GreeGWhite Zgłoś #41 Napisano 17 Marca 2009 No to dziwne.Otwiera się przy 102st?.Nigdy takiej temperatury u mnie nie widziałem,nigdy mi poza 90st nie poszło, nawet w mieście wskazówka cały czas stoi w "pionie".Za termostat dałem 31zł.Stary termostat sprawdzałem. zagotowałem wodę w czajniku elektrycznym, włożyłem termostat i normalnie otwiera i zamyka.Założyłem nowy do samochodu i tak jeżdżę.Zmierzę temperaturę jakimś miernikiem, może i racja ze zegary mi cos zle pokazuja, a moze czujnik temp.dam znac co i jak jak cos sie zmieni.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swirus84 Zgłoś #42 Napisano 8 Marca 2010 Witam, ja tez sie dolaczam do watku. mianowicie, jak jade na krotka trase do 10km, to na trasie samochod sie rozgrzeje do prawie 90 stopni, a pozniej jak zjezdzam na boczna do miasta to spada, wczoraj jak pod dom dojechalem to mialem okolo 60-70 stopni. tylko jezeli jest 0 stopni lub ponizej. czy ktos moze napisac co to?? termostat czy czujnik?? i jakie koszty?? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybka126 Zgłoś #43 Napisano 8 Marca 2010 a autko podlaczyles pod kompa ??jakies bledy??a wskazowka nie swiruje od temp silnika raz spada do zera raz sie podnosi??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swirus84 Zgłoś #44 Napisano 9 Marca 2010 nie nie podlaczalem jeszcze jestem w anglii, bede dopiero w polsce w kwietniu, ale chcialem to ustalic w miare mozliwosci zanim pojade. strzalka nie wariuje, jedyne co za notowalem to to ze jak jest kolo 0 albo mniej to przy jezdzie powyzej 100km/h nagrzewa sie prawie do 90 stopni, ale jezeli zjedziesz na boczna droge lub do miasta zanim calkowicie sie nagrzeje i bedziesz jezdzil powoli, to temperatura spada, ale narazie nie zanotowalem zeby wariowala i skakala do 0 stopni. pomozcie prosze bo na mysle ze dopiero go podlacze pod VAGA w kwietniu szlag mnie trafia, a zima unas jeszcze trzyma:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Insomania Zgłoś #45 Napisano 27 Czerwca 2010 ile kosztuje ten termostat ?? bo mi wskazówka temoeratury podnosi się na troszkę i dalej nie drgnie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus Zgłoś #46 Napisano 27 Czerwca 2010 Termostat w aso kosztuje koło 110 zł + do tego o-ring jakieś kilka zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
islandczyk Zgłoś #47 Napisano 24 Września 2010 Cześć, wiem ze bedzie zjebka ze len, ze nie szuka, ale Pany mam ograniczony dostęp do netu i stad me niestosowne pytanie.... Gdzie znajduje się termostat w silniku 1.6 105KM Passat b5 2001 rok? Z góry dzięki!!!!! Pozdrowienia!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #48 Napisano 3 Grudnia 2010 (edytowane) Marek na początku napisał : "Co Niedomaga: Czujnik? czy Termostat? Jeśli pojawiają się niedomagania na wskazówce - podejrzewamy czujnik lub termostat wtedy trzeba sprawdzić temperaturę węży przy chłodnicy (górny i dolny) i porównać, Jeśli górny i dolny mają podobną temperaturę to zanczy że termostat nie domyka się. " Czyli jak dobrze rozumiem jeśli sie nie domyka to jest sprawny? (górny i dolny wąż maja podobna temperature) Ja u siebie przy obecnych warunkach pogodowych po rozgrzaniu silnika mam dolny wąż chłodny, a górny ciepły. Poza tym na postoju i przy hamowaniu silnikiem wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nieznacznie spada. Chciałem sie upewnic czy to na bank niesprawny termostat? Edytowane 3 Grudnia 2010 przez eusso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #49 Napisano 6 Grudnia 2010 po rozgrzaniu silnika mam dolny wąż chłodny, a górny ciepły A do jakiej temp go rozgrzałeś? Przy około 90 stopniach oba węże powinny mieć mniej więcej taką samą temp. Jeśli temp jest wyższa od 90 a tylko jeden wąż jest ciepły tzn, że termostat się nie otwiera i nadaje się do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #50 Napisano 6 Grudnia 2010 A do jakiej temp go rozgrzałeś? Przy około 90 stopniach oba węże powinny mieć mniej więcej taką samą temp. Jeśli temp jest wyższa od 90 a tylko jeden wąż jest ciepły tzn, że termostat się nie otwiera i nadaje się do wymiany. Silnik rozgrzany do 90 stopni. Dolny wąż chłodny, a górny ciepły. Po mojemu to termostat jest otwarty, nie domyka sie tyle ile trzeba by silnik miał stałą temperature 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #51 Napisano 6 Grudnia 2010 Jeśli dolny wąż jest zimny, to termostat jest zamknięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #52 Napisano 6 Grudnia 2010 Jeśli dolny wąż jest zimny, to termostat jest zamknięty To moze źle mysle. Mam rozumiec ze jeżeli termostat jest zamkniety to duży obieg jest otwarty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xDonicx Zgłoś #53 Napisano 6 Grudnia 2010 U mnie górny wąż jest ciepły a dolny zimny a temperatura nie osiąga nawet 50 stopni wiec nie wiem czy termostat do wymiany? Ale mam jeszcze jedną dziwną rzecz wentylator na chłodnicy od zapalenia silnika kręci się na bardzo wysokich obrotach powinno tak być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #54 Napisano 10 Grudnia 2010 (edytowane) to samo dolny zimny, górny ciepły temp stoi pionowo na 90C), a termostat wymieniałem 2 tyg temu. czyli trafiłem na felera za 40zł z Wahlera czy jakoś tak a przed zamontowaniem sprawdzilem go i otwierał sie idelanie i zamykała a może coś go zablokowało tz jakiś kamyczek abo jakiś syf jest w wężach :P:P? znalazłem jeszcze taka opnie ale gorna, doprowadzajaca do chlodnicy jest ciepla/goraca? jesli tak to znaczy ze termostat otwiera, tylko masz wydajna chlodnice i temu dolny waz jest zimny jest to prawda, czy ktoś tak sobie napisał?? aha jezale gorna, doprowadzajaca do chlodnicy jest ciepla/goraca? jesli tak to znaczy ze termostat otwiera, tylko masz wydajna chlodnice i temu dolny waz jest zimny ;)li jest taki przypadek jaki podałem wyżej to znaczy że działą mały obieg?? i co to może powodować, przegrzanie silnika?/ Edytowane 10 Grudnia 2010 przez kiler1410 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #55 Napisano 11 Grudnia 2010 temp stoi pionowo na 90C Jeśli tak jest to czym się przejmujesz? Jakby była znacznie większa lub niższa to wtedy znak, że układ nie działa prawidłowo a temp 90C jest dla silnika optymalna więc jest wszystko w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #56 Napisano 11 Grudnia 2010 sadus5000 ALE niepokoi mnie że te węże są takie,górny ciepły a dolny zimny, dziś zauważyłem żę wrzątek dochodzi do tego kolanka gdzie termostat i potem za kolankiem wąż jest dalej lodowaty czyli termostat do wymiany bo sie nie otwiera. a co do tej temp 90C to czujnij temp jest wmontowany w małym obiegu?? i takie moje myślenie chyba głupie:manga jeżeli działa tylko mały obieg to po długiej jeżdzie może się coś zagotować (silnik) bo nie będzie krążenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #57 Napisano 12 Grudnia 2010 kiler u Ciebie jest wszystko ok, tak jak napisałŁukasz. Jak chcesz to wymień, tylko nie wiem co to ma dać. Będzie "bardziej" 90? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #58 Napisano 12 Grudnia 2010 ok juz jestem bardziej spokojniejszy :P pytam dlatego że autko posiadam od maja tego roku i jeszcze za bardzo nie wnikłem w jego osprzęt pod maską Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #59 Napisano 13 Grudnia 2010 czujnij temp jest wmontowany w małym obiegu?? Tak bo jaki byłby sens montować w dużym:) Jeśli chcesz sprawdzić czy termostat działa to odpal auto i niech się grzeje a Ty obserwuj wskaźnik temp. Jeśli dojdzie do około 100C i włączy się wentylator tzn, że termostat się otworzył i temp powinna spaść a jeśli będzie dalej rosła a wentylator się nie uruchomi to wtedy znak, że termostat się nie otwiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xDonicx Zgłoś #60 Napisano 13 Grudnia 2010 U mnie wentylator się od razu załącza i właśnie dla tego nie wiem co może być nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach