Sztomel Zgłoś #21 Napisano 2 Czerwca 2013 Jeśli porównujesz N75 podciśnieniowy z silnika ATJ z N75 sterującym ciśnieniem np. z silnika 1Z, AHU i ALE to różnią się one zasadniczo i w tym pierwszym nie ma takiej sprężyny jak w tym drugim. Sprężyna jest ale jej nie widać - taka jego konstrukcja i praktycznie w tej kwesti niezawodność działania. W N75 ciśnieniowym, pękanie sprężyny (widocznej po jego rozebraniu, jest niemal nagminne niestety). ---------- Dodano o 02:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:08 ---------- Sprężyna w nim jest tylko Ty jej nie widzisz bo nie patrzysz w miejsce gdzie powinna się, znajdować. Jak bedę trzeźwy to wkleję fotkę i zaznaczę gdzie ona jest OK ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #22 Napisano 2 Czerwca 2013 Chodzi mi o N75 podciśnieniowy. Jeśli nie powinno być tam sprężyny to w jaki sposób tłoczek ma wracać do pozycji przed zadziałaniem elektromagnesu? Zaworek który rozebrałem działał różnie w zależności od ustawienia poziomego, pionowego w górę i w dół. Nawet jeśli podciśnienie tłoczek zassie to będzie się sam ograniczał z podciśnieniem w gruszce. W każdym bądź razie po rozebraniu poza brakiem sprężynki nie potrafię wyjaśnić dlaczego nie działał a po podmianie na zaworek z egr jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #23 Napisano 2 Czerwca 2013 (edytowane) Marcin, trochę cierpliwości. Ja nie trzeźwieję z szybkością 2 metrów na sekundę tylko kilkunastu godzin na dobę ---------- Dodano o 02:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:30 ---------- Teraz Ci wklejam fotkę tłoka z N75 podciśnieniowego : https://www.google.pl/search?q=elektrozwór+N75&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=XZKqUamZEMKrtAbA04G4BQ&biw=1280&bih=671&sei=lZKqUdPfG4XjtQad44GQBQ#facrc=_&imgrc=OoE4PQuAnIWUuM%3A%3BLBthZWpKvXubTM%3Bhttp%3A%2F%2Fimg101.imageshack.us%2Fimg101%2F1512%2Fdsc02053l.jpg%3Bhttp%3A%2F%2Fwww.toledoclubpolska.pl%2Fviewtopic.php%3Ft%3D2853%3B800%3B600 Jak wciśniesz czymkolwiek środkowe, czerwone oczko w tym tłoku to one się ugnie i podniesie ponownie w górę pod wpływem działania tej wcześniej niewidocznej sprężyny. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #24 Napisano 2 Czerwca 2013 Wiem, że jest tam sprężynka tylko ona działa w drugą stronę Dzięki za podpowiedzi. Jutro testy z dodatkową sprężynką, napisze co z tego wyjdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gabmaj Zgłoś #25 Napisano 2 Czerwca 2013 Nie bójcie się zamieniać N75 czy N18 z innych aut - one działają tak samo Prosze w takim razie rozebrać te zaworki i porównać ,takie same to na pewno ne są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #26 Napisano 2 Czerwca 2013 Zaworek ze sprężynką przetestowany. Różnica jest kolosalna. Zaworek dużo szybciej reaguje. Wcześniej auto osiągało pewnie pełną moc ale za to w jakim czasie... Teraz nie ma efektu "overboost" zamulającego silnik. Ciśnienie zadane do rzeczywistego jest dużo bardziej zbieżne. Wcześniej przyspieszenie było czuć tylko na początku po dodaniu gazu, teraz cały czas Polecam spróbować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #27 Napisano 2 Czerwca 2013 skad ta sprezynka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #28 Napisano 2 Czerwca 2013 Ze starej drukarki. Jest cieńsza niż wydaje się na zdjęciach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #29 Napisano 3 Czerwca 2013 Nie ma tam żadnej sprężynki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #30 Napisano 5 Czerwca 2013 Czy ma ktoś zdjęcie jak oryginalnie jest zamocowany ten akumulator w AFN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #31 Napisano 6 Czerwca 2013 Chodzi Ci o miejsce czy sposób zamocowania ? https://www.google.pl/search?q=zbiornik+podci%C5%9Bnienia+w+AFN&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=VjawUZPiK8jbswb5kYCwBg&biw=1280&bih=671&sei=WjawUc3FFcHvswa8h4HoAw#facrc=_&imgrc=4pi417bOaZSEFM%3A%3BeXLymxTD3G1CRM%3Bhttp%253A%252F%252Fshl.w.interia.pl%252FLog%252Fsztanga.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.a4club.pl%252Findex.php%253Ftopic%253D5129.10%3B600%3B402 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #32 Napisano 6 Czerwca 2013 Chodzi Ci o miejsce czy sposób zamocowania ?https://www.google.pl/search?q=zbiornik+podci%C5%9Bnienia+w+AFN&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=VjawUZPiK8jbswb5kYCwBg&biw=1280&bih=671&sei=WjawUc3FFcHvswa8h4HoAw#facrc=_&imgrc=4pi417bOaZSEFM%3A%3BeXLymxTD3G1CRM%3Bhttp%253A%252F%252Fshl.w.interia.pl%252FLog%252Fsztanga.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.a4club.pl%252Findex.php%253Ftopic%253D5129.10%3B600%3B402 Chodzi mi o fabryczne miejsce i sposób zamontowania. U mnie jak kupiłem auto to leżał akumulator luzem, przykręciłem go na blaszany wspornik do kolektora ssącego ale na skutek wibracji co jakiś czas wsporniczek pęka i muszę dawać następny. Chciałbym to zamontować tak jak fabryka ale nie wiem czy jest blacha jakaś potrzebna i gdzie ona ma iść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #33 Napisano 8 Czerwca 2013 Skoro długość węzykó nie ma znaczenia, to ja dzisiaj z okazji wyjęcia turbiny, przeniosę akumulator podcisnienia i n75 gdzieś w normalne miejsce z dostępem... Narazie patrząc gdzie by to upchać, pomyślałem o przykręceniu do kolektora dolotowego jakiegoś wspornika (blaszki) i do tej blaszki dać n75 i zbiornik podciśnienia... Jeżeli się to uda i będzie ok, powklejam foty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #34 Napisano 8 Czerwca 2013 ja n75 umieściłem zaraz koło lampy na wzmocnieniu przednim później dodam foto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #35 Napisano 8 Czerwca 2013 Tez o tym myslalem ale jak mam turbo brd to zbiornika podcisnienia nie wyjme bez wyjecia turbiny...zobacze co wymysle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #36 Napisano 8 Czerwca 2013 ja wyciągałem turbo wiec zmieniłem miejsce zamontowani akumulatora podciśnienia i zawór N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #37 Napisano 9 Czerwca 2013 Ja zbiorniczek podcisnienia uniescilem w podszybiu na rurkach od klimy wezyk puscilem przez gumowa oslone i jest ok...nad n75 musze pomyskec gdzie go upchnac jakos sensownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #38 Napisano 9 Czerwca 2013 Głównie chodzi o to by zbiorniczek unieruchomić bo inaczej jest ryzyko, że jeśli będzie latał to ułamie się w nim króciec na wężyk podciśnienia. pawelvw bardzo fajnie pokombinowałeś (o ile zbiorniczek jest stabilnie zamocowany) :ok Robotę trzeba sobie ułatwiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #39 Napisano 9 Czerwca 2013 zbiorniczek przytwierdzony nic nie ma prawa latac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #40 Napisano 9 Czerwca 2013 stabilnie jest zamocowany nie lata i nie ma prawa latać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach