Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam założone nssc 506 hp są lekko skośne wiec idealne do naszych łukowatych kratek. uzywam ich od 2lat i świecą bardzo fajnie i przede wszystkim mocno, praktycznie mało co wystają i swiecą prosto. wkleiłem je w kratke na czarnym kleju  do szyb i jestem mega zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokrewny wątek:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tamten temat jest dedykowany dla lamp z Fabii RS. Ten jest tematem ogólnym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pamiętam jak drl z Fabii można było wyrwać za 300zł kpl nówek na alle.

Najlepsza opcja do B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za taką cenę to bym brał. Teraz zamiennik DEPO kosztuje około 300 za sztukę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje reflektory sa wyposażone w oryginalne żarówkowe (żółte) światła DRL, które całkowicie gasną kiedy włączy się ksenon.

Zamontowałam niezależne ledowe DRL w kratce pod halogenami, wszystko super, homologacja, przepisy itd, ale tu pojawia się mały problem:

Niestety moje reflektory nie maja świateł pozycyjnych (tzn kiedy włączy się ksenon to swieci tylko xenon, nie ma pozycyjnych) wiec nie mam gdzie podpiąć kabla od automatu który zgasi lub przyciemni nowe ledowe DRL.

Panowie, czy ktoś wie skąd wziąć stale +12V które będzie dostępne caly czas podczas dzialania xenonow?

 

Dodam że:

Żarówkowe drl (żółte) wyłączyłem całkowicie na FISie.

Te żarówkowe drl pełniło notabene funkcje świateł postojowych ale tylko wtedy gdy ustawiłem ręcznie pokrętło maksymalnie w prawo na ikonę ''światła postojowe'' lub kiedy gasiłem silnik i gasły xenony.

 

Moje pomysły to:

Ciągnę kabel od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, tablica oczywiście świeci gdy czujnik zmierzchu / pokrętło włączy xenony (te dwie lampki od rejestracji mam oryginalnie ledowe - czy tam będzie +12 czy może mniej bo led?)

Szukam prądu gdzieś przy xenonach (to pewnie zły pomysł)

Szukam prądu gdzieś przy xenonach ale na kablu / pinie który steruje silniczkami poziomowania xenonow.

Szukam prądu gdzieś w kabinie np oświetlenie zegarów (tu też nie jestem pewien bo czasem w tunelu włączy mi się podświetlenie zegarów a xenon nie działa)

 

...może jest jakiś inny banalny sposób?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie bi-ksenony, nie mam fabrycznego DRL. U siebie podłączyłem pod wiązkę zasilająca przetwornicę ksenonową (wiązka biegnąca do lampy). Gdy mam zapalone "krótkie" lub "długie" to lampki ledowe gasną. Tam jest jeszcze więcej napięć (np. od sterowania silniczkami), ale jak wtedy tam grzebałem to najłatwiej było się podłączyć do wiązki biegnącej do lamp która zasila przetwornice i palniki. Jest to najgrubszy kabel we wiązce. Nie jest to dokończa zgodnie z przepisami (chyba) ale ja wolę mieć właśnie tak.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki ru-dy, poszukam tego kabla w wolnej chwili. Pamiętasz jai kolor będzie miał +12 (nie chce rozgrzebać całej wiązki)

prezess7 - załączam zdjęcie (nie mam innego, nie do końca widać szczegóły reflektora), wersja uk, widać żółty drl, poniżej jest kierunek, po środku doświetlanie statyczne, a po lewej wiadomo bixenon

image.thumb.png.0e929d8cbbe12aacefbe17cba143c6b2.png

poniżej wersja OEM producent nieznany ale pewnie jest identyczna

image.png.34be054d0883058068ede46284c0510f.png

Edytowane przez burczynski82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szansy abym sobie przypomniał, ale tych grubszych kabli biegnących do lampy nie będzie zbyt wiele, ja zawsze nakłuwam lekko kabel igłą do szycia i sprawdzam miernikiem czy w kablu jest szukany prąd. Teoretycznie będą tam tylko dwa grubsze kable - masa i zasilanie ksenonów. Silniczki będą zasilane cienkimi kablami, bo nie pobierają jakiś wielkich ilości prądu. Ewentualnie ktoś kto ma ELSA może sprawdzić schemat elektryczny, ja niestety nie mam do B7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko znalazłem ten kabel. Biały grubszy w luźnej wiązce przewodów w środku reflektora - biegnie on od strony kostki w strone przetwornika. Przewód ten daje +12V po załączeniu xenonów.

Dość łatwy dostęp. Wszystko działa...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Prosze o pomoc ze schematem bo nie daje juz rady z kombinowaniem.

Zamontowane DRL Einparts 401 3 lata temu, wszystko bylo ok do momentu wymiany aku na nowy. Od mam takiego zonka - swiatla DRL swieca razem z bixenonami non stop... Chodzi o to ze wczesniej xenony gasly w trakcie dnia jak bylo jasno i zostawaly same drl, teraz tak jakby cos nie wylaczalo xenonow, tylko co?

Probowalem z kodowaniem VCDS na tryb skandynawski / amerykanski lub bez , ciagle to samo. VCDS / komp nie czyta zadnych bledow na czujniku zmierzchu, ktory wydaje mi sie odpowiada za wylaczanie xenonow. Pokretlo swiatel w trybie AUTO. Jesli przelacze na 0 to pala tylko DRL, xenony gasna.

Co moglo sie stac? Box od DRL padl? Jakies brakujace kodowanie w BORDNETZ? Tam tez mam zaznaczone ze DRL installed /active.... Uwalony czujnik zmierzchu?

Z goy dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sygnał do dokladanych DRL najczęściej idzie od postojówki-jeśli postojówka się włączy, to DRL gasną. Sprawdziłeś żarówki w postojowych? A może są led zamast zwykłych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem - zarowki postojowe sa zwykle i oba swieca ok. Dziwne jest to ze nie gasna jak powinny. Czy sugerujesz ze ten wlasnie brak drugiego plusa od postojowek moze to powodowac?

Tylko jak to sie ma do wylaczania xenonow bo nie kumam, wyglada na 2 oddzielne problemy? Czy jest jakis tryb gdzie pala sie same xenony bez postojowek w czasie jazdy?

Edytowane przez ellah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze-DRL powinny zgasnąć, kiedy włączają się światła mijania-czyli już masz coś źle podłączone.

Po drugie-skoro masz dokładane DRL (podłączone zgodnie z ulotką), a nie fabryczne, to po co w ogóle kodujesz vcds'em światła do jazdy dziennej? Po co tryb skandynawski czy amerykański? One powinny być wyłączone (tak samo opcja drl w bordnetz), jeśli masz dokładane osobno światła do jazdy dzienne. Dokładane DRL są zupełnie poza bordnetzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej - nie kodujesz tych DRL w Bordnetz. Wyłącz tryb amerykański, skandynawski i wszelkie inne opcje opowiadające za ciągłe świecenie świateł mijania. Jak masz ustawiony przełącznik świateł? Masz na nim włączoną pozycję "Auto"? Zobacz jak zachowują się ksenony w każdym z położeń przełącznika.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krawcol82 - radekrp90 - dzieki za pomoc.

Tak jak pisalem. Przelacznik jest na Auto. Dziwna sprawa, ale zrobilem jak pisales, wlaczylem i wylaczylem oba tryby, zakodowalem ponownie i teraz nie ma zadnego trybu a swiatla znowu gasna:) Pozostaje zagadka czemu wczesniej przy tym samym ustawieniu nie gasly.

Pozostaje drugi problem - gasniecie dokladanych DRL gdy zapala sie xenony. Sprzedawca mi powiedzial ze to wbrew przepisom by tak jezdzic (DRL plus dzienne mijania), co odpowiada za gasniecie zatem DRL gdy swieca dzienne? Prad z postojowki po bialym kablu (drugi plus)?

 

Edytowane przez ellah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej-prąd z postojówki wyłącza DRL. Sprawdź okablowanie z DRL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam DRL podłączone pod światło postojowe i aku przekaźnikiem, działa zgodnie ze sztuką poprzez Automat/czujnik światła. Obecnie mam licznik który posiada ikonę DRL, ale z tego co się dowiedziałem muszę zasilanie do świateł "dać" z bordnetzu, wtedy ona się wyświetli i zgaśnie tak jak potrzeba, obecnie nie jest ona aktywna... Proszę o radę czy dobrze to rozumiem, i czy obecnie muszę lub powinienem jedynie zdemontować dotychchacowy układ przekaźnik/aku/postojowe i jedyny przewód zasilania podłączyć pod bordnetza? Mam 30 high z końcówkę E wiec dla B6 max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tak łatwo - po pierwsze, pod co się podłączysz?

Jeśli masz 3C0..E to wchodzi w grę tylko podłączenie pod halogeny, wtedy musisz mieć rezystor lub zmienić te pomiarowe w bordnetz.
Jeśli masz 3C8.. to dodatkowo można podłączyć pod światła długie jak w Passacie CC. Ale pozostaje problem rezystora.

W liczniku trzeba lutować diodę, rezystor zabezpieczający oraz przeprogramować EEPROM.

Tylko tyle lub aż tyle. Oczywiście licznik musi być biały, bo w czerwonym chyba tego nie było, a jedynie opcja zmiany koloru napisu AUTO w przełączniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licznik 3AA 920 870D biały, posiada diodę DRL
Bordnetz 3C8937049E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności