Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Dopóki nie uruchomisz silnika,vagiem niczego nie zdiagnozujesz.Huknij nastawnik w prawo o 1mm na początek i próba.Z przewodów popuszczonych przy wtryskiwaczach ma się lać paliwo i to konkretnie.

Zwiększ dawkę,zwiększaj sukcesywnie.Przyśpiesz ten początek tłoczenia prawie na maxa.Jeżeli nie wyjmowałeś fali,to problem z jej błędnym posadzeniem odpada.

 

Przy zakołkowaniu pompy fala musi być swoim bolcem skierowana na godzinę 15tą.Albo inaczej,wycięcie w wałku na klina pod kołem zębatym ma być na tej samej godzinie,co bolec fali.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dopóki nie uruchomisz silnika,vagiem niczego nie zdiagnozujesz.Huknij nastawnik w prawo o 1mm na początek i próba.Z przewodów popuszczonych przy wtryskiwaczach ma się lać paliwo i to konkretnie.

Zwiększ dawkę,zwiększaj sukcesywnie.Przyśpiesz ten początek tłoczenia prawie na maxa.Jeżeli nie wyjmowałeś fali,to problem z jej błędnym posadzeniem odpada.

 

Przy zakołkowaniu pompy fala musi być swoim bolcem skierowana na godzinę 15tą.Albo inaczej,wycięcie w wałku na klina pod kołem zębatym ma być na tej samej godzinie,co bolec fali.

 

Ok czyli wszystko ma się ze sobą pokrywać w jednej osi. Będę próbował na tym nastawniku póki co. Sagon co do fali to niestety ale ją wyciągałem i w tym rzecz że nie poznaczyłem sobie jej w jakim była ułożeniu. Po odkręceniu wtrysków paliwo leci ale ciężko mi określić w jakim stopniu, nigdy nie widziałem jak powinno lecieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to boleć na fali na być po tej samej stronie co klin na walku pompy od strony koła rozrządu. Kontrolka będzie się zapalać jeśli będziesz długo kręcił a silnik nutę odpali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem dzisiaj z nastawnikiem i dalej silnik nie zagadał jedyne co zauważyłem to to że z wydechu zaczął się pojawiać dymek i czuć nieprzepalone paliwo tzn. że chyba coś jakby się działo ale odpalić i tak czy siak nie chce. I tutaj pytanie mam czy gdy fala jest obrócona o 180 stopni to jest możliwe aby podawała paliwo na wtryski? I czy dokładne ustawienie kąta wtrysku ma duże znaczenie przy odpalaniu? Skręcałem pompę w jedną i drugą stronę i nic się też nie dzieje a nie wiem czy muszę się w miarę dokładnie wcelować. Pytam bo mnie to już zaczyna męczyć i już chyba powoli zacznę szukać kogoś kto dobrze się na tym zna. I trochę na siłę szukam powodu aby nie zdejmować pompy bo jest wtedy roboty.

 

Ps. banshee możesz mi zdefiniować słowo "nutę"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę z telefonu, wpisuje czasem źle słowa. Miało być " nie odpali".

Jeśli fala jest odwrotnie to wtrysk paliwa jest w innym momencie, np.gdy zawory w cylindrze są otwarte i nici z odpalenia. Jeśli wszystko inne jest mniej więcej ustawione to pewnie założyłes źle falę. Możesz jeszcze zrobić taką próbę. Odkręć pierwszy przewód paliwa od wtrysku i ustaw tłok przed suwem sprężania. Kręć wałem zgodnie z kierunkiem pracy i gdy będzie u góry to powinno paliwo polecieć z rurki. Możesz wyjąć pierwszy wtrysk lub patrzeć na znak gmp na kole zamachowym. To taka opcja aby sprawdzić czy fala jest dobrze włożona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem pompę i mam jednak odwrotnie włożoną falę także muszę znowu wyciągać i wszystko złożyć jak należy.

 

Zainstalowałem vag 311.2 (format na WIN XP) i sprawdziłem błędy. Oto i one:

 

01268 - Quantity Adjuster (N146)

35-00

 

01268 - Quantity Adjuster (N146)

27-00 - Implausible Signal

 

00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149)

35-00 - czyżby błąd który wskazuję na błędne ułożenie fali z tłokiem (180 stopni)?

 

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-00 - Open or Short to B+ - prawdopodobnie dlatego iż w pompie nie ma paliwa

Edytowane przez EmsoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po przełożeniu fali i autko odpaliło po paru chwilach, ustawiłem dawkę na 4,4 mg a kąt na 55-60. Generalnie jestem po wymianie rozrządu (tzn. pasek, napinacz, rolka) jak i paska alternatora jak i klimatyzacji z napinaczami no i uszczelnieniu pompy wtryskowej. Wszystko złożyłem to do kupy i jak na pierwszy raz dałem rade - z małymi problemami. Możliwe że zaoszczędziłem kilka set złotych (albo i nie). Teraz mam nowy problem - stukanie pochodzące z silnika :ocochodzi podobne do tego z tego filmiku zamieszczonego na YT

ale to już będę szukał w innym dziale.

 

Dzięki wielkie za rady i pomoc z pompą!!:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być spowodowane mocniejszą dawką przez co wtryski nie rozpylaja już tak dobrze jak na starej pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to typowy stuk zużytych szklanek zaworowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może być spowodowane mocniejszą dawką przez co wtryski nie rozpylaja już tak dobrze jak na starej pompie.

 

Dawka jak i kąt wtrysku nic nie dawało w samym stukaniu, sprawdzałem na dawce ponad 6 mg i to samo a zmiana kąta wtrysku powodowało trochę twardszą pracę silnika ale samo stukanie nie ustępowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wałek rozrządu do góry, analiza krzywek (najlepiej wstawić 38E), nowe popychadła i powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś chciał to mam szklanki INA po 10000 przelocie... Z których Zaleszan jesteś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdybyś chciał to mam szklanki INA po 10000 przelocie... Z których Zaleszan jesteś?

 

Póki co szukam konkretnej przyczyny bo z tego co wyczytuje to nie zawsze jest wina samych popychaczy choć ja sam stawiam na nie właśnie. Z Zaleszan na Podkarpaciu ;) Daleko do Białystoka, ale jak coś będę pisał na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe bo tu koło mnie są 3 miejscowości Zaleszany...;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powód stukania w silnika był źle ustawiony rozrząd a nie popychaczy, wtryski itd. - zajechałem do mechanika i z góry mi powiedział że to rozrząd, po przestawieniu jest już wszystko w jak najlepszym porządku (mam nadzieję że jak najdłużej). Gdyby ktoś miał podobny problem i podejrzewał że to popychacze, po prostu sprawdźcie czy macie właściwie ustawiony ów rozrząd (łapałem się za głowę i myślałem o wymianie popychaczy i pompy oleju). Wybaczcie że to nie w tym temacie ale możliwe że ktoś się nauczy na przyszłość i tu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakim cudem mogło nagle po demontażu i montażu pompy zmaleć ciśnienie wewnętrzne ? Na początku było ok 5bar później 4bary i w efekcie końcowym jest 0.5bara na biegu jałowym co w rezultacie daje nie równą prace silnika tak jak by na jeden baniak nie chodził ;/

 

Próbowałem podbić ciśnienie zaworkiem ale bez rezultatu, zero reakcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykrec zaworek i sprawdź czy się nie rozsypał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenie trzyma ladnie nic nie wypadlo z niego

Wystarczy ze troszke przygazuje i cisnienie idzie w gore.

Jeszcze myslalem ze moze rozkalibrowal sie zawor przelewowy ten na nastawniku dzisiaj podmienie na inny

A zaworki to probowalem ze 3 rozne bo mialem pod reka ale niestety bez skutku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbierales pompę wstępną? Jeśli ja ruszales zapewne tam jest coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbieralem. I za pierwszym razen klin mi nie siadl bo nie moglem odpowietrzyc wtedy rozebralem drugi raz i pozniej poszlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności