marcin9962 Zgłoś #1 Napisano 2 Maja 2011 (edytowane) wiem wiem jest na forum już taki post ale na niego mi nikt nie odpisał a potrzebuję rady jak podłączyć zestaw do jazdy dziennej bo utknąłem... wczoraj zakupiłem zestaw do jazdy dziennej zamontowałem go już do kratek pasuje idealnie wszystko ale mam problem bo nie wiem jak zrobić żeby działały poprawnie... otóż to w zestawie mam 3 kabelki Czarny, Biały z budowanym bezpiecznikiem i Żółty i nie wiem co i jak to podłączyć żeby przy załączeniu silnika się zapalały przy zapaleniu się świateł żeby gasł i po zgaszeniu silnika żeby się wyłączały ale kompletnie się na tym nie znam... proszę o pomoc Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez marcin9962 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2011 Nie dostałeś żadnej instrukcji do tego? Coś powinni dać z rysunkiem przynajmniej. Bo wg mnie, ale nie sugeruj się tym, bo głośno myślę czarny to masa, ten z bezpiecznikiem to pod plus po uruchomieniu/zapaaleniu auta, a ten żółty to pod plus świateł postojowych lub mijania żeby drl zgasł jak włączysz światła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #3 Napisano 2 Maja 2011 Mi się też tak wydaje jak napisał maryo. Ja u siebie podłączyłem w ten sposób, że plus po zapłonie "przekręceniu kluczyka" wyciągnąłem od zapalniczki, bo tam nie będzie błędów w VAG'u i ten, co połącza się aby gasły po zapaleniu postojowych to podpiąłem do kabla szaro-czarnego przy lewej lampie (tej po stronie kierowcy). Szaro-czarny to właśnie światła postojowe. No i oczywiście ostatni to masa. Wykorzystałem "zbiorczy" pkt. podłączenia masy w okolicach włąśnie lewej lampy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #4 Napisano 2 Maja 2011 o masakra panowie jakaś... a jak bym kupił przełącznik taki jak ten np to coś pomoże ? też tak będę musiał kombinować jak pisaliście mi wyżej ? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160570146666&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #5 Napisano 2 Maja 2011 Nic ci to nie da, bo zdublujesz to co już masz, a to co jest na ebay'u to poprostu przełącznik automatyczny jakbyś go nie miał, ale z tego co piszesz to już go masz. U mnie lampy wyglądają tak: sorry za jakość zdjęć ale robione telefonem komórkowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don Sulco Zgłoś #6 Napisano 2 Maja 2011 Czołem! Po co takie kombinacje. Ja swój zestaw DRL podłączyłem w ten sposób że dwa kable poszły bezpośrednio do aku a trzeci podpiąłem pod postojówkę i wszystko działa jak należy:mlask (kolorów niestety nie pamiętam który gdzie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #7 Napisano 2 Maja 2011 Czołem!Po co takie kombinacje. Ja swój zestaw DRL podłączyłem w ten sposób że dwa kable poszły bezpośrednio do aku a trzeci podpiąłem pod postojówkę i wszystko działa jak należy (kolorów niestety nie pamiętam który gdzie). tzn jak działa, zapalasz auto to się zapalają przełączasz na postojowe to DRL gaśnie a postojowe świecą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #8 Napisano 2 Maja 2011 Ogónie schemat do świateł dziennych z przełącznikiem jest bardzo prosty: wykorzystujemy najczęściej 3 kable, które są w zestawie do dziennych. Jeden realizuje zasilanie i to musi być po zapłonie +, drugi masa dla zamknięcia obwodu. Trzeci to natomiast sygnał sterujący, żeby dzienne "wiedziały" kiedy mają się wyłączyć. Zgodnie z przepisami światła dzienne mają się wyłączyć po zapaleniu świateł postojowych. Jeśli na tym trzecim kablu pojawi się +12V to automatyczny przełącznik wyłącza dzienne, a zaświecają się nam normalnie postojowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don Sulco Zgłoś #9 Napisano 2 Maja 2011 Witam ponownie Mam dokładnie zestaw Philipsa 4 LED i nigdzie pod stacyjkę nie musiałem się podpinać (na początku tak chciałem zrobić). Od przełącznika odchodzą razem 2 kabelki, jeden z bezpiecznikiem, te podłączyłem do aku a ten trzeci do kabelka od postojówki. Po włączeniu zapłonu DRL zapalają się automatycznie, po przełączeniu na mijania lub postojowe gasną. Powodzenia:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #10 Napisano 2 Maja 2011 Jutro poszukam i jak znajde to wrzucę schemat z instrukcją po polsku co i jak... U mnie to działa idealnie. Włączam silnik, jak nie włącze świateł to świecą LEDY. Jak przełacze światła to zaraz gasną. Jak wyciągne kluczyk, to tak z 5 sekund poświecą same ledy, nawet jak miałem włączone światła pozycyjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #11 Napisano 2 Maja 2011 To dziwne, bo jeśli podepniesz na "sztywno" do aku to masz cały czas +12V i masę. Obwód zamknięty - światła powinny świecić cały czas zaraz jak tylko podepniesz kable pod akumulator. Ten trzeci podaje ci dodatkowe +12V od postojówek. Jak się pojawi powinny zgasnąć. Więc skąd ten zestaw "ma wiedzieć" jak włączasz zapłon? Przypominam na aku jest cały czas +12 i masa bez względu czy zapłon jest włączony czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #12 Napisano 3 Maja 2011 kolego wstaw foto jak te lampki siedzą w tych kratkach :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #13 Napisano 3 Maja 2011 Wejdź do mnie... ostatnia lub przedostatnia strona... no i w podpisie też coś widać (patrz niżej) Edit: dodałem, żebyś nie szukał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #14 Napisano 3 Maja 2011 kolego wstaw foto jak te lampki siedzą w tych kratkach też porobię ale najpierw wszystko musi śmigać tak jak powinno . ---------- Post added at 10:49 ---------- Previous post was at 10:43 ---------- Witam ponownie. Dzisiaj byłem w aucie i doczytałem że te DRL co ja mam one są 24h dzień i noc, ale jak się przełącza na pozycyjne to mają przygasnąć o 50 % i owszem tak się dzieje ale zacznę od początku no więc, robiłem jak mówiliście pod zapalniczkę ale podpiąłem na krótko i owszem jak dam prąd włączą się ale jak dam na pozycyjne to przygasną ale jak włączę silnik to ni hu hu nie przygasają świecą pełną mocą jak świeciły.... Później wziąłem jak w instrukcji biały z bezpiecznikiem do baterii ( + ), żółty do ( + ) od postojowych a czarny ( - ) od masy daje mu prąd ledy się zapalają włączam pozycyjne przygasają o 50 % tak jak powinny ale jak włączę silnik to jak mówiłem wcześniej ni hu hu nie przygasają i świecą pełną mocą... za duże napięcie czy ki czort ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #15 Napisano 3 Maja 2011 Ale jak to jest? Podłaczasz zgodnie z instrukcją czyli do aku i świateł pozycyjnych i one zaświecają się kiedy? Jak zapalisz samochód czy jak właczysz zapłon? Bo normalnie tego nie ograniam, przecież z baterii jest cały czas +12V czyli powinny świecić cały czas jak samochód stoi bez kluczyków nawet. Chyba, że w tych światłach jest jakich układ, który analizuje napięcie i na przykład dostaje permanentnie +12V i wtedy nie świeci, w momencie odpalenia silnika na baterii pojawia się nieco większe napięcie około 14V (do ładowania aku), wtedy układ "zezwala" na właczenie świateł LED? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #16 Napisano 3 Maja 2011 Dzisiaj byłem w aucie i doczytałem że te DRL co ja mam one są 24h dzień i noc, ale jak się przełącza na pozycyjne to mają przygasnąć o 50 % i owszem tak się dzieje ale zacznę od początku no więc, robiłem jak mówiliście pod zapalniczkę ale podpiąłem na krótko i owszem jak dam prąd włączą się ale jak dam na pozycyjne to przygasną skoro światełka są cało-dobowe tak powinno być że w dzień świecą 100% , a w nocy aby nie oślepiać świecą tylko na 50% :dobrze. Domniemam że jak silnik nie pracuje jest wszystko ok i świecą jak powinny , a jak silnik pracuje to dzienne świecą , i nie zależnie czy na postojach czy mijania nie przygaszają się na 50% ? . Jeśli nie pomyliłeś się w podłączeniu do przewodu + z postoju , lampki w/g mnie do reklamacji . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #17 Napisano 3 Maja 2011 skoro światełka są cało-dobowe tak powinno być że w dzień świecą 100% , a w nocy aby nie oślepiać świecą tylko na 50% . dokładnie tak Domniemam że jak silnik nie pracuje jest wszystko ok i świecą jak powinny , a jak silnik pracuje to dzienne świecą , i nie zależnie czy na postojach czy mijania nie przygaszają się na 50% ? . Jeśli nie pomyliłeś się w podłączeniu do przewodu + z postoju , lampki w/g mnie do reklamacji . podłączyłem tak jak w instrukcji ale jak mówiłem jak dam prąd to ledy świecą 100 %, ale jak przełączę na pozycyjne to 50 %, ale jak zapalę to już się tak nie dzieje czy przełączę na pozycyjne czy mijania nie ciemnieją... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #18 Napisano 3 Maja 2011 ale jak zapalę to już się tak nie dzieje czy przełączę na pozycyjne czy mijania nie ciemnieją... więc coś nie hallo , proponuję kontakt z sprzedającym może on coś uradzi , jak nic nie uradzi to lampki w/g mnie do reklamacji . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #19 Napisano 3 Maja 2011 (edytowane) też tak mam jak Marcin w swoim zestawie są dwa zakresy 100 % i 50% dopiero po podpięciu na mijania jest oki jak włączę światła gasną ,na postoju świecą ,jak miałem pod postojowe to przygasały dziwne to,a może tak ma być całodobowe cholera wie Ledy mają homologację RL E11 Albo coś źle podłączyliśmy :PPrzy okazji trzeba było odkodować halogeny bo zastąpiły je drl tak to wygląda u mnie Edytowane 3 Maja 2011 przez Moro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #20 Napisano 3 Maja 2011 panowie eureko !! działa jak powinno a kolega Moro mnie naprowadził na to ! Dzięki ! a doszedłem do takiego wniosku że pod pozycyjnymi nie działa dlatego że jak auto jest zgaszone pobór mocy jest mały a jak się zapali motor to alternator ładuję cały czas prąd i w postojówkach jest go za dużo żeby przygasły ledy ale w światłach mijania jest większy więc steruje prądem inaczej . Dzięki za pomoc wszystkim . Dzięki Moro jeszcze raz !. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach