody miedzy filtrem a vacu na przezroczyste bedziesz widzial czy masz powietrze w przewodach. oringi na pd tez mozesz wymienic koszt nie duzy a bedziesz mial spokuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #30 Napisano 16 Czerwca 2011 Robert te porady były poruszone już w 2 poście... A u ciebie sprawdź czujnik temperatury płynu jak takie ma objawy przy odpalaniu bo tego nie sprawdziłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #31 Napisano 17 Czerwca 2011 czujniki temp paliwa i plynu sprawdzone i pokazuja prawidlowo. nawet jak mu wypiolem czyjnik plynu to zagrzal swiece i tez nie odpalil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #32 Napisano 17 Czerwca 2011 w tych autach to sie cuda dzieją i juz po malu zaczyna mnie to denerwowac . U mnie sytuacja wyglada tak że w sumie zaworek na powrocie z waku wyjąłem bo to nic nie dalo - musialem pompowac paliwo ciagle kluczykiem . Zacząłem jeździć kilka dni było coraz lepiej , pojechałem na 2 tyg na urlop auto stalo pod chmurką nikt nim nie jezdzil , a odpalilem autko po tym czasie od kopa zalapalo idealnie. Teraz jezdze juz kilka dni i nie musze pompowac paliwa zaplonem zapalam normalnie . W koncu nie wiem co bylo przyczyna nie zapalania , kulenia a pozniej schodzenia paliwa . Autko chodzi dobrze na razie nic nie ruszam :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #33 Napisano 17 Czerwca 2011 witam, a sprawdzany lub wymieniany był zawór zwrotny ten na filtrze, często to jest powód ale dotyczy tylko tych nowszych filtrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #34 Napisano 17 Czerwca 2011 jaki zawor masz na mysli?? na moim nie ma zadnego zaworka? auto wstawilem do mechanika i jemu zrobil dokladnie to co mi czyli nie zapala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #35 Napisano 17 Czerwca 2011 jaki zawor masz na mysli?? zawór zwrotny przy filtrze paliwa, jest w ten nowszym bez podgrzewacza wg etki właśnie zmiana była w 2001 czyli albo go masz albo nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #36 Napisano 18 Czerwca 2011 ja mam filtr podobny jak np olejowy wkrecany na srobe. przylaczonych mam do niego 6 wezy: zasilanie i powrot z baku, zasilanie i powrot z pompy vacu i dwa przewody obiegu wody do chlodzenia paliwa. calosc jest skrecona na swobe inbusowa (filtri dwie nadstawki z przylaczami) jedyny zaworek zwrotny na wezu zasilajacym pompe vacu i jest sprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #37 Napisano 3 Lipca 2011 ja mam filtr podobny jak np olejowy wkrecany na srobe. przylaczonych mam do niego 6 wezy: zasilanie i powrot z baku, zasilanie i powrot z pompy vacu i dwa przewody obiegu wody do chlodzenia paliwa. calosc jest skrecona na swobe inbusowa (filtri dwie nadstawki z przylaczami) jedyny zaworek zwrotny na wezu zasilajacym pompe vacu i jest sprawny masz taki filtr paliwa jak ja w ATJ , ogrzewany plynem chlodniczym , nie ma wnim zadnego zaworka . Jakie bledy wyswietlaja sie na VAGU jak nie zapala , co ci mechanik mowil ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #38 Napisano 3 Lipca 2011 problem juz rozwiazany. wyrwany byl pd na 3 cylindrze. Zerwalo gwint w glowicy i wybilo go do gory. podczas trasy zjadlo uszczenienie pd (oring na samym dole) i jak go zgasilem to sie zapowietrzal. nie umial zapalic bo gadal tylko na 4 cylinder a reszta byla bez paliwa bo to uciekalo 3 pd do cylindra. bledow na wagu nie bylo. auto jezdzi od jakis 2 tygodni i niema problemow - oby tak zostalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwadrat109 Zgłoś #39 Napisano 28 Lipca 2011 przekroczona granica regulacjii... możesz zacząć od prawdzenia wtyczek na pompkach i wymiany samych oringów koszt ok 100zł za 4 kpl. boscha, ale jak to nie pomoże rozglądaj się za innymi popowtryskiwaczami bo z tych już nic dobrego nie będzie,Szkoda że nie pisałeś wcześniej bo miałem taki kpl i za 500zł poszedł jak byś odpalił wejdź w 023 i zobacz jakie są wartości po przygazowaniu do 4500 obr, rozsądne wartości to 30-40, dopuszczalne 60-70, a granica blędu jaki ci wywala to 127, każdy cylinder ma swoje wartości, Witam, mam podobny problem co kolega, któremu odpisywałeś. Błędy wszystkie te same, silnikiem na początku trzęsło między 1700-2200, teraz trzęsie już w coraz większym zakresie obrotów. Znalazłem Twojego posta, pomierzyłem na vagu wszystko i okazało się, że na kanale 23 na wszystkich wtryskach osiąga wartość 127 i to już przy 2500obr. Pokasuję błędy i potrafi latać pół dnia, załapie znów błąd jednego cylindra, za chwilę pojawia się drugi i po niedługim czasie wszystkie 4. Zazwyczaj też na zimno jechał jakiś czas do nagrzania bez problemów, potem zaczynało się szarpanie. Niestety dziś szarpanie rozpoczęło się od startu i ledwo dało się jechać, po przejechaniu 30km zatrzymałem się na stacji. Zgasiłem, zatankowałem, odpaliłem i pojechał znów normalnie. Dziś mam zamiar wyjąć wtryski zmienić uszczelnienia, itp. Wtyczki poprawiałem miesiąc temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #40 Napisano 28 Lipca 2011 kol a te 127 masz na plusie czy na minusie?? jesli na minusie to brakuje mu paliwa czyli uszczelnienia na pd lub sama pompa vacum nie daje cisnienia. a jesli na plusie to pewnie pd. Jest jeszcze jedna sprawa bo np jesli masz ten problem od kad nabyles auto to moga byc inne pd wlozone niz te co na poczatku. Ja mialem tak u siebie, najpierw jak kupilem auto okazalo sie ze mam kazdy pompowtrysk inny (z innego silnika) wiec calkiem mialem szopki z autem potem kupilem o oznaczeniu BA (czyli od 130 konnego silnika) i po wymianie tez mialem spore bipy na plusie i duze spalanie chwilowe na postoju, okazalo sie ze moj sterownik silnika byl zaprogramowany do innych pd (tez 130 konnych) i wystarczylo zmienic w sofcie u tunera bipy i teraz jest w miare ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach