Skocz do zawartości
mateusz_kajtek

Coś więcej na temat silnika TDI 115 KM

Rekomendowane odpowiedzi

Niczym. Nie ma 2 różnych pod względem mocy. AJM - skrzynia 5; ATJ - skrzynia 6. Piszą 115 lub 116 w zależności jak im się 85kw zaokrągli po przemnożeniu przez współczynnik.

 

???? Cóż to za legendy tworzysz ?

Różnice między AJM i ATJ są głównie konstrukcyjne z racji Nm ( np. inne przeguby itd... )

1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 285 Nm 1999 do 2000 AJM PD

1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 310 Nm 1999 do 2000 ATJ PD

Skrzynia biegów to opcja / Ja pomimo posiadanego silnika ATJ posiadam 5 biegów DUK i tak było fabrycznie.

 

P.S> Nie wiem czemu wszyscy patrzą na kW skoro to moment daje najwięcej frajdy i w tym przypadku różnica jest znaczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z czego wynika inny moment obrotowy?? Może mnie oświecisz skoro wiesz lepiej?

 

No wiec znalazłem, nie różnią się niczym mechanicznie. Pisze tu o silnikach a nie o twoich przegubach. Różnica wynika na 99% z innego softu.

Edytowane przez pol7777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację nadinterpretowałem temat - jeśli chodzi o same silniki ( blok i jego graty ) to obecnie nie różnią się niczym istotnym.

- informacje o skrzyniach, softach i "moich" :respect przegubach w tym temacie niepotrzebne.

 

...

śruba stopy korbowodu M8X1X42 ( 028 105 425 G ) AJM

śruba stopy korbowodu M8X1X44 ( 045 105 425 ) ATJ

 

tłok - kompletny 1,2

038 107 065 CA AJM

038 107 065 DH ATJ

 

koło zamachowe

038 105 266 AN AJM (228mm )

038 105 266 K ATJ (240mm )

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wedlug tego co ktos pisal wczesniej na pompki tylko olej spelniajacy norme 505.01? czym on sie rozni naprzyklad od chocby castrol 505.00,bo akurat taki mam ale zastanawiam sie czy go lac:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lej tylko 505.01 lub wyższy, niższy będzie niewystarczająco smarował pompowtryski i Ci je szlak trafi.

 

Ja mam ATJ 115/310 z 5cio biegowa skrzynia, a na hamownia wypluła 125/312nm ze stożkiem i odłączonym podciśnieniem EGRa (:

 

Co do NM w AJM (285) i ATJ (310) to kwestia softu, po prostu inżynierowie VW stwierdzili, że podniosą moment i tyle. Silnik po liftingu :)

Edytowane przez marv84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat. A ja gdybym teraz szukał auta to chyba bym nie kupił drugi raz tego silnika. Juz chyba znam większość bolączek tego silnika. Nie mówię tu o tym, że awaryjny czy za słaby bo mam Boxa wiec mocy wystarczająco, ale jest bardzo czuły tzn delikatny jak na TDI. TDI na pompie palisz jedziesz katujesz i żyje, a na pompka jak z jajkiem i tylko zalejesz złe paliwo to juz masz przesrane. Odma też masakra, cena części w porównaniu z tdi na pompie o połowę większe bo inne przeguby, hamulce, dwumas jak na ten moment to nie porozumienie itd. Nie wspomnę o 6 skrzyni. A co do spalania to nie wiem jak wam może ATJ palić 5-6L jak ja jeżdżę raczej ekonomicznie szybko bujam i wskakuje na 6bieg i sobie lece, a spalanie mam min 7 poza jadąc do 100km/h i 10 w mieście. Tak więc gdybym teraz szukał paska to łyknął bym chyba 1.8T. Tak wiec reasumując uwielbiam to auto, ale moim zdaniem trochę za dużo tych ale. Ja raczej laikiem nie jestem i nie wyobrażam sobie eksploatacji ATJ/AJM przez kogoś motoryzacyjnie zielonego :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżę temat. A ja gdybym teraz szukał auta to chyba bym nie kupił drugi raz tego silnika. Juz chyba znam większość bolączek tego silnika. Nie mówię tu o tym, że awaryjny czy za słaby bo mam Boxa wiec mocy wystarczająco, ale jest bardzo czuły tzn delikatny jak na TDI. TDI na pompie palisz jedziesz katujesz i żyje, a na pompka jak z jajkiem i tylko zalejesz złe paliwo to juz masz przesrane. Odma też masakra, cena części w porównaniu z tdi na pompie o połowę większe bo inne przeguby, hamulce, dwumas jak na ten moment to nie porozumienie itd. Nie wspomnę o 6 skrzyni. A co do spalania to nie wiem jak wam może ATJ palić 5-6L jak ja jeżdżę raczej ekonomicznie szybko bujam i wskakuje na 6bieg i sobie lece, a spalanie mam min 7 poza jadąc do 100km/h i 10 w mieście. Tak więc gdybym teraz szukał paska to łyknął bym chyba 1.8T. Tak wiec reasumując uwielbiam to auto, ale moim zdaniem trochę za dużo tych ale. Ja raczej laikiem nie jestem i nie wyobrażam sobie eksploatacji ATJ/AJM przez kogoś motoryzacyjnie zielonego

 

pozdro

Kolego też mam ATJa i nie ma aż takiej tragedii jak piszesz. Co do spalania to wynik 6/100 osiągam normalną jazdą (oczywiście w trasie) raz udało mi się zejść do 5.2 ale to męczarnia a nie jazda, tak do 110 km/h na pustej drodze. Co do pompek to siadły ci może przez tego boxa którego miałeś zamontowanego, na forum było że nie są one dobre dla silnika. Moje pompki przy przebiegu 220 000 km +/- 100 000 :hyhy nie przekraczają +/- 0,5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem dobrze, że masz ATJa i wiem tez że masz ok pompki, ale ja auto kupiłem od Niemca który na boxie śmigał bardzo długo i wszystko było ok wiec ja bym tu winy nie zwalał na Box-a, a raczej stawiam na nasze paliwo i inne czynniki które źle wpływają na nasze auta. Ogólnie nie jest złe auto, ale trochę trwalszy mógłby być. Ale więcej na ten temat już na pw ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem rowniez posiadaczem AJM'a 115km i musze powiedziec ze rowniez szukalem 110 km na pompie rotacyjnej. W rodzinie mam paska 99r AFN'a 110km i Audi a4 b5 110km nie pamietam oznaczenia silnika ale co musze powiedziec to to ze widac roznice pomiedzy 110km a 115km zreszta roznia sie momentem nm i tu moment robi swoje na plus. a jesli chodzi o PD to leje tylko na Shellu ale gdybym mial nawet AFN na pompie i tak bym lał lepsze paliwo...bez wzgledu na to czy sa pd czy vp. silniczek jest nprawde elastyczny, fajnie sie zbiera, nie ma co narzekac. spalanie na poziomie 5.5 litra. dla porownania za na 17 litrach robie 300 przeszlo km i do tego w cyklu mieszanym. gdybym mial kupowac Passka b5 to tylko na PD ajm lub atj. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze roznice w spalaniu zaleza od kondycji motoru.ja w swoim 130 zejde w trasie do 4.8-jazde bez szalenstw jedna osoba bez klimy.pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to przede wszystkim od kondycji motoru,ale i tez od tego jak ciezka jest noga,jednak nie oszukujmy sie wyniki spalania ponizej 5l czy nawet mniejsze to sie osiagnie w trasie przy 110km/h. ale przeciez diesel malo ma palic w trasie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również użytkuje ATJ'a, aktualnie ma najechane 205kkm w tym ponad 110kkm w PL. Paliwo tankowane rożne: Neste, Bliska, Lukoil, a korekcje jak i BIP'y w najlepszym porządku, zalewany Motulem 505.01.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję troszkę temat,żeby nie zakładać nowego.

Koledzy powiedzcie czy do AJM'a będzie pasować rurka odmy /ta idąca od pokrywy zaworów do "grubej" rury przy turbo/ od innego TDI'ka,np. AWX lub innego 130KM ?

Pytam,bo muszę wymienić a za nową w ASO chcą 70 pln'ów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to dziś jest 70 zł?

 

nic .

czyli tanio chcą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rurka jak i pokrywa od AVB, AWX, AVF jest z deka inna, tj. pokrywa ma krótsze wyprowadzenie odmy, przez co ta rurka pośrednia jest dłuższa. Czy mimo to będzie pasować nie dam głowy ale jak chcesz być pewny to mogę sprawdzić w weekend.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od AWXa itp rurka jest dluzsza ja też muszę ją wymienić wczoraj kupiłem na allegro za 40 zł razem z przesyłką bo taniej nie znalazłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co to dziś jest 70 zł?

 

nic .

czyli tanio chcą

Nic??? Parę litrów VPowera więcej!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Passek z silnikiem 1.9 TDi AJM 115km.Jak do tej pory spisuje sie bez zarzutow,chodz wam powiem ze spalanie jest ciut wieksze niz w takim AFN a reszta jak dbasz tak masz i nie ma sie co bac tych pompek:roll:roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja to już sie pogodziłem z moim Paskiem. Po ostatnich przejściach miałem tylko skoczyć na urlop i potem go sprzedać, ale po wymianie pompek z awx, nowym sofcie, całym nowym hydro autem się tak pięknie jeździ, ze audi a6 b6 jeszcze troche poczeka :) Po remoncie auto chodzi cichutko pięknie jeździ, niby ma z hamowane 130KM, ale program tak napisany, ze ciągnie od 1.8tys do 4tys cały czas tak samo,a myslę, że ori awx by nie dał rady. Tak więc cofam co powiedziałem wcześniej bo teraz jada tym autem to dla mnie mega frajdą :) Oczywiście spalanie się zmieniło. Na urlopie trasa 3300 km autostradami dużo górek, większość na tempomacie 140km/h spalanie wyszło 5l !! dla mnie szok. Jednak zdrowe pompki nowe hydro z wałkiem robi swoje :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kriiis69

kolego mam atj-ta i jest ok przejechałem nim 25000 trzeba dbać o olej u mnie castrol edge 5w40 paliwo statoil,shell,orlen i wszystko dobrze.Auto ma 267000 nalotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności