tofana Zgłoś #61 Napisano 23 Kwietnia 2012 Niczym. Nie ma 2 różnych pod względem mocy. AJM - skrzynia 5; ATJ - skrzynia 6. Piszą 115 lub 116 w zależności jak im się 85kw zaokrągli po przemnożeniu przez współczynnik. ???? Cóż to za legendy tworzysz ? Różnice między AJM i ATJ są głównie konstrukcyjne z racji Nm ( np. inne przeguby itd... ) 1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 285 Nm 1999 do 2000 AJM PD 1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 310 Nm 1999 do 2000 ATJ PD Skrzynia biegów to opcja / Ja pomimo posiadanego silnika ATJ posiadam 5 biegów DUK i tak było fabrycznie. P.S> Nie wiem czemu wszyscy patrzą na kW skoro to moment daje najwięcej frajdy i w tym przypadku różnica jest znaczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #62 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) A z czego wynika inny moment obrotowy?? Może mnie oświecisz skoro wiesz lepiej? No wiec znalazłem, nie różnią się niczym mechanicznie. Pisze tu o silnikach a nie o twoich przegubach. Różnica wynika na 99% z innego softu. Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez pol7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #63 Napisano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Masz rację nadinterpretowałem temat - jeśli chodzi o same silniki ( blok i jego graty ) to obecnie nie różnią się niczym istotnym. - informacje o skrzyniach, softach i "moich" :respect przegubach w tym temacie niepotrzebne. ... śruba stopy korbowodu M8X1X42 ( 028 105 425 G ) AJM śruba stopy korbowodu M8X1X44 ( 045 105 425 ) ATJ tłok - kompletny 1,2 038 107 065 CA AJM 038 107 065 DH ATJ koło zamachowe 038 105 266 AN AJM (228mm ) 038 105 266 K ATJ (240mm ) Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #64 Napisano 26 Kwietnia 2012 czyli wedlug tego co ktos pisal wczesniej na pompki tylko olej spelniajacy norme 505.01? czym on sie rozni naprzyklad od chocby castrol 505.00,bo akurat taki mam ale zastanawiam sie czy go lac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marv84 Zgłoś #65 Napisano 26 Kwietnia 2012 (edytowane) lej tylko 505.01 lub wyższy, niższy będzie niewystarczająco smarował pompowtryski i Ci je szlak trafi. Ja mam ATJ 115/310 z 5cio biegowa skrzynia, a na hamownia wypluła 125/312nm ze stożkiem i odłączonym podciśnieniem EGRa (: Co do NM w AJM (285) i ATJ (310) to kwestia softu, po prostu inżynierowie VW stwierdzili, że podniosą moment i tyle. Silnik po liftingu Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez marv84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #66 Napisano 24 Czerwca 2012 Odświeżę temat. A ja gdybym teraz szukał auta to chyba bym nie kupił drugi raz tego silnika. Juz chyba znam większość bolączek tego silnika. Nie mówię tu o tym, że awaryjny czy za słaby bo mam Boxa wiec mocy wystarczająco, ale jest bardzo czuły tzn delikatny jak na TDI. TDI na pompie palisz jedziesz katujesz i żyje, a na pompka jak z jajkiem i tylko zalejesz złe paliwo to juz masz przesrane. Odma też masakra, cena części w porównaniu z tdi na pompie o połowę większe bo inne przeguby, hamulce, dwumas jak na ten moment to nie porozumienie itd. Nie wspomnę o 6 skrzyni. A co do spalania to nie wiem jak wam może ATJ palić 5-6L jak ja jeżdżę raczej ekonomicznie szybko bujam i wskakuje na 6bieg i sobie lece, a spalanie mam min 7 poza jadąc do 100km/h i 10 w mieście. Tak więc gdybym teraz szukał paska to łyknął bym chyba 1.8T. Tak wiec reasumując uwielbiam to auto, ale moim zdaniem trochę za dużo tych ale. Ja raczej laikiem nie jestem i nie wyobrażam sobie eksploatacji ATJ/AJM przez kogoś motoryzacyjnie zielonego pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #67 Napisano 24 Czerwca 2012 Odświeżę temat. A ja gdybym teraz szukał auta to chyba bym nie kupił drugi raz tego silnika. Juz chyba znam większość bolączek tego silnika. Nie mówię tu o tym, że awaryjny czy za słaby bo mam Boxa wiec mocy wystarczająco, ale jest bardzo czuły tzn delikatny jak na TDI. TDI na pompie palisz jedziesz katujesz i żyje, a na pompka jak z jajkiem i tylko zalejesz złe paliwo to juz masz przesrane. Odma też masakra, cena części w porównaniu z tdi na pompie o połowę większe bo inne przeguby, hamulce, dwumas jak na ten moment to nie porozumienie itd. Nie wspomnę o 6 skrzyni. A co do spalania to nie wiem jak wam może ATJ palić 5-6L jak ja jeżdżę raczej ekonomicznie szybko bujam i wskakuje na 6bieg i sobie lece, a spalanie mam min 7 poza jadąc do 100km/h i 10 w mieście. Tak więc gdybym teraz szukał paska to łyknął bym chyba 1.8T. Tak wiec reasumując uwielbiam to auto, ale moim zdaniem trochę za dużo tych ale. Ja raczej laikiem nie jestem i nie wyobrażam sobie eksploatacji ATJ/AJM przez kogoś motoryzacyjnie zielonego pozdro Kolego też mam ATJa i nie ma aż takiej tragedii jak piszesz. Co do spalania to wynik 6/100 osiągam normalną jazdą (oczywiście w trasie) raz udało mi się zejść do 5.2 ale to męczarnia a nie jazda, tak do 110 km/h na pustej drodze. Co do pompek to siadły ci może przez tego boxa którego miałeś zamontowanego, na forum było że nie są one dobre dla silnika. Moje pompki przy przebiegu 220 000 km +/- 100 000 nie przekraczają +/- 0,5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #68 Napisano 24 Czerwca 2012 Wiem dobrze, że masz ATJa i wiem tez że masz ok pompki, ale ja auto kupiłem od Niemca który na boxie śmigał bardzo długo i wszystko było ok wiec ja bym tu winy nie zwalał na Box-a, a raczej stawiam na nasze paliwo i inne czynniki które źle wpływają na nasze auta. Ogólnie nie jest złe auto, ale trochę trwalszy mógłby być. Ale więcej na ten temat już na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abus_2007 Zgłoś #69 Napisano 9 Lipca 2012 Jestem rowniez posiadaczem AJM'a 115km i musze powiedziec ze rowniez szukalem 110 km na pompie rotacyjnej. W rodzinie mam paska 99r AFN'a 110km i Audi a4 b5 110km nie pamietam oznaczenia silnika ale co musze powiedziec to to ze widac roznice pomiedzy 110km a 115km zreszta roznia sie momentem nm i tu moment robi swoje na plus. a jesli chodzi o PD to leje tylko na Shellu ale gdybym mial nawet AFN na pompie i tak bym lał lepsze paliwo...bez wzgledu na to czy sa pd czy vp. silniczek jest nprawde elastyczny, fajnie sie zbiera, nie ma co narzekac. spalanie na poziomie 5.5 litra. dla porownania za na 17 litrach robie 300 przeszlo km i do tego w cyklu mieszanym. gdybym mial kupowac Passka b5 to tylko na PD ajm lub atj. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalcerz Zgłoś #70 Napisano 9 Lipca 2012 ja mysle ze roznice w spalaniu zaleza od kondycji motoru.ja w swoim 130 zejde w trasie do 4.8-jazde bez szalenstw jedna osoba bez klimy.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abus_2007 Zgłoś #71 Napisano 9 Lipca 2012 to przede wszystkim od kondycji motoru,ale i tez od tego jak ciezka jest noga,jednak nie oszukujmy sie wyniki spalania ponizej 5l czy nawet mniejsze to sie osiagnie w trasie przy 110km/h. ale przeciez diesel malo ma palic w trasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #72 Napisano 9 Lipca 2012 Ja również użytkuje ATJ'a, aktualnie ma najechane 205kkm w tym ponad 110kkm w PL. Paliwo tankowane rożne: Neste, Bliska, Lukoil, a korekcje jak i BIP'y w najlepszym porządku, zalewany Motulem 505.01. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #73 Napisano 27 Września 2012 Odgrzeję troszkę temat,żeby nie zakładać nowego. Koledzy powiedzcie czy do AJM'a będzie pasować rurka odmy /ta idąca od pokrywy zaworów do "grubej" rury przy turbo/ od innego TDI'ka,np. AWX lub innego 130KM ? Pytam,bo muszę wymienić a za nową w ASO chcą 70 pln'ów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #74 Napisano 27 Września 2012 a co to dziś jest 70 zł? nic . czyli tanio chcą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #75 Napisano 28 Września 2012 Rurka jak i pokrywa od AVB, AWX, AVF jest z deka inna, tj. pokrywa ma krótsze wyprowadzenie odmy, przez co ta rurka pośrednia jest dłuższa. Czy mimo to będzie pasować nie dam głowy ale jak chcesz być pewny to mogę sprawdzić w weekend. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #76 Napisano 28 Września 2012 Od AWXa itp rurka jest dluzsza ja też muszę ją wymienić wczoraj kupiłem na allegro za 40 zł razem z przesyłką bo taniej nie znalazłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #77 Napisano 28 Września 2012 a co to dziś jest 70 zł? nic . czyli tanio chcą Nic??? Parę litrów VPowera więcej!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukaszhenleys Zgłoś #78 Napisano 29 Września 2012 Witam.Passek z silnikiem 1.9 TDi AJM 115km.Jak do tej pory spisuje sie bez zarzutow,chodz wam powiem ze spalanie jest ciut wieksze niz w takim AFN a reszta jak dbasz tak masz i nie ma sie co bac tych pompek:roll:roll Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #79 Napisano 29 Września 2012 A ja to już sie pogodziłem z moim Paskiem. Po ostatnich przejściach miałem tylko skoczyć na urlop i potem go sprzedać, ale po wymianie pompek z awx, nowym sofcie, całym nowym hydro autem się tak pięknie jeździ, ze audi a6 b6 jeszcze troche poczeka Po remoncie auto chodzi cichutko pięknie jeździ, niby ma z hamowane 130KM, ale program tak napisany, ze ciągnie od 1.8tys do 4tys cały czas tak samo,a myslę, że ori awx by nie dał rady. Tak więc cofam co powiedziałem wcześniej bo teraz jada tym autem to dla mnie mega frajdą Oczywiście spalanie się zmieniło. Na urlopie trasa 3300 km autostradami dużo górek, większość na tempomacie 140km/h spalanie wyszło 5l !! dla mnie szok. Jednak zdrowe pompki nowe hydro z wałkiem robi swoje pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kriiis69 Zgłoś #80 Napisano 29 Września 2012 kolego mam atj-ta i jest ok przejechałem nim 25000 trzeba dbać o olej u mnie castrol edge 5w40 paliwo statoil,shell,orlen i wszystko dobrze.Auto ma 267000 nalotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach