Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież tam jest jakaś wyszukiwarka części, bo jak nie to tutaj są nr pompy z 11stkami boscha i trzeba ręcznie wklepywać i sprawdzać nr tłokorozdzielaczy, duzo roboty

 

http://injection-automotive.blogspot.com/2012/03/bosch-3.html#uds-search-results

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nigdy nie używałem tej opcji, wyszukiwania części, sprawdzamy, czasami, gdzie znajdują się blokady, przy wymianie rozrządu, szukamy po nr. błędu, jakiejś usterki, ale części jeszcze nie szukałem.

W wolnej chwili trzeba się pobawić z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SAgon a te wydatki to sa na falach 185 dla pompy 988 i 143 dla 107j???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie fale siedzą tych pompach?

Przecież bosch nie bawi się w hybrydowe pompy,więc... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiecane zdjęcia pompy. Niestety dostęp do niej mam kijowy i to wszystko, co udało mi się zrobić, wciskająć telefon w różne zakamarki silnika.

 

WP_001862.jpg

WP_001863.jpg

WP_001866.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo to bardzo stara głowiczka z 11tki(otwory jak w starych 11tkach),albo też,co bardziej prawdopodobne jest to 10tka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Czy to znaczy, że pozostaje rozebranie i obadanie wnętrzności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam nastawnik jak bys zdjal to mozna by mniej wiecej na oko stwierdzic czy to jest 10mm czy 11mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę bez konsekwencji (poza plamami ON na silniku) zdjąć nastawnik?

Czy złożę go później bez problemów?

Widziałem dwa filmiki na YT o rozkładaniu pompy i niby wszystko łatwe.

Tylko wycelować pinem nastawnika w otwór w wałku.

Jednak proszę o potwierdzenie, żebym czegoś nie spartolił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tak jak piszesz - musisz wcelować główką w otwór w tulejkę która się i obraca i przesuwa.

Dodatkowo przed demontażem zaznacz sobie kreskami pozycję nastawnika, bo przesunięcie go względem pompy skutkuje zmianą dawki paliwa. Później trzeba ustawić to dokładniej pod okiem VAGa.

Robisz to na swoje ryzyko - jak nie trafisz w otwór możesz rozwalić pompę, albo silnik wejdzie na wysokie obroty bez możliwości zgaszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez ustawienie zbyt bogatej dawki silnik tez lubi sie wkrecic na obroty xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak trafisz w taką małą dziurkę,to dasz już radę każdej jednej.Nie pękaj,tylko zdejmuj ten nastawnik,Najgorszy jest ten pierwszy raz.Żeby nie trafić,trzeba się naprawdę zdrowo postarać.Nie posadzisz nastawnika na pompie,jak nie wejdzie w dziurkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, w dziurkę, najlepiej po palcu trafić.:ok

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, przekonaliście mnie.

Jak znajdę dłuższą chwilę wolnego czasu, to zdejmę czapkę.

Powiedzcie mi tylko, na co mam patrzeć?

Na co szczególnie zwrócić uwagę, lub co zmierzyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz to zwróć uwagę czy fala jest na wzniesieniu czy schowana całkiem, tzn czy tłok jest wciśnięty czy tez nie. Następnie na samym końcu przed sekcja zwróć uwagę czy tłok jest grubszy czy tez cieńszy, koledzy parę postów wcześniej zapodali zdjęcia dla porównania tłoka 10mm i 11mm. Rożnica jest znaczna i widać ja na zdjęciu gołym okiem tak wiec w pompie bez problemu powinieneś ja dostrzec. Jak poskładasz wszystko do kupy to pal na sprzęgle i 5 wrzuć dla pewności w razie jak po odpaleniu obroty by ci wywaliło w gore to gaś od razu, jak nie zgaśnie to duś sprzęgłem na szybko. Mi parę razy poszedł w obroty ale w porę zgasiłem i nic się nie stało auto zgasło samo, tak wiec zawsze pale na sprzęgle i 5 wrzucam tak na wszelki wypadek i oczywiście hamulec w podłogę ile sil w nogach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepychanki kolegi Roberta z innymi znawcami są bardzo pouczające, poważnie.

Niestety jestem już na 55 stronie cofając się, ale zdjecia jeszcze nie namierzyłem.

 

Dwie godziny później, 34 strona i dalej nic... Może linki wygasły i nie znajdę?

 

Ponieważ chyba za daleko zaszedłem, wróciłem do strony 54.

Post zipka #1069 zawiera cytat, w którym są tytuły 4 zdjęć.

Kolejny post Roberta, który identyfikuje te tłokorozdzielacze.

Niestety zdjęć brak. Może dlatego, że to posty zprzed 3 lat bez miesiaca :)

 

1:12 - strona 28...

Poj...gięło mnie, że tyle czasu spędziłem przy forum szczególnie, że dzisiaj na 7 do pracy.

Doszedłem do tematu zmiany ciśnienia sekcji stępnej.

Muszę obadać, jak to wygląda w mojej pompie, bo mam podejrzenia, że nie jest już z nią najlepiej pod tym względem.

Ma ktoś może w Wawie adapter i manometr?

Edytowane przez dex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do mnie 511 086 730,jutro jestem od 6tej na nogach.

Tu masz fotę 11tki i 10tki.Zwróć uwagę na różnicę między dolnymi i górnymi częściami tłokoroździelaczy.

Tak w jednym,jak i w drugim dolne części,do 1wszego przetoczenia,mają po 12mm średnicy(pod pierścieniami,na focie ich co prawda nie ma) i widać gołym okiem różnicę między 10tką i 11tką.

Jeżeli po zdjęciu nastawnika zauważysz tak duże różnice,to masz 10tkę jeżeli nie,to 11tkę.

 

 

tłokoroździelacz 10vs11.jpg

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kontakt i wyjaśnienie sprawy. Z powodu pogody nie mam zbytnio możliwości rozebrać pompy, a w piątek z rana wyjeżdżam na weekend. Do tematu wrócę w przyszłym tygodniu i na pewno dam znać, co ustalę. Może za jednym zamachem uda mi się sprawdzić ciśnienie w pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompę na 11. Korpus, nurniki, fala z 107J, tłokorozdzielacz, nastawnik z 988, timing 2,15mm.

Póki co soft jeszcze nie grzebany. Silnikiem strasznie szarpie, czy to normalne? Szczególnie na 5biegu w okolicach 1900-2000 obrotów...

Poniżej logi... zauważyłem że dawka skacze... nastawnik miałem wcześniejszej przy ori pompie 10 i było ok.. co może być na rzeczy?

 

STATYCZNE:

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_236885.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_236884.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_236883.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_236882.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_236881.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_236880.html

 

DYNAMICZNE:

Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_236878.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_236877.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_236876.html

Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_236875.html

Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_236874.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_236873.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_236872.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_236871.html

Grupa 001, 004: http://vaglog.pl/log_236870.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz co to za auto i jaki silnik, bo jeśli 1Z to chyba nie do końca znasz się na diagnostyce - auto ma program.

Doładowanie ponad standard, dawki paliwa ponad standard, kąty wtrysku ponad standard. Jednym słowem - było grzebane.

Przyczyną szarpania wg mnie mogą być:

1. Nastawnik,

2. Brak wystarczającej ilości paliwa/ciśnienia wewnątrz pompy - potrzebna pompa wstępna w zbiornik lub kontrola ciśnienia w pompie.

 

Jeśli zdołasz usunąć te objawy korekcje powinny się poprawić. Przeważnie jesttak, że jeśli obroty nie są stabilne, jak w tym przypadku to korekcje szaleją i to ostro - aczkolwiek u ciebie jest z nimi tragicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności