Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

Mozna tak zrobic aby gasly calkowicie. Przeszukaj ten temat a znajdziesz jaki przekaznik i jak podlaczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może takie same jak Kolega WW (strona 41) ?

Jeśli nie takie same, to czy ktoś może się orientuje czy światełka jak u Kolegi WW tez można tak podłączyć aby gasły całkowicie a nie przygasały ?

 

Mozna tak zrobic aby gasly calkowicie.

 

Nie można!

Te światła mają wbudowaną elektronikę, wykrywającą zmianę napięcia: przed i po włączeniu silnika. Przy montażu muszą być zaprogramowane. Podłącza się je do sieci przy wyłączonym silniku, po ok. 30 sekundach elektronika zapamiętuje napięcie postojowe i sygnalizuje to kombinacja błysków. Następnie uruchamiasz silnik i znowu, po ok. 30 sekundach ponownie lampki mrugają, ale innym rytmem niż poprzednio, sygnalizując zapamiętanie napięcia roboczego. Od tej chwili same "wiedzą", czy silnik pracuje i należy się zapalić czy nie pracuje i można leniuchować. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

nie mogę znaleźć informacji, czy montował ktoś w b5 światełka dzienne w miejsce halogenów, może jakieś podpowiedzi - nie koniecznie podobają mi się te w listwie, no ale to rzecz gustu, generalnie dzienne w zamian za halogeny. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

 

Hej,

 

Nie w b5, tylko b6. Ja wymienialem. Kupilem pobite halogeny, wywalilem szklo i na trytytki zamontowalem swiatla Wesem na zarowki 21w do pozostalego stelaza. Ma homologacje wybita, wlacza sie odpowiednio (przekaznik) i jest git. Dziala od 2 lat bezblednie. W serwisie mi wylaczyli oryginalne halogeny.

 

W avatarze mam stare listwy led. Nigdy wiecej!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio kupiłem sobie do swojego Passata B6 światła ledowe (z automatem) do jazdy dziennej i wszystko fajnie chodzi ale wolałbym je podłączyć do przełącznika świateł automatycznych. Czyli same by mi się przełączały z ledowych na bixenony w momęcie gdy robi się ciemno ale nie wiem jak odnaleźć przewód pod który bym musiał się podłączyć. Czy można prosić o jakieś wskazówki gdzie go znaleźć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie takie proste. Przełącznik świateł tylko wysyła sygnał do sterownika. Jeśli spróbujesz go do czegoś podłączyć, zgłupieje sterownik i zacznie wywalać błędy. Jakiekolwiek podłączenia trzeba dokonywać od strony wyjścia sterownika, lub bezpośrednio przy wiązce do świateł. Zwykle jest tak, że automat w światłach dziennych ma wyprowadzony przewód sygnałowy. Podanie na niego napięcia +12V powoduje wyłącznie świateł dziennych. Te +12V trzeba wziąć z wejścia na światła - to najprostsza metoda. Teraz zależy, jaki masz automat w światłach dziennych. Jeśli prosty, tzn. świecą po podłączeniu do napięcia +12V, to musisz je podłączyć tam, gdzie napięcie pojawi się po włączeniu silnika. Jeśłi automat świateł wykrywa zmianę napicia, to podłączasz bezpośrednio na szynę zasilającą. Światła dzienne zapalają się po włączeniu silnika a po zapaleniu mijania, gasną lub przygasają. Przełącznik świateł ustawiasz na automat i ... zapominasz o światłach.

Jak automat nie zapala świateł, to masz dzienne a jak zapali, to dzienne gasną a święcą się mijania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

światła mam te http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-8-led-automat-b-jasne-i2582935612.html a podłączone są do 12V z zapalniczki, minus do masy a biały do świateł pozycyjnych i gdy wsadzę kluczyk do stacyjki zapalają się ledy (przełącznik w pasku jest na 0) i kiedy włączę światła pozycyjne to gasną ledy. A chciałbym żeby włącznik od świateł w Passacie był ustawiony na automat http://i408.photobucket.com/albums/pp165/marekbanak/709890594.jpg żeby samo automatycznie się przełączało między ledami a normalnymi światłami wtedy kiedy czujnik wykryje że robi się ciemno tylko nie wiem jak odnaleźć kabel który steruje światłami automatycznymi w passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,czy przeczytałeś wiadomość od kolegi WW,który napisał,,Przełącznik świateł ustawiasz na automat i ... zapominasz o światłach.Nic więcej nie kombinuj i nie szukaj wszystko masz w dobrze podłączone.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da trzeba tylko umieć poczytajcie wszyscy mój post 878 tam to opisałem, 0 to jest 0 automat to w dzień są ledy a w nocy mijania i to tyle. A mam tak od pół roku i działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko się da trzeba tylko umieć poczytajcie wszyscy mój post 878 tam to opisałem, 0 to jest 0 automat to w dzień są ledy a w nocy mijania i to tyle. A mam tak od pół roku i działa.

 

no właśnie tylko nie umiem znaleźć tego przewodu który jest odpowiedzialny za przełączenie automatyczne świateł (dzień - noc) pod który bym musiał się podłączyć. Wiesław możesz zrobić fotkę gdzie masz wpięty kabel od automatu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko pytanie, czy komp nie wyrzuca żadnych błędów jeśli podepnę się pod postojówki z dziennymi? tzn. żeby dzienne gasły jak zapalam postojowe.

Edytowane przez mruku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Szanownych kolegów ma zamocowane LED w miejscu mocowania halogenów. Gdzie można taki zestaw kupić i ile kosztuje. Jęsli tak pproszę o instrukcję ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z Szanownych kolegów ma zamocowane LED w miejscu mocowania halogenów. Gdzie można taki zestaw kupić i ile kosztuje. Jęsli tak pproszę o instrukcję ..

 

właśnie zrobiona w dziale warsztat ;)

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/125545-Instrukcja-Okragle-DRL-Swiatla-do-jazdy-dziennej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam bez żadnych modułów ;) jeśli posiadasz ori halogeny i doświetlenie zakrętów,

to po wymianie przeciwmgielnych na RL,doświetlenie zakrętów działa normalnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziękuje wszystkim za pomoc. problem polegał jednak na czymś innym, podłączyłem się dobrze. problem tkwił w tym, że musiałem podłączyć do układu dodatkowy przekaźnik, dzięki któremu światła przestały przygasać a kompletnie się wyłączają przy przekręceniu na pozycyjne. wszystko jest opisane przez użytkowników stary222 i bartekpion w wątku: Dzienne osobna instalacja.

 

jako, że w tamtym wątku jest instrukcja podłączenia do przekaźnika innego typu, prezentuje sposób podłączenia do przekaźnika 12 VDC, który kupimy w każdym sklepie elektronicznym za około 5 zł.

jest to przekaźnik HF3FF lub jego odpowiednik. bądź każdy inny z 5-cioma nóżkami. swój przekaźnik znalazłem i wymontowałem z układu, który walał się po domu. przekaźnik umiejscowiłem w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika. Pozdrawiam

 

[ATTACH=CONFIG]88950[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]88951[/ATTACH]

 

 

czy to będzie u mnie ta sama przyczyna ?

 

A dokładnie mam problem z ledami do jazdy dziennej

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-8-led-automat-b-jasne-i2582935612.html

Jak włączę zapłon to światła działają tak jak powinny (na wyłączonych światłach palą się LEDY a po włączeniu świateł gasną) ale problem zaczyna się gdy odpalę samochód to już LEDY zamiast całkowicie się wyłączyć to przygasają (ledy są z funkcją automatyczną) Czy nawet jak światła mają wmontowany automat to też trzeba wstawiać ten przekaźnik ?

tylko dlaczego wszystko działa jak jest włączony zapłon a gdy się odpali już samochód to jest problem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że układ działa na 12V po odpaleniu masz 14,4V od ładowania więc moim zdaniem układ w światłach LED jest słabo zabezpieczony i dlatego przygasa. Zamontuj przekaźnik i będzie działać prawidłowo a biały przewód całkowicie bym odłączył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko dlaczego wszystko działa jak jest włączony zapłon a gdy się odpali już samochód to jest problem ???
bo światła w B6 są sterowane impulsowo a nie pełnym napięciem i dlatego nie gasną na odpalonym aucie, jak dla mnie to niestety nie do końca nadają się akurat te LED'y do B6 , tak jak napisał misiek510 prawdopodobnie ratuje Cie założenie przekaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a po włączeniu świateł gasną) ale problem zaczyna się gdy odpalę samochód to już LEDY zamiast całkowicie się wyłączyć to przygasają (ledy są z funkcją automatyczną)

 

To nie musi być błąd.

Światła LED mają automat, który wykrywa czy silnik jest włączony - alternator daje napięcie - czy jest wyłączony i odpowiedni włączają lub wyłączają diody. Chodzi o to, aby nie poruszać się samochodem bez zapalonych świateł.

Sprawdź, czy na kloszu nie masz przypadkiem homologacji na światła pozycyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności