Skocz do zawartości
kiciusb3

Czy to koniec turbiny?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Panowie posiadam paska b3 1.6tdi mój problem jest mianowicie taki;

pasek po odpaleniu nie ważne czy ciepły czy zimny wchodzi samoczynnie na wysokie obroty trzęsie się ma bardzo nierówna prace strasznie kopci,nawet po wyłączeniu zapłonu osiąga samoczynnie maksymalne obroty i muszę go dusić biegami,dodam jeszcze ze wysysa wszystki olej ze silnika.:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ma turbina do obrotów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety to jest awaria turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co ma turbina do obrotów ale wiem ze to kopcenie i wysysanie oleju wskazuje na turbine.a co do obrotow jest to dla mnie zagadka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze pamiętam to będzie objaw jakiejś nieszczelności turbiny, tylko nie wiem na jakim jej elemencie, lepiej nie zapalaj tego silnika, bo szkoda i oleju który lejesz jak i samego silnika.

 

ps. silnik zatrzesz

 

ps2. wydaje mi się, ze obroty sa zwiazane z tym że idzie wtedy do garów duza dawka tego oleju dlatego obroty rosną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Panowie posiadam paska b3 1.6tdi mój problem jest mianowicie taki;

pasek po odpaleniu nie ważne czy ciepły czy zimny wchodzi samoczynnie na wysokie obroty trzęsie się ma bardzo nierówna prace strasznie kopci,nawet po wyłączeniu zapłonu osiąga samoczynnie maksymalne obroty i muszę go dusić biegami,dodam jeszcze ze wysysa wszystki olej ze silnika.:niekumam

turbina do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno może być tak, że nieszczelna turbina doładowuje olejem z silnika. Silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty i jak go nie zdusisz biegiem albo nie zatkasz czymś dolotu to będzie chodził aż się zatrze.

Osobiście się z tym nie spotkałem ale myślę że regeneracja turbiny wystarczy, zresztą tak czy inaczej musisz ją wyjąć, wtedy zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobno może być tak, że nieszczelna turbina doładowuje olejem z silnika. Silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty i jak go nie zdusisz biegiem albo nie zatkasz czymś dolotu to będzie chodził aż się zatrze.

Osobiście się z tym nie spotkałem ale myślę że regeneracja turbiny wystarczy, zresztą tak czy inaczej musisz ją wyjąć, wtedy zobaczysz.

tak jest i z opisu kolegi właśnie tak mu zrobiła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jaka bedzie roznica turbin miedzy silnikami 1.6 a 1.9?bo ostatnio widzialem paska na szrocie i wygladal dosc zdrowo i moze by cos z niego pozyskal tylko ze silnik 1.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak ze z 1.9 pewnie bedzie wieksza i bedzie miala wieksza sile doladowania ty musisz kupic do 1.6 i tyle w temacie :) nie polecam regeneracji lepiej kup uzywana ktora ci ktos madry sprawdzi przed zakupem lub calkiem nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowej nie kupie bo to autko jest juz zmeczone swoje przezylo kilka stłuczek i innych dziwnych zeczy.i rozmyslam nad zlomowaniem paska ale chcialbym nim jeszcze troche pojezdzic bo mam sentyment do niego.wiec bede szukal jakiejs turbiny uzywki tak chociaz zeby jeszcze troche polatal i moze go sprzedam albo zezlomuje.chcialbym go poprostu zrobic z jak najmniejszym wkladem finansowym.tak tylko zeby kolka sie krecily i do przodu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowej nie kupie bo to autko jest juz zmeczone swoje przezylo kilka stłuczek i innych dziwnych zeczy.i rozmyslam nad zlomowaniem paska ale chcialbym nim jeszcze troche pojezdzic bo mam sentyment do niego.wiec bede szukal jakiejs turbiny uzywki tak chociaz zeby jeszcze troche polatal i moze go sprzedam albo zezlomuje.chcialbym go poprostu zrobic z jak najmniejszym wkladem finansowym.tak tylko zeby kolka sie krecily i do przodu :)
to kup kolektor od zwykłego diesla i poskładaj do kupy prościej i taniej a węże zaślep

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tak ze z 1.9 pewnie bedzie wieksza i bedzie miala wieksza sile doladowania ty musisz kupic do 1.6 i tyle w temacie

bzdura, w 1,9TD wcale nie ma większych turbin niż w 1,6TD, a w niektórych były nawet mniejsze np. K03, turbina z 1,9 podejdzie do 1,6 różnią się tylko spływem oleju, ewentualnie może nie mieć chłodzenia wodą a tak to identyczne, chyba,że jest to K03 to wtedy nie podejdzie.

 

---------- Post added at 01:57 ---------- Previous post was at 01:51 ----------

 

to kup kolektor od zwykłego diesla i poskładaj do kupy prościej i taniej a węże zaślep

wcale prościej nie będzie, jakby chciał się pozbyć turbiny tak żeby to miało ręce i nogi to potrzebuje kolektor wydechowy i dolotowy, rurę do filtra powietrza i rurę od kolektora wydechowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak sprawdzic uzywazna turbinke bo mi tez olej z niej sie leje i mam ja do wymiany kupowac w ciemno :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności