Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

Doradzam: wg mnie najlepsze rozwiązanie to światła do jazdy dziennej (z homologacją) od skody fabia RS (montujesz w miejsce halogenów)

 

Ja tylko mogę :brawo że ktoś podał w końcu rozsądne rozwiązanie zamiast światełek od choinki, jakich pełno na naszych gminnych drogach

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Instalacja jakaś musi być i nie wyciągasz wtyczki z oryginalnego halogenu i nie wkładasz do zakupionego DRLa i działa.

 

W instalacji elektrycznej zamieniasz tylko wtyczki z dwu na trzy pinową

Edytowane przez Przem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko, że to nie jest Plug & Play

 

Instalacja jakaś musi być

Czy mamy rozumieć,że znasz jakieś, które tylko wkładasz i już działają?Jeśli tak, to podziel się z nami tą wiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za podpowiedzi . Ale z tego co wiem to halogeny do skody rs kosztują z 500 zł a NCSS 504 lub 506 do 200 zł, i podobne też świecą w miare dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też chciałem założyć światła do jazdy dziennej .

Mam ksenony i halogeny w kratkach . Doradzcie coś.

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi . Ale z tego co wiem to halogeny do skody rs kosztują z 500 zł a NCSS 504 lub 506 do 200 zł, i podobne też świecą w miare dobrze.

Doradziłem ci DRL w miejsce halogenów, bo wg mnie jeśli dołożysz jeszcze podłużne światła w kratki, gdzie masz na górze kierunkowskazy a niżej halogeny będzie to wyglądać dziwnie. To tylko moje zdanie, każdy robi jak uważa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mamy rozumieć,że znasz jakieś, które tylko wkładasz i już działają?Jeśli tak, to podziel się z nami tą wiedzą.
po tym jak przedstawiliście to koledze to na to wygląda. Gdzieś w tym wątku było jeszcze chyba o wlutowywaniu coś w instalacje ale mogę się mylić.

Chodzi mnie o to, że i tak trzeba coś grzebać w elektryce, a nie kupujesz, odkręcasz, wkręcasz i heja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zamierzam zaprogramować swoje halogeny do roli DRL wymieniłem już żarówki na HB4 3014 TURBO LED 9006 Canbus i okazało się po montażu żarówek że świeci się błąd spalonej żarówki lewa przeciwmgielna . Na aukcji znalazłem odnośnik do mojego problemu ''W 90% samochodów wyposażonych w szynę can, żarówka zachowuje się jak standardowa żarówka halogenowa, jednakże w szczególności w nowych samochodach gdzie szyna can jest bardziej rozbudowana, istnieje możliwość występowania błędu na desce rozdzielczej '' Więc zamówiłem CAN BUS REZYSTOR FILTR LED KOMPUTER HB4 9006 x2 czyli po 1 na strone i teraz problem minął w 50% bo co któreś odpalenia auto to błąd znów wywala na desce . Czy macie jakiś pomysł aby temu zaradzić ? Wiem wpadła mi myśl żeby zamienić żarówki bo być może żarówka sama w sobie ma jakiś błąd usterkę fabryczną .

Edytowane przez wojtas1990pz
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam zamierzam zaprogramować swoje halogeny do roli DRL wymieniłem już żarówki na HB4 3014 TURBO LED 9006 Canbus i okazało się po montażu żarówek że świeci się błąd spalonej żarówki lewa przeciwmgielna . Na aukcji znalazłem odnośnik do mojego problemu ''W 90% samochodów wyposażonych w szynę can, żarówka zachowuje się jak standardowa żarówka halogenowa, jednakże w szczególności w nowych samochodach gdzie szyna can jest bardziej rozbudowana, istnieje możliwość występowania błędu na desce rozdzielczej '' Więc zamówiłem CAN BUS REZYSTOR FILTR LED KOMPUTER HB4 9006 x2 czyli po 1 na strone i teraz problem minął w 50% bo co któreś odpalenia auto to błąd znów wywala na desce . Czy macie jakiś pomysł aby temu zaradzić ? Wiem wpadła mi myśl żeby zamienić żarówki bo być może żarówka sama w sobie ma jakiś błąd usterkę fabryczną .

 

Te żarówki już tak mają... dopasuj opornik. Przejdź się do zwykłego sklepu z częściami elektronicznymi i powiedz czego potrzebujesz (ja tak zrobiłem ze światłem przeciwmgielnym tylnym - poszedłem w ringi na diodach ale to było 21Wat a rezystor się nieźle nagrzewa) Istotnym jest parametr - ile Wat ma oryginalna żarówka! Dopasujesz opornik - błędu nie będzie. Niestety rezystor mocno się grzeje - najlepiej przykleić go odpowiednim (termo przewodzącym klejem) do podłużnicy.

Jest druga opcja, niestety tylko gdzieś o tym czytałem. Podobno można wyłączyć zimny test żarówek - czyli cofnąć auto do ery ..

Jeszcze jedno - żarówki nie mają wpływu na błąd, jak się zużyje (spali) żarówka LED a rezystor będzie OK to błędu nie będzie. Tak naprawdę system będzie testował rezystor i czy żarówka będzie czy nie, nie będzie to miało znaczenia. 55 WAT i tak musi być zużyte, na żarówkę czy rezystor - dla komputera nieistotne!! Po co więc zakładać LED... może dla barwy światła bo dla oszczędności - to fikcja.

Pozdrawiam.

Edytowane przez konrad.p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos takiego znalazłem z YouTube Równolegle połączone 2 rezystory (6ohm/50W + 10ohm/50W) co daje w sumie ok. 3,75ohm/100W na jedną stronę. Ze względu na ciepło emitowane przez rezystory należy je odizolować od innych elementów w okolicy montażu. Ja użyłem tekstolitu o grubości 3mm. Jest właśnie cały filmik z instrukcja montażu i programowaniu halogenów na DRL .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie potrzebuje instruktazu jak wymienic oswietlenie pod lusterkami w passacie B7 na ledy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ze względu na ciepło emitowane przez rezystory należy je odizolować od innych elementów w okolicy montażu.

Dodam moje subiektywne zdanie:

Będą się bardzo grzały - tym bardziej że na dziennych jeździmy dość długo.

Powtórzę się:

Niestety rezystor mocno się grzeje - najlepiej przykleić go odpowiednim (termo przewodzącym klejem) do podłużnicy, dodatkowo bym je przykręcił. Ciepło będzie się rozpraszać po konstrukcji samochodu.

Jak zostawisz rezystory "w powietrzu" prędzej czy później złapią brud, a jak dotkną instalacji czy plastiku ... lepiej nie krakać.

Zrobisz jak będziesz uważał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te żarówki już tak mają... dopasuj opornik. Przejdź się do zwykłego sklepu z częściami elektronicznymi i powiedz czego potrzebujesz (ja tak zrobiłem ze światłem przeciwmgielnym tylnym - poszedłem w ringi na diodach ale to było 21Wat a rezystor się nieźle nagrzewa) Istotnym jest parametr - ile Wat ma oryginalna żarówka! Dopasujesz opornik - błędu nie będzie. Niestety rezystor mocno się grzeje - najlepiej przykleić go odpowiednim (termo przewodzącym klejem) do podłużnicy.

Jest druga opcja, niestety tylko gdzieś o tym czytałem. Podobno można wyłączyć zimny test żarówek - czyli cofnąć auto do ery ..

Jeszcze jedno - żarówki nie mają wpływu na błąd, jak się zużyje (spali) żarówka LED a rezystor będzie OK to błędu nie będzie. Tak naprawdę system będzie testował rezystor i czy żarówka będzie czy nie, nie będzie to miało znaczenia. 55 WAT i tak musi być zużyte, na żarówkę czy rezystor - dla komputera nieistotne!! Po co więc zakładać LED... może dla barwy światła bo dla oszczędności - to fikcja.

Pozdrawiam.

 

Dokładnie, też tak myślę z tym spalaniem. Komputer musi mieć moduł Led, aby to normalnie działało. Zastanawiam się nad drl led, ale nie mogę zdecydować się na odpowiednie rozwiązanie.

Po 1. mój moduł nie obsługuje kodowania drl w halogenach, z kolei wymiana na drl w halogenach odpada, a te paski led obok.. no właśnie.

Mam paska z xenonami, na liczniku 80k, jedyny powód instalacji led to zabezpieczenie się przed wypaleniem xenonów. Proszę podzielcie się doświadczeniem, naprawdę realnie warto instalować led, aby ochronić xenony?. Kwota dobrego paska led to pewnie 150-200zł, led+halogen to z 300-400zł. To dość duże kwoty, a i tak nie uchronią przed wypaleniem się xenonów najwyżej spowolnią proces.

Czy są tu ludzie, którzy faktycznie żałują wydania tych 200-300zł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie, też tak myślę z tym spalaniem. Komputer musi mieć moduł Led, aby to normalnie działało. Zastanawiam się nad drl led, ale nie mogę zdecydować się na odpowiednie rozwiązanie.

Po 1. mój moduł nie obsługuje kodowania drl w halogenach, z kolei wymiana na drl w halogenach odpada, a te paski led obok.. no właśnie.

Mam paska z xenonami, na liczniku 80k, jedyny powód instalacji led to zabezpieczenie się przed wypaleniem xenonów. Proszę podzielcie się doświadczeniem, naprawdę realnie warto instalować led, aby ochronić xenony?. Kwota dobrego paska led to pewnie 150-200zł, led+halogen to z 300-400zł. To dość duże kwoty, a i tak nie uchronią przed wypaleniem się xenonów najwyżej spowolnią proces.

Czy są tu ludzie, którzy faktycznie żałują wydania tych 200-300zł?

 

Temat można ogarnąć inaczej...

1. Montujesz w miejscu halogenów lampy DRL (lub tylko żarówki)

2. Zmieniasz źródło zasilania (albo nowe kostki albo odcinasz oryginalne)

3. Dokładasz przekaźnik za pare złotych lub moduł dołożony do lampek DRL (nie ma znaczenia co)

4. Wczepiasz się w instalację i ... już.

Po włączeniu zapłonu zapalą się DRL`y, ale po włączeniu pozycyjnych - DRL powinny się wyłączyć.

 

Podstawa to nic nie grzebać w komputerze - instalacja jest ANALOGOWA. (dość prosta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Ale montując same żarówki, potrzebny jest opornik bo jeśli dobrze rozumie będzie błąd spalonej żarówki. Ponadto, na kloszu jest wbita homologacja na przeciw mgielne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale montując same żarówki, potrzebny jest opornik bo jeśli dobrze rozumie będzie błąd spalonej żarówki.

patrz pkt. 2, 3, 4.

 

1. Montujesz w miejscu halogenów lampy DRL (lub tylko żarówki)

2. Zmieniasz źródło zasilania (albo nowe kostki albo odcinasz oryginalne)

3. Dokładasz przekaźnik za pare złotych lub moduł dołożony do lampek DRL (nie ma znaczenia co)

4. Wczepiasz się w instalację i ... już.

Reasumując pozbawiasz się halogenów, odcinasz się od istniejącej instalacji i tworzysz nową ( swoją)

Co do

na kloszu jest wbita homologacja na przeciw mgielne

 

... masz rację. Dlatego żeby było legalnie należy wymienić całe lampy - Skoda takie oferuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupilem drl nssc 523hp, jakos poradzilem sobie z zamontowaniem wszystkiego zostal mi tylko jeszcze jeden kabelek (czerwony), ktory ma isc wg instrukcji po zaplonie i tu moje pytanie:

czy da sie wpiac jakos z komory silnika pod jakis bezpiecznik czy cos, czy tez musze ciagnac kabel ze stacyjki lub z zapalniczki?

Prosilbym o jakies schematy badz zdjecia jesli to mozliwe.

 

Z gory dziekuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, kupilem drl nssc 523hp, jakos poradzilem sobie z zamontowaniem wszystkiego zostal mi tylko jeszcze jeden kabelek (czerwony), ktory ma isc wg instrukcji po zaplonie i tu moje pytanie:

czy da sie wpiac jakos z komory silnika pod jakis bezpiecznik czy cos, czy tez musze ciagnac kabel ze stacyjki lub z zapalniczki?

Prosilbym o jakies schematy badz zdjecia jesli to mozliwe.

 

Z gory dziekuje :)

 

Możesz się wpiąć pod maską. W skrzynce bezpieczników obok akumulatora są wolne gniazda, wystarczy poszukać w którym jest zasilanie "po stacyjce"

Można to zrobić na dwa sposoby:

 

 

1. użyć bezpiecznika z przewodem (gdzieś na allegro to widziałem) ale przewód trzeba będzie poprowadzić z pod wieka.

złącze bajpas.jpg

 

 

2. wpiąć się w skrzynkę od spodu (tak jak oryginalne przewody) - ja tak zrobiłem. Podpowiedź jak się dostać do przewodów pod skrzynką znajdziesz na forum "montaż AUTO HOLD" z tym że należy użyć innego gniazda, mniejszego pinu i najmniejszego bezpiecznika jaki istnieje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej dzieki za szybka odpowiedz niestety pojawia sie problem w podpieciu, ktorykolwiek z bezpiecznikow czy tez ktorekolwiek miejsce wolne bo probowalem wszedzie i w kazdym jest napiecie caly czas a nie po zaplonie i ledy swieca nawet po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka.

 

Tutaj moja skrzynka:

 

IMG_20160502_103629.jpg

image url

 

Nie probowalem jedynie tych duzych kostek czarnych i szarej

Moze cos robie zle jakby ktos mogl napisac/podpowiedziec gdzie dokladnie probowac sie wpiac bylbym bardzo wdzieczny

Niestety na odwrocie pokrywki niema zadnego opisu bezpiecznikow ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej dzieki za szybka odpowiedz niestety pojawia sie problem w podpieciu, ktorykolwiek z bezpiecznikow czy tez ktorekolwiek miejsce wolne bo probowalem wszedzie i w kazdym jest napiecie caly czas a nie po zaplonie i ledy swieca nawet po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka.

 

Tutaj moja skrzynka:

 

IMG_20160502_103629.jpg

image url

 

Nie probowalem jedynie tych duzych kostek czarnych i szarej

Moze cos robie zle jakby ktos mogl napisac/podpowiedziec gdzie dokladnie probowac sie wpiac bylbym bardzo wdzieczny

Niestety na odwrocie pokrywki niema zadnego opisu bezpiecznikow ;/

 

Często będzie tak że napięcie jest po wyłączeniu zapłonu ale tylko przez jakiś czas. To może być kilka sekund do max 2 minut (chyba nawet przesadziłem) ;))

Wyłącz zapłon - poczekaj 2 minuty i poszukaj gniazda bez zasilania.

Potem włącz zapłon i sprawdź czy napięcie się pojawiło.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie probowalem jedynie tych duzych kostek czarnych i szarej

I nie próbuj. To przekaźniki, nie znajdziesz tego co szukasz.

W ostateczności jak byś koło Aku nic nie znalazł (choć uważam że znajdziesz) to prawie na pewno znajdziesz w bezpiecznikach z boku deski rozdzielczej. W sumie podobna robota, wystarczy tylko wyjąć akumulator z osłonami, a za nimi znajdziesz wiązkę przechodzącą przez gródź. Jest tam gumowa osłona z "cyckami" ;) wystarczy jednego urwać i wsunąć drut (0,5m najlepiej). Jak zdejmiesz osłonę pod deską (3 x torx) zobaczysz drut wystający z grodzi :) Potem tylko podpiąć się we właściwe miejsce - ale odradzam zapalniczkę - lepiej w nowe czyste miejsce - światła mają być a nie gasnąć jak się zrobi zwarcie w zapalniczce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety na odwrocie pokrywki niema zadnego opisu bezpiecznikow ;/

Opis znajdziesz w dziale Warsztat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za wszelkie rady, powalcze z tym w nastepny tydzien i dam znac co udalo mi sie zwojowac, niechce spedzic znow kolejnego dnia wolnego przy samochodzie :) Sproboje jeszcze z ta skrzynka z przodu, chociaz wolalbym zeby swiatla gasly po wyjeciu kluczyka niz swiecily jeszcze kolejne +/- 2min ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności