Przem Zgłoś #1361 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Doradzam: wg mnie najlepsze rozwiązanie to światła do jazdy dziennej (z homologacją) od skody fabia RS (montujesz w miejsce halogenów) Ja tylko mogę :brawo że ktoś podał w końcu rozsądne rozwiązanie zamiast światełek od choinki, jakich pełno na naszych gminnych drogach - - - - - aktualizacja - - - - - Instalacja jakaś musi być i nie wyciągasz wtyczki z oryginalnego halogenu i nie wkładasz do zakupionego DRLa i działa. W instalacji elektrycznej zamieniasz tylko wtyczki z dwu na trzy pinową Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Przem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1362 Napisano 19 Kwietnia 2016 tylko, że to nie jest Plug & Play Instalacja jakaś musi być Czy mamy rozumieć,że znasz jakieś, które tylko wkładasz i już działają?Jeśli tak, to podziel się z nami tą wiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanarek30 Zgłoś #1363 Napisano 19 Kwietnia 2016 Dzięki wszystkim za podpowiedzi . Ale z tego co wiem to halogeny do skody rs kosztują z 500 zł a NCSS 504 lub 506 do 200 zł, i podobne też świecą w miare dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #1364 Napisano 20 Kwietnia 2016 Też chciałem założyć światła do jazdy dziennej .Mam ksenony i halogeny w kratkach . Doradzcie coś. Dzięki wszystkim za podpowiedzi . Ale z tego co wiem to halogeny do skody rs kosztują z 500 zł a NCSS 504 lub 506 do 200 zł, i podobne też świecą w miare dobrze. Doradziłem ci DRL w miejsce halogenów, bo wg mnie jeśli dołożysz jeszcze podłużne światła w kratki, gdzie masz na górze kierunkowskazy a niżej halogeny będzie to wyglądać dziwnie. To tylko moje zdanie, każdy robi jak uważa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravenpoz Zgłoś #1365 Napisano 20 Kwietnia 2016 Czy mamy rozumieć,że znasz jakieś, które tylko wkładasz i już działają?Jeśli tak, to podziel się z nami tą wiedzą. po tym jak przedstawiliście to koledze to na to wygląda. Gdzieś w tym wątku było jeszcze chyba o wlutowywaniu coś w instalacje ale mogę się mylić.Chodzi mnie o to, że i tak trzeba coś grzebać w elektryce, a nie kupujesz, odkręcasz, wkręcasz i heja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas1990pz Zgłoś #1366 Napisano 28 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam zamierzam zaprogramować swoje halogeny do roli DRL wymieniłem już żarówki na HB4 3014 TURBO LED 9006 Canbus i okazało się po montażu żarówek że świeci się błąd spalonej żarówki lewa przeciwmgielna . Na aukcji znalazłem odnośnik do mojego problemu ''W 90% samochodów wyposażonych w szynę can, żarówka zachowuje się jak standardowa żarówka halogenowa, jednakże w szczególności w nowych samochodach gdzie szyna can jest bardziej rozbudowana, istnieje możliwość występowania błędu na desce rozdzielczej '' Więc zamówiłem CAN BUS REZYSTOR FILTR LED KOMPUTER HB4 9006 x2 czyli po 1 na strone i teraz problem minął w 50% bo co któreś odpalenia auto to błąd znów wywala na desce . Czy macie jakiś pomysł aby temu zaradzić ? Wiem wpadła mi myśl żeby zamienić żarówki bo być może żarówka sama w sobie ma jakiś błąd usterkę fabryczną . Edytowane 28 Kwietnia 2016 przez wojtas1990pz błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1367 Napisano 28 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam zamierzam zaprogramować swoje halogeny do roli DRL wymieniłem już żarówki na HB4 3014 TURBO LED 9006 Canbus i okazało się po montażu żarówek że świeci się błąd spalonej żarówki lewa przeciwmgielna . Na aukcji znalazłem odnośnik do mojego problemu ''W 90% samochodów wyposażonych w szynę can, żarówka zachowuje się jak standardowa żarówka halogenowa, jednakże w szczególności w nowych samochodach gdzie szyna can jest bardziej rozbudowana, istnieje możliwość występowania błędu na desce rozdzielczej '' Więc zamówiłem CAN BUS REZYSTOR FILTR LED KOMPUTER HB4 9006 x2 czyli po 1 na strone i teraz problem minął w 50% bo co któreś odpalenia auto to błąd znów wywala na desce . Czy macie jakiś pomysł aby temu zaradzić ? Wiem wpadła mi myśl żeby zamienić żarówki bo być może żarówka sama w sobie ma jakiś błąd usterkę fabryczną . Te żarówki już tak mają... dopasuj opornik. Przejdź się do zwykłego sklepu z częściami elektronicznymi i powiedz czego potrzebujesz (ja tak zrobiłem ze światłem przeciwmgielnym tylnym - poszedłem w ringi na diodach ale to było 21Wat a rezystor się nieźle nagrzewa) Istotnym jest parametr - ile Wat ma oryginalna żarówka! Dopasujesz opornik - błędu nie będzie. Niestety rezystor mocno się grzeje - najlepiej przykleić go odpowiednim (termo przewodzącym klejem) do podłużnicy. Jest druga opcja, niestety tylko gdzieś o tym czytałem. Podobno można wyłączyć zimny test żarówek - czyli cofnąć auto do ery .. Jeszcze jedno - żarówki nie mają wpływu na błąd, jak się zużyje (spali) żarówka LED a rezystor będzie OK to błędu nie będzie. Tak naprawdę system będzie testował rezystor i czy żarówka będzie czy nie, nie będzie to miało znaczenia. 55 WAT i tak musi być zużyte, na żarówkę czy rezystor - dla komputera nieistotne!! Po co więc zakładać LED... może dla barwy światła bo dla oszczędności - to fikcja. Pozdrawiam. Edytowane 28 Kwietnia 2016 przez konrad.p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas1990pz Zgłoś #1368 Napisano 29 Kwietnia 2016 Cos takiego znalazłem z YouTube Równolegle połączone 2 rezystory (6ohm/50W + 10ohm/50W) co daje w sumie ok. 3,75ohm/100W na jedną stronę. Ze względu na ciepło emitowane przez rezystory należy je odizolować od innych elementów w okolicy montażu. Ja użyłem tekstolitu o grubości 3mm. Jest właśnie cały filmik z instrukcja montażu i programowaniu halogenów na DRL . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkadius1385 Zgłoś #1369 Napisano 29 Kwietnia 2016 Witam Panowie potrzebuje instruktazu jak wymienic oswietlenie pod lusterkami w passacie B7 na ledy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1370 Napisano 30 Kwietnia 2016 Ze względu na ciepło emitowane przez rezystory należy je odizolować od innych elementów w okolicy montażu. Dodam moje subiektywne zdanie: Będą się bardzo grzały - tym bardziej że na dziennych jeździmy dość długo. Powtórzę się: Niestety rezystor mocno się grzeje - najlepiej przykleić go odpowiednim (termo przewodzącym klejem) do podłużnicy, dodatkowo bym je przykręcił. Ciepło będzie się rozpraszać po konstrukcji samochodu. Jak zostawisz rezystory "w powietrzu" prędzej czy później złapią brud, a jak dotkną instalacji czy plastiku ... lepiej nie krakać. Zrobisz jak będziesz uważał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #1371 Napisano 1 Maja 2016 Te żarówki już tak mają... dopasuj opornik. Przejdź się do zwykłego sklepu z częściami elektronicznymi i powiedz czego potrzebujesz (ja tak zrobiłem ze światłem przeciwmgielnym tylnym - poszedłem w ringi na diodach ale to było 21Wat a rezystor się nieźle nagrzewa) Istotnym jest parametr - ile Wat ma oryginalna żarówka! Dopasujesz opornik - błędu nie będzie. Niestety rezystor mocno się grzeje - najlepiej przykleić go odpowiednim (termo przewodzącym klejem) do podłużnicy.Jest druga opcja, niestety tylko gdzieś o tym czytałem. Podobno można wyłączyć zimny test żarówek - czyli cofnąć auto do ery .. Jeszcze jedno - żarówki nie mają wpływu na błąd, jak się zużyje (spali) żarówka LED a rezystor będzie OK to błędu nie będzie. Tak naprawdę system będzie testował rezystor i czy żarówka będzie czy nie, nie będzie to miało znaczenia. 55 WAT i tak musi być zużyte, na żarówkę czy rezystor - dla komputera nieistotne!! Po co więc zakładać LED... może dla barwy światła bo dla oszczędności - to fikcja. Pozdrawiam. Dokładnie, też tak myślę z tym spalaniem. Komputer musi mieć moduł Led, aby to normalnie działało. Zastanawiam się nad drl led, ale nie mogę zdecydować się na odpowiednie rozwiązanie. Po 1. mój moduł nie obsługuje kodowania drl w halogenach, z kolei wymiana na drl w halogenach odpada, a te paski led obok.. no właśnie. Mam paska z xenonami, na liczniku 80k, jedyny powód instalacji led to zabezpieczenie się przed wypaleniem xenonów. Proszę podzielcie się doświadczeniem, naprawdę realnie warto instalować led, aby ochronić xenony?. Kwota dobrego paska led to pewnie 150-200zł, led+halogen to z 300-400zł. To dość duże kwoty, a i tak nie uchronią przed wypaleniem się xenonów najwyżej spowolnią proces. Czy są tu ludzie, którzy faktycznie żałują wydania tych 200-300zł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1372 Napisano 1 Maja 2016 Dokładnie, też tak myślę z tym spalaniem. Komputer musi mieć moduł Led, aby to normalnie działało. Zastanawiam się nad drl led, ale nie mogę zdecydować się na odpowiednie rozwiązanie. Po 1. mój moduł nie obsługuje kodowania drl w halogenach, z kolei wymiana na drl w halogenach odpada, a te paski led obok.. no właśnie. Mam paska z xenonami, na liczniku 80k, jedyny powód instalacji led to zabezpieczenie się przed wypaleniem xenonów. Proszę podzielcie się doświadczeniem, naprawdę realnie warto instalować led, aby ochronić xenony?. Kwota dobrego paska led to pewnie 150-200zł, led+halogen to z 300-400zł. To dość duże kwoty, a i tak nie uchronią przed wypaleniem się xenonów najwyżej spowolnią proces. Czy są tu ludzie, którzy faktycznie żałują wydania tych 200-300zł? Temat można ogarnąć inaczej... 1. Montujesz w miejscu halogenów lampy DRL (lub tylko żarówki) 2. Zmieniasz źródło zasilania (albo nowe kostki albo odcinasz oryginalne) 3. Dokładasz przekaźnik za pare złotych lub moduł dołożony do lampek DRL (nie ma znaczenia co) 4. Wczepiasz się w instalację i ... już. Po włączeniu zapłonu zapalą się DRL`y, ale po włączeniu pozycyjnych - DRL powinny się wyłączyć. Podstawa to nic nie grzebać w komputerze - instalacja jest ANALOGOWA. (dość prosta) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #1373 Napisano 1 Maja 2016 Dzięki za szybką odpowiedź. Ale montując same żarówki, potrzebny jest opornik bo jeśli dobrze rozumie będzie błąd spalonej żarówki. Ponadto, na kloszu jest wbita homologacja na przeciw mgielne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1374 Napisano 1 Maja 2016 Ale montując same żarówki, potrzebny jest opornik bo jeśli dobrze rozumie będzie błąd spalonej żarówki. patrz pkt. 2, 3, 4. 1. Montujesz w miejscu halogenów lampy DRL (lub tylko żarówki)2. Zmieniasz źródło zasilania (albo nowe kostki albo odcinasz oryginalne) 3. Dokładasz przekaźnik za pare złotych lub moduł dołożony do lampek DRL (nie ma znaczenia co) 4. Wczepiasz się w instalację i ... już. Reasumując pozbawiasz się halogenów, odcinasz się od istniejącej instalacji i tworzysz nową ( swoją) Co do na kloszu jest wbita homologacja na przeciw mgielne ... masz rację. Dlatego żeby było legalnie należy wymienić całe lampy - Skoda takie oferuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasiapawelek Zgłoś #1375 Napisano 1 Maja 2016 Witam, kupilem drl nssc 523hp, jakos poradzilem sobie z zamontowaniem wszystkiego zostal mi tylko jeszcze jeden kabelek (czerwony), ktory ma isc wg instrukcji po zaplonie i tu moje pytanie: czy da sie wpiac jakos z komory silnika pod jakis bezpiecznik czy cos, czy tez musze ciagnac kabel ze stacyjki lub z zapalniczki? Prosilbym o jakies schematy badz zdjecia jesli to mozliwe. Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1376 Napisano 2 Maja 2016 Witam, kupilem drl nssc 523hp, jakos poradzilem sobie z zamontowaniem wszystkiego zostal mi tylko jeszcze jeden kabelek (czerwony), ktory ma isc wg instrukcji po zaplonie i tu moje pytanie:czy da sie wpiac jakos z komory silnika pod jakis bezpiecznik czy cos, czy tez musze ciagnac kabel ze stacyjki lub z zapalniczki? Prosilbym o jakies schematy badz zdjecia jesli to mozliwe. Z gory dziekuje Możesz się wpiąć pod maską. W skrzynce bezpieczników obok akumulatora są wolne gniazda, wystarczy poszukać w którym jest zasilanie "po stacyjce" Można to zrobić na dwa sposoby: 1. użyć bezpiecznika z przewodem (gdzieś na allegro to widziałem) ale przewód trzeba będzie poprowadzić z pod wieka. 2. wpiąć się w skrzynkę od spodu (tak jak oryginalne przewody) - ja tak zrobiłem. Podpowiedź jak się dostać do przewodów pod skrzynką znajdziesz na forum "montaż AUTO HOLD" z tym że należy użyć innego gniazda, mniejszego pinu i najmniejszego bezpiecznika jaki istnieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasiapawelek Zgłoś #1377 Napisano 2 Maja 2016 Hej dzieki za szybka odpowiedz niestety pojawia sie problem w podpieciu, ktorykolwiek z bezpiecznikow czy tez ktorekolwiek miejsce wolne bo probowalem wszedzie i w kazdym jest napiecie caly czas a nie po zaplonie i ledy swieca nawet po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka. Tutaj moja skrzynka: image url Nie probowalem jedynie tych duzych kostek czarnych i szarej Moze cos robie zle jakby ktos mogl napisac/podpowiedziec gdzie dokladnie probowac sie wpiac bylbym bardzo wdzieczny Niestety na odwrocie pokrywki niema zadnego opisu bezpiecznikow ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1378 Napisano 2 Maja 2016 Hej dzieki za szybka odpowiedz niestety pojawia sie problem w podpieciu, ktorykolwiek z bezpiecznikow czy tez ktorekolwiek miejsce wolne bo probowalem wszedzie i w kazdym jest napiecie caly czas a nie po zaplonie i ledy swieca nawet po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka. Tutaj moja skrzynka: image url Nie probowalem jedynie tych duzych kostek czarnych i szarej Moze cos robie zle jakby ktos mogl napisac/podpowiedziec gdzie dokladnie probowac sie wpiac bylbym bardzo wdzieczny Niestety na odwrocie pokrywki niema zadnego opisu bezpiecznikow ;/ Często będzie tak że napięcie jest po wyłączeniu zapłonu ale tylko przez jakiś czas. To może być kilka sekund do max 2 minut (chyba nawet przesadziłem) ) Wyłącz zapłon - poczekaj 2 minuty i poszukaj gniazda bez zasilania. Potem włącz zapłon i sprawdź czy napięcie się pojawiło. - - - - - aktualizacja - - - - - Nie probowalem jedynie tych duzych kostek czarnych i szarej I nie próbuj. To przekaźniki, nie znajdziesz tego co szukasz. W ostateczności jak byś koło Aku nic nie znalazł (choć uważam że znajdziesz) to prawie na pewno znajdziesz w bezpiecznikach z boku deski rozdzielczej. W sumie podobna robota, wystarczy tylko wyjąć akumulator z osłonami, a za nimi znajdziesz wiązkę przechodzącą przez gródź. Jest tam gumowa osłona z "cyckami" wystarczy jednego urwać i wsunąć drut (0,5m najlepiej). Jak zdejmiesz osłonę pod deską (3 x torx) zobaczysz drut wystający z grodzi Potem tylko podpiąć się we właściwe miejsce - ale odradzam zapalniczkę - lepiej w nowe czyste miejsce - światła mają być a nie gasnąć jak się zrobi zwarcie w zapalniczce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #1379 Napisano 2 Maja 2016 Niestety na odwrocie pokrywki niema zadnego opisu bezpiecznikow ;/ Opis znajdziesz w dziale Warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasiapawelek Zgłoś #1380 Napisano 2 Maja 2016 ok dzieki za wszelkie rady, powalcze z tym w nastepny tydzien i dam znac co udalo mi sie zwojowac, niechce spedzic znow kolejnego dnia wolnego przy samochodzie Sproboje jeszcze z ta skrzynka z przodu, chociaz wolalbym zeby swiatla gasly po wyjeciu kluczyka niz swiecily jeszcze kolejne +/- 2min ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach