marcinossss Zgłoś #41 Napisano 24 Kwietnia 2011 hahhaha , 5,9-7 w miescie hehehehhe, najmniej mi pali ponad 7 wiec nie pitol, bo nawet w danych katalogowych ma spalanie w miescie ponad 7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1ufo Zgłoś #42 Napisano 24 Kwietnia 2011 hahhaha , 5,9-7 w miescie hehehehhe, najmniej mi pali ponad 7 wiec nie pitol, bo nawet w danych katalogowych ma spalanie w miescie ponad 7 A dokładnie katalogowe spalanie w mieście to 7,7l /100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #43 Napisano 24 Kwietnia 2011 mi pali mój ATJ w miesci 8.0 litrów na oponach 215/45/17 wiec jak ktos pisze ze jego auto pali 4,5 lub 5.5 to chyba ma pożądny żagiel w aucie albo nie wie w którym kościele dzwoni . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pampek01 Zgłoś #44 Napisano 8 Sierpnia 2011 Mój AJM w trasie pali 5,1 litra a jak wpadnę na autostradę to 7 nie chce wystarczyć, ale wszystko zależy od prędkości. No i myślę żeby mu kilka kuców dodać bo te 115 szału nie robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin503 Zgłoś #45 Napisano 9 Sierpnia 2011 Mam passata z silnikiem ATJ na trasie 5.9l to min. w miescie do 7.5 litra w cyklu mieszanym wychodzi 6.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kreska Zgłoś #46 Napisano 10 Sierpnia 2011 Najlepiej nie mieć kompa i nie obliczać spalania jak ja i nie ma problemu No ale ostatnio jechałem na wczasy ze znajomymi moim paskiem i później dzieliliśmy się kosztami paliwa, więc siłą rzeczy obliczyć to spalanie musiałem. Cztery osoby na pokładzie + bagaże i wyszło w trasie 6.5, co uważam za niezły wynik biorąc pod uwagę, że to automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #47 Napisano 11 Sierpnia 2011 Nie dawno jechałem z południa Polski do Wawy i spalanie wg kompa wyszło 4,9. Jechałem sam, więc lekko miał. Dokładne zapiski z mojego spalania są w stopce. Myślę, że w miarę wiarygodne, bo prawie zawsze tankowanie do pełna. I już ponad 40 tysięcy km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #48 Napisano 11 Sierpnia 2011 TDI 115 km mają pompowtryski. Mój znajomy ma vw bore z tym slnikiem. I mówi że wolałby miec mój silnik. Są lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #49 Napisano 11 Sierpnia 2011 Są lepsze. no toś chłopie za argumentował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kreska Zgłoś #50 Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) TDI 115 km mają pompowtryski. Mój znajomy ma vw bore z tym slnikiem. I mówi że wolałby miec mój silnik. Są lepsze. To zależy. Jeżeli jeździsz na opale, albo tankujesz na stacjach typu krzak, to faktycznie Twój jest lepszy. Jeżeli użytkujesz auto normalnie, to nie widzę w nim nic lepszego (ani gorszego). Każdy silnik ma swoje wady i zalety, typowe usterki itp. Co do pompowtrysków, to na zegarach mam 260tys. km (raczej na pewno kręcone) i wymieniłem jeden. Żeby było śmieszniej, to zaczynam się obawiać, że niepotrzebnie, bo jak się okazało wymiana niewiele zmieniła w kwestii falowania obrotów, a z odpalaniem nie było żadnego problemu. Falowanie ustało dopiero po zaślepieniu walniętego zaworu EGR, który w Twoim silniku raczej też występuje. Reszta pompek mimo dosyć pokaźnego przebiegu jest w znakomitej kondycji (robione logi). Więc ja nie powiem złego słowa na silnik z pompowtryskami. Czy wolałbym mieć AFN? Nie wiem, bo nie jeździłem Passatem z takim silnikiem, ale skoro nie narzekam na swój, to dlaczego miałbym woleć inny? Jedyne czego mi brakuje w tym silniku to odrobiny mocy, ale jakby nie patrzeć, to AFN ma jej jeszcze mniej Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez kreska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #51 Napisano 11 Sierpnia 2011 Falowanie ustało dopiero po zaślepieniu walniętego zaworu EGR, który w Twoim silniku raczej też występuje. oj mało wiesz kolego bo AFN ma zawór EGR i też go można zaślepić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #52 Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisał kreska Zobacz postFalowanie ustało dopiero po zaślepieniu walniętego zaworu EGR, który w Twoim silniku raczej też występuje. oj mało wiesz kolego bo AFN ma zawór EGR i też go można zaślepić To przecież napisał, że też raczej ma . A ma na pewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kreska Zgłoś #53 Napisano 11 Sierpnia 2011 Człowiek tak chce kulturalnie napisać i już ktoś sensu nie wyłapał Równie dobrze mogłem napisać 'zepsuł mi się EGR, ale u Ciebie też jest i też się zepsuje, bo on się zawsze psuje'. Ale chciałem być miły i delikatny. No i masz babo placek Żeby nie było całkiem offtopicu, to ja osobiście teraz też nie wahałbym się przed kupnem auta z pompowtryskiwaczami (tylko najlepiej 130 konnego ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marizaga Zgłoś #54 Napisano 11 Sierpnia 2011 to ciekawy watek. Sam posiadam silnik PD 115 ajm ze skrzynia tip-tronic. Jest kilka zalet: moment obrotowy i moc, zwawosc (agresywnosc, jazda nie przypomina typowego diesla, szczegolnie w polaczeniu z dlugimi przelozeniami skrzyni, poza tym moc jest tu potrzebna auto ma okolo 1500 kg), cicha praca, wzgledy ekologiczne (euro 3, powiedzmy, ze to potencjalnie tez argument in plus), wymiany oleju co 15 tys, podatnosc na tuning (sam nie mam w planach). Wady ajm (w porownaniu do AHH, AHU, AFN): drogi rozrzad (ponad 2 x), drozszy olej (syntetyk, drozszy), mowi sie o wrazliwosci na gorsze paliwo (nie doswiadczylem, ale tankuje tylko na sieciowych stacjach), wieksze spalanie auta (trasa okolo 100 km/h 5,1 l, 120 km/h 6,1 l, cykl mieszany w zime typu dojazd do pracy ze staniem w korkach 8-9,5 l). Moje zdanie jest takie, ze jesli jest afn w dobrym stanie, to jest zdecydowanie warty uwagi i wowczas wybralbym afn (koniecznie w manualu), poza tym ten dzwiek dla mnie jest od lat kojarzony z tdi. Trzeba jednak pamietac, ze afn zostaly wyparte przez silniki z PD (presja ekologow, granica mocy) i logiczne jest, ze te pierwsze beda starsze, mozliwe, ze statystycznie patrzac bardziej wysluzone. Dla zwolennikow automatycznych skrzyn waznym argumentem moze byc to, ze afn byl wyposazany w skrzynie AG4 (4 biegowa, dosyc wadliwa w stosunku do AG5). Tip-tronic wymagal wiekszego momentu obrotowego i to zapewnial ajm, atj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #55 Napisano 12 Sierpnia 2011 Człowiek tak chce kulturalnie napisać i już ktoś sensu nie wyłapał nic po złości kolego tylko utwierdziłem Cię w tym że AFN ma EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #56 Napisano 12 Sierpnia 2011 To zależy. Jeżeli jeździsz na opale, albo tankujesz na stacjach typu krzak, to faktycznie Twój jest lepszy. Jeżeli użytkujesz auto normalnie, to nie widzę w nim nic lepszego (ani gorszego). Każdy silnik ma swoje wady i zalety, typowe usterki itp. Co do pompowtrysków, to na zegarach mam 260tys. km (raczej na pewno kręcone) i wymieniłem jeden. Żeby było śmieszniej, to zaczynam się obawiać, że niepotrzebnie, bo jak się okazało wymiana niewiele zmieniła w kwestii falowania obrotów, a z odpalaniem nie było żadnego problemu. Falowanie ustało dopiero po zaślepieniu walniętego zaworu EGR, który w Twoim silniku raczej też występuje. Reszta pompek mimo dosyć pokaźnego przebiegu jest w znakomitej kondycji (robione logi). Więc ja nie powiem złego słowa na silnik z pompowtryskami. Czy wolałbym mieć AFN? Nie wiem, bo nie jeździłem Passatem z takim silnikiem, ale skoro nie narzekam na swój, to dlaczego miałbym woleć inny? Jedyne czego mi brakuje w tym silniku to odrobiny mocy, ale jakby nie patrzeć, to AFN ma jej jeszcze mniej Użytkuje normalnie i nie leje jakiegoś situ. Czasem V-power. Jechałem Borą kumpla. No i była różnica np. w przyspieszaniu. Nie wiem z czego to wynika. Jak pojechałem do mechanika wymienić olej. To powiedział że mam pod maską 130km. A tak nie jest. Szwagier ma A6 z tym samym silnikiem i był w szoku jak się nim przejechał. Pojechałem do innego mechanika, stwierdził że silnik jest dobrze ,,przepalony''. Wiadomo o co chodzi. Więc dlatego może taka moja opinia na temat TDI 115 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #57 Napisano 12 Sierpnia 2011 Witam. U mnie trasa 500 km spalanie 5.3 sam byłem w szoku. Jazda po Litwie wiadomo przepisowo bo tam drogie mandaty są. Dzisiaj jadę do Hamburga z przyczepką zobaczymy ile spali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAZYLEK Zgłoś #58 Napisano 19 Lutego 2012 Witam, jeszcze jedna "niższość" silnika TDI 115 AJM nad pozostałymi jednostkami - wymiana paska rozrządu co 60 000. Chociaż mój mechanik mówi iż przy wszystkich silnikach 1,9 w B5 i B5FL powinno się zmniejszyć przebieg poniżej 90 000. Czytałam o tym też w Motorze i poradniku Etzolda. Ciekawe dlaczego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #59 Napisano 23 Kwietnia 2012 od niedawna mam passata i dreczy mnie pytanie czym sie roznia silniki 115 a 116km? bo niby mam 116 ale jak to sprawdzic? autko ledwo co sprowadzone kupilem, nalepka w bagazniku ciezko rozczytac ale jest ajm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #60 Napisano 23 Kwietnia 2012 Niczym. Nie ma 2 różnych pod względem mocy. AJM - skrzynia 5; ATJ - skrzynia 6. Piszą 115 lub 116 w zależności jak im się 85kw zaokrągli po przemnożeniu przez współczynnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach