Skocz do zawartości
elkrecik

Problem z pompą podciśnienia (Vacuum) w AWX

Rekomendowane odpowiedzi

ale faktycznie po 2,3 razie wciśnięcia hamulca pedał jest twardy i brak hamowania, coś z tym trzeba zrobić

U mnie dzieje się to samo, po 2-3 wciśnięciach pedał twardnieje i brak hamowania.

Tylko, trzeba przyznać, że jak hamujesz, to naciskasz pedał i go trzymasz, a nie nim pompujesz.

Raz miałem taką sytuację, że z wysokiej prędkości hamowałem pulsacyjnie i trochę się przestraszyłem, jak było brak efektu hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja z uszczelnieniem poradziłem sobie tak:

 

imag0214d.jpg

 

 

imag0216pj.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raz miałem taką sytuację, że z wysokiej prędkości hamowałem pulsacyjnie i trochę się przestraszyłem, jak było brak efektu hamowania.
co nie oznacza że pompa czy układ jest nie szczelny, może po prostu pompa już siada i za małe podciśnienie robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0.4 ciśnienie wyszło po badaniach w VW, czyli Vacum do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja z uszczelnieniem poradziłem sobie tak:

 

imag0214d.jpg

 

 

imag0216pj.jpg

 

 

u Ciebie końcówka puściła a u mnie jeszcze ie wiadomo bo nie wyciągnęli Vacum, tylko kable sprawdzali i ciśnienie z pompy, uszczelniłeś ją taśmą???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poxiliną lub czymś podobnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poxiliną lub czymś podobnym.

 

 

zobaczymy czy pomoże, :) nową z VW mogę mieć za 1300zł oryginał ale taniej będzie zalepić, powiedzieli że prawidłowe ciśnienie to min.0,6 bara a max. to 0.8 bara, poniżej i powyżej zalecają wymianę pompy vacum, oczywiście chodzi o ciśnienie wychodzące z pompy a nie gdzieś w układzie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja polecam:

 

http://technicoll.pl/index.php?lang=pl&page=product.php?id=52#

 

efekt widać na zdjęciach powyżej. Ja płaciłem 25zł za opakowanie. Dla testów zrobiłem kropkę z tej pasty w innym miejscu na obudowie vacum i nie dało się jej oderwać. Warto do tej operacji wymontować vacum cała operacja ok 2-4h. A i naprawde warto zostawić vacum na 24h co by dobrze klej wysechł.

 

A obkleiłem to taśmą co by ładnie się pasta aluminiowa rozprowadziła.

Edytowane przez reo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja polecam:

 

http://technicoll.pl/index.php?lang=pl&page=product.php?id=52#

 

efekt widać na zdjęciach powyżej. Ja płaciłem 25zł za opakowanie. Dla testów zrobiłem kropkę z tej pasty w innym miejscu na obudowie vacum i nie dało się jej oderwać. Warto do tej operacji wymontować vacum cała operacja ok 2-4h. A i naprawde warto zostawić cacum na 24h co by dobrze klej wysechł.

 

A obkleiłem to taśmą co by ładnie się pasta aluminiowa rozprowadziła.

 

 

 

ze składu wynika że będzie wytrzymalsza od poxipolu:) jutro może sobie poradzę ze zdjęciem pompy vacum własnoręcznie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam przeczytać najpierw to:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/117675-Wymiana-Vacum-pompy(tandemowej)-Manual?highlight=wymiana+vacum

 

I nie zapomnij o porządnym odtłuszczeniu powierzchni najlepiej środkiem do czyszczenia hamulców (dostaniesz w każdym motoryzacyjnym) oraz o przedrapaniu miejsca gdzie będzie klejone, i dokładnie przed demontażem pompy przedmuchaj jej okolice co by syf nie dostał się do bloku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak nie zda to egzaminu to wymiana, używki boscha z 2008-2009 roku za ~140 zł. można spokojnie kupić. Co do ciśnienia 0,6 to minimalne, ale trzeba jeszcze wziąć poprawkę na cały układ i zmierzyć ciśnienie przed n75 oraz n17 jakie tam wynosi bo może się okazać te 0,6 za małe, ogólnie podciśnienie powinno być 0,8 do 1, jak powyżej czy poniżej to można się już nastawiać na wymianę. Pamiętać jeszcze trzeba że w PD ta pompa podciśnienia jest połączona z pompą paliwa a tam podciśnienie na jałowym 3-4 bar oraz przy ~4k obr powinno być ~8 bar + zaworek zwrotny co trzyma ciśnienie do 1 bar ( jak padnie problemy przy odpalaniu porannym po dłuższym staniu). Zatem czynników do sprawdzenia jest kilka w jednym elemencie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak nie zda to egzaminu to wymiana, używki boscha z 2008-2009 roku za ~140 zł. można spokojnie kupić. Co do ciśnienia 0,6 to minimalne, ale trzeba jeszcze wziąć poprawkę na cały układ i zmierzyć ciśnienie przed n75 oraz n17 jakie tam wynosi bo może się okazać te 0,6 za małe, ogólnie podciśnienie powinno być 0,8 do 1, jak powyżej czy poniżej to można się już nastawiać na wymianę. Pamiętać jeszcze trzeba że w PD ta pompa podciśnienia jest połączona z pompą paliwa a tam podciśnienie na jałowym 3-4 bar oraz przy ~4k obr powinno być ~8 bar + zaworek zwrotny co trzyma ciśnienie do 1 bar ( jak padnie problemy przy odpalaniu porannym po dłuższym staniu). Zatem czynników do sprawdzenia jest kilka w jednym elemencie ...

 

fakt, muszę to posprawdzać jeszcze dla świętego spokoju a potem skrobanie vacum:) masz namiar na te używki z 2008-2009 ???

 

---------- Dodano o 23:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ----------

 

polecam przeczytać najpierw to:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/117675-Wymiana-Vacum-pompy(tandemowej)-Manual?highlight=wymiana+vacum

 

I nie zapomnij o porządnym odtłuszczeniu powierzchni najlepiej środkiem do czyszczenia hamulców (dostaniesz w każdym motoryzacyjnym) oraz o przedrapaniu miejsca gdzie będzie klejone, i dokładnie przed demontażem pompy przedmuchaj jej okolice co by syf nie dostał się do bloku silnika.

 

dzięki za info:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz namiar na te używki z 2008-2009 ???

 

w wtorek - czwartek napisze dokładnie bo mam zamówioną z allegro od jednego, z tego co gadałem z nim ma więcej (2008,2009) cena ~120zł. + przesyłka 22(wpłata) 27(pobranie) - kurier ofc.

 

poza tym można wklepać numer 038145209M w szukajke allegro (dotyczy PD 1,9), bądź wpis pompa vacum (lub wakum - różnie to opisują sprzedawcy), ustawić od najtańszej, skupić się na modelu bosch i otwierać obrazki oraz czytać rocznik jak widać na zdjęciu jak nie to telefon i dzwonić. Lepsze to niż kupowanie nowej za ceny 1/15 wartości naszych aut ... Gwarancja rozruchowa jest , jak się ją założy można podjechać na sprawdzenie i tyle. Ważne by szukać z końcówką M bo to te ostatnie chyba że jest jakaś inna literka z nowszych zmieników. Z tych co przejrzałem literka M pojawia się od 07r wzwyż zatem jak numer z M a nie widać rocznika warto dzwonić i pytać bo zazwyczaj każdy "szrociaż" ma tego więcej a wystawia pierwszą lepszą.

 

przykładowe

http://allegro.pl/pompa-paliwa-vacu-vw-seat-skoda-038145209-i3047666744.html

http://allegro.pl/pompa-wacum-podcisnienia-plus-passat-turan-a3-i3048341857.html

http://allegro.pl/pompa-vacum-vakum-038145209m-vw-audi-uzywana-i3032692204.html

http://allegro.pl/vacum-pompa-audi-a3-vw-golf-v-i3028446167.html

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w wtorek - czwartek napisze dokładnie bo mam zamówioną z allegro od jednego, z tego co gadałem z nim ma więcej (2008,2009) cena ~120zł. + przesyłka 22(wpłata) 27(pobranie) - kurier ofc.

 

poza tym można wklepać numer 038145209M w szukajke allegro (dotyczy PD 1,9), bądź wpis pompa vacum (lub wakum - różnie to opisują sprzedawcy), ustawić od najtańszej, skupić się na modelu bosch i otwierać obrazki oraz czytać rocznik jak widać na zdjęciu jak nie to telefon i dzwonić. Lepsze to niż kupowanie nowej za ceny 1/15 wartości naszych aut ... Gwarancja rozruchowa jest , jak się ją założy można podjechać na sprawdzenie i tyle. Ważne by szukać z końcówką M bo to te ostatnie chyba że jest jakaś inna literka z nowszych zmieników. Z tych co przejrzałem literka M pojawia się od 07r wzwyż zatem jak numer z M a nie widać rocznika warto dzwonić i pytać bo zazwyczaj każdy "szrociaż" ma tego więcej a wystawia pierwszą lepszą.

 

przykładowe

http://allegro.pl/pompa-paliwa-vacu-vw-seat-skoda-038145209-i3047666744.html

http://allegro.pl/pompa-wacum-podcisnienia-plus-passat-turan-a3-i3048341857.html

http://allegro.pl/pompa-vacum-vakum-038145209m-vw-audi-uzywana-i3032692204.html

http://allegro.pl/vacum-pompa-audi-a3-vw-golf-v-i3028446167.html

 

 

ok,daj znać:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa doszła , zamontowana i jutro jak czas pozwoli ją sprawdzę jak działa na przyrządach.

 

pompę kupiłem od niego

http://allegro.pl/show_item.php?item=2977826555

 

jak z nim gadałem to miał jeszcze 3 z 2008 roku ( nie wystawione) zatem dzwonić i niech aukcje wystawi indywidualną.

 

I teraz potwierdzę dla tych co się zastanawiają - pompa boscha wchodzi do silnika AWX z podgrzewaczem świec bez piłowania docinania itp. tylko dobrze trzeba wycelować trzpieniem z pompy w wejście w wałku. Pompa jaka u mnie była to jeszcze orginał z 00 roku - końcówka A (LUK)

Wymiana jest prosta - zrobić sobie maximum miejsca czyli wyciągnąć plastykową rurę z dolotu , odpiąć przewody od świec ( podgrzewana płynu), odpiąć wiązkę od PD , i wykręcać. Do tej śruby z dołu jest potrzebny mały imbus 5 co się go odwróci tą dłuższą stroną i da rade odkręcić ( długość ~ 7 cm.) albo przyciąć większy. Podkładkę oryginał 31 zł. u mnie w sklepie znajomy mi ściągnął. Zatem nie trzeba tylko szukać w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minęły 2 lata i problem znowu wrócił. Wtedy mechanik skleił mi kruciec poxipolem i było OK. Naprawiał już ktoś pompę po raz drugi? Teraz pewnie żeby dobrze to skleić będę musiał najpierw wyczyścić kruciec z kleju. A może na stary klej dać drugą warstwę? Jak myślicie? Czy przy obecnej pogodzie klej zwiąże? Nie mam garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się nie powinno nazywać naprawą tylko "druciarstwem". Jestem tego samego zdania co kolega Krzysiek, wywalić ten szrot Luk'a i kupić porządnego używanego Bosch'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2013-03-16 14.48.31.jpgja właśnie wczoraj wymieniłem pompę na Boscha wchodzi bez problemu bez demontażu podgrzewacza zajeło mi to 1,5 godz a kupiłem ją od gościa którego zaoferował dev14 koszt 180zł odrazu jest poprawa samochód nie szarpie przy przyspieszaniu i chamulce nawet lekka poprawa

2013-03-16 14.22.27.jpg

2013-03-16 14.23.35.jpg

Edytowane przez 1212kris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie należy obserwować ( początkowo parę dni) czy nie wycieka paliwo + olej z okolic pompy , a jak wszystko ok to należy obserwować/zachować szczególną uwagę czy oleju nie przybywa , ( po 1,2,3... do 6 tyś. km) znaczyło by to o niepoprawnym zadziałaniu tej uszczelki metalowej.

@1212kris - Ciesze się że chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem problem jak niektórzy powyżej, twardy pedał hamulca po pierwszym naciśnięciu co sugerowało lewe powietrze w pompie, zerknąłem i okazało się, że tak jak piszecie króciec był luźny i obracał się wokoło, zakleiłem go 2-składnikowym klejem do gwintów i Voilà, wszystko jest w porządku ;) passacior hamuje jak żyleta :dance

koszt zabawy 35zł

czas: 15min (+ 2 godziny do uzyskania pełnej twardości kleju)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności