Skocz do zawartości
elkrecik

Problem z pompą podciśnienia (Vacuum) w AWX

Rekomendowane odpowiedzi

miał ktoś kiedyś taki przypadek że urwała się pompa wakum wyciekł olej i auto zgasło, mój problem właśnie na tym polega, właśnie dzisiaj odpaliłem auto podjechałem pare metrów zahamowałem auto zgasło i już nie chciało odpalić podczas przyhamowania pedał hamulca był dość twardy, było to odczuwalne przez jakiś czas przy hamowaniu po drugim naciśnięciu pedał twardniał ale jak to możliwe ze mogło pęknąć i sie lekko wysunęło czyżby coś poszło pod osłoną zaworów, i czy ktoś orientuje sie w cenie pomiędzy używką a nową pompą wakum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

używki na allegro w granicach 200 pln ale uważaj bo znaczna ilość tych pomp jest również z ruchomymi króćcami natomiast za regeneracje stwierdzono mi że należy przygotować w granicach 600 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to czyli zwracać szczególną uwagę na króciec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, podczas operacji zaklepywania i obklejania feralnego króćca, zauważyłem, że podczas obracania go cieknie tam ropa, w związku z tym rozumiem że w takiej sytuacji pompa nadaje się tylko do wymiany ? Czy można z czymś takim jeździć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj to jakoś uszczelnić ja tak jezdziłem ponad rok i nic nie ciekło, mi udało się kupić na szrocie za stówką jeżdżę od paru dni i wszystko jest ok, trafiła mi się w bardzo dobrym stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vacuum wymienione na Bosch od b6? Pytanie czy one też były felerne?

Jak auto postoi mam problem z odpaleniem, miałem coś takiego przez kruciec w pompie Luk`a, po zmianie pół roku przerwy i problem odpalania powrócił. Zaworek zwrotny zamontowany, oleju nie przybywa więc wykluczam oringi PD..

Ma ktoś jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zmieniłem z luka na boscha z 2008r czyli też z b6 i na razie jest ok znaczy nie cieknie jak luk-a i odpalanie super ale z tym nie miałem problemu...

U Ciebie problemu nie szukałbym w takim razie w pompie skoro objaw podobny przed i po wymianie,A już raczej na pewno kruciec nie ma nic wspólnego z odpalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kruciec się ruszał + cofało się przez nią paliwo. To 2 objaw uszkodzonej vacuum, hamulce + slabe odpalanie po postoju. Po prostu się zapowietrza. Wtedy na pewno była uszkodzona bo pedał hamulca też twardniał po szybkich naciśnięciach i odpalał po tygodniu postoju bez problemu. A niedawno niestety problem powrócił, odpala dosłownie na sek. gaśnie i muszę go ciorać.

Często podpompowanie elektryczną pomaga, więc na 90% zapowietrza się... tylko gdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wydaję mi się że nie przez pompę tylko gdzieś indziej a gdzie to już trzeba krok po kroku jeżeli jesteś na 100% pewien że nie na uszczelnieniach pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% niestety nie jeste... chyba się nie da zweryfikować, trzeba wymieniać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też myślałem , że wina pompy więc wymieniłem na nówkę ale problem z odpalaniem nie zniknął.

pomogła wymiana uszczelek na pompkach.

 

teraz pali "cacy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przybywało Ci "oleju" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 100% niestety nie jeste... chyba się nie da zweryfikować, trzeba wymieniać..

 

 

A jak już zapali po takim dłuższym postoju to kopci na niebiesko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raz zimą miałem mega problem z zapaleniem już myślałem że nie da rady i wtedy ciorałem go dobre 2 minuty to wtedy kopcił trochę na niebiesko przez 10 min. Bo takim 15s odpalaniu nie zauważyłem żadnego kopcenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a przybywało Ci "oleju" ?

 

nie , jedna uszczelka była delikatnie uszkodzona , wydaje mi się , że dolna ale nie jestem pewien.

 

Oleju nie musi wcale przybywać.

logi robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze najpierw skupił się na układzie paliwowym (szczelnością)może filtr paliwa, a jak już wykluczysz to na 100%, to szukaj dalej...np uszczelnienia.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

raz zimą miałem mega problem z zapaleniem już myślałem że nie da rady i wtedy ciorałem go dobre 2 minuty to wtedy kopcił trochę na niebiesko przez 10 min.

 

A świece sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi robiłem, korekcje, bipy dobre. Auto stoi na miejscu parkingowym w 1 miejscu nigdy nie widziałem żadnej plamki, więc musi zostawać gdzieś w środku.. wróżenie z fusów był u 2 mechaników oczywiście odpalał od strzała ...

 

Wszystkie grzeją.

Poza tym zimą zrozumiałbym świece, ale teraz to i tak nie grzeją

Edytowane przez darchitek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czy inaczej musisz parę stówek zainwestować. taki urok naszych " samochodów".

 

decyzję od czego zacząć musisz ty podjąć - koszta w obu przypadkach podobne.

 

Mechanikom to trzeba , niestety , pokazać co mają naprawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety pompek chyba sam nie wyjmę nie ? :) a jak wyjmę to nie włożę pewnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelki -130 zł

uszczelka na dekiel ori - 70 zł

mechanik powinien ogarnąć za ok. 150 zł - tylko trzeba znaleźć kumatego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności