Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, a ja uważam, że dobrze, że ktoś o tym pisze, bo można coś się dowiedzieć i nauczyć, a co najważniejsze zrobić coś samemu, a jeśli ktoś nie ma pojęcia o mechanice to i tak tego nie zrozumie.

Jeszcze taka sprawa, tu z waszych rozmów wynika, że fala z ASV i AFN to ta sama fala 110ka, czy tak? Jeśli tak to czy ja jak bym zapodał pompę AFN z tłoczkiem i głowiczką 11mm, do silnika ASV, to czy również będę musiał zmieniać mapy wtrysku, czy będzie mi to chodzić jak na pompie ASV? Chcę tak zrobić ponieważ nie chcę ruszać swojej pompy ASV, a mam okazję kupić za nieduże pieniądze pompę AFN?

Co o tym myślicie?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
każdy moze zrobić to sam wystarczy tylko wiedziec w którą strone sie śrubki odkręca!

 

Od samego początku,w tym zwłaszcza temacie staramy się wszystkim pokazać,że wymiana takiej sekcji,to tak,jak zauważyłeś nic skomplikowanego.

Nie trzeba być alfą i omegą,żeby we własnym garażu przerobić pompę z 10'ki na 11'tkę.

A jeżeli ktoś czegoś nie rozumie,to wystarczy zapytać.

Jeżeli ktoś posiada choć podstawy mechaniki,to nie widzę problemu,żadnego,by mógł to sobie zrobić sam,z niewielką,bądź trochę większa pomocą innych.

Najlepsi jednak w tym wszystkim są pompiarze.

Połowa z nich w życiu takiej hybrydy nie złożyła.

Jedyne ,co potrafią,to wymienić uszczelnienia,sprawdzić pompę na stanowisku,skasowac z 500 zeta i zdecydowanie odradzić jakiekolwiek przeróbki pomp,bo ich zdaniem,jako wybitnych fachowców,pompy takie nie będą się sprawdzały.

Jeden nawet odradził przełożenie sekcji z ori 107j do innej pompy,bo jego zdaniem coś tam się w korpusie pompy niby wyciera,dopasowując się do pompy(debil,jakich mało) i przełożenie tego do innego korpusu spowoduje,że nie będzie to działało.

Typowy przykład żerowania na ludzkiej niewiedzy.

I to dzięki takim fachowcom połowa z was boi się zabrać za przeróbkę pompy.

Zdaniem innych pompa złożona przez Jasia w żadnym wypadku nie będzie działała prawidłowo.

Tylko złożona przez pompiarza ma prawo działać bez zarzutu.

Mnie osobiście śmiać się chce,jak coś takiego słyszę.

 

A wy co jest lepsze, co gorsze co w jakiej pompie, kto ile wyciągną, robicie tylko ludziom problemy i każdy sie tego boi.

 

Na tym to polega.

Trzeba napisać,że do fali de 143 nie wolno zakładać sprężyn wysokich na 37mm.

Że nie wolno zmieniać fal,trzeba zostawać przy oryginalnych,domyślam się,że to dzięki temu tematowi sam tak zrobiłeś.

Że można zmieniać podsadzenia tłokoroździelacza (podkładki) i że nie spowoduje to uszkodzenia pompy,jak niektórzy twierdzą.

Trzeba obalać mity,jakimi karmieni są zwykli śmiertelnicy,zwłaszcza przez tych niby fachowców.

 

tu z waszych rozmów wynika, że fala z ASV i AFN to ta sama fala 110ka, czy tak?

 

Tak

 

Jeśli tak to czy ja jak bym zapodał pompę AFN

 

Zdajesz sobie sprawę z tego,ile to roboty.

Pompa z asv ma zupełnie inaczej rozwiązany sposób regulacji statycznego kąta wtrysku.

W tym silniku pompa jest na stałe przymocowana do korpusu,a kąt ustawia się kręcąc wałkiem pompy.

W afn'ie ustawiasz ruszając cała pompą.

Inny sposób mocowania,nie jestem pewny,ale pewnie i inna średnica osadzenia.

W afn'ie ma ono 50mm,nie wiem,jak w asv,ale skoro pompa 107j podchodzi do takiego asv bez problemu,to osadzenie to musi być większe.

Większe dlatego,że żaby taka pompę 107j zamontować w afn'ie trzeba roztaczać łapę.

Kolejna sprawa,to elektryka.

Kostka w asv ma 10 pinów,7 z nastawnika,2 z n N 108 i jeden z N 109.

To wszystko jest wpięte w jedną kostkę.

Natomiast pompa z afn'a ma dwie kostki.

Jedna,główna ma 7 pinów z nastawnika,druga ma ich trzy,2 to przewody z N 108 i trzeci z N 109.

Jeżeli uporasz się z osadzeniem,a na bank w afn'ie jest mniejsze,z elektryką,to nie musisz zmieniać mapy kąta wtrysku.

Ja jednak odradzam takie zabawy.

Jak masz asv,to przerabiaj jego pompę,nie kombinuj z afn'owską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za konkretną odpowiedź sagon, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Czyli jeden problem może być z elektryką, drugi z osadzeniem, a jeśli bym się z tymi problemami uporał to wszystko będzie chodzić, bo mapy są takie same? Czy dobrze zrozumiałem?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

Wreszcie po 7 godzinnych meczarniach zmienilem fale i springi problemy byly z wyciagnieciem pompy kolo zebate od rozrzadu niechcialo za nic zejsc.... Jak juz zlazlo to tylnia sruba mocujaca sie obracala... Jak juz wyciagnol pompe podmiana fali zajela mi 5 min. I potym kolejne problemy z rozrzadem byl o jeden zabek do przodu. Po zrobieniu wszystkiego odpalamy i nic nawet nielapie (pompa byla zalana ON) to znajomy poluzowal rure plastikowa od ICka i podczas prob odpalania wpryskiwal Plaka... Odpalil sprawdzam kat 255 dawka 23,5 mg to probowalismy zmniejszyc kat ale na prozno bo nadal pokazywalo kat255.... Tel do Darka diagnoza zmniejszyc dawke i potym juz odpalal bez problemu:) ale strach byl bo dlugo sie meczylismy we 3 zeby zapalil teraz mam kat 47-50 skacze w tych granicach niewiem czy tak moze byc? Tzn ze tak skacze. Dawka zle ustawilem bo zapomnialem wylaczyc klimy przy ustawianiu i naklimie mam7,2 mg a bez 5,6mg. A co do fali to byla wstawiona DE609 teraz jest DE015:)

PS dobrze ze niebralem sie za to sam bo z rozrzadem bym niedal rady!!!

 

Wielkie dzieki za pomoc Dark bo bym tam polegl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wreszcie po 7 godzinnych meczarniach zmienilem fale i springi problemy byly z wyciagnieciem pompy kolo zebate od rozrzadu niechcialo za nic zejsc.... Jak juz zlazlo to tylnia sruba mocujaca sie obracala... Jak juz wyciagnol pompe podmiana fali zajela mi 5 min. I potym kolejne problemy z rozrzadem byl o jeden zabek do przodu. Po zrobieniu wszystkiego odpalamy i nic nawet nielapie (pompa byla zalana ON) to znajomy poluzowal rure plastikowa od ICka i podczas prob odpalania wpryskiwal Plaka... Odpalil sprawdzam kat 255 dawka 23,5 mg to probowalismy zmniejszyc kat ale na prozno bo nadal pokazywalo kat255.... Tel do Darka diagnoza zmniejszyc dawke i potym juz odpalal bez problemu:) ale strach byl bo dlugo sie meczylismy we 3 zeby zapalil teraz mam kat 47-50 skacze w tych granicach niewiem czy tak moze byc? Tzn ze tak skacze. Dawka zle ustawilem bo zapomnialem wylaczyc klimy przy ustawianiu i naklimie mam7,2 mg a bez 5,6mg. A co do fali to byla wstawiona DE609 teraz jest DE015:)

PS dobrze ze niebralem sie za to sam bo z rozrzadem bym niedal rady!!!

 

Wielkie dzieki za pomoc Dark bo bym tam polegl

 

Kolego jakbyś jeszcze zmniejszył dawkę to wtedy byś napewno nie odpalił :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jakbyś jeszcze zmniejszył dawkę to wtedy byś napewno nie odpalił ;P

 

Jemu chodziło zapewne o wartość, a w rzeczywistości jak wszyscy wiemy jest na odwrót :)

 

Im mniejsza wartość na jałowym w 001, Injection Quantity tym w rzeczywistości auto jest bardziej podlane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jemu chodziło zapewne o wartość, a w rzeczywistości jak wszyscy wiemy jest na odwrót :)

 

Im mniejsza wartość na jałowym w 001, Injection Quantity tym w rzeczywistości auto jest bardziej podlane.

Wiem żartuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat dalej się rozwija :) fajnie fajnie :) ja szykuję się powoli do rozebrania swojej jeszcze raz, trzeba wsadzić nowe podsadzenie :P 2,15 :) i zobaczymy co to będzie :) no a w lipcu trzeba będzie się pokazać u Aligatora :D jakaś korekta musi być :P

 

PS, czy na 230-kach pękło komuś 200km ? bo na kolejny stage ale to za rok pewnie będę szukał turbo i 230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problemy byly z wyciagnieciem pompy kolo zebate od rozrzadu niechcialo za nic zejsc....

 

Do zdjęcia koła zębatego używa się specjalnego ściągacza.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7aa7559d91d1622.html

 

Nawet za jego pomocą,a jest do tego przeznaczony niekiedy trudno je zdjąć.

Edytowane przez sagon
zły adres strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem się upewnić czy dobrze zrozumiałem,

Zdajesz sobie sprawę z tego,ile to roboty.

Pompa z asv ma zupełnie inaczej rozwiązany sposób regulacji statycznego kąta wtrysku.

W tym silniku pompa jest na stałe przymocowana do korpusu,a kąt ustawia się kręcąc wałkiem pompy.

W afn'ie ustawiasz ruszając cała pompą.

Inny sposób mocowania,nie jestem pewny,ale pewnie i inna średnica osadzenia.

W afn'ie ma ono 50mm,nie wiem,jak w asv,ale skoro pompa 107j podchodzi do takiego asv bez problemu,to osadzenie to musi być większe.

Większe dlatego,że żaby taka pompę 107j zamontować w afn'ie trzeba roztaczać łapę.

Kolejna sprawa,to elektryka.

Kostka w asv ma 10 pinów,7 z nastawnika,2 z n N 108 i jeden z N 109.

To wszystko jest wpięte w jedną kostkę.

Natomiast pompa z afn'a ma dwie kostki.

Jedna,główna ma 7 pinów z nastawnika,druga ma ich trzy,2 to przewody z N 108 i trzeci z N 109.

Jeżeli uporasz się z osadzeniem,a na bank w afn'ie jest mniejsze,z elektryką,to nie musisz zmieniać mapy kąta wtrysku.

Ja jednak odradzam takie zabawy.

Jak masz asv,to przerabiaj jego pompę,nie kombinuj z afn'owską.

 

Czyli jeden problem może być z elektryką, drugi z osadzeniem, a jeśli bym się z tymi problemami uporał to wszystko będzie chodzić, bo mapy są takie same? Czy dobrze zrozumiałem?

Tak to mam rozumieć???

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

Sagon niestety niemielismy takiego narzedzia:-/ a co do dawki to przy 1.8 mg pali z pol obrotu ale az w budzie czulem rozruch a przy 23 mg to ropa przez swiece zarowe troche wylatywala tekie babelkowanie. Teraz na dawce 5.4 jest ok co sadzicie zmniejszyc jeszcze o te dwa do 7.4? I tak na marginesie to od jakiego autka jest moj zestaw skoro fala jest DE609

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też bez narzędzi zdejmowałem, lekko opukałem drewnianym młoteczkiem, i podważanie szło i jakoś zeszło. Ja jeżdżę na 6.8mg (z włączonymi światłami 7mg) i jest optymalnie jak dla mnie.

 

Z tego co pamiętam DE609 jest z Transita 7.25mm. A tłoko-rozdzielacz pewnie z Renaulta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomek1980,przerobienie wtyczek,to pikuś,zrobisz to w 10 min,najlepiej,najprościej będzie przełożyć nastawnik i czujnik n 108 z pompy od asv,wtedy nie musisz niczego ciąc,lutować itp.Trudniej będzie osadzić pompę z afn-a w łoże z pompy od asv.

Tak,jak pisałem,pompa z afn-a ma osadzenie o średnicy 50'ciu mm,a otwór w podstawie pompy chociażby z asv jest większy.

Musiałbyś jakąś tulejkę,pierścień dopasować.

Kolejna sprawa,to sposób mocowania pompy.Tutaj też musisz rzeźbić.

Jak uporasz się ze wszystkim(choć dla mnie to bezsensowne),ale Twoja sprawa,to pompa będzie śmigała.

Map kąta nie musisz zmieniać.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za odpowiedź sagon. Teraz rozumiem już ile to rzeźby, czyli najprościej przerobić swoją pompę.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

O ile pompę z asv możesz wsadzić do afn-a bez dużej rzeźby,o tyle odwrotnie już nie.

Przerób swoją,tak będzie najprościej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jestem posiadaczem golfa mk2 z 89 roku z silnikiem 1.6TD o oznaczeniu JR , turbo mam KKK24 i pompe Bosh z LDA i tłoczkiem 9mm .

 

Zaciekawił mnie temat bardzo ... nawet już mam zoorganizowany komplet na taki mod pompy.

 

Szukałem jakiegoś FAQ na ten temat i nic oprócz tego nie znalazłem.

 

i kilka pytań z mojej strony.

 

1) Czy muszę ściągać pompę ?

2) Czy jestem w stanie sam to zrobić ? ( jakąś wiedzę posiadam jeśli chodzi o mechanikę)

3) Co dokładnie muszę wymienić ?

4) Na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu i skręcaniu pompy.

5) Jak to wszystko później ustawić ?

6) Jeśli coś pominąłem proszę też napisać

 

I sorki że piszę tutaj ale na forum golfa nie uzyskałem odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leadus, masz falę od sekcji,którą chcesz wsadzić?

Pytam,bo fala z Twojej pompy do niczego Ci już nie będzie potrzebna.

Pod 10'tkę lub 11'tkę musisz mieć falę z bolcem o średnicy 4'ech mm,natomiast bolec w fali z JR'a ma bolec o średnicy 3'ech mm.

Jak nie masz,to mogę Ci skołować falę DE 643 o wysokości 7.9mm,lub DE 125 o wysokości 7.3mm.

 

Co do samej przekładki,to jak masz odrobinę pojęcia,to dasz radę.

W tych pompach jest trochę trudniej,jak w naszych z tdi,ale tylko trochę.

 

---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:22 ----------

 

I sorki że piszę tutaj ale na forum golfa nie uzyskałem odp.

 

Jakoś mnie to nie dziwi.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zastanawiam się nad kwestią silnika AAZ tzn żeby kupić golasa i osprzęt założyć z JR tylko czy to wszystko podejdzie ??

w moim JR jeżeli chciałbym wyciagnąć jeszcze więcej mocy pewnie by mi poszła uszczelka pod głowicą. Więc jeśli miałbym później robić JR który nie uciągnie tej mocy co może uciagnąć AAZ to bez sensu trochę ;p a chciałbym mieć zapas mocy i żeby to pożyło trochę ;)

 

co do fali ponoć jest to komplet na którym gościu śmigał kiedyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowy sobie uciąć nie dam,ale podzespoły z 1.6 td powinny pasować do 1.9 td.

To zrozumiałe,że większa pojemność,to lepsze widoki na większą moc,dlatego idziesz w dobrą stronę.

Jak coś,to pytaj,jakoś pomożemy,z pompą oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech może się wypowie ktoś kto ma 100% pewności ;)

 

póki co moje turbo dmucha 1.5 bar ale brakuje mi tej mocy w nizszych partiach obrotów i głównie teraz na tym mi zależy żeby ładnie ciągło też i z dołu .

 

wydech już mam przelot zakończony tłumikiem od TDI z dwururką

i jak ktoś wie jakie moce można uzyskać z 1.6 po wymianie uszczelki co by nie wydmuchało i jaką uszczelkę założyć jeśli już chciałbym pozostać przy 1.6 :)

 

co do tego moda pompy , mam jakieś tam foto chyba z pierwszego postu ściągnięte ... ale i tak nie wiem wszystkiego

co jak z czym poskładać co w pierwszej kolejności itp ( może by było łatwiej jak bym wszystko miał przed sobą ) no i czy muszę sciagać pompę ?? jak to ustawić wszystko później ?

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności