tomek1980 Zgłoś #141 Napisano 19 Maja 2011 Witam, a ja uważam, że dobrze, że ktoś o tym pisze, bo można coś się dowiedzieć i nauczyć, a co najważniejsze zrobić coś samemu, a jeśli ktoś nie ma pojęcia o mechanice to i tak tego nie zrozumie. Jeszcze taka sprawa, tu z waszych rozmów wynika, że fala z ASV i AFN to ta sama fala 110ka, czy tak? Jeśli tak to czy ja jak bym zapodał pompę AFN z tłoczkiem i głowiczką 11mm, do silnika ASV, to czy również będę musiał zmieniać mapy wtrysku, czy będzie mi to chodzić jak na pompie ASV? Chcę tak zrobić ponieważ nie chcę ruszać swojej pompy ASV, a mam okazję kupić za nieduże pieniądze pompę AFN? Co o tym myślicie? Z góry dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #142 Napisano 21 Maja 2011 każdy moze zrobić to sam wystarczy tylko wiedziec w którą strone sie śrubki odkręca! Od samego początku,w tym zwłaszcza temacie staramy się wszystkim pokazać,że wymiana takiej sekcji,to tak,jak zauważyłeś nic skomplikowanego. Nie trzeba być alfą i omegą,żeby we własnym garażu przerobić pompę z 10'ki na 11'tkę. A jeżeli ktoś czegoś nie rozumie,to wystarczy zapytać. Jeżeli ktoś posiada choć podstawy mechaniki,to nie widzę problemu,żadnego,by mógł to sobie zrobić sam,z niewielką,bądź trochę większa pomocą innych. Najlepsi jednak w tym wszystkim są pompiarze. Połowa z nich w życiu takiej hybrydy nie złożyła. Jedyne ,co potrafią,to wymienić uszczelnienia,sprawdzić pompę na stanowisku,skasowac z 500 zeta i zdecydowanie odradzić jakiekolwiek przeróbki pomp,bo ich zdaniem,jako wybitnych fachowców,pompy takie nie będą się sprawdzały. Jeden nawet odradził przełożenie sekcji z ori 107j do innej pompy,bo jego zdaniem coś tam się w korpusie pompy niby wyciera,dopasowując się do pompy(debil,jakich mało) i przełożenie tego do innego korpusu spowoduje,że nie będzie to działało. Typowy przykład żerowania na ludzkiej niewiedzy. I to dzięki takim fachowcom połowa z was boi się zabrać za przeróbkę pompy. Zdaniem innych pompa złożona przez Jasia w żadnym wypadku nie będzie działała prawidłowo. Tylko złożona przez pompiarza ma prawo działać bez zarzutu. Mnie osobiście śmiać się chce,jak coś takiego słyszę. A wy co jest lepsze, co gorsze co w jakiej pompie, kto ile wyciągną, robicie tylko ludziom problemy i każdy sie tego boi. Na tym to polega. Trzeba napisać,że do fali de 143 nie wolno zakładać sprężyn wysokich na 37mm. Że nie wolno zmieniać fal,trzeba zostawać przy oryginalnych,domyślam się,że to dzięki temu tematowi sam tak zrobiłeś. Że można zmieniać podsadzenia tłokoroździelacza (podkładki) i że nie spowoduje to uszkodzenia pompy,jak niektórzy twierdzą. Trzeba obalać mity,jakimi karmieni są zwykli śmiertelnicy,zwłaszcza przez tych niby fachowców. tu z waszych rozmów wynika, że fala z ASV i AFN to ta sama fala 110ka, czy tak? Tak Jeśli tak to czy ja jak bym zapodał pompę AFN Zdajesz sobie sprawę z tego,ile to roboty. Pompa z asv ma zupełnie inaczej rozwiązany sposób regulacji statycznego kąta wtrysku. W tym silniku pompa jest na stałe przymocowana do korpusu,a kąt ustawia się kręcąc wałkiem pompy. W afn'ie ustawiasz ruszając cała pompą. Inny sposób mocowania,nie jestem pewny,ale pewnie i inna średnica osadzenia. W afn'ie ma ono 50mm,nie wiem,jak w asv,ale skoro pompa 107j podchodzi do takiego asv bez problemu,to osadzenie to musi być większe. Większe dlatego,że żaby taka pompę 107j zamontować w afn'ie trzeba roztaczać łapę. Kolejna sprawa,to elektryka. Kostka w asv ma 10 pinów,7 z nastawnika,2 z n N 108 i jeden z N 109. To wszystko jest wpięte w jedną kostkę. Natomiast pompa z afn'a ma dwie kostki. Jedna,główna ma 7 pinów z nastawnika,druga ma ich trzy,2 to przewody z N 108 i trzeci z N 109. Jeżeli uporasz się z osadzeniem,a na bank w afn'ie jest mniejsze,z elektryką,to nie musisz zmieniać mapy kąta wtrysku. Ja jednak odradzam takie zabawy. Jak masz asv,to przerabiaj jego pompę,nie kombinuj z afn'owską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #143 Napisano 21 Maja 2011 Witam, dzięki za konkretną odpowiedź sagon, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Czyli jeden problem może być z elektryką, drugi z osadzeniem, a jeśli bym się z tymi problemami uporał to wszystko będzie chodzić, bo mapy są takie same? Czy dobrze zrozumiałem? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #144 Napisano 24 Maja 2011 Wreszcie po 7 godzinnych meczarniach zmienilem fale i springi problemy byly z wyciagnieciem pompy kolo zebate od rozrzadu niechcialo za nic zejsc.... Jak juz zlazlo to tylnia sruba mocujaca sie obracala... Jak juz wyciagnol pompe podmiana fali zajela mi 5 min. I potym kolejne problemy z rozrzadem byl o jeden zabek do przodu. Po zrobieniu wszystkiego odpalamy i nic nawet nielapie (pompa byla zalana ON) to znajomy poluzowal rure plastikowa od ICka i podczas prob odpalania wpryskiwal Plaka... Odpalil sprawdzam kat 255 dawka 23,5 mg to probowalismy zmniejszyc kat ale na prozno bo nadal pokazywalo kat255.... Tel do Darka diagnoza zmniejszyc dawke i potym juz odpalal bez problemu:) ale strach byl bo dlugo sie meczylismy we 3 zeby zapalil teraz mam kat 47-50 skacze w tych granicach niewiem czy tak moze byc? Tzn ze tak skacze. Dawka zle ustawilem bo zapomnialem wylaczyc klimy przy ustawianiu i naklimie mam7,2 mg a bez 5,6mg. A co do fali to byla wstawiona DE609 teraz jest DE015:) PS dobrze ze niebralem sie za to sam bo z rozrzadem bym niedal rady!!! Wielkie dzieki za pomoc Dark bo bym tam polegl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #145 Napisano 27 Maja 2011 Wreszcie po 7 godzinnych meczarniach zmienilem fale i springi problemy byly z wyciagnieciem pompy kolo zebate od rozrzadu niechcialo za nic zejsc.... Jak juz zlazlo to tylnia sruba mocujaca sie obracala... Jak juz wyciagnol pompe podmiana fali zajela mi 5 min. I potym kolejne problemy z rozrzadem byl o jeden zabek do przodu. Po zrobieniu wszystkiego odpalamy i nic nawet nielapie (pompa byla zalana ON) to znajomy poluzowal rure plastikowa od ICka i podczas prob odpalania wpryskiwal Plaka... Odpalil sprawdzam kat 255 dawka 23,5 mg to probowalismy zmniejszyc kat ale na prozno bo nadal pokazywalo kat255.... Tel do Darka diagnoza zmniejszyc dawke i potym juz odpalal bez problemu:) ale strach byl bo dlugo sie meczylismy we 3 zeby zapalil teraz mam kat 47-50 skacze w tych granicach niewiem czy tak moze byc? Tzn ze tak skacze. Dawka zle ustawilem bo zapomnialem wylaczyc klimy przy ustawianiu i naklimie mam7,2 mg a bez 5,6mg. A co do fali to byla wstawiona DE609 teraz jest DE015:) PS dobrze ze niebralem sie za to sam bo z rozrzadem bym niedal rady!!! Wielkie dzieki za pomoc Dark bo bym tam polegl Kolego jakbyś jeszcze zmniejszył dawkę to wtedy byś napewno nie odpalił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #146 Napisano 27 Maja 2011 Kolego jakbyś jeszcze zmniejszył dawkę to wtedy byś napewno nie odpalił ;P Jemu chodziło zapewne o wartość, a w rzeczywistości jak wszyscy wiemy jest na odwrót Im mniejsza wartość na jałowym w 001, Injection Quantity tym w rzeczywistości auto jest bardziej podlane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #147 Napisano 27 Maja 2011 Jemu chodziło zapewne o wartość, a w rzeczywistości jak wszyscy wiemy jest na odwrót Im mniejsza wartość na jałowym w 001, Injection Quantity tym w rzeczywistości auto jest bardziej podlane. Wiem żartuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #148 Napisano 27 Maja 2011 Widzę, że temat dalej się rozwija fajnie fajnie ja szykuję się powoli do rozebrania swojej jeszcze raz, trzeba wsadzić nowe podsadzenie 2,15 i zobaczymy co to będzie no a w lipcu trzeba będzie się pokazać u Aligatora jakaś korekta musi być PS, czy na 230-kach pękło komuś 200km ? bo na kolejny stage ale to za rok pewnie będę szukał turbo i 230 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #149 Napisano 28 Maja 2011 (edytowane) problemy byly z wyciagnieciem pompy kolo zebate od rozrzadu niechcialo za nic zejsc.... Do zdjęcia koła zębatego używa się specjalnego ściągacza. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7aa7559d91d1622.html Nawet za jego pomocą,a jest do tego przeznaczony niekiedy trudno je zdjąć. Edytowane 28 Maja 2011 przez sagon zły adres strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #150 Napisano 28 Maja 2011 Witam, chciałem się upewnić czy dobrze zrozumiałem, Zdajesz sobie sprawę z tego,ile to roboty.Pompa z asv ma zupełnie inaczej rozwiązany sposób regulacji statycznego kąta wtrysku. W tym silniku pompa jest na stałe przymocowana do korpusu,a kąt ustawia się kręcąc wałkiem pompy. W afn'ie ustawiasz ruszając cała pompą. Inny sposób mocowania,nie jestem pewny,ale pewnie i inna średnica osadzenia. W afn'ie ma ono 50mm,nie wiem,jak w asv,ale skoro pompa 107j podchodzi do takiego asv bez problemu,to osadzenie to musi być większe. Większe dlatego,że żaby taka pompę 107j zamontować w afn'ie trzeba roztaczać łapę. Kolejna sprawa,to elektryka. Kostka w asv ma 10 pinów,7 z nastawnika,2 z n N 108 i jeden z N 109. To wszystko jest wpięte w jedną kostkę. Natomiast pompa z afn'a ma dwie kostki. Jedna,główna ma 7 pinów z nastawnika,druga ma ich trzy,2 to przewody z N 108 i trzeci z N 109. Jeżeli uporasz się z osadzeniem,a na bank w afn'ie jest mniejsze,z elektryką,to nie musisz zmieniać mapy kąta wtrysku. Ja jednak odradzam takie zabawy. Jak masz asv,to przerabiaj jego pompę,nie kombinuj z afn'owską. Czyli jeden problem może być z elektryką, drugi z osadzeniem, a jeśli bym się z tymi problemami uporał to wszystko będzie chodzić, bo mapy są takie same? Czy dobrze zrozumiałem? Tak to mam rozumieć??? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #151 Napisano 28 Maja 2011 Sagon niestety niemielismy takiego narzedzia:-/ a co do dawki to przy 1.8 mg pali z pol obrotu ale az w budzie czulem rozruch a przy 23 mg to ropa przez swiece zarowe troche wylatywala tekie babelkowanie. Teraz na dawce 5.4 jest ok co sadzicie zmniejszyc jeszcze o te dwa do 7.4? I tak na marginesie to od jakiego autka jest moj zestaw skoro fala jest DE609 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #152 Napisano 29 Maja 2011 No ja też bez narzędzi zdejmowałem, lekko opukałem drewnianym młoteczkiem, i podważanie szło i jakoś zeszło. Ja jeżdżę na 6.8mg (z włączonymi światłami 7mg) i jest optymalnie jak dla mnie. Z tego co pamiętam DE609 jest z Transita 7.25mm. A tłoko-rozdzielacz pewnie z Renaulta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #153 Napisano 29 Maja 2011 (edytowane) tomek1980,przerobienie wtyczek,to pikuś,zrobisz to w 10 min,najlepiej,najprościej będzie przełożyć nastawnik i czujnik n 108 z pompy od asv,wtedy nie musisz niczego ciąc,lutować itp.Trudniej będzie osadzić pompę z afn-a w łoże z pompy od asv. Tak,jak pisałem,pompa z afn-a ma osadzenie o średnicy 50'ciu mm,a otwór w podstawie pompy chociażby z asv jest większy. Musiałbyś jakąś tulejkę,pierścień dopasować. Kolejna sprawa,to sposób mocowania pompy.Tutaj też musisz rzeźbić. Jak uporasz się ze wszystkim(choć dla mnie to bezsensowne),ale Twoja sprawa,to pompa będzie śmigała. Map kąta nie musisz zmieniać. Edytowane 29 Maja 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #154 Napisano 29 Maja 2011 Witam, dzięki za odpowiedź sagon. Teraz rozumiem już ile to rzeźby, czyli najprościej przerobić swoją pompę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #155 Napisano 29 Maja 2011 Dokładnie. O ile pompę z asv możesz wsadzić do afn-a bez dużej rzeźby,o tyle odwrotnie już nie. Przerób swoją,tak będzie najprościej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #156 Napisano 7 Czerwca 2011 Witam . Jestem posiadaczem golfa mk2 z 89 roku z silnikiem 1.6TD o oznaczeniu JR , turbo mam KKK24 i pompe Bosh z LDA i tłoczkiem 9mm . Zaciekawił mnie temat bardzo ... nawet już mam zoorganizowany komplet na taki mod pompy. Szukałem jakiegoś FAQ na ten temat i nic oprócz tego nie znalazłem. i kilka pytań z mojej strony. 1) Czy muszę ściągać pompę ? 2) Czy jestem w stanie sam to zrobić ? ( jakąś wiedzę posiadam jeśli chodzi o mechanikę) 3) Co dokładnie muszę wymienić ? 4) Na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu i skręcaniu pompy. 5) Jak to wszystko później ustawić ? 6) Jeśli coś pominąłem proszę też napisać I sorki że piszę tutaj ale na forum golfa nie uzyskałem odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #157 Napisano 7 Czerwca 2011 (edytowane) leadus, masz falę od sekcji,którą chcesz wsadzić? Pytam,bo fala z Twojej pompy do niczego Ci już nie będzie potrzebna. Pod 10'tkę lub 11'tkę musisz mieć falę z bolcem o średnicy 4'ech mm,natomiast bolec w fali z JR'a ma bolec o średnicy 3'ech mm. Jak nie masz,to mogę Ci skołować falę DE 643 o wysokości 7.9mm,lub DE 125 o wysokości 7.3mm. Co do samej przekładki,to jak masz odrobinę pojęcia,to dasz radę. W tych pompach jest trochę trudniej,jak w naszych z tdi,ale tylko trochę. ---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:22 ---------- I sorki że piszę tutaj ale na forum golfa nie uzyskałem odp. Jakoś mnie to nie dziwi. Edytowane 7 Czerwca 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #158 Napisano 7 Czerwca 2011 jeszcze zastanawiam się nad kwestią silnika AAZ tzn żeby kupić golasa i osprzęt założyć z JR tylko czy to wszystko podejdzie ?? w moim JR jeżeli chciałbym wyciagnąć jeszcze więcej mocy pewnie by mi poszła uszczelka pod głowicą. Więc jeśli miałbym później robić JR który nie uciągnie tej mocy co może uciagnąć AAZ to bez sensu trochę ;p a chciałbym mieć zapas mocy i żeby to pożyło trochę co do fali ponoć jest to komplet na którym gościu śmigał kiedyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #159 Napisano 7 Czerwca 2011 Głowy sobie uciąć nie dam,ale podzespoły z 1.6 td powinny pasować do 1.9 td. To zrozumiałe,że większa pojemność,to lepsze widoki na większą moc,dlatego idziesz w dobrą stronę. Jak coś,to pytaj,jakoś pomożemy,z pompą oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #160 Napisano 7 Czerwca 2011 (edytowane) niech może się wypowie ktoś kto ma 100% pewności póki co moje turbo dmucha 1.5 bar ale brakuje mi tej mocy w nizszych partiach obrotów i głównie teraz na tym mi zależy żeby ładnie ciągło też i z dołu . wydech już mam przelot zakończony tłumikiem od TDI z dwururką i jak ktoś wie jakie moce można uzyskać z 1.6 po wymianie uszczelki co by nie wydmuchało i jaką uszczelkę założyć jeśli już chciałbym pozostać przy 1.6 co do tego moda pompy , mam jakieś tam foto chyba z pierwszego postu ściągnięte ... ale i tak nie wiem wszystkiego co jak z czym poskładać co w pierwszej kolejności itp ( może by było łatwiej jak bym wszystko miał przed sobą ) no i czy muszę sciagać pompę ?? jak to ustawić wszystko później ? Edytowane 7 Czerwca 2011 przez leadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach