sagon Zgłoś #1761 Napisano 4 Września 2015 (edytowane) Dopóki nie uruchomisz silnika,vagiem niczego nie zdiagnozujesz.Huknij nastawnik w prawo o 1mm na początek i próba.Z przewodów popuszczonych przy wtryskiwaczach ma się lać paliwo i to konkretnie. Zwiększ dawkę,zwiększaj sukcesywnie.Przyśpiesz ten początek tłoczenia prawie na maxa.Jeżeli nie wyjmowałeś fali,to problem z jej błędnym posadzeniem odpada. Przy zakołkowaniu pompy fala musi być swoim bolcem skierowana na godzinę 15tą.Albo inaczej,wycięcie w wałku na klina pod kołem zębatym ma być na tej samej godzinie,co bolec fali. Edytowane 4 Września 2015 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #1762 Napisano 4 Września 2015 Dopóki nie uruchomisz silnika,vagiem niczego nie zdiagnozujesz.Huknij nastawnik w prawo o 1mm na początek i próba.Z przewodów popuszczonych przy wtryskiwaczach ma się lać paliwo i to konkretnie.Zwiększ dawkę,zwiększaj sukcesywnie.Przyśpiesz ten początek tłoczenia prawie na maxa.Jeżeli nie wyjmowałeś fali,to problem z jej błędnym posadzeniem odpada. Przy zakołkowaniu pompy fala musi być swoim bolcem skierowana na godzinę 15tą.Albo inaczej,wycięcie w wałku na klina pod kołem zębatym ma być na tej samej godzinie,co bolec fali. Ok czyli wszystko ma się ze sobą pokrywać w jednej osi. Będę próbował na tym nastawniku póki co. Sagon co do fali to niestety ale ją wyciągałem i w tym rzecz że nie poznaczyłem sobie jej w jakim była ułożeniu. Po odkręceniu wtrysków paliwo leci ale ciężko mi określić w jakim stopniu, nigdy nie widziałem jak powinno lecieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1763 Napisano 5 Września 2015 Jeśli dobrze pamiętam to boleć na fali na być po tej samej stronie co klin na walku pompy od strony koła rozrządu. Kontrolka będzie się zapalać jeśli będziesz długo kręcił a silnik nutę odpali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #1764 Napisano 5 Września 2015 Próbowałem dzisiaj z nastawnikiem i dalej silnik nie zagadał jedyne co zauważyłem to to że z wydechu zaczął się pojawiać dymek i czuć nieprzepalone paliwo tzn. że chyba coś jakby się działo ale odpalić i tak czy siak nie chce. I tutaj pytanie mam czy gdy fala jest obrócona o 180 stopni to jest możliwe aby podawała paliwo na wtryski? I czy dokładne ustawienie kąta wtrysku ma duże znaczenie przy odpalaniu? Skręcałem pompę w jedną i drugą stronę i nic się też nie dzieje a nie wiem czy muszę się w miarę dokładnie wcelować. Pytam bo mnie to już zaczyna męczyć i już chyba powoli zacznę szukać kogoś kto dobrze się na tym zna. I trochę na siłę szukam powodu aby nie zdejmować pompy bo jest wtedy roboty. Ps. banshee możesz mi zdefiniować słowo "nutę"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1765 Napisano 5 Września 2015 Piszę z telefonu, wpisuje czasem źle słowa. Miało być " nie odpali". Jeśli fala jest odwrotnie to wtrysk paliwa jest w innym momencie, np.gdy zawory w cylindrze są otwarte i nici z odpalenia. Jeśli wszystko inne jest mniej więcej ustawione to pewnie założyłes źle falę. Możesz jeszcze zrobić taką próbę. Odkręć pierwszy przewód paliwa od wtrysku i ustaw tłok przed suwem sprężania. Kręć wałem zgodnie z kierunkiem pracy i gdy będzie u góry to powinno paliwo polecieć z rurki. Możesz wyjąć pierwszy wtrysk lub patrzeć na znak gmp na kole zamachowym. To taka opcja aby sprawdzić czy fala jest dobrze włożona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #1766 Napisano 5 Września 2015 (edytowane) Sprawdziłem pompę i mam jednak odwrotnie włożoną falę także muszę znowu wyciągać i wszystko złożyć jak należy. Zainstalowałem vag 311.2 (format na WIN XP) i sprawdziłem błędy. Oto i one: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 35-00 01268 - Quantity Adjuster (N146) 27-00 - Implausible Signal 00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149) 35-00 - czyżby błąd który wskazuję na błędne ułożenie fali z tłokiem (180 stopni)? 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+ - prawdopodobnie dlatego iż w pompie nie ma paliwa Edytowane 6 Września 2015 przez EmsoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #1767 Napisano 8 Września 2015 No i jestem po przełożeniu fali i autko odpaliło po paru chwilach, ustawiłem dawkę na 4,4 mg a kąt na 55-60. Generalnie jestem po wymianie rozrządu (tzn. pasek, napinacz, rolka) jak i paska alternatora jak i klimatyzacji z napinaczami no i uszczelnieniu pompy wtryskowej. Wszystko złożyłem to do kupy i jak na pierwszy raz dałem rade - z małymi problemami. Możliwe że zaoszczędziłem kilka set złotych (albo i nie). Teraz mam nowy problem - stukanie pochodzące z silnika :ocochodzi podobne do tego z tego filmiku zamieszczonego na YT ale to już będę szukał w innym dziale. Dzięki wielkie za rady i pomoc z pompą!!:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1768 Napisano 8 Września 2015 Może być spowodowane mocniejszą dawką przez co wtryski nie rozpylaja już tak dobrze jak na starej pompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ostryt4 Zgłoś #1769 Napisano 8 Września 2015 Jak dla mnie to typowy stuk zużytych szklanek zaworowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #1770 Napisano 8 Września 2015 Może być spowodowane mocniejszą dawką przez co wtryski nie rozpylaja już tak dobrze jak na starej pompie. Dawka jak i kąt wtrysku nic nie dawało w samym stukaniu, sprawdzałem na dawce ponad 6 mg i to samo a zmiana kąta wtrysku powodowało trochę twardszą pracę silnika ale samo stukanie nie ustępowało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ostryt4 Zgłoś #1771 Napisano 8 Września 2015 Wałek rozrządu do góry, analiza krzywek (najlepiej wstawić 38E), nowe popychadła i powinno pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #1772 Napisano 8 Września 2015 Gdybyś chciał to mam szklanki INA po 10000 przelocie... Z których Zaleszan jesteś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #1773 Napisano 8 Września 2015 Gdybyś chciał to mam szklanki INA po 10000 przelocie... Z których Zaleszan jesteś? Póki co szukam konkretnej przyczyny bo z tego co wyczytuje to nie zawsze jest wina samych popychaczy choć ja sam stawiam na nie właśnie. Z Zaleszan na Podkarpaciu Daleko do Białystoka, ale jak coś będę pisał na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #1774 Napisano 8 Września 2015 Hehe bo tu koło mnie są 3 miejscowości Zaleszany...;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EmsoN Zgłoś #1775 Napisano 9 Września 2015 Powód stukania w silnika był źle ustawiony rozrząd a nie popychaczy, wtryski itd. - zajechałem do mechanika i z góry mi powiedział że to rozrząd, po przestawieniu jest już wszystko w jak najlepszym porządku (mam nadzieję że jak najdłużej). Gdyby ktoś miał podobny problem i podejrzewał że to popychacze, po prostu sprawdźcie czy macie właściwie ustawiony ów rozrząd (łapałem się za głowę i myślałem o wymianie popychaczy i pompy oleju). Wybaczcie że to nie w tym temacie ale możliwe że ktoś się nauczy na przyszłość i tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1776 Napisano 16 Września 2015 Panowie jakim cudem mogło nagle po demontażu i montażu pompy zmaleć ciśnienie wewnętrzne ? Na początku było ok 5bar później 4bary i w efekcie końcowym jest 0.5bara na biegu jałowym co w rezultacie daje nie równą prace silnika tak jak by na jeden baniak nie chodził ;/ Próbowałem podbić ciśnienie zaworkiem ale bez rezultatu, zero reakcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1777 Napisano 17 Września 2015 Wykrec zaworek i sprawdź czy się nie rozsypał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1778 Napisano 17 Września 2015 Zabezpieczenie trzyma ladnie nic nie wypadlo z niego Wystarczy ze troszke przygazuje i cisnienie idzie w gore. Jeszcze myslalem ze moze rozkalibrowal sie zawor przelewowy ten na nastawniku dzisiaj podmienie na inny A zaworki to probowalem ze 3 rozne bo mialem pod reka ale niestety bez skutku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1779 Napisano 17 Września 2015 Rozbierales pompę wstępną? Jeśli ja ruszales zapewne tam jest coś nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #1780 Napisano 17 Września 2015 Rozbieralem. I za pierwszym razen klin mi nie siadl bo nie moglem odpowietrzyc wtedy rozebralem drugi raz i pozniej poszlo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach