MaciejK Zgłoś #1 Napisano 21 Marca 2011 Mam pytanie co może być przyczyna takiego cykania jakie jest przy włączonych kierunkowskazach tylko że przy wyłączonych kierunkach. Pierwszy raz miało to miejsce zimą przy -15 stopniach C przy prędkości 150 km/h. Myślałem że jest to spowodowane mrozem, ale nie, bo miało to też miejsce teraz jak wracałem z Krakowa. Też było to przy wysokich prędkościach. Teraz powtarza się to codziennie przy jeździe po mieście. Jest to bardzo denerwujące cykanie. Co może być tego przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #2 Napisano 21 Marca 2011 wyłącznik zespolony przy kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #3 Napisano 21 Marca 2011 Albo sam przerywacz. Ja to miałem jak kupiłem swego passka. Okazało się , że był wstawiony zamiennik. Po wymianie na używany ori cykanie ucichło . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #4 Napisano 21 Marca 2011 mi pomoglo poruszanie dzwignia od kierunkow, u kolegi takie rozruszanie tez pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #5 Napisano 21 Marca 2011 jakie rozruszanie?? to co mam machać dźwignią od kierunków czy jak?? lbo sam przerywacz. Ja to miałem jak kupiłem swego passka. Okazało się , że był wstawiony zamiennik. Po wymianie na używany ori cykanie ucichło . Przerywacz?? Tylko ża ja swojego mam od 2 lat i pierwszy raz sie to zdarzyło zimą. To cykanie razjest raz go niema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #6 Napisano 21 Marca 2011 Przerywacz??Tylko ża ja swojego mam od 2 lat i pierwszy raz sie to zdarzyło zimą. To cykanie razjest raz go niema 2 lata o niczym jeszcze nie przesądzają. Ale jak weżmiesz pod uwagę rok produkcji no to może właśnie nadszedł kres przerywacza. Jak masz okazję to podmień z kimś komu nie cyka ten przerywacz i się wyjaśni . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #7 Napisano 21 Marca 2011 wymień/wyczyść manetke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #8 Napisano 21 Marca 2011 wymień/wyczyść manetke. Tylko że to cykanie dochodzi ze środka deski rozdzielczej nie z manetki przy kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #9 Napisano 21 Marca 2011 dzwiek dochodzi z wyłącznika awaryjnych prawda . cykanie nie ma odzwierciedlenia w miganiu kierunków (tylko je słychać) no i troszkę szybciej niż standardowo. najprawdopodobniej do wymiany wyłącznik awaryjnych. temat poruszany już na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #10 Napisano 21 Marca 2011 Tylko że to cykanie dochodzi ze środka deski rozdzielczej nie z manetki przy kierownicy a jak manetką włączysz kierunkowskaz to skąd cyka z manetki przy kierownicy, czy z przerywacza? Stern ma rację manetka do czyszczenia lub wymiany. wymiana przerywacza nic nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #11 Napisano 21 Marca 2011 a jak manetką włączysz kierunkowskaz to skąd cyka z manetki przy kierownicy, czy z przerywacza? Stern ma rację manetka do czyszczenia lub wymiany. wymiana przerywacza nic nie da. Jak włączę kierunek to cyka ze środka deski rozdzielczej. Czy można to wyczyścić jakimś płynem to czyszczenia styków, czy trzeba rozbierać całą kierownicę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #12 Napisano 21 Marca 2011 Tylko że to cykanie dochodzi ze środka deski rozdzielczej nie z manetki przy kierownicy Koledzy, to coś na środku deski rozdzielczej ma za zadanie interpretować położenie manetki i odpowiednio reagować. Jeśli styki manetki są zabrudzone to występują problemy w ustaleniu faktycznego położenia manetki. Objawia się to własnie cykaniem. Oczywiście różne egzemlparze przerywaczy różnie reagują. Jedna seria jest mniej czuła na syf w manetce, inna bardziej. To samo jeśli chodzi o zamienniki. Stąd właśnie biorą się doświadczenia forumowiczów, że wymiana elektroniki pomogła. Owszem, tak się może stać, niemniej jednaj przyczyną źródlową cykania jest manetka i to własnie nią proponuję się zająć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #13 Napisano 21 Marca 2011 Jak włączę kierunek to cyka ze środka deski rozdzielczej. a dokładnie z włącznika awaryjnych, bo w niego wbudowany jest przerywacz. Czy można to wyczyścić jakimś płynem to czyszczenia styków, czy trzeba rozbierać całą kierownicę?? trzeba zdjąć kierownicę i manetkę. rozebrać ją i wyczyścić. w środku są takie jakby miedziane "ścieżki", które się ścierają i opiłki wymieszane, ze smarem wchodzą w takie otworki pomiędzy nimi i tworzą "mini zwarcie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #14 Napisano 21 Marca 2011 trzeba zdjąć kierownicę i manetkę. rozebrać ją i wyczyścić. w środku są takie jakby miedziane "ścieżki", które się ścierają i opiłki wymieszane, ze smarem wchodzą w takie otworki pomiędzy nimi i tworzą "mini zwarcie" Udało mi się bez zdejmowania manetki, wypłukałem te opiłki zmywaczem do hamulców, wpsikując go w manetke . Jest O.K. od 9-mies. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #15 Napisano 21 Marca 2011 Dobra wezmę WD40 i w pryskam go w manetkę. Czy w jakieś konkretne miejsce czy wystarczy jak odsłonie gumę i tam popsikam?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #16 Napisano 21 Marca 2011 Psikałem w szczeliny aż się lało dołem , odpaliłem silnik i kręciłem kierownicą by rozprowadzić zmywacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #17 Napisano 21 Marca 2011 dokładnie jak pisał golab, wymień kolego przekaźnik znajdujący się we włączniku awaryjek - 20zł uzywka z allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #18 Napisano 21 Marca 2011 dokładnie jak pisał golab, wymień kolego przekaźnik znajdujący się we włączniku awaryjek Najwazniejsze to czytać ze zrozumieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #19 Napisano 21 Marca 2011 Ja mam tak jak zaczęła się zimna. Przed zimą raz zaczęło mi cykać i rozruszałem manetkę. Było ok. Teraz już sytuacja została na dobre - bardziej cyka jak jest zimno.Przekaźnik awaryjnych podmieniłem i nie pomogło czyli wina manetki. Mogę tą manetkę czyms potraktować bo oryginalna jest dość droga ale czym?? WD 40 cz ten zmywacz do hamulców na początek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 21 Marca 2011 Ja mam tak jak zaczęła się zimna. Przed zimą raz zaczęło mi cykać i rozruszałem manetkę. Było ok. Teraz już sytuacja została na dobre - bardziej cyka jak jest zimno.Przekaźnik awaryjnych podmieniłem i nie pomogło czyli wina manetki. Mogę tą manetkę czyms potraktować bo oryginalna jest dość droga ale czym?? WD 40 cz ten zmywacz do hamulców na początek? wd-40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach