Skocz do zawartości
LeonPL

Awaria passat b5 nie zapala 17669 pompowtrysk

Rekomendowane odpowiedzi

a wiec tak , wczoraj rozebralem EGR i Turbo poniewaz brak mocy spowodowany byl zlym doladowaniem turbo , wyczyscilem zmienna geometrie cale turbo i EGR .

Po złożeniu autko ma takiego pędzla ze masakra , przyspiesza bardzo dobrze na wszystkich trzech biegach piszczy jest o wiele lepiej niz wczesniej.

 

Ale nadal mam problem z odpalaniem , proporcjonalnie im dluzej autko postji tym ciezej go zapalic . Po zgaszeniu ponowne zapalanie jest ok , po 5 min musi juz zakrecic z 2 razy silnikiem ale tez nie jest zle , po 30 minutach z 4 sekundy trzeba krecic . Po 8 godzinach postoju trzeba krecic juz z 2 razy po 30 sekund , po zapaleniu po dlugiej przerwie troszke kuleje ale po przygazowaniu jest ok .

Nie wiem czy nie skupic sie na paliwie czy gdzies sie nie cofa bo na awarie pompek cos mi nie pasuje .

DO tego nie wiem czy tak ma byc przy temperaturze 20 stopni na dworze nie dochodzi nawet przez 1s prad do swiec sprawdzalem na kablach . Sprawdzalem rowniez swiece niby sa ok .

Co myslicie o teori cofajacego sie paliwa ? Moze zaloze gdzies zaworek jednostrony by paliwo sie nie cofalo ? tylko gdzie ? moze na powrocie z pompy tandem ?to chyba bedzie biale oznaczenie węza na filtrze paliwa ?

dawka startowa i ustawienie rozrządu sprawdź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dawka startowa i ustawienie rozrządu sprawdź

 

rozdzad sprawdzalem a dawka startowa raczej sama z siebie by sie nie przestawila

na jakim kanale sprawdze ta dawke startowa ? czy silnik musi byc zapalony do sprawdzenia ? jaka jest odpowiednia dawka startowa i jak dokonac takiej korekty

 

A wracajac do cofajacego sie paliwa to zaworek dalem na powrocie od tandema i nic to nie dalo nadal im dluzej postoi tym ciezej pali

A moze ta pomba tandem nie daje dobrego cisnienia na start ... juz sam nie wiem

 

oto logi z wczorajszej jazdy autem - co myslicie o nich ? pompki to wymiany ?

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_46387.html

p.s dzis mi znowu po nocy nie chce zapalic ; /

Edytowane przez LeonPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaloguj jeszcze 018, w PD na przestawionym rozrządzie w ogóle nie odpali ani nie pojedzie więc rozrząd masz raczej dobrze, zobacz synchronizację w 004,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobacz synchronizację w 004

 

Myślę, że nie w tym problem. Zapalanie pogarsza się proporcjonalnie do czasu postoju auta, więc popatrzyłbym pod kątem paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że nie w tym problem. Zapalanie pogarsza się proporcjonalnie do czasu postoju auta, więc popatrzyłbym pod kątem paliwa.

 

wlasnie nic nie pisalem by nie zapeszyc , ale chyba odkrylem w czym jest problem . Mianowicie autko pali od kopa nawet do dlugim postoju , ale musze kilka razy tj z 5 wlaczyc i wylaczyc zaplon - wtedy pompka w baku pompuje paliwo kilka razy i autko pali od kopa nawet nie zakreci dwa razy silnikiem .

Wychodzi na to ze cos puszcza paliwo , albo gdzies jest nieszczelnosc w ukladzie ze lapie powietrze i przez to cofa sie paliwo z filtra do baku

Założę dzis zaworek zwrotny na wężu doprowadzajacym paliwo do filtra i dam znac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworki zwrotne nic nie pomogą, jak paliwo cofa się na pompie tandem. Standardowe zaworki pierburga trzymają ciśnienie w jednym kierunku 1-1,5 bara, a drugim przepływ jest niemożliwy. A pompa trzyma ok 3,5 bara więc i tak ci 2 bary uciekną z nowym założonym zaworkiem. Słaba pompa też te 1,5 przytrzyma, więc zbędny wydatek. Jak potrzebujesz to mam taką pompę z nowymi uszczelkami w dobrej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak potrzebujesz to mam taką pompę z nowymi uszczelkami w dobrej cenie

 

Może niech sprawdzi najpierw na szczelność wszystkie połączenia zanim pójdzie w koszta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to nie jest takie proste sprawdzic szczelnosc , autko z tym silnikiem ma tyle wezykow do tego orzewanie paliwa, chlodzenie paliwa , to moze byc wszedzie ...

 

pytanie czy da sie sprawdzic czy to pompa tandem nie cofa paliwa nie podmieniajac na inna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam passata z silnikiem pd avf 131ps i tez mialem taki problem i niesztety koszta byly spore. u mnie objaw byl taki ze jak postal z 8godz to juz musialem krecic go z 10-20s, jak zapalil to potem chodzil minimum do tych 8 godz postoju - dodatkowo u mnie problem pojawil sie w zimie! potem sie ocieplilo ale problem pozostal, wymienialem vacu, pompe w baku czyscielm i oczywiscie oringi na pd tez wymienialem. W koncy sie wnerwilem i wstawilem go do bosch service a tam przetrzepali go dosyc pozadnie i niestety okazalo sie ze glowica a dokladniej wyrobione gniazda pompowtryskow i co dziwne nie byly wyrobione ze ropka szla do oleju tylko na samym dole gniazda i ropa jak zgasilem auto wyciekala sobie do cylindra. po naprawie glowicy problemow z odpalniem juz nie bylo. dodatkowo zregenerowalem jeden pompowtrysk co mial najgorsze parametry. Najlepsze jest to ze w zeszlym tygodniu zrobilem trase na wczasy do chowacji czyli 1kkm w jedna strone i jak wrocilem w sobote wieczorem wstawilem auto go garazu potem dopiero w poniedzialek pojechalem na zakupy auto chodzilo ok wstawilem do garazu a dzis **** nie zapali! Kupa dymu z rury proboje zapalic ale nie umie. Po przeczytaniu tego watku postanowilem go dluzej pocheblowac z gazem w podlodze i w koncu zapalil, zakopcil jak smok troszke poszarpal, zapiolem mu vaga a tu zadnych bledow a korekcje 0,0 -0,2 0,3 -0,3 bipy wszystkie w granicy -05 do maks 15 w grupie 18 same zera. auto ma moc przestalo szarpac i jak narazie zapala- co o tym sadzicie??

jak chcesz sprawdzic vacu to na wezu powrotnym z vacu zaloz sobie zawor i jak zgasisz auto to go zakrec, przed odpaleniem odkrec. Zazwyczaj problem z vacu wyglada tak ze jak auto dlugo postoi to przy probie zapalenie najpierw zagada a potem juz kreci sam rozrusznik az pompa naciagnie paliwko- jak zapali to chodzi dobrze. wymien tez przewody miedzy filtrem a vacu na przezroczyste bedziesz widzial czy masz powietrze w przewodach. oringi na pd tez mozesz wymienic koszt nie duzy a bedziesz mial spokuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert te porady były poruszone już w 2 poście... A u ciebie sprawdź czujnik temperatury płynu jak takie ma objawy przy odpalaniu bo tego nie sprawdziłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujniki temp paliwa i plynu sprawdzone i pokazuja prawidlowo. nawet jak mu wypiolem czyjnik plynu to zagrzal swiece i tez nie odpalil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tych autach to sie cuda dzieją i juz po malu zaczyna mnie to denerwowac .

 

U mnie sytuacja wyglada tak że w sumie zaworek na powrocie z waku wyjąłem bo to nic nie dalo - musialem pompowac paliwo ciagle kluczykiem .

Zacząłem jeździć kilka dni było coraz lepiej , pojechałem na 2 tyg na urlop auto stalo pod chmurką nikt nim nie jezdzil , a odpalilem autko po tym czasie od kopa zalapalo idealnie. Teraz jezdze juz kilka dni i nie musze pompowac paliwa zaplonem zapalam normalnie .

W koncu nie wiem co bylo przyczyna nie zapalania , kulenia a pozniej schodzenia paliwa .

Autko chodzi dobrze na razie nic nie ruszam :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

a sprawdzany lub wymieniany był zawór zwrotny ten na filtrze, często to jest powód ale dotyczy tylko tych nowszych filtrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki zawor masz na mysli?? na moim nie ma zadnego zaworka?

auto wstawilem do mechanika i jemu zrobil dokladnie to co mi czyli nie zapala :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki zawor masz na mysli??
zawór zwrotny przy filtrze paliwa, jest w ten nowszym bez podgrzewacza wg etki właśnie zmiana była w 2001 czyli albo go masz albo nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam filtr podobny jak np olejowy wkrecany na srobe. przylaczonych mam do niego 6 wezy: zasilanie i powrot z baku, zasilanie i powrot z pompy vacu i dwa przewody obiegu wody do chlodzenia paliwa. calosc jest skrecona na swobe inbusowa (filtri dwie nadstawki z przylaczami) jedyny zaworek zwrotny na wezu zasilajacym pompe vacu i jest sprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam filtr podobny jak np olejowy wkrecany na srobe. przylaczonych mam do niego 6 wezy: zasilanie i powrot z baku, zasilanie i powrot z pompy vacu i dwa przewody obiegu wody do chlodzenia paliwa. calosc jest skrecona na swobe inbusowa (filtri dwie nadstawki z przylaczami) jedyny zaworek zwrotny na wezu zasilajacym pompe vacu i jest sprawny

masz taki filtr paliwa jak ja w ATJ , ogrzewany plynem chlodniczym , nie ma wnim zadnego zaworka .

Jakie bledy wyswietlaja sie na VAGU jak nie zapala , co ci mechanik mowil ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem juz rozwiazany. wyrwany byl pd na 3 cylindrze. Zerwalo gwint w glowicy i wybilo go do gory. podczas trasy zjadlo uszczenienie pd (oring na samym dole) i jak go zgasilem to sie zapowietrzal. nie umial zapalic bo gadal tylko na 4 cylinder a reszta byla bez paliwa bo to uciekalo 3 pd do cylindra. bledow na wagu nie bylo. auto jezdzi od jakis 2 tygodni i niema problemow - oby tak zostalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekroczona granica regulacjii... możesz zacząć od prawdzenia wtyczek na pompkach i wymiany samych oringów koszt ok 100zł za 4 kpl. boscha, ale jak to nie pomoże rozglądaj się za innymi popowtryskiwaczami bo z tych już nic dobrego nie będzie,

Szkoda że nie pisałeś wcześniej bo miałem taki kpl i za 500zł poszedł

 

jak byś odpalił wejdź w 023 i zobacz jakie są wartości po przygazowaniu do 4500 obr, rozsądne wartości to 30-40, dopuszczalne 60-70, a granica blędu jaki ci wywala to 127, każdy cylinder ma swoje wartości,

 

Witam, mam podobny problem co kolega, któremu odpisywałeś. Błędy wszystkie te same, silnikiem na początku trzęsło między 1700-2200, teraz trzęsie już w coraz większym zakresie obrotów. Znalazłem Twojego posta, pomierzyłem na vagu wszystko i okazało się, że na kanale 23 na wszystkich wtryskach osiąga wartość 127 i to już przy 2500obr. Pokasuję błędy i potrafi latać pół dnia, załapie znów błąd jednego cylindra, za chwilę pojawia się drugi i po niedługim czasie wszystkie 4. Zazwyczaj też na zimno jechał jakiś czas do nagrzania bez problemów, potem zaczynało się szarpanie. Niestety dziś szarpanie rozpoczęło się od startu i ledwo dało się jechać, po przejechaniu 30km zatrzymałem się na stacji. Zgasiłem, zatankowałem, odpaliłem i pojechał znów normalnie. Dziś mam zamiar wyjąć wtryski zmienić uszczelnienia, itp. Wtyczki poprawiałem miesiąc temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kol a te 127 masz na plusie czy na minusie?? jesli na minusie to brakuje mu paliwa czyli uszczelnienia na pd lub sama pompa vacum nie daje cisnienia. a jesli na plusie to pewnie pd. Jest jeszcze jedna sprawa bo np jesli masz ten problem od kad nabyles auto to moga byc inne pd wlozone niz te co na poczatku. Ja mialem tak u siebie, najpierw jak kupilem auto okazalo sie ze mam kazdy pompowtrysk inny (z innego silnika) wiec calkiem mialem szopki z autem potem kupilem o oznaczeniu BA (czyli od 130 konnego silnika) i po wymianie tez mialem spore bipy na plusie i duze spalanie chwilowe na postoju, okazalo sie ze moj sterownik silnika byl zaprogramowany do innych pd (tez 130 konnych) i wystarczylo zmienic w sofcie u tunera bipy i teraz jest w miare ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności