Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Napisz co to za auto i jaki silnik, bo jeśli 1Z to chyba nie do końca znasz się na diagnostyce - auto ma program.

Doładowanie ponad standard, dawki paliwa ponad standard, kąty wtrysku ponad standard. Jednym słowem - było grzebane.

Przyczyną szarpania wg mnie mogą być:

1. Nastawnik,

2. Brak wystarczającej ilości paliwa/ciśnienia wewnątrz pompy - potrzebna pompa wstępna w zbiornik lub kontrola ciśnienia w pompie.

 

Jeśli zdołasz usunąć te objawy korekcje powinny się poprawić. Przeważnie jesttak, że jeśli obroty nie są stabilne, jak w tym przypadku to korekcje szaleją i to ostro - aczkolwiek u ciebie jest z nimi tragicznie.

 

Passat B4 1Z, wtryski 216, 051C, 38E turbo CAHA, FMIC, kolektor AWX no i hybryda 11, jak pisałem wyżej. Kąt ok 51-52 myślę że jest ok, dawka średnio 3,4mg ale dość skacze. Nastawnik... jak na poprzedniej pompie był ok to może będzie to wina wewnętrznego ciśnienia?

 

Tu mam logi na starej pompie:

STATYCZNE:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_235554.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_235494.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_235495.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_235496.html

 

DYNAMICZNE:

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_235500.html

Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_235501.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_235502.html

Grupa 001, 004: http://vaglog.pl/log_235503.html

Grupa 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log_235504.html

Grupa 011, 010: http://vaglog.pl/log_235505.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_235506.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_235498.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_235499.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_235497.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_235492.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_235493.html

Edytowane przez skalim1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stare logi są dużo dużo lepsze.

W nowych już nawet przeplywka zaczyna ciąć dawkę. Skoro jest już soft i taki osprzęt to dlaczego nikt nie zrobił dawki po MAP? WÓWCZAS przeplywka byłaby zbędna i już by nigdy dawki nie ciela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie nie... soft wstępny był ale dla 10. Teraz czekam na nowy soft do 11. Najnowsze logi są na 11 ale z soften na 11... Ta czkawka może być spowodowana niskim ciśnieniem w pompie? Podbijać czy poczekać aż tuner zrobi soft dla nowej pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ile masz tego cisnienia, u mnie jak cisnienie spadlo do 0,5bara na jalowym to chodzil jakby na 3 cylindry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmierz ile masz tego cisnienia, u mnie jak cisnienie spadlo do 0,5bara na jalowym to chodzil jakby na 3 cylindry

 

Takie właśnie mam wrażenie. Muszę zorganizować sobie manometr... jakie jest optymalne ciśnienie dla takiej pompy? Z jakim zakresem szukać manometru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użyj szukajki - wszystko jest opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 16bar wystarczy

Na jałowym stabilnie przy 4 barach już chodzi a przy 4tys przynajmniej z tego co ja się orientuje to po 12bar ustawiają ja mam 10bar i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podbijaj do 16tu,bo szybko ją rozszczelnisz,jeżeli się uda to zrób max 14 bar,ale takie otimum to 13-13.5.

skalim1,kto konstruował tego softa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wymieniłem pompę na 11. Korpus, nurniki, fala z 107J, tłokorozdzielacz, nastawnik z 988, timing 2,15mm.

Póki co soft jeszcze nie grzebany. Silnikiem strasznie szarpie, czy to normalne? Szczególnie na 5biegu w okolicach 1900-2000 obrotów...

Poniżej logi... zauważyłem że dawka skacze... nastawnik miałem wcześniejszej przy ori pompie 10 i było ok.. co może być na rzeczy?

Sprawdź to ciśnienie wewnętrzne i jak nie będzie za bardzo poprawy, to czyść nastawnik.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert mialem na mysli manometr z zakresem do 16bar a nie podbijac cisnienie do 16 xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. To i ja sie podlacze do tematu. Ma wtryski 0.216 pompe hybryde 10/11 i walek 038E i tez mi telepie silnikiem w tym przedziale obrotow. Czyscilem dwa razy nastawnik pomagalo to na kilka max kilkanascie dni. Wkoncu kupilem od naszego forumowego kolegi nastawnik hdk248 i tez byla tylko poprawa na kilka dni. Czy moze byc tak, ze po tych kilku dniach pompa sie pozadnie uszczelnila i cisnienie jest za wysokie bo takie mam teraz podejrzenia po przeczytaniu kilku ostatnich postow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro po czyszczeniu nastawnika masz spokuj na kilka dni znakiem tego ze moze korpus pompy sie wyciera i wali opilkami w nastawnik,

Za kazdym razem jak czysciles nastawnik to duzo opilkow bylo przy rdzeniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za pierwszym razem troszke nalotu takiego szlamu pewnie z brudnego paliwa a opilkow praktycznie zero za drugim razem rozebralem zeby sprawdzic i bylo czysto, po zlozeniu poprawa tylko przez kilka dni tak jak napisalem wczesniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dziwne, a dobrze polutowałeś te blaszki ?

U mnie tak terepalo przed 2tys obr od kola dwumasowego, od momentu jak mam sztywne nie mam tego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest teraz inny nastawnik zalozony i nie zmienia sie nic. Dzisiaj podmienilem zaworek pompy wstepnej z tym ze trzpien jest mniej wbity w obudowie i auto normalnie odpala ale silnik bardzo twardo pracuje i to telepanie duzo bardziej sie nasililo, powrocilem do starego zaworu. Jak znajde yroche czasu to pobawie sie z tym zaworem bo moze jest zbyt male cisnienie a nie za duze. Niestety nie mam dostępu do manometru zeby sprawdzic to cisnienie takze pozostaje mi metoda prob i bledow.

 

Dzisiaj wbilem zaworek o 0,6 milimetra i już bylo troszke lepiej to pojechalem do garazu jeszcze troche go wbic i jest duza poprawa drgania na yyle sie zmiejszyly ze mozna normalnie jechac w przedziale obrotow 1900-2100rpm. Są jeszcze wyczuwalne ale jest duzo lepiej poza tym silnik lepiej reaguje na pedal przyśpieszenia i jakis zwawiej sie zbiera. Narazie tak zostawiam i bede obserwowal czy czasami pompa nie zaczyna sie rozszczelniac i przeciekac.

Edytowane przez driver187

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup manometr koszt ok 40zl do tego pan miecio utoczy ci przejsciowke do nastawnika z gwintem m12x1 za 20zl max i zmierzysz sobie to cisnienie bo tak w ciemno to troche lipa jest robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisz co to za auto i jaki silnik, bo jeśli 1Z to chyba nie do końca znasz się na diagnostyce - auto ma program.

Doładowanie ponad standard, dawki paliwa ponad standard, kąty wtrysku ponad standard. Jednym słowem - było grzebane.

Przyczyną szarpania wg mnie mogą być:

1. Nastawnik,

2. Brak wystarczającej ilości paliwa/ciśnienia wewnątrz pompy - potrzebna pompa wstępna w zbiornik lub kontrola ciśnienia w pompie.

 

Jeśli zdołasz usunąć te objawy korekcje powinny się poprawić. Przeważnie jesttak, że jeśli obroty nie są stabilne, jak w tym przypadku to korekcje szaleją i to ostro - aczkolwiek u ciebie jest z nimi tragicznie.

 

banshee... konia z rzędem temu kto rozwiąże przyczynę trzepania 1Z/AHU, nie będę wchodzić szczegóły ile rzeczy już ja sprawdzałem żeby się tego pozbyć, ale niestety jest to niemożliwe, związane raczej z wadliwym przeliczaniem przez ECU po podniesieniu dawek, ale na oryginalnych programach również występuje. Może nowsze kompy tego nie mają, ale popularne 16bity na jedną wtyczkę niesetety w większości tak.

 

Tu jest wątek 30 stron, gdzie ludzie kupowali do sprawnych aut nowe pompy boscha i d.... problem dalej nie rozwiązany

 

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/12393-Audi-80-tdi-juddering-bucking-jerking

 

Nie tylko 1.9 mają problemy z szarpaniem, praktycznie wszystkie silniki vw tdi dotyka to po chipach.

https://www.google.pl/search?q=vw+tdi+judder&oq=vw+tdi+judder&aqs=chrome..69i57j0l5.4762j1j4&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

 

 

Kolego skalim1, jednym ze sposobów na pozbycie się szarpania to odłączenie z licznika przewodu od impulsu prędkości, spróbuj bo ponoć po tym ręką jak odjął, w innym wypadku należy raczej zejść z dawek na dole, czyli poprawić program.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moją pompę przy ok 4000rpm ustawiłem na 14-16bar(wskaźnik dość skacze), wstawiłem czysty HDK 240 i szarpanie nie ustąpiło, mam jeszcze w domu dwa nastawniki przygotowane do montażu i na nich zobaczę co będzie się działo. Przy 1900-2100rpm na piątym biegu trzeba redukować bo nie da się jechać. Generalnie log podczas szarpania wygląda tak:

http://vaglog.pl/log_237485.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przesadziłeś chyba z tym ciśnieniem wobec tego co było uprzednio pisane, że optimum to 10.80bara, poza tym ciśnienie wewnętrzne to bardziej ci się przyda do pchania tłoczka timingu niż później do czegokolwiek innego, za wysokie ciśnienie pozmienia ci tesz duty cycle na n108 i mogą być jaja... powinieneś moim zdaniem ustawić na wartość fabryczną a później zmieniać z głową.

 

A szarpanie silnikiem to napisałem CI, oczywiście problem moze leżeć u podstaw, np rozjechały się wtryski, brudny nastawnik czy inne, ale ja niedawno odrobinę zredukowałem trzachanie w swoim pasacie wymieniając mosiężne podkładki na nowe pod wtryskami co by świadczyło o lekkim przedmuchu przy wtrysku, ale to i tak wszystko na nic, problem znikł po przerobieniu programu tak, żeby dawka była zależna od boostu a nie od przepływu, to zakończyło sprawę definitywnie, zaś jeśli chcesz lecieć z dawką po przepływie to spróbuj odciąć VSS z licznika i zobacz na ile Ci to pomoże.

Edytowane przez szopenn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zmieniłem tłoko-rozdzielacz na 11 mm z renault , i wszystko cacy po wymianie , dziś 2 dzień i zaczęły się problemy, mianowicie ciężko pali na ciepłym , tzn długo kreci zaczyn zapali . macie jakieś pomysły? dodam ze ciśnienie ok wtryski ok , zapłon i dawka ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności