Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

nie ma problemu ze zwrotem tylko w ciemno pieniędzy nie wyślę komuś kto twierdzi bez odesłania że zestaw nie działa i to po prawie trzech miesiącach od momentu zakupu...jaką Ty byś miał pewność,że to ten zestaw,który wysłałeś i w dodatku był zabezpieczony przez ten czas,a nie leżał gdzieś rzucony w kąt????A reszta spraw już załatwiona i wkrótce dalsze info na temat na forum...

 

pierwotna wiadomość skasowana. Z nadzieją, że sprawa zostanie załatwiona pozytywnie.

Edytowane przez RsRoss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 99% chodzi o podsadzenie falki

 

Podsadzenie falki,kto Ci takich głupot naopowiadał,jak już,to podsadzenie tłokoroździelacza (podkładka),a ta nie ma nic do tego,że nie chce odpalić.

Kolejna sprawa,jak dostałeś zestaw a falą,to pewnie i z podkładką,czyli wszystko raczej z jednej pompy.

Więc to Twoje podsadzenie falki na bank było od tej falki.

Ten,kto Ci takie brednie opowiada powinien sam tę pompę złożyć,skoro tak dobrze się zna.

Po co gonisz do pompiarza i płacisz krocie,jak ten znawca mógłby Ci to zrobić za pół ceny.

 

Zapamiętaj-cie,za uruchomienie silnika odpowiada "szczelność sekcji" wysokiego ciśnienia,a nie podsadzenie.

Jak sekcja zdrowa,to odpalisz na każdej podkładce od najcieńszej,po najgrubszą.

Swoją drogą,zastanawia mnie jak sekcja wyszła przy diagnostyce,bo skoro ją sprawdzał,to musiał wiedzieć,czy ciśnienie jest,lub nie jest odpowiednie.

 

Druga sprawa,sprawdzając pompę ciekawe jaką kartę wydatków wziął do testów.

Większość bierze karty z numeru pompy,którą sprawdzają.

A powinni z 11tki.

Ale skoro została sprawdzona,zdiagnozowana,to gość musiał coś powiedzieć.

Albo jest ciśnienie,wydatki są w normie(jak na 11tkę),albo nie.

Wtedy powinna zapaść decyzja,zdrowa,albo złom.

 

Ale nawet gdyby był to złom,to na zimnym silniku powinien odpalić,jak kąt wtrysku odpowiednio ustawiony,to powinien.

Na ciepłym może kuleć,ale nie za zimnym.

Próbowałeś go uruchomić na swojej sekcji?

Ja bym spróbował z 10tką.

 

ludzie zaczęli mierzyć podsadzenie fali bo inaczej było by już kilka pomp zmielonych albo i gorzej

 

Kolejny raz Ci powtarzam,że podsadzenie nie ma nic do problemu z jakim się borykasz.

A już pisanie,że zmieli tłokoroździelacz,to kompletny brak wiedzy.

 

Mogę się z Tobą założyć,że wsadzę jaką tylko chcesz podkładkę i nie zmieli tłokoroździelacza.

Zastanawiam się,kto Cię nakarmił takimi głupotami.

 

To skok fali decyduje o zakresie pracy(suwu) tłokoroździelacza,nie podsadzenie.

Nawet podkładka o grubości 3ech mm z falą de 143 z ahh nie doprowadzi do zderzenia się tłkoroździelacza z tuleją głowiczki.

Fala z ahh ma aż 8mm wysokości i skok 3.3mm,największy z największych.

Dla przykładu fala z agr,alh,asv,1z,ahu afn i pochodnych ma 7.75mm wysokości i skok 3.05mm.

Różnica w skoku między falą z ahh i innych 1.9 tdi to aż kosmiczne 0.25mm.

Zdajesz sobie sprawę jaką byś musiał wsadzić podkładkę,żeby przy fali 7.75mm tłokoroździelacz uderzył w tuleje głowiczki.

Nie wiem,jaką tam falę wsadziłeś,ale max 7.75mm.

Skoro na fali wyższej o 0.25mm i podkładce grubszej nawet o 0.10mm od tej jaką zapewne masz w zestawie(większość ma 2.25-2.30mm) nie dochodzi do spotkania,to jak może do tego dojść na fali o wysokości 7.75mm?

Czyli niższej o 0.25mm.

 

Gdybyś choć jedną pompę rozebrał,to byś zrozumiał,że to jest niemożliwe.

A tak karmisz się bajkami autorstwa najwyraźniej wybitnego znawcy,który bredzi jak chory w gorączce.

 

Powiem jeszcze więcej,wsadzę jakąkolwiek falę,od 7.25mm po 8mm i gwarantuję Ci,że będzie to jeździło.

Daron odpalił passka na fali de 185(7.7mm) i zrytym kątem wtrysku,po czym wsadził falę de 015(7.75mm) z odpowiednim dla softu kątem wtrysku i tez odpalił.

Na tej samej podkładce,sorki podsadzeniu.

Fura jeździ,dziwne nie.

Więcej,na fali de 125( 7.3mm) i w miarę dobrym kątem wtrysku też odpalałem,po czy zmieniłem falę na de 110(7.75mm) i podobnie,jak i wcześniej silnik odpalił.

 

Wysokość fali nie ma nic do rzeczy,nie słuchaj głupot.

Silnik musi zagadać na jakiejkolwiek fali,jeżeli daron odpalił na de 185,to już lepiej być nie może.Fala ta ma najgorszy z możliwych kąt wtrysku.

Nie wiem czy wiesz,ale de 185 ma zupełnie inny kąt wtrysku,jak fale z 1.9 tdi.

Odwrócony tak jakby o 180 stopni w stosunku do tych z 1.9 tdi.

A pomimo tego jemu jakoś zagadał.

Dobór fali ma znaczenie ale tylko i wyłącznie jeżeli chodzi o wartość mocy i momentu!

Nie ma nic do zmielenia,uszkodzenia itp.tłkoroździelacza.

Podsadzenie już tym bardziej.

Wiem z autopsji.

Testowałem różne konfiguracje,i z czystym sumieniem mogę powiedzieć,że ten,kto Cię takimi bajkami karmi jest głupi i bardzo mało wie.

 

Tylko stan tłokoroździelacza stanowi o tym,czy odpali,czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy wiesz,ale de 185 ma zupełnie inny kąt wtrysku,jak fale z 1.9 tdi.

Odwrócony tak jakby o 180 stopni w stosunku do tych z 1.9 tdi.

A pomimo tego jemu jakoś zagadał.

Dobór fali ma znaczenie ale tylko i wyłącznie jeżeli chodzi o wartość mocy i momentu!

 

Dokładnie jak kolega pisze tak jest. Żebym nie musiał zmieniać fali musiałbym wgrać mapy kąta wtrysku z volvo (bo DE185 jest z volvo) i wtedy by to jeździło jak należy.

 

A jak zobaczyć, że fala jest źle dobrana ? Boczne lusterko i dźwięk pracy silnika - przy obrotach powyżej 3.5tyś zaczynało auto poddymiać i dziwnie twardo pracować (tak jakbyśmy ustawili za szybki kąt wtrysku na pompie). Po zmianie fali różnica jest kolosalna, brak jakiegokolwiek dymienia i kultura pracy znacznie się poprawiła przy wyższych obrotach.

 

A co do odpalania na różnych falach...powiem, że przejechałem prawie 6tyś km na fali DE185 i kompletnie nic się nie działo poza kopceniem i twardszą pracą przy wyższych obrotach. Auto odpalało od strzała, nie ważne czy zimne/letnie/ciepłe.

A co do zużywania się pompy na złym podsadzeniu to wczoraj zmieniałem fale i tłoczek jest w takim stanie jakim był jak wkładałem 3 miesiące temu.

 

Co do spotkania się tłoczka ze śrubą, bądź jakimkolwiek kolidowaniem... RsRoss złóż pompę na stole i przekręć - może być nawet o jeden przeskok. Jeżeli się przekręci, na 100% będzie hulało.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

darek a na jaka fale zmieniles bo moj tez pali cacy wszystko piknie smiga tylko strasznie kopci. czy jak doloze fmic turbo i kolektor awx + chip to sie zmieni czy musze koniecznie zmienic fale

 

 

PS wktorym miejscu pisze nr tlokorozdzielacza co bym wiedzial z jakiego auta jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem na fale ori z AHU - numer fali DE015 (wysokość 7.75mm).

 

Ja jeżdżę, na 1.2-1.3bara na seryjnej turbawie i nie mam dymu (na fali z volvo był).

 

Wiadomo, że im więcej powietrza tym lepsze spalanie, ale powietrze nie da rady temu, gdy paliwo jest wtryskiwane w złym momencie i po prostu nie spala się w 100%.

 

A co do numeru tłokorozdzielacza, kurcze nie pamiętam. Zrób fotke tyłu rozdzielacza. Ale na 90% z Renaulta masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

ehhh to pewnie znowu musze pompe wyciagac....:/ bo jak mu deptam to kupa czarnego dymu za mna az wstyd tak jezdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na jakim doładowaniu jeździsz i jakie dawki ?

 

Może na nastawniku masz za dużo podlane ... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi kolega zlozyl na ori fali AFN :) kopci tylko delikatnie , ale i te kopcenie lekkie juz bylo wczesniej - mam dawke 7.4mg na nastawniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, ale ChRzAnIu masz AFN-a :) A my do AHU musimy wkładać fale z AHU (DE015), bo jak włożymy z AFN-a (DE110) to będzie dupnie.

 

A jak to wyczaić ? Proste, ja kompa zmieniałem kiedyś na tego z AFN-a i co z tego, że dawki były jak po sofcie jak problemy z kątem wtrysku robiły to, że auto było mułem powyżej 3tyś i spalanie wzrosło o 1L.

 

Mapy kąta wtrysku muszą być pod daną fale. Inaczej to nie będzie jeździło jak należy.

 

U mnie dawka 8mg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek przy zmianie kompa na tego z afna, problemem bylo sterowanie turba. stad te problemy z mulem. musze sprawdzic,ale z tego co pamietam, mapy kata dla ahu i afn sa niemal identyczne, ale sprawdze to.

 

edit, jednak nie, troche sie roznia, choc nie wiem czy bedzie to mialo duzy wplyw.

Edytowane przez fusse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Darek przy zmianie kompa na tego z afna, problemem bylo sterowanie turba. stad te problemy z mulem. musze sprawdzic,ale z tego co pamietam, mapy kata dla ahu i afn sa niemal identyczne, ale sprawdze to.

 

edit, jednak nie, troche sie roznia, choc nie wiem czy bedzie to mialo duzy wplyw.

 

Ma i to ogromny. Sam przerobiłem sterowanie i turbo dmuchało tyle ile w AFNie, dawki były max jak w AFNie.

 

Tylko właśnie te "troche" robiło takie numery, że szkoda gadać ... moment był większy, ale powyżej 3tyś tragedia, pomimo że dawki były max ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok mały poślizg miałem ale już jestem :) pompa działa bardzo dobrze :) efekt taki, ze lepiej się zbiera :D no i nie kopci jak dawniej :P fala została z 10-tki oczywiście :) Tu podziękowania dla sagon'a :)

 

Mogę się podzielić jedną uwagą dla tych co złożyli a nie działa, w ori pompie 10 jest pod falą taki pierścień malutki, taka podkładka jeśli ona zostanie zamontowana "przełożona" razem z falą to auto też nie odpali :)

 

Powiem tak tłokorozdzielacz zamówiłem u Byka już dawno w sumie ale cały czas miałem myślicę czy warto itd :P dziś wiem, że tak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fusse, zasadniczą różnicą w sterowaniu kąta wtrysku w pompie z ahu/1z i afn-a jest zakres regulacji dynamicznego kąta.

Pompa z afn-a ma większy zakres regulacji kąta wtrysku.

Można to sprawdzić patrząc na obydwie pompy.

Dekielek sprężyny tłoczka przyśpieszacza w ahu/1z jest niższy od tego w pompie z afn-a.

Sama sprężyna w ahu/1z też jest zdecydowanie krótsza.

Ale spowodowane jest to tym,że ciśnienie paliwa w pompie z ahu/1z jest mniejsze od tego w pompie z afn-a.

Mniejsze ciśnienie,zatem i sprężyna krótsza,słabsza.Nie potrzeba aż tak dużej i mocnej,jak w afn-ie.

Jeżeli ktoś zamierza zwiększyć ciśnienie w pompie z 90tki(polecam),to obligatoryjnie trzeba sprawdzić jak po takim zabiegu n 108 radzi sobie z wysterowaniem kąta wtrysku.

Jeżeli będą problemy,to trzeba wsadzić sprężynę z podkładkami i dekielek z afn-a.

 

A co do odpalania na różnych falach...powiem, że przejechałem prawie 6tyś km na fali DE185 i kompletnie nic się nie działo

 

Bo i nie mogło się dziać.

Dziwi mnie,kto takie głupoty,brednie ludziom wciska.

Później wypisują to i owo,bo i skąd mają wiedzieć,że wciskano im bzdury.

 

A co do zużywania się pompy na złym podsadzeniu to wczoraj zmieniałem fale i tłoczek jest w takim stanie jakim był jak wkładałem 3 miesiące temu.

 

Kolejna mądra teoria jakiegoś wybitnego tęgiego rozumu obalona.

Grubość podkładki to tylko i wyłącznie mówiąc krótko mniejsza lub większa wtryśnięta ilość paliwa.

Dla przykładu tłokoroździelacz(komplet) z falą o wysokości 7.25mm podsadzenie miał o grubości 2.25mm,z falą o grubości 7.30mm to samo,choć trafiały się grubsze,ale bardzo rzadko.

Nawet tłokoroździelacze z 1.9 tdi mają podkładki o grubości 2.25mm.

Grubości podkładek odgrywają taka samą rolę,jak wysokości fal.

Decydują tylko o większej,lub mniejszej ilości podanego na wtrysk paliwa.

Nie mają nic do wymyślonych mechanicznych uszkodzeń.

 

Mapy kąta wtrysku muszą być pod daną fale. Inaczej to nie będzie jeździło jak należy.

 

Dokładnie,nie będzie zamierzonego efektu,choć jakoś jeździć to będzie.

 

---------- Post added at 14:47 ---------- Previous post was at 14:42 ----------

 

w ori pompie 10 jest pod falą taki pierścień malutki, taka podkładka jeśli ona zostanie zamontowana "przełożona" razem z falą to auto też nie odpali

 

To jest to podsadzenie.W ori 10tce ma 2.25mm grubości,w sekcji którą otrzymałeś jaką miała grubość?

Nie ma to nic do odpalania,ale jak możesz,to podaj jej grubość.

Po prostu tym razem trafiłeś ze wszystkim i dlatego zagadał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale spowodowane jest to tym,że ciśnienie paliwa w pompie z ahu/1z jest mniejsze od tego w pompie z afn-a.

Mniejsze ciśnienie,zatem i sprężyna krótsza,słabsza.Nie potrzeba aż tak dużej i mocnej,jak w afn-ie.

Jeżeli ktoś zamierza zwiększyć ciśnienie w pompie z 90tki(polecam),to obligatoryjnie trzeba sprawdzić jak po takim zabiegu n 108 radzi sobie z wysterowaniem kąta wtrysku.

Jeżeli będą problemy,to trzeba wsadzić sprężynę z podkładkami i dekielek z afn-a.

 

Ja mam zaworek z 11stki wsadzony - różnica w kpowerze 7hp, także warto na prawdę. Problemów z wysterowaniem kąta wtrysku nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

post nizej

to mi wyszlo po zrobieniu laga dynamicznego

Edytowane przez TEDEI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie laga, a loga, a pozatym to usun to co tu dales i wrzuc na http://vaglog.rtnet.pl/ , bo z tej bablaniny nic sie nie da odczytac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wiadomo skąd dym... bo jak ktoś bardzo niemądry daje na tłoczku 11mm dawke na nastawniku rzędu 1.8-2mg to powinno się go za jaja powiesić ! Ja bym bał się wciskać gaz z taką dawką. Zdrowa dawka na 11mm to jest 5mg, a co mówić 2mg ! 6.8-7mg jest bezpieczne i tak się powinno ustawiać.

 

Jeszcze 2mg jest przy 78stopniach temp. wody, to co mówić przy 90 ? 1.6mg jak nic...

 

Zapewne teraz auto odpala Ci z miejsca co ? Pewnie motor wyrywa z poduszek przed przekręceniem kluczyka...

 

Jak to pompiarz ustawiał (albo nie ustawiał może jeszcze lepiej..) to mykaj do niego, niech na nagrzanym motorze zrobi na 6.8mg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wiadomo skąd dym... bo jak ktoś bardzo niemądry daje na tłoczku 11mm dawke na nastawniku rzędu 1.8-2mg to powinno się go za jaja powiesić ! Ja bym bał się wciskać gaz z taką dawką. Zdrowa dawka na 11mm to jest 5mg, a co mówić 2mg ! 6.8-7mg jest bezpieczne i tak się powinno ustawiać.

 

Jeszcze 2mg jest przy 78stopniach temp. wody, to co mówić przy 90 ? 1.6mg jak nic...

0.8mg mialem jak odpalilismy auto :D ale szybka korekcja na 7.4mg - ale 1,8mg to mega lipa .......... u mnie na 7.4 jest delikatny dymeczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

ChRzAnIu a fale masz ta od 11stki czy twoja z AFNa?

to jak zwieksze ta dawke na 7.4mg to bedziemniej dymu...

dalbym rade sam to ustawic? jakie klucze po trzeba do tego? bo mam teraz do niego 370km :/ a jak juz tam bede to w swieta....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności