Skocz do zawartości
norbert2205

Akcja serwisowa 23H9 - Wymia pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych Siemens (zamknięta z końcem 2015)

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

kiedyś obiecałem napisać parę słów o odłączeniu padniętego PD w silniku BKP. Ma to na celu umożliwienie (awaryjne) kontynuowania jazdy.

Na wstępie chcę podkreślić, że z pewnością nie służy to dobrze silnikowi, przeniesieniu napędu czy poduszkom pod zespołem napędowym. Nie mniej jednak są takie sytuacje w życiu, że operacja taka może zostać uznana za niezbędną do przeprowadzenia.

To już do indywidualnej decyzji każdego, którego taka awaria spotka.

 

Silnik BKP wygląda następująco:

19062012703.jpg

Opis czynności koniecznych do zdjęcia pokrywy zaworów (niektóre zwroty mogą odbiegać od fachowej terminologii):

1) zdejmujemy górną osłonę silnika, usuwamy wygłuszenie

2) odkręcamy 2 śruby, które trzymają metalowe przewody paliwowe (kluczyk 10)

3) odsuwamy / odciągamy te przewody tak, aby się dostać później do torx’ów pokrywy zaworów

4) przy pomocy ‘żabki’ uwalniamy 2 pierścienie zaciskowe: jeden z przewodu dochodzącego do pokrywy zaworów, drugi na rurze od dolotu powietrza (pierścień przed ścianą grodziową silnika), rozłączamy te elementy, uwaga aby krótka rurka nie spadła nam za silnik

5) uwalniamy zatrzaski w górnej części pokrywy paska rozrządu

6) odchylamy pokrywę paska rozrządu w kierunku zbiorniczka wyrównawczego, tak aby widoczna była krawędź pokrywy zaworów

7) odkręcamy torx’y pokrywy zaworów (niepamiętam jaki numer torx’a), należy odchylić rurę dolotu powietrza oraz przewody paliwowe

8) zdejmujemy pokrywę (śruby nie wypadną, trzymają się z pokrywą)

9) odłączamy po kolei po jednym PD i próbujemy uruchomić auto – jak odpali to mamy winowajcęJ Wyjętą wtyczkę umieścić tak, aby się nie dostała w ruchome części rozrządu.

10) skręcamy wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu, uwaga: nałożenie pokrywy nastręcza pewnych problemów, wysunięte śruby też nie ułatwiają tego zadania

11) podczas jazdy zapali się kilka kontrolek na zegarach w tym informacja o niesprawnym tempomacie

12) jedziemy wolno (max 60-70 km/h) unikając przyśpieszeń.

 

Ja w zeszłym roku miałem sytuację, w której z pewnych przyczyn byłem zmuszony odłączyć PD i kontynuować jazdę. Później na nowo podłączyłem padnięty PD, pokasowałem błędy i wezwałem lawetę do serwisu VW. Wymienili PD z wiązką za darmo.

Jeszcze raz chcę podkreślić, że ww. operacja nie jest zalecana i nie jest obojętna dla naszych samochodów.

19062012706.jpg

19062012707.jpg

19062012704.jpg

19062012705.jpg

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spóźniłeś się już to opisałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dzięki temu skompletowałem pełny zestaw i wydrukowałem obszerną instrukcję "na zaś", także piwko dla Kolegi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spóźniłeś się już to opisałem wyżej.

 

Kolego Wiesław,

napierw przeczytaj post 28 w poniższym wątku, i dopiero później pisz o 'spoźnieniu się'.:dodupy

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/36658-uszkodzony-wtryskiwacz-sterujacy-w-B6-2-0-TDi-140-KM?p=1371946#post1371946

 

W czerwcu 2011 małem przygodę z odłączaniem PD, a na prośbę forumowiczów teraz opisałem bardziej precyzyjnie jak odłączyć PD w stylu 'krok po kroku' a nie 'odkręciłem pokrywę zaworów i odłączyłem PD' jak napisałeś w poście 612/640.

EOT

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Wiesław,

napierw przeczytaj post 28 w poniższym wątku, i dopiero później pisz o 'spoźnieniu się'.:dodupy

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/36658-uszkodzony-wtryskiwacz-sterujacy-w-B6-2-0-TDi-140-KM?p=1371946#post1371946

 

W czerwcu 2011 małem przygodę z odłączaniem PD, a na prośbę forumowiczów teraz opisałem bardziej precyzyjnie jak odłączyć PD w stylu 'krok po kroku' a nie 'odkręciłem pokrywę zaworów i odłączyłem PD' jak napisałeś w poście 612/640.

EOT

 

Kolega Fedwo ma racje, wcześniejsze instrukcje były lakoniczne, a przy zdejmowaniu dekla trzeba naprawdę uważać, ja rozwaliłem rurkę podciśnienia, wiec jak ktoś to robi pierwszy raz to zaręczam że spoci się co niemiara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedać jak najszybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzedać jak najszybciej.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/101174-Akcja-dobrej-woli-Wymia-pompowtryskow-uszkodzonych-za-darmo-albo-za-mala-oplata?p=1695589#post1695589

 

sprzedać jak najszybciej

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/93739-Uszkodzenie-turbiny-oraz-jej-regeneracja?p=1694399#post1694399

 

no to kolega zablysnal

 

I ostrzeżenie kolega zlin142 dostał (regulamin forum poczytać i konkrety opisać a nie spamować) Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszeliście coś o pompkach Continetala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako zamiennik PD raczej nie będą pasować :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprobowac zawsze mozna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedziano mi w serwisie, że obecnie w BMRach wymieniają pompowtryskiwacze w akcji z Siemensa na Continentale, stąd to pytanie do wtajemniczonych. Pozdrawiam wszystkich tych, którzy mają dobry humor mając auto z tym silnikiem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedziano mi w serwisie, że obecnie w BMRach wymieniają pompowtryskiwacze w akcji z Siemensa na Continentale, stąd to pytanie do wtajemniczonych. Pozdrawiam wszystkich tych, którzy mają dobry humor mając auto z tym silnikiem :(

 

Continental = siemens vdo, conti przejął tą firmę czy jakoś tak. Podobno :-D nowe pomki mają lepsze uszczelniacze cewki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedziano mi w serwisie, że obecnie w BMRach wymieniają pompowtryskiwacze w akcji z Siemensa na Continentale, stąd to pytanie do wtajemniczonych. Pozdrawiam wszystkich tych, którzy mają dobry humor mając auto z tym silnikiem :(

 

Jak wcześniej już pisałem, przy wymianie w moim BMN też powiedzieli, że założyli continentale

Powiedzieli również, że Siemensa w ramach akcji wymieniają na continentala bez rozróżnienia ozn. silnika

I oczywiście, że są luks sralala... jeszcze żaden nie wrócił.

Ale to się okaże za jakiś czas, co najmniej 2-3 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piątek mój passat odmówił posłuszeństwa padł 3 pompo wtrysk, wcześniej były wymieniane 1 i 2 a teraz od razu 3 i 4 na koszt volkswagena, dostali auto o godz. 11 a gotowe było o 14:30 Solidna firma Łopiński Szczecin. P.s laweta tez za free z assistance. a i powiedział ze teraz jest vdo lub conti i ze te są bez awaryjne i ze żaden jeszcze nie wrócił. oby miał racje, bo moje auto obejmuje jeszcze tylko rok akcji serwisowej, czyli to 7 - mego roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie martw się, z tego co w tym dość głębokim topicu już było akcja Cię obejmuje jeżeli auto w momencie ogłoszenia akcji miało 7 lat.

Spokojnej jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie ściśle związane z samą awarią pompki ale mam pytanie. Osoby, którym się przytrafiła ta niemiła sytuacja piszą, że w taki lub inny sposób samochód dostarczyli do serwisu - najczęściej pewnie na lawecie na własny koszt. A czy ktoś skorzystał z gwarancji mobilności? Coś takiego znalazłem i zastanawiam się czy nie można z tego skorzystać aby nie ponosić zbędnych kosztów. Mówi ona, że w przypadku kradzieży bądź unieruchomienia auta mając spełnione warunki typu: serwisowanie w ASO, oryginalne części itp. można skorzystać z:

 

1. naprawa pojazdu w miejscu zdarzenia

2. holowanie

3. samochód zastępczy, nocleg w hotelu, dalsza podróż

4. koszty przejazdu taksówką

5. dostawa samochodu po naprawie

6. dostawa oryginalnych części VW

7. nieoprocentowana pożyczka gotówkowa

8. serwis telefoniczny

 

Co wy na to?

Może ktoś korzystał? to niech się wypowie czy to funkcjonuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co wy na to?

Może ktoś korzystał? to niech się wypowie czy to funkcjonuje.

 

Ja korzystałem, ale ze Skodą (ale to też VAG).

Bardzo funkcjonalne, bo jak samochód unieruchomiony, to nic nie zrobisz, a tak szybki telefon i po kilkudziesięciu minutach przyjechała laweta i zawiozła do ASO najbliższego (akurat ten który chciałem).

Nie wiem, jak byłoby gdybyś chciał wieźć do jakiegoś serwisu typu nie-ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sebeq A zostałeś obciążony jakimiś kosztami lawety? czy wszystko pokryła Skoda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jak sie zaczynaja obiawy tego to tez uznaja gwarancje i wymienia czy tylko jak auto nie pojedzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności