Skocz do zawartości
macienty34

akumulator podciśnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli porównujesz N75 podciśnieniowy z silnika ATJ z N75 sterującym ciśnieniem np. z silnika 1Z, AHU i ALE to różnią się one zasadniczo i w tym pierwszym nie ma takiej sprężyny jak w tym drugim. Sprężyna jest ale jej nie widać - taka jego konstrukcja i praktycznie w tej kwesti niezawodność działania. W N75 ciśnieniowym, pękanie sprężyny (widocznej po jego rozebraniu, jest niemal nagminne niestety).

 

---------- Dodano o 02:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:08 ----------

 

Sprężyna w nim jest tylko Ty jej nie widzisz bo nie patrzysz w miejsce gdzie powinna się, znajdować. Jak bedę trzeźwy to wkleję fotkę i zaznaczę gdzie ona jest OK ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o N75 podciśnieniowy. Jeśli nie powinno być tam sprężyny to w jaki sposób tłoczek ma wracać do pozycji przed zadziałaniem elektromagnesu? Zaworek który rozebrałem działał różnie w zależności od ustawienia poziomego, pionowego w górę i w dół.

 

Nawet jeśli podciśnienie tłoczek zassie to będzie się sam ograniczał z podciśnieniem w gruszce.

 

W każdym bądź razie po rozebraniu poza brakiem sprężynki nie potrafię wyjaśnić dlaczego nie działał a po podmianie na zaworek z egr jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, trochę cierpliwości. Ja nie trzeźwieję z szybkością 2 metrów na sekundę tylko kilkunastu godzin na dobę :)

 

---------- Dodano o 02:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:30 ----------

 

Teraz Ci wklejam fotkę tłoka z N75 podciśnieniowego :

https://www.google.pl/search?q=elektrozwór+N75&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=XZKqUamZEMKrtAbA04G4BQ&biw=1280&bih=671&sei=lZKqUdPfG4XjtQad44GQBQ#facrc=_&imgrc=OoE4PQuAnIWUuM%3A%3BLBthZWpKvXubTM%3Bhttp%3A%2F%2Fimg101.imageshack.us%2Fimg101%2F1512%2Fdsc02053l.jpg%3Bhttp%3A%2F%2Fwww.toledoclubpolska.pl%2Fviewtopic.php%3Ft%3D2853%3B800%3B600

Jak wciśniesz czymkolwiek środkowe, czerwone oczko w tym tłoku to one się ugnie i podniesie ponownie w górę pod wpływem działania tej wcześniej niewidocznej sprężyny.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jest tam sprężynka tylko ona działa w drugą stronę :) Dzięki za podpowiedzi. Jutro testy z dodatkową sprężynką, napisze co z tego wyjdzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie bójcie się zamieniać N75 czy N18 z innych aut - one działają tak samo

 

Prosze w takim razie rozebrać te zaworki i porównać ,takie same to na pewno ne są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworek ze sprężynką przetestowany. Różnica jest kolosalna. Zaworek dużo szybciej reaguje.

 

Wcześniej auto osiągało pewnie pełną moc ale za to w jakim czasie... Teraz nie ma efektu "overboost" zamulającego silnik. Ciśnienie zadane do rzeczywistego jest dużo bardziej zbieżne. Wcześniej przyspieszenie było czuć tylko na początku po dodaniu gazu, teraz cały czas :) Polecam spróbować.

 

IMAG0116.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skad ta sprezynka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze starej drukarki. Jest cieńsza niż wydaje się na zdjęciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam żadnej sprężynki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś zdjęcie jak oryginalnie jest zamocowany ten akumulator w AFN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Chodzi mi o fabryczne miejsce i sposób zamontowania. U mnie jak kupiłem auto to leżał akumulator luzem, przykręciłem go na blaszany wspornik do kolektora ssącego ale na skutek wibracji co jakiś czas wsporniczek pęka i muszę dawać następny. Chciałbym to zamontować tak jak fabryka ale nie wiem czy jest blacha jakaś potrzebna i gdzie ona ma iść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro długość węzykó nie ma znaczenia, to ja dzisiaj z okazji wyjęcia turbiny, przeniosę akumulator podcisnienia i n75 gdzieś w normalne miejsce z dostępem...

 

Narazie patrząc gdzie by to upchać, pomyślałem o przykręceniu do kolektora dolotowego jakiegoś wspornika (blaszki) i do tej blaszki dać n75 i zbiornik podciśnienia...

 

Jeżeli się to uda i będzie ok, powklejam foty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja n75 umieściłem zaraz koło lampy na wzmocnieniu przednim później dodam foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez o tym myslalem :) ale jak mam turbo brd to zbiornika podcisnienia nie wyjme bez wyjecia turbiny...zobacze co wymysle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wyciągałem turbo wiec zmieniłem miejsce zamontowani akumulatora podciśnienia i zawór N75

481.jpg

482.jpg

483.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zbiorniczek podcisnienia uniescilem w podszybiu na rurkach od klimy :P wezyk puscilem przez gumowa oslone i jest ok...nad n75 musze pomyskec gdzie go upchnac jakos sensownie.

uploadfromtaptalk1370775472964.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi o to by zbiorniczek unieruchomić bo inaczej jest ryzyko, że jeśli będzie latał to ułamie się w nim króciec na wężyk podciśnienia. pawelvw bardzo fajnie pokombinowałeś (o ile zbiorniczek jest stabilnie zamocowany) :ok

Robotę trzeba sobie ułatwiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbiorniczek przytwierdzony :D nic nie ma prawa latac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stabilnie jest zamocowany nie lata i nie ma prawa latać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności