Darell Zgłoś #121 Napisano 7 Sierpnia 2012 Docelowo poszukuje dobrego warsztatu w woj. Śląskim lub ew. jego okolicach. Jeśli ktoś może polecić kogoś z doświadczeniem i dobrym podejściem, byłbym bardzo wdzięczny. Tych chwalą http://http://www.asbpalka.eu/oferta.html ale sam nie korzystałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty64 Zgłoś #122 Napisano 7 Sierpnia 2012 Może znów podniosę temat z kolejnym pytaniem. Rozglądam się za DOBRYM, znającym się na fachu zakładem, który zajmuje się skrzyniami autmatycznymi. Myślę nad dolewką oleju i ew. kontrolą skrzyni przez fachowca. Przy moim przebiegu zaczynam się powoli zastanawiać czy nie przydałoby się tipowi trochę miłości. Skrzynia się nie sypie, chodzi jak chodziła. Została jedynie podjęta decyzja o nie wymienianiu oleju, także może zerknę chociaż na jego stan i ew. go uzupełnię.Docelowo poszukuje dobrego warsztatu w woj. Śląskim lub ew. jego okolicach. Jeśli ktoś może polecić kogoś z doświadczeniem i dobrym podejściem, byłbym bardzo wdzięczny. W pierwszym poście masz namiar na p.Radka z Będzina http://forum.vw-passat.pl/threads/110271-Gdzie-naprawic-nasze-Auto-adresy-kontakty-telefony-wszystko-1-post Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #123 Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) 1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie)2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna) 3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające) 4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...) 5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru) 6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać) ale bez spamu i kłótni który fachowiec lepszy 1. 1.8T AWT - seria - 215kkm 2. Pierwsza Wymiana statyczna przy 208kkm razem z filtrem. Olej Mobila, uszczelka i filtr zamiennik kupione u sprzedawcy Auto-Mat_Sentyrz. Zlewany olej troche smierdzial i byl koloru ciemno szarego. 3. ok 500m po wymianie oleju stwierdzilem inna prace 3 biegu, tzn zmiana biegu nastepowala na 2 etapy (Spadnie o ok 1tys i za 1-2sek pozniej jeszcze o 200rpm) nie jest to normalne tak jak inni pisza. Teraz uwazam, ze wymiane robilem nie potrzebnie przy tym przebiegu. Trzeba bylo nie ruszac i jezdzic do konca az sie skopie. Przy ok 213kkm mialem wymieniana nieszczelna chlodnice wody zintegrowana z chlodnica oleju skrzyni. Przy wymianie u tego samego mechanika dolano jakies 0.7L oleju i szarpniecia minimalnie sie zmniejszyly. 4. Wyczuwalne mocniejsze uderzenie przy zmianie z 2 na 3 bieg przy dynamicznej jezdzie. Po wrzuceniu wstecznego i dodaniu mocnego gazu wyczuwalne uderzenie. Gdy gaz dodaje stopniowo nic sie zlego nie dzieje. 5. 13,5-15l miasto - trasa 8,5-9l (110-120km/j jako maxymalna predkosc przelotowa). Przy recznym sterowaniu w miescie mozna zaoszczedzic 1-1,5l, ale czasem taka czesta reczna zmiana robi sie nurzaca. 6. Jeszcze nie robilem, ale mam juz spisanych kilka zakladow, i na moje nieszczescie zaden dobry nie jest w okolicach Szczecina. Co do samego automatu to na 99,9% kolejne auto tez bedzie mialo te skrzynie w polaczeniu raczej z benzynka . Najwieksze obawy mialem, gdy musialem swoim autem zaholowac Focusa I. Odnioslem wrazenie, ze automat jest do tego stworzony . ============ WOtóż nasze tip-y mają w sobie dwa rodzaje oleju. To jakas bzdura. Pierwszy raz o tym slysze. Posiadam dokumentacje techniczna 5HP19 i nigdzie w niej nie ma mowy o tym. konstrukcja naszej skrzyni pozwala na spłynięcie całego oleju jeśli tylko osiągnie swoją temp pracy czyli około 70 st C. Kolejna bzdura. W ukladzie siedzi ponad 9l. Na wymiane idzie ok 6,5l, bo pozostale ok 3l siedzi w skrzyni i ukladzie chlodzenia i nie ma fizycznej mozliwosci zlania go standardowa metoda. Poziom oleju w skrzyni powinno się/należy sprawdzać na gorącym silniku. Czyli jak olej w skrzyni osiągnie swoje około 70 st. C. Znowu klamstwo. Olej sprawdzamy gdy ma temp 35-45C. Odsylam do porad wymiany oleju w tej skrzyni. http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/auto-transmission-ATF-fluid-change.htm Na forum Audi A6 jest temat, ktory dokladnie opisuje cala wymiane: "TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF" Spalanie... trasa jakieś 7l (prędkość 120km/h - 160km/h), miasto (tak jak widać niżej, bo głównie właśnie jeżdżę po mieście czyli jakoś ponad 8l/100km)Silnik AVF (1.9TDI 131KM) Fantazja ludzka nie zna granic Mianowicie chodzi o to aby przy przełączaniu biegów chwilkę dłużej przytrzymać skrzynię w pozycji N aż do chwili kiedy poczujemy, że zanikło charakterystyczne "ciągnięcie" skrzyni.Kolejny wymysl. Przelaczajac z D czy R na N, od razu czuc, ze skrzynia nie ciagnie, natomiast przy wrzucaniu R albo D przez ok 2sek slychac prace elektrozaworow pod autem. Przelaczajac z N na R lub D zapiecie skrzyni trwa juz zawuazalnie dluzej niz jej zowlnienie i tu jest wazne aby poczekac i od razu gazu nie dawac. Ja czekam max 2sek po przerzuceniu wajchy na jazde. Z P od razu przerzucam na D. Z D od razu na P wczesniej zaciagajac reczny i puszczam hamulec. Jesli zrobimy odwrotnie, tzn. najpierw P, pozniej puszczamy hamulec i zaciagamy reczny, to sie mozemy kiedys zdziwic jak na jakies mocniejszej gorce nie bedziemy mogli wyjsc z pozycji P, bo skrzynia na kolach zaparla. ale to normalne w naszych skrzyniachJak pisalem wyzej nie jest to normalne zachowanie skrzyni, a tym bardziej nie jest to niczym uzasadnione. Dlaczego przed wymiana oleju nie mialem tego efektu? 8.5-10 miastoKolejny fantasta, albo kierowca lubiacy PSJ: pomogła wymiana oleju na jakiś specjalny z dodatkami Czytalem kiedys o tych dodatkach/uszlachetniaczach, ale nie znalazlem zadnego potwierdzenia, ze cos daja. Skoro do bezawaryjnej i dlugowiecznej pracy skrzyni wystarczy systematyczna wymiana oleju i czasami filtra, to po co sa te dodatki? Wydluzaja okres miedzy wymianami oleju? Poza tym skoro do kazdej skrzyni jest inny olej, to chyba nie tak latwo go wymieszac z pierwszym lepszym dodatkiem uszlachetniajacym. 1.8T AWT miasto 14-15L trasa 8.5L U mnie jest identyczne , ale jak na Warszawe to u Ciebie malo Chociaz przed zakupem przewertowalem forum i duza ilosc glosow mowila o spalaniu 10-12l w miescie. Dziwne, bo intrukcja podaje 13,6l. ps. przy okazji zadam jeszcze jedno pytanie, czy wy w tipach tez tak macie, ze jak sie zmienia z R na D to jak sie to zrobi przy otwartych drzwiach/szybie to "slyszalna jest ta zmiana" ? tzn slychac tam jakas przekladnie czy cos; jakWlasnie to samo opisalem pare linijek wyzej Aha polecam olej od chłopaka ze szczecina za 25 zł za litr. sprawdzony na moim paskuMoze troche wiecej szczegolow, od kogo dokladnie i gdzie? Teraz, gdy temperatury spadły w okolice, a często poniżej zera, auto po dłuższym postoju odpala bez problemu. Jakoś w krew weszło mi wyręczanie automatu i jeżdżenie ciągle w trybie tiptronic. I tak przerzucam sobie biegi plusem. Dwójka śmiga, trójka bez problemu, czwórka jak ta lala i dochodzimy do piątki. Jadę trochę ponad 80kmh, zmieniam bieg plusem i na wyświetlaczu wchodzi piątka, ale realnie czuć, że bieg się nie zmienił (obroty nie spadły). Jadę tak kilkaset metrów, po czym bieg w końcu wchodzi i potem już nie ma żadnych problemów. Na ciepłym silniku od razu wchodzi bez problemu. Jest to normalne zachowanie ZIMNEJ skrzyni. Ponadto powinienes zauwazyc, ze biegi zmieniaja sie troche wyzej niz normalnie, gdy skrzynia jest rozgrzana. Ma to na celu szybsze rozgrzanie oleju w skrzyni i przedluzeniu jej trwalosci.U mnie sie tak dzieje gdy temp na dworze wynosi mniej niz +5C. Im zimniej, tym dluzsze jest takie rozgrzewanie sie skrzyni. Poza tym, nawet jesli juz zapniesz 5 bieg, to jeszcze przez kilkaset metrow nie dziala LOCKUP. odczas przełączenia z P na D czasem szarpnie cale auto do przodu U mnie byl winny uszkodzony przeplywomierz. Kickdown jest już przy lżejszym wciśnięciu gazu Kickdown a zwykla redukcja biegu to dwie rozne rzeczy. Kickdown, tak jak wyzej jest opisane, ma na celu uzyskanie jak najwiekszej mocy z silnika przy danej predkosci jazdy. W tym przypadku redukcja moze byc nawet o 3 biegi w dol - z 5 na 2 bieg. Wciskajac gaz stopniowo czy dynamicznie, ale nie korzystajac z funkcji kickdown, bieg zredukuje sie o jeden i ewentualnie po chwili o jeszcze jeden jak z gazem dojdziemy do oporu, ale dalej nie korzystajac z kickodowna (z przycisku pod pedalem gazu). Co ciekawe w trybie manualnym samo wcisniecie gazu do konca bez uzywania kickdown nie zredukuje nam biegu. Dopiero wcisniecie tego przycisku w podlodze wymusza w trybie manulanym redukcje biegow, i jesli sie nie myle to po manewrze bieg wroci na swoje miejsce jesli predkosc nie bedzie za wysoka (od pazdziernika jestem w okresowej rozlace z autem, wiec nie jestem tego pewien ). wcześniejszy właściciel zmienił tylko program w skrzyni ja zmieniłem na program oryginalnyZgadza sie, ze do skrzyni sa dwa programy. Roznia sie tylko tym, ze jadac w trybie manualnym stary program bedzie ciagnal obrotami do czerwonego pola, a nowy przy czerownym polu zmieni bieg na wyzszy by nie uszkadzic skrzyni i silnika. Procedura wymiany oleju wg wytycznych ZF: Wyglad zewnetrzny skrzyni: Inne ciekawe linki: http://www.blauparts.com/vw_oils/vw_atf_fluid/vw_automatic_transmission_fluid_change.html http://www.prnd.pl/porady-asb/automatyczna-skrzynia-biegow-zf-5hp19 http://www.autotransmisja.pl/jak_jezdzic_ http://www.autotransmisja.pl/typowe_usterki http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1064342-Heads-up-VW-Lifetime-auto-transmission-fluid-(baloney!!!) Edytowane 12 Stycznia 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #124 Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Cytat Zamieszczone przez latinoo_80 Zobacz postaWOtóż nasze tip-y mają w sobie dwa rodzaje oleju. To jakas bzdura. Pierwszy raz o tym slysze. Posiadam dokumentacje techniczna 5HP19 i nigdzie w niej nie ma mowy o tym. dyferencjał jeździ na drugim oleju, a że passaty to napęd przedni to mamy drugi olej, a że kolega zapewne wzoruje się na 5HP19 ale np. do napędu na tylną oś w związku z tym tam jest tylko jeden olej. Skrzynia ze zdjęć kolegi to skrzynia np. do BMW czyli napęd na tylną oś. Co do podwójnej zmiany biegów... zwłaszcza 2-3... nie spotkałem się z czymś takim aby nie było czuć... tzn. nie ma na rynku sprzęgła hydrokinetycznego które nie miałoby straty mocy, czyli jeżeli spina sprzęgło lockup na stałe, zawsze będzie spadek obrotów w zależności od zużycia konwertera. Co do odczucia tego różnie to bywa, ale po obrotach zawsze widać. Edytowane 12 Stycznia 2013 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1983 Zgłoś #125 Napisano 5 Marca 2013 Drodzy koledzy ja mam właśnie problem z tip-tronic , a mianowicie od od dłuższego czasu coś się dzieje podczas jazdy na D lub ( + ,-) redukuje mi sama ale dziwne bo na wyświetlaczu nie włącza się tryb awaryjny a jak zredukuje to maks 130km/h to jest tak częste i powiem że mieszkam w takiej dziurze żę mechaników dobrych brak. Może miał ktoś taki problem . Pierwszy taki problem pojawił mi się rok temu a ,że mało jeżdżę to po prostu nie przeszkadzało mi to bo gdy zgasiłem to to jak by było lepiej. Koledzy pomocy bo teraz to już nie mam nerwów. Nie wiem czy to sterownik skrzyni padł czy co ???????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #126 Napisano 5 Marca 2013 typowy tryb awaryjny, podepnij kompa i sprawdź co się dzieje, tj. jakie są błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Progner Zgłoś #127 Napisano 13 Maja 2013 Witam, Kupiłem niedawno Passata B5 FL i jak się okazało zalany był sterownik skrzyni biegów. Czy ktoś wie jaka jest różnica między 3B0927156S a 3B0927156L (taki mogę kupić w dobrej cenie). Mam 1.9 TDI 130KM (AVF) skrzynia 5biegowy Tip Tronic (oznaczenie chyba EYF) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #128 Napisano 13 Maja 2013 ja mam ten na sprzedaż 3B0927156S , psrawny . Po wymianie na manual został sterownik jak zainteresowany zapraszam na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
str8ballin Zgłoś #129 Napisano 15 Maja 2013 ja tylko sciagnelem auto wymienilem olej w skrzyni przy 228tys. tak samo zrobilem w eklasie 3.0td z 99 wszystko działa dobrze, ja wymienieam co 50 tys mercem przejechalem 20tys i bylo ok pazurkiem mam juz 12tys po wymianie i wszystko z tipem ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piechu10 Zgłoś #130 Napisano 29 Sierpnia 2013 witam od tygodnia jestem uzytkownikiem paska 2000rok 2.5disel automat tiptronic mam problem czasami zapalaja sie wszystkie biegi na czerwono i ciagnie na jednym biegu chyba 5 dopiero po zatrzymaniu i zgaszeniu wraca do normy czyli swieci tylko bieg na ktorym jade prosze o podpowiedzi co moze byc przyczyna oleju nie wymienialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witusb24 Zgłoś #131 Napisano 29 Sierpnia 2013 co moze byc przyczyna Wszystko.Od instalacji elektrycznej po usterke skrzyni.Podłącz kabelek sprawdź błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #132 Napisano 30 Sierpnia 2013 odnośnie spalania mogę się wypowiedzieć bo testowałem.... b5fl 1.8t 150hp zbiornik zalany pod korek trasa 600km km + 200 km szwendania się po mieście .... wynik 800km na jednym zbiorniku... jazda dość delikatna... teraz mam gaz 38l gazu = 380km tryb mieszany dość delikatna noga to chyba niezły wynik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gnat80 Zgłoś #133 Napisano 5 Września 2013 Panowie pytanie techniczne - sąsiad będzie sprzedawał swojego passata 2003r ze skrzynia automatyczną,zrobiłem zdjęcie podglądowe bo niewim co to za skrzynia,tiptronic to chyba nie jest. Sąsiad mówi że to zwykły automat,przebieg auta 222 tyś,dzis nim jechałem,bardzo przyjemnie przerzuca biegi,nie szarpie itd,auto używane jest bardzo sporadycznie. Może mi ktoś napisać czy warto kupować vw z taka skrzynią?Jak z jej awaryjnością? Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #134 Napisano 6 Września 2013 To jest automat 4 biegowy. Mam taki w swoim B5. Ponoc mniej awaryjny od tiptronika. Skrzynia sprawuje się dobrze, nie mialem z nia żadnych kłopotòw(232tyskm). Raz wymienilem 4 litry oleju. Spalanie w trasie - <5 przy spokojnej jeździe do 100kmh, na autostradzie ok. 6 W duzym miescie 9 litrow to norma. W mojej malej miescinie pali 7,5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #135 Napisano 6 Września 2013 To jest automat 4 biegowy. Mam taki w swoim B5. Ponoc mniej awaryjny od tiptronika.Skrzynia sprawuje się dobrze, nie mialem z nia żadnych kłopotòw(232tyskm). Raz wymienilem 4 litry oleju. Spalanie w trasie - <5 przy spokojnej jeździe do 100kmh, na autostradzie ok. 6 W duzym miescie 9 litrow to norma. W mojej malej miescinie pali 7,5. Tak jak kolega wyzej:) Mój ojciec ma taką i nie narzeka:P raczej problemów nie ma. Co do spalania to nie wiem, jezdze sporadzycznie;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugby13 Zgłoś #136 Napisano 6 Września 2013 U mnie jest 275000 przebiegu ( poraz pierwszy) i nie mogę nic złego powiedzieć o tiptronicu , skrzynia spisuje się dobrze i nie wiem czy to kwestia szczęścia . W teorii pasatowej gdzie wszystkie mają 180 tys a skrzynia pada to moja powinna już dawno temu ulec samozniszczeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #137 Napisano 7 Września 2013 U mnie jest 275000 przebiegu ( poraz pierwszy) i nie mogę nic złego powiedzieć o tiptronicu , skrzynia spisuje się dobrze i nie wiem czy to kwestia szczęścia . W teorii pasatowej gdzie wszystkie mają 180 tys a skrzynia pada to moja powinna już dawno temu ulec samozniszczeniu. niestety teraz na przebieg się nie patrzy bo każdy ma szczególnie rocznik 2004 180tys a nawet pojawia się dziwna sprawa im auto młodsze tym ma więcej przejechane dziwne .... swoją drogą 15tys rocznie na diesla to chyba za mało? u mnie w pasku stan licznika zostawili 112tys śmiech ale kupiłem go bo wnętrze było ładne i nic nie musiałem robić.,.. tylko żarówkę za 12,50 do stopu włożyłem i gaz za 2800zł... a tak poza tym śmiga... 1.8t 150hp ... tiptronic pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misku79 Zgłoś #138 Napisano 8 Września 2013 skrzynia AG4 4 BIEG! MOGE POWIEDZIEC ZE DOŚC ODPORNA!!!NAPRAWA TANSZA NIZ TIPTRONICA,NIESTETY BRAK MANUALNEJ ZMIANY BIEGÓW,I WYRAZNIE WOLNIEJSZA-ALE JEST WYGODNA Panowie pytanie techniczne - sąsiad będzie sprzedawał swojego passata 2003r ze skrzynia automatyczną,zrobiłem zdjęcie podglądowe bo niewim co to za skrzynia,tiptronic to chyba nie jest.Sąsiad mówi że to zwykły automat,przebieg auta 222 tyś,dzis nim jechałem,bardzo przyjemnie przerzuca biegi,nie szarpie itd,auto używane jest bardzo sporadycznie. Może mi ktoś napisać czy warto kupować vw z taka skrzynią?Jak z jej awaryjnością? Uploaded with ImageShack.us ---------- Dodano o 18:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:34 ---------- tak jak kolega wyzej:) mój ojciec ma taką i nie narzeka:p raczej problemów nie ma. Co do spalania to nie wiem, jezdze sporadzycznie;p jak spokojnie operujesz gazem to 6,8-7,2 l w trybie mieszanym nie stanowi problemu:) ---------- Dodano o 18:52 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:37 ---------- Olej jak najbardziej wymienia sie,lecz tylko i wyłacznie podczas remontu skrzyni nastepuje niemalze całkowita wymiana:)zazwyczaj przy okazji zmiany konwertera następuje wymiana oleju a ja chciałbym dodać jeszcze jeden podpunkt albo raczej zapytać ale o tym na końcu... 1. Przebieg 215,sprawdzony w aso, wcześniejszy właściciel zmienił tylko program w skrzyni ja zmieniłem na program oryginalny skrzyni i dodatkowo chip na 10 % 2. Olej nie był wymieniany, ale był sprawdzany jego poziom, nie planuje wymiany. 3. Uważam że w skrzyniach i przy tych przebiegach lepiej nie wymieniać płynu, a jedynie dolewać. Jeśli producent tak zaleca to jest to czymś spowodowane... Ciężko wypełnić całkowicie układ a wcześniej go opróżnić i odpowietrzyć... 4, problemów uf ! Nie mam. Wcześniej jeździłem vw lupo 3l, 1,2 tdi 01 r. (wybierak hydrauliczny) bardzo chwalę to autko spalanie rewelacje w trasie na chorwacje 3,1 l po mieście 4 l średnio komputerek pokazywał (prawdę) 3,8 jak się nauczyłem eko jazdy (start i stop nie używałem). Kolejnym bolidem bo lupo przestało mieć przód był golf 2 1,6 gaz 89 r. (palił 11 litrów gazu) automat nie do zajechania, trzy biegowy, również bardzo chwalę te prostą i skuteczną technologie, lubi sobie szarpnąć ale one tak mają, kumpel dalej nim śmiga i targa przyczepy. Obecnie mam passata 1,9 tdi, avf, 131. Odpukać jedynie po obrotach wiem że biegi się zmieniają ale mam tu uwagę, automaty nie lubią ujemnych temperatur, w tą zimę mieliśmy temperatury rzędu -20 stopni c. Po odpaleniu autko nie bez powodu trzyma sobie obroty na 1000 i powoli opadają... Czekałem aż opadną około 3 minut na obroty postojowe z racji tego by olej w chłodnicy się troszkę zagrzał a nie był konsystencji margaryny 5. Autko (nie mam w nim fis) pali średnio z załączonymi ksenonami i climatronic na auto 7 l do 8 l w ziemie jeśli kompresor się włączą (lekko dodatnie temperatury) mierzyłem to lejąc pod korek 60 litrów vervy i wyjeżdżając paliwo do zapaleni rezerwy i tak okołu pół roku zrobiłem 20 tyś. Na 60 litrach w zimie robiłem średnio 750 - 800 km. Teraz nie wiem tj w lecie. Ale jadąc w upale z klimą i raczej w mieście to 9 litrów spala. 6. Skrzynie nie naprawiałem ale chipa robiłem u mechanika w marcinkowicach pod sączem, sam jestem spod krakowa. Mechanik pracuje na własną markę. Będąc u niego przyjechała kobieta mercedesem bez 2 i r. a teraz do czego zmierzałem na początku. Ciekawi mnie kiedy wasze automaty, jak już wspomniałem mam 19,tdi avf pd wrzucają piątkę mój przed i po chipie robi to na prostej drodze przy minimalnie wciśniętym gazie przy 70 km/h a zrzuca w tych samych warunkach przy około 65-63 km/h ? I obrotach 1100, niema znaczenia czy jadę sam czy w 5 osób i czy pod górkę... pozdrawiam wszystkich p.s chipa zrobiłem tylko z uwagi na oszczędność paliwa... [video=youtube;bq-xgpiu1a0]http://www.youtube.com/watch?v=bq-xgpiu1a0&feature=related polecam filmik... "jeżeli olej w skrzyni nie był regularnie wymieniany nie zaleca się jego wymiany" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #139 Napisano 8 Września 2013 Witam... Mam takiego paska 1,8t w tip. Gdy zmienia z 1 na 2 to mam wrażenie lekkiego ślizgania się, bopiero jak trochę szybciej jadę to się jak by sprzęgło zapieło do końca. Podobnie mam na trojce, ale już żadzie to zauważam. Na pozostałych biegach zapina od ręki. Dzieje się to w pełnym automacie jak i zmieniając biegi ręcznie, głównie na niskich obrotach. Ostatnio zauważyłem że to slizganie pojawiło sie na 4 biegu, gdy odpalalem rano w temp. 7 stopni.....czy to już koniec skrzyni czy kwestia wymiany oleju i wyczyszczenia zaworków??? PZDR> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ferarri32500 Zgłoś #140 Napisano 14 Września 2013 dzis po podlonczeniu do komputera wyszedl blad ze sterownikiem. i po skasowaniu i jezdzie probnej wyszlo ze skrzynia pracuje dobrze do 3 biegu ale juz przy czwartym biegu Auto tak jak by zablokowalo skrzynie ze nie mozna jezdzic tylko do tylu. moze mial ktos kiedys Taki Problem i jeszcze jedno chcialem sprawdzic poziom oleju w skrzyni ale nigdzie nie moge znalezdz bagnetu ani korka. moze ma ktos schemat do tego? podejrzewam ze to sterownik ale wtedy by na tych trzech biegach skrzynia szarpala a tu rowno zmienia biegi tylko przy czwartym biegu ja wyloncza.sorry ze pisze nie w tym temacie co trzeba ale jestem zielony heh w tym temacie a myslalem ze tu znajde jakas porade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach