zima18 Zgłoś #101 Napisano 16 Lutego 2013 ale faktycznie po 2,3 razie wciśnięcia hamulca pedał jest twardy i brak hamowania, coś z tym trzeba zrobić U mnie dzieje się to samo, po 2-3 wciśnięciach pedał twardnieje i brak hamowania. Tylko, trzeba przyznać, że jak hamujesz, to naciskasz pedał i go trzymasz, a nie nim pompujesz. Raz miałem taką sytuację, że z wysokiej prędkości hamowałem pulsacyjnie i trochę się przestraszyłem, jak było brak efektu hamowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #102 Napisano 16 Lutego 2013 ja z uszczelnieniem poradziłem sobie tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #103 Napisano 16 Lutego 2013 Raz miałem taką sytuację, że z wysokiej prędkości hamowałem pulsacyjnie i trochę się przestraszyłem, jak było brak efektu hamowania. co nie oznacza że pompa czy układ jest nie szczelny, może po prostu pompa już siada i za małe podciśnienie robi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #104 Napisano 23 Lutego 2013 0.4 ciśnienie wyszło po badaniach w VW, czyli Vacum do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #105 Napisano 23 Lutego 2013 ja z uszczelnieniem poradziłem sobie tak: u Ciebie końcówka puściła a u mnie jeszcze ie wiadomo bo nie wyciągnęli Vacum, tylko kable sprawdzali i ciśnienie z pompy, uszczelniłeś ją taśmą??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #106 Napisano 23 Lutego 2013 Poxiliną lub czymś podobnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #107 Napisano 23 Lutego 2013 Poxiliną lub czymś podobnym. zobaczymy czy pomoże, nową z VW mogę mieć za 1300zł oryginał ale taniej będzie zalepić, powiedzieli że prawidłowe ciśnienie to min.0,6 bara a max. to 0.8 bara, poniżej i powyżej zalecają wymianę pompy vacum, oczywiście chodzi o ciśnienie wychodzące z pompy a nie gdzieś w układzie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #108 Napisano 23 Lutego 2013 (edytowane) ja polecam: http://technicoll.pl/index.php?lang=pl&page=product.php?id=52# efekt widać na zdjęciach powyżej. Ja płaciłem 25zł za opakowanie. Dla testów zrobiłem kropkę z tej pasty w innym miejscu na obudowie vacum i nie dało się jej oderwać. Warto do tej operacji wymontować vacum cała operacja ok 2-4h. A i naprawde warto zostawić vacum na 24h co by dobrze klej wysechł. A obkleiłem to taśmą co by ładnie się pasta aluminiowa rozprowadziła. Edytowane 23 Lutego 2013 przez reo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #109 Napisano 23 Lutego 2013 ja polecam: http://technicoll.pl/index.php?lang=pl&page=product.php?id=52# efekt widać na zdjęciach powyżej. Ja płaciłem 25zł za opakowanie. Dla testów zrobiłem kropkę z tej pasty w innym miejscu na obudowie vacum i nie dało się jej oderwać. Warto do tej operacji wymontować vacum cała operacja ok 2-4h. A i naprawde warto zostawić cacum na 24h co by dobrze klej wysechł. A obkleiłem to taśmą co by ładnie się pasta aluminiowa rozprowadziła. ze składu wynika że będzie wytrzymalsza od poxipolu:) jutro może sobie poradzę ze zdjęciem pompy vacum własnoręcznie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #110 Napisano 23 Lutego 2013 polecam przeczytać najpierw to: http://forum.vw-passat.pl/threads/117675-Wymiana-Vacum-pompy(tandemowej)-Manual?highlight=wymiana+vacum I nie zapomnij o porządnym odtłuszczeniu powierzchni najlepiej środkiem do czyszczenia hamulców (dostaniesz w każdym motoryzacyjnym) oraz o przedrapaniu miejsca gdzie będzie klejone, i dokładnie przed demontażem pompy przedmuchaj jej okolice co by syf nie dostał się do bloku silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #111 Napisano 23 Lutego 2013 a jak nie zda to egzaminu to wymiana, używki boscha z 2008-2009 roku za ~140 zł. można spokojnie kupić. Co do ciśnienia 0,6 to minimalne, ale trzeba jeszcze wziąć poprawkę na cały układ i zmierzyć ciśnienie przed n75 oraz n17 jakie tam wynosi bo może się okazać te 0,6 za małe, ogólnie podciśnienie powinno być 0,8 do 1, jak powyżej czy poniżej to można się już nastawiać na wymianę. Pamiętać jeszcze trzeba że w PD ta pompa podciśnienia jest połączona z pompą paliwa a tam podciśnienie na jałowym 3-4 bar oraz przy ~4k obr powinno być ~8 bar + zaworek zwrotny co trzyma ciśnienie do 1 bar ( jak padnie problemy przy odpalaniu porannym po dłuższym staniu). Zatem czynników do sprawdzenia jest kilka w jednym elemencie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #112 Napisano 23 Lutego 2013 a jak nie zda to egzaminu to wymiana, używki boscha z 2008-2009 roku za ~140 zł. można spokojnie kupić. Co do ciśnienia 0,6 to minimalne, ale trzeba jeszcze wziąć poprawkę na cały układ i zmierzyć ciśnienie przed n75 oraz n17 jakie tam wynosi bo może się okazać te 0,6 za małe, ogólnie podciśnienie powinno być 0,8 do 1, jak powyżej czy poniżej to można się już nastawiać na wymianę. Pamiętać jeszcze trzeba że w PD ta pompa podciśnienia jest połączona z pompą paliwa a tam podciśnienie na jałowym 3-4 bar oraz przy ~4k obr powinno być ~8 bar + zaworek zwrotny co trzyma ciśnienie do 1 bar ( jak padnie problemy przy odpalaniu porannym po dłuższym staniu). Zatem czynników do sprawdzenia jest kilka w jednym elemencie ... fakt, muszę to posprawdzać jeszcze dla świętego spokoju a potem skrobanie vacum:) masz namiar na te używki z 2008-2009 ??? ---------- Dodano o 23:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ---------- polecam przeczytać najpierw to: http://forum.vw-passat.pl/threads/117675-Wymiana-Vacum-pompy(tandemowej)-Manual?highlight=wymiana+vacum I nie zapomnij o porządnym odtłuszczeniu powierzchni najlepiej środkiem do czyszczenia hamulców (dostaniesz w każdym motoryzacyjnym) oraz o przedrapaniu miejsca gdzie będzie klejone, i dokładnie przed demontażem pompy przedmuchaj jej okolice co by syf nie dostał się do bloku silnika. dzięki za info:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #113 Napisano 24 Lutego 2013 (edytowane) masz namiar na te używki z 2008-2009 ??? w wtorek - czwartek napisze dokładnie bo mam zamówioną z allegro od jednego, z tego co gadałem z nim ma więcej (2008,2009) cena ~120zł. + przesyłka 22(wpłata) 27(pobranie) - kurier ofc. poza tym można wklepać numer 038145209M w szukajke allegro (dotyczy PD 1,9), bądź wpis pompa vacum (lub wakum - różnie to opisują sprzedawcy), ustawić od najtańszej, skupić się na modelu bosch i otwierać obrazki oraz czytać rocznik jak widać na zdjęciu jak nie to telefon i dzwonić. Lepsze to niż kupowanie nowej za ceny 1/15 wartości naszych aut ... Gwarancja rozruchowa jest , jak się ją założy można podjechać na sprawdzenie i tyle. Ważne by szukać z końcówką M bo to te ostatnie chyba że jest jakaś inna literka z nowszych zmieników. Z tych co przejrzałem literka M pojawia się od 07r wzwyż zatem jak numer z M a nie widać rocznika warto dzwonić i pytać bo zazwyczaj każdy "szrociaż" ma tego więcej a wystawia pierwszą lepszą. przykładowe http://allegro.pl/pompa-paliwa-vacu-vw-seat-skoda-038145209-i3047666744.html http://allegro.pl/pompa-wacum-podcisnienia-plus-passat-turan-a3-i3048341857.html http://allegro.pl/pompa-vacum-vakum-038145209m-vw-audi-uzywana-i3032692204.html http://allegro.pl/vacum-pompa-audi-a3-vw-golf-v-i3028446167.html Edytowane 24 Lutego 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas5 Zgłoś #114 Napisano 24 Lutego 2013 w wtorek - czwartek napisze dokładnie bo mam zamówioną z allegro od jednego, z tego co gadałem z nim ma więcej (2008,2009) cena ~120zł. + przesyłka 22(wpłata) 27(pobranie) - kurier ofc. poza tym można wklepać numer 038145209M w szukajke allegro (dotyczy PD 1,9), bądź wpis pompa vacum (lub wakum - różnie to opisują sprzedawcy), ustawić od najtańszej, skupić się na modelu bosch i otwierać obrazki oraz czytać rocznik jak widać na zdjęciu jak nie to telefon i dzwonić. Lepsze to niż kupowanie nowej za ceny 1/15 wartości naszych aut ... Gwarancja rozruchowa jest , jak się ją założy można podjechać na sprawdzenie i tyle. Ważne by szukać z końcówką M bo to te ostatnie chyba że jest jakaś inna literka z nowszych zmieników. Z tych co przejrzałem literka M pojawia się od 07r wzwyż zatem jak numer z M a nie widać rocznika warto dzwonić i pytać bo zazwyczaj każdy "szrociaż" ma tego więcej a wystawia pierwszą lepszą. przykładowe http://allegro.pl/pompa-paliwa-vacu-vw-seat-skoda-038145209-i3047666744.html http://allegro.pl/pompa-wacum-podcisnienia-plus-passat-turan-a3-i3048341857.html http://allegro.pl/pompa-vacum-vakum-038145209m-vw-audi-uzywana-i3032692204.html http://allegro.pl/vacum-pompa-audi-a3-vw-golf-v-i3028446167.html ok,daj znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #115 Napisano 26 Lutego 2013 pompa doszła , zamontowana i jutro jak czas pozwoli ją sprawdzę jak działa na przyrządach. pompę kupiłem od niego http://allegro.pl/show_item.php?item=2977826555 jak z nim gadałem to miał jeszcze 3 z 2008 roku ( nie wystawione) zatem dzwonić i niech aukcje wystawi indywidualną. I teraz potwierdzę dla tych co się zastanawiają - pompa boscha wchodzi do silnika AWX z podgrzewaczem świec bez piłowania docinania itp. tylko dobrze trzeba wycelować trzpieniem z pompy w wejście w wałku. Pompa jaka u mnie była to jeszcze orginał z 00 roku - końcówka A (LUK) Wymiana jest prosta - zrobić sobie maximum miejsca czyli wyciągnąć plastykową rurę z dolotu , odpiąć przewody od świec ( podgrzewana płynu), odpiąć wiązkę od PD , i wykręcać. Do tej śruby z dołu jest potrzebny mały imbus 5 co się go odwróci tą dłuższą stroną i da rade odkręcić ( długość ~ 7 cm.) albo przyciąć większy. Podkładkę oryginał 31 zł. u mnie w sklepie znajomy mi ściągnął. Zatem nie trzeba tylko szukać w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #116 Napisano 17 Marca 2013 Minęły 2 lata i problem znowu wrócił. Wtedy mechanik skleił mi kruciec poxipolem i było OK. Naprawiał już ktoś pompę po raz drugi? Teraz pewnie żeby dobrze to skleić będę musiał najpierw wyczyścić kruciec z kleju. A może na stary klej dać drugą warstwę? Jak myślicie? Czy przy obecnej pogodzie klej zwiąże? Nie mam garażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #117 Napisano 17 Marca 2013 To się nie powinno nazywać naprawą tylko "druciarstwem". Jestem tego samego zdania co kolega Krzysiek, wywalić ten szrot Luk'a i kupić porządnego używanego Bosch'a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #118 Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) ja właśnie wczoraj wymieniłem pompę na Boscha wchodzi bez problemu bez demontażu podgrzewacza zajeło mi to 1,5 godz a kupiłem ją od gościa którego zaoferował dev14 koszt 180zł odrazu jest poprawa samochód nie szarpie przy przyspieszaniu i chamulce nawet lekka poprawa Edytowane 17 Marca 2013 przez 1212kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #119 Napisano 17 Marca 2013 po wymianie należy obserwować ( początkowo parę dni) czy nie wycieka paliwo + olej z okolic pompy , a jak wszystko ok to należy obserwować/zachować szczególną uwagę czy oleju nie przybywa , ( po 1,2,3... do 6 tyś. km) znaczyło by to o niepoprawnym zadziałaniu tej uszczelki metalowej. @1212kris - Ciesze się że chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaspa1988 Zgłoś #120 Napisano 4 Maja 2013 miałem problem jak niektórzy powyżej, twardy pedał hamulca po pierwszym naciśnięciu co sugerowało lewe powietrze w pompie, zerknąłem i okazało się, że tak jak piszecie króciec był luźny i obracał się wokoło, zakleiłem go 2-składnikowym klejem do gwintów i Voilà, wszystko jest w porządku passacior hamuje jak żyleta :dance koszt zabawy 35zł czas: 15min (+ 2 godziny do uzyskania pełnej twardości kleju) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach