sagon Zgłoś #121 Napisano 24 Kwietnia 2011 (edytowane) Dlaczego to podsadzenie fali nie może mić np 1mm ? czemu musi mieć min 2.20 mm ? Aż tak cienka być nie może,bo w podstawie tłokoroździelacza osadzenie ma około 1.8mm. Więc minimalna grubość podkładki to powiedzmy 1.9mm. Jakie są te najcieńsze,nie wiem. Miałem w rękach taką 2.2mm,choć pewnie są i cieńsze. Skalowane są co 0.05mm,to pewne. na 1mm też odpali więc o co w tym chodzi ? Podkładka ma za zadanie odpowiednie dawkowanie paliwa. W naszych pompach dawką steruje ecu za pośrednictwem odpowiednich map. Jaką byś tę podkładkę nie wsadził,to i tak skorygujesz sobie odpowiednią wartość nastawnikiem. Resztę zrobi ecu. Natomiast w pompach mechanicznych grubość podkładki odpowiada za taką,czy inną wartość dawki. Tam już wszystko reguluje się mechanicznie i dlatego co pompa,to inna wymagana grubość podkładki. Jedne muszą podlać większą,inne mniejszą ilość paliwa. Zmieniając grubość podkładki ingeruje się w całą dawkę paliwa,zarówno na wolnych obrotach,jak i tę zasadniczą. Wszystko zależy bowiem od zapotrzebowania danego silnika na paliwo. Tak więc u nas grubość podkładki,to kwestia drugorzędna,jak sam już zdążyłeś się przekonać.O wiele ważniejszy jest skok fali. A ten największy,jak już wspominałem,ma fala DE 143 (3.3mm) z pompy ...107J. Edytowane 24 Kwietnia 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RsRoss Zgłoś #122 Napisano 25 Kwietnia 2011 ccamell, mi tylko chodziło o to, że ogłoszenie sprzedaży + rozmowy na gg wskazywały, że to jest przeróbka typu plug'n'play. Nie było w tym czasie tak rozwinietych tematów na forach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #123 Napisano 25 Kwietnia 2011 tlokorozdzielacz musial zadzialac, poprostu jest duzo punktow do spelnienia zeby auto odpalilo, trzeba wstrzelic sie z katem, a sam wiem z doswiadczenia,ze jak mi sie kąt rozjechal to 2 dni odpalalem samochod, po pijaku przestawila mi sie i nie pamietalem jak pompa byla ustawiona, heheh. no i jesszcze dawka na nastawniku do ustawienia, bedzie za mala nie odpali, za duza, tez moze byc problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #124 Napisano 25 Kwietnia 2011 No to chyba, ze tak jak ktoś jest z Krakowa lub okolic to chętnie pomogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #125 Napisano 27 Kwietnia 2011 musze sie zabrac za moja pompe i wymienic fale. Chce to zrobic sam Daron dalbys jakies wskazowki jak sie za to zabrac glownie chodzi mi o rozrzad jak sie zato zabrac i zeby potem zlozyc na o zwroc uwage co sobie poza znaczac. O ustawienie pompy to niepytam bo juz na forum znalazlem. Demontaz i montaz jak da rade to kok po kroku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #126 Napisano 6 Maja 2011 no panowie tez zmieniłem tłoko rozdzielacz bo musiałem dać pompę do uszczelnienia wiec przy okazji zmieniłem tłoko rozdzielacz na 11mm Jutro zacznie sie matowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #127 Napisano 6 Maja 2011 no panowie tez zmieniłem tłoko rozdzielacz bo musiałem dać pompę do uszczelnienia wiec przy okazji zmieniłem tłoko rozdzielacz na 11mm Mam nadzieję, że falę zostawiłeś oryginalną, czyli DE015 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #128 Napisano 7 Maja 2011 fala została oryginalna a co ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #129 Napisano 7 Maja 2011 (edytowane) mam problem z odczytaniem katu wtrysku mojim kablem. robie wszytsko jak opisane VAG-COM Engine Basic Settings grupa 000 pozycja 2, problemw tym ze jak wcisne Basic Settingsto wyskakuje okienko wersja nie zarejestrowana itp powiedzcie co z tym fantem zrobic musze jakas inna wersje sciagnac czy cos innego kupic czy kabel ross-tech tylko PS jesli jakis inny skrakowany programik to prosze o info na PW kto takowy posiada -------------------------------------------------------------------------------------- ok juz mam sciaglem wersje 311.2 i keygen i dziala wszystko bezproblemowo!! Jak orginal. No i wyszlo ze mam troche zly kät wtrysku 40 i dawka na zimnym 1.4-1.6 cieply 2-2.4. Ale za dwa tyg zmiana bebechow i sie wszystko piknie ustawi Edytowane 8 Maja 2011 przez TEDEI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #130 Napisano 8 Maja 2011 fala została oryginalna a co ?? To,że masz w takim przypadku dodatkowy problem z ewentualnym,notorycznym niewysterowaniem kąta wtrysku z głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #131 Napisano 8 Maja 2011 To,że masz w takim przypadku dodatkowy problem z ewentualnym,notorycznym niewysterowaniem kąta wtrysku z głowy. i to dlatego ze mam orginalna fale wsadzoną ale będzie zmieniony ale w najbliższym czasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #132 Napisano 8 Maja 2011 (edytowane) maciek.wroc, ja mam na myśli dynamiczny kąt wtrysku,czyli ten za który odpowiada mapa umieszczona w sofcie. Edytowane 8 Maja 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #133 Napisano 9 Maja 2011 i to dlatego ze mam orginalna fale wsadzoną Jak zmieniony został tylko sam rozdzielacz z tłoczkiem, bez fali (fala została ta z AHU) to wszystko będzie luks, bo mapy w kompie masz napisane właśnie pod fale z AHU (DE015), a jak wsadziłeś inną niż DE015 to jest du**, będzie dym a auto nie będzie jechało. Tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #134 Napisano 17 Maja 2011 (edytowane) Tym wszystkim,którzy by ewentualnie chcieli wsadzić sobie falę de 143,pokażę różnicę w sprężynach z pompy od ahh i afn-a i wszystkich innych tdi z pompą o numerze 0 460 404 977,czyli silników agr,alh,asv. Trzeba bowiem wiedzieć,że do tak wysokiej fali,jak de 143 nie można wsadzić sprężyn o wysokości ponad 37'iu mm z pomp,które wymieniłem z afn'owską włącznie. Przeprowadziłem mały test i okazuje się,że sprężyny o wysokości ponad 37mm,dokładnie to jakieś 37.3 w połączeniu z falą de 143 są przy maksymalnym wciśnięciu tłokoroździelacza tak ściśnięte,że między zwoje komar h..a nie wciśnie. Czyli bardziej jak pewne,że pękną w bardzo krótkim czasie,bo zwój spotyka się ze zwojem. Tak wyglądają sprężyny z ahh i afn'a http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/575e28f1bbdf1641.html Nie dość,że te z ahh są o 3mm niższe,to jeszcze o ponad 1mm węższe. Doskonałą alternatywą dla sprężyn z ahh są springi z 1z/ahu. Maja identyczną wysokość,średnicę,różnią się tylko charakterystyka zwoju. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6683db6e5fab8759.html Jak widać,te z AHH mają na końcach zwężone zwoje,natomiast sprężyny z 1Z/AHU posiadają jednolitą charakterystykę zwoju. To jedyna różnica,wymiary mają identyczne. Ja zdobyłem sprężynki,które posiadają identyczną charakterystykę zwoju,jak te z AHH,z tą tylko różnicą,że są o 1mm wyższe i o niecały mm grubsze,szersze. Będą się mimo to doskonale nadawały. Od lewej springi z AHH,rovera sdi i AFN'A http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/115d6a83a03d5379.html Jutro zrobię fotki porównawcze fal z afn'a de 110 i ahh de 143,bo mam jedną taką chwilowo w posiadaniu,drugą w pompie. Różnica w wysokości,to tylko 0.25mm nas korzyść fali de 143,ale wizualna,to już kosmos. Nie sądziłem,że fala z ahh jest tak "potwornie" duża. Wcześniej ich jakoś nie porównywałem,a szkoda,jednak tym razem naprawiłem ten błąd. Jak wiecie,fala de 110,to wysoka i dobra fala,ma 7.75mm,jednak przy de 143 wygląda bardzo mizernie,pomimo,że różnica w wysokości,to zaledwie(choć jak na falę,to kosmiczne) 0.25mm. Edytowane 17 Maja 2011 przez sagon Błędny adres zdjęć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #135 Napisano 17 Maja 2011 Sagon, dzieki! dobry tekst! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #136 Napisano 18 Maja 2011 Różnica w wysokości,to tylko 0.25mm nas korzyść fali de 143,ale wizualna,to już kosmos.Nie sądziłem,że fala z ahh jest tak "potwornie" duża. Wcześniej ich jakoś nie porównywałem,a szkoda,jednak tym razem naprawiłem ten błąd. Jak wiecie,fala de 110,to wysoka i dobra fala,ma 7.75mm,jednak przy de 143 wygląda bardzo mizernie,pomimo,że różnica w wysokości,to zaledwie(choć jak na falę,to kosmiczne) 0.25mm. No różnica jest kozak, podobnie miałem jak patrzyłem na DE185 w porównaniu z DE015. Najazd fali dużo wcześniejszy i łagodniejszy,a co za tym idzie mniejszy opór na pasek i możliwości podlania masy paliwa przy na prawdę małych obrotach (typu 400nm przy 2tyś jest do osiągnięcia na fali z AHH, tyle że sprzęgło tego długo by nie wytrzymało). Poza tym - łagodniejszy najazd, oznacza na prawdę konkretną poprawę w kulturze pracy silnika (łagodniej najeżdża, a więc nie słychać tak tego "klepania"). No i oczywiście jest wyższa - niby "tylko" 0.25mm, ale jest to kolosalna różnica licząc to ,że całkowity skok fali przeważnie jest około 3mm (nie pamiętam akurat dokładnie ile ma fala z AHH), ale licząc nawet te 0.25mm z 3mm to jest potencjał na ponad 8% więcej paliwa w tym samym czasie ! A gdy dołożymy do tego większe ciśnienie w pompie wstępnej, różnica może dojść do 10% (porównując pompy z tłoczkami 11mm, tylko w jednej fala z AHH a drugiej AFN/AHU) ! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #137 Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) Wklejam obiecane fotki. Tak,jak pisałem porównanie fali DE 110 z afn'a i pozostałych 1.9 tdi,w tym sdi,poza starą 90tką,bo tam siedzi DE 015 i fali z pompy ...107J,lub,jak kto woli ...987. Już na 1wszy rzut oka widać tę różnicę,jest znaczna. Jak wam zapewne wiadomo,byku na takiej fali z 260'tkami osiągnał bez mała tyle samo,co rafał 102 na ori pompie z ahh,więc na takiej fali na bank ponad 200 koni by pękło. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95cd425b8d1218de.html Nie mogę załadować tego zdjęcia,ale w folderze z fotosika są fotki tych fal,to sobie luknijcie. Dla tych,którzy kupują pompy niby w dobrym stanie,tak wygląda fala w pompie,która leżała około 6ciu miesięcy. Nie nadaje się już do niczego,tak samo,jak wszystko inne. Pompa która leży powinna być obligatoryjnie zalana ropą,bo inaczej tak się to kończy. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d49b733b5d03927a.html Co do sprężyn,to tak jak piałem,nie można,ba nie wolno do fali DE 143 wsadzić sprężyn o wysokości ponad 37'miu mm,bo popękają nie mając możliwości swobodnej pracy,co widać na przykładzie fali DE 110,niższej od tej z ahh. Tak wyglądają wysokie sprężyny z afn'a przy maksymalnym wzniosie fali DE 110,czyli wysokiej tylko na 7.75mm. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9f5a35317643c26.html Poniżej oryginalne sprężyny z ahh z tą sama falą,DE 110. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b91d85ba8a7c9210.html Widać,że te mają jeszcze sporo luzu pomiędzy zwojami,podczas gdy sprężyny z afn'a nie mają go praktycznie wcale. Edytowane 18 Maja 2011 przez sagon zły adres strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #138 Napisano 18 Maja 2011 czyli zeby bezpiecznie jezdzic, to w afnie, zostawic fale jaka jest,springi tez zostawic i w sumie wlozyc tylko glowice z tloczkiem 11mm ? dzieki za info i zdjecia, przydadza sie napewno!! bo z zestawu to zostala mi fala z renault i springi do tej fali, dosc wysokie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #139 Napisano 18 Maja 2011 czyli zeby bezpiecznie jezdzic, to w afnie, zostawic fale jaka jest,springi tez zostawic i w sumie wlozyc tylko glowice z tloczkiem 11mm ? Tak. Springi stare, fala stara, zmieniasz rozdzielacz z tłoczkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekk201 Zgłoś #140 Napisano 18 Maja 2011 i tak połowa ludzi którzy czytają ten temat nie ma zielonego pojecia o czym wy piszecie! każdy moze zrobić to sam wystarczy tylko wiedziec w którą strone sie śrubki odkręca! a jak ktoś nie wie w którym miejscu silnika się pompa znajduje to sory. ja wczoraj przywiozłem pompe z reno rozebranie jej wyciągnięcie swojej z paska wymiana bebechów, złożenie, ustawienie rozrządu, odpalenie zajeło mi 3 godz bez vag-a. i fura śmiga! bez problemu!!! z 10 została tylko fala i podsadzenie fali. w kieszeni mam ponad 500zł bo uszczelki w boschu kosztowały mnie całe 30zł. A wy co jest lepsze, co gorsze co w jakiej pompie, kto ile wyciągną, robicie tylko ludziom problemy i każdy sie tego boi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach